Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dobrý/zlý developer

19.06.2017 | Zo sveta realít

Diskusia (9 reakcií)

19.06.2017 | gejza77

nemôžem si pomôcť, ale pre mňa osobne je slovo developer už dlhé roky synonymom pre arogantnú práčku špinavých peňazí

20.06.2017 | Matej Jelínek

Gejza, v čom sú tie peniaze špinavé? Chápem, že sa na Slovensku stalo mnoho ohavností čo sa týka výstavby ale tých projektov rastú stovky ročne a tých čiernych a v médiach omieľaných ich toľko nie je. Naozaj netreba všetkých hádzať do jedného vreca. Prídite k nám na kávu a ukážeme Vám ako taký development funguje :)

21.06.2017 | Bellarmino

Špinavé sú preto, lebo sa ich nezmocnil súdruh vláda a preto ich ani nemohol prerozdeliť k stále kričiacim naťahovačom rúk.

20.06.2017 | Ujo Peter

... moje skusenosti s "developermi", bez vynnimky, su uplne opacne, ako idealizovane opisuje dobre umysly autor, ktory pochadza z toho isteho kosiara ... je az zarazajuce, ako si prisposobuju vzletne slova o "uspokojovani potrieb" spolocnosti v oficialnych dokumentoch, ktore v su v realite na hony vzdialene deklarovanym hodnotam. Preco? Pretoze "o penize jde az v prvni rade" ... a k tomu im, samozrejme vydatne napomahaju skorumpovani predstavitelia samosprav.

20.06.2017 | Matej Jelínek

Pán Peter, to mi je ľúto, že máte zlé skúsenosti. Nevravím, že zlý developer neexistuje, sú aj takí, ktorým je úplne jedno čo kde vyrastie, ale hlavne, že tomu bude vychádzať dobrá ekonomika. Ale takí nie sú všetci, mnohí majú naozaj vyššie ciele.

21.06.2017 | Ujo Peter

Rozhliadnite sa po Bratislave a okoli - primarna je vystavba objektov, urbanisticke riesenie priestoru, alebo parterov je zamerana len na komerciu. V polyufunkcnych a obytnych zonach chybaju parkove priestory a mikrozony "ticha" v priestoroch mimo komunikacnej obsluhy... Ak to uz musi byt, nahradzaju to spevnenymi plochami a "stromami" v betone a kontajneroch bez vodnych prvkov (zlepsenie mikroklimy), a pod. Z novovybudovanych priestorov - este ako tak obstoji nabrezie Dunaja pri Eurovei - ale ked odbocime do vnutroblokov - je tam opat to co som popisal - az po nove SND - a to mal byt jeden z najreprezentativnejsich priestorov hlavneho mesta. V obytnych satelitoch okolo BA je to este tragickejsie - tieto stvrte RD a bytovych domov ja nazyvam "preklopenymi panelakmi" bez akejkolvek suvisiacej vybavenosti - od drobnej architektury, cez polyfunkcne verejne plochy az po absenciu obcianskej vybavenosti. Pritom si myslim ze na SK mame dobrych architektov - urbanistov, vedia to navrhnut a aj navrhuju - len im to potom vzdy niekto zoskrta ... hadajte kto? Uz nie som rozhnevany mlady muz - na zaciatku som videl vela dobrych navrhov - z ktorych po realizacii zostala realita o ktorej pisem - aj ked uvazdam najma Bratislavu - podobne su developerske projekty po celom SK ... a uplne na zaver, ako ceresnicka na torte este upozornim na neustale Zmeny a Doplnky UPD vdaka tomu, ze sa developeri neprisposobuju UPD, ale UPD im ...

21.06.2017 | Matej Jelínek

Ja viem, že to nie je ideálne, Bratislava má obrovské rezervy čo sa týka urbanizmu, tiež som ho študoval a nie je mi to cudzie. Ale ten problém naozaj nevzniká vyslovene u developera. Skúste nahliadnuť do procesu tvorby projektu a nie je to o tom, že nejaký manager príde a povie "zrušte park, pretože to bude lacnejšie." Je za tým oveľa viac a žiaľ developer to mnohokrát nevie ovplyvniť. Je to biznis ako každý iný, či telekomunikácie, móda, predaj potravín, potrebujete mať príjmy vyššie ako náklady, inak by to nikto nerobil, to snáď pochopí každý. Na začiatku vyzerá väčšina projektov pekne a potom do toho žiaľ začnú vstupovať ľudia z vonka, úrady, mestá a projekty sa naťahujú. Tieto časové sklzy sú príčinou straty finančných prostriedkov a to sa potom odzrkadľuje na konečnom vzhľade. Je to smutné. No je tu snaha aj developerov zmeniť to. Nevravím, že to bude zo dňa na deň, ale určite to príde :). Prípadne môžete prehovárať majiteľov pozemkov so schátranými budovami aby ich nepredávali tak draho, oni nie sú developeri, iba si povedia, že niekoho ozbíjajú a vypýtajú príšerné peniaze. Nie je to o developeroch, je to všeobecne o tom akí tu žijú ľudia.

No a čo sa týka UPD, dúfam, že žartujete. Videli ste územný plán Bratislavy? Podebatujte si o ňom s hocktorým odborníkom , alebo naozaj prídite k nám do office, máme tu jeden veľký územný plán BA vytlačený a budem veľmi rád keď mi objasníte čo je na ňom dobré. A tiež poprosím kontakt na ľudí, ktorí menia UPD na základe podnetu developera, pretože asi žijem v inej Bratislave. UPD by mala nie len plánovať do budúcna ale tiež sa prispôsobovať aktuálnym potrebám spoločnosti a stavu mesta. Tu je problém, že je v tom toľko politiky (ktorá nemá nič spoločné s tvorbou mesta), že na logické zmeny sa čaká 5 a viac rokov!

22.06.2017 | Ujo Peter

Suhlasim s Vami - poznam procesy a politicky motivovane (aj korupcne) rozhodovanie ... mne to v tomto geografickom priestore pripada ako nehynuce dedicstvo c. a k. monarchie ;-) Pretoze vsak poznam (a robil som), ako to vyzera v zahranici (kde su tiez zaujmy a tlaky) - tam je ovela tazsie narusit a zmenit verejnoprospesne zaujmy - mozno aktivnejsou (a uvedomelejsou) ucastou verejnosti a vyraznejsim respektovanim odbornych stanovisk - popri zachovani rozumnej "byrokracie".
V tomto sa SK (vseobecne) len velmi pomaly posuva dopredu ku civilizovanejsim formam urbanizacnych procesov vo verejnom zaujme.
Co sa tyka Z+D UPD, naozaj nezartujem - aj ked som to myslel na cele Slovensko, (v nadvaznosti na predosle ) ... ked si pozriete uzemneplany.sk a zameriate sa na tych zopar rozvojovych oblasti, tak zistite, ze napr. pod Vysokymi Tatrami su obce ktore maju 10-20 Z+D UPD za poslednych 10-15 rokov.
Naozaj som nemyslel len na BA ... BA (a okolie) ako najdynamickejsie sa rozvijajuce uzemie s pretlakom investicii a obludnymi cenami (ako pisete). BA to ma najtazsie - mate pravdu v tom, ze UPD BA je na SK pomery (a taktiez jej UP podklady) kvalitna - poznam niektorych co na tom robili. Od nich viem, ze vela veci oproti povodnym koncepciam bolo vecou kompromisov (urbanizmus sam o sebe je kompromisnym procesom ;-) ... to by mi nevadilo - ide skor o zmenu a rozširovanie tych funkcii uzemia, ktore neprispievaju priamo ku kvalite života (jednoducho nie priamo ziskovych) na ukor komercnejsich. Je jasne ze v BA nepridu dveloperi na odbor UP, alebo za HA s tym, ze zaplatia zmenu UPD (aby tam zapracovali svoje zamery) , ako je to casto na "vidieku" ... v BA sa to deje ovela sofistikovanejsie ... najma ako pisete - cez politicke (casto zosobnene) zaujmy.
Ak som vysvetlil nuansy svojho postoja, som rad - pretoze s vasim poslednym prispevkom suhlasim ... ATRIOS povazujem za serioznu a dynamicku partiu ;-) ... mozno preto, ze ste este pomerne mladi (teda v najlepsom veku) ... este vas asi neprikvacili niekedy krute zavery investorov, bank etc. (alebo byrokratickej reality), aby ste zostali az taki optimisti - ako to vyplynulo z Vasho blogu - na ktory mi nedalo zareagovat - a napodiv - nezobral som to ako reklamny clanok. Verim Vam, aj ked si myslim, ze vseobecna realita je kusok ina ... ;-) Drzim palce.

23.06.2017 | hulo11

Aha, ďalší dobrý developer- vizionár, ktorému ide o blaho a spokojnosť ľudí:
https://reality.etr...

Zo sveta realít

Zo sveta realít
  • Počet článkov: 6
  • Priemerná čítanosť: 1933
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

ATRIOS je slovensko-rakúska spoločnosť, ktorá vytvára hodnoty od myšlienky projektu, cez architektúru, inžiniersku činnosť, projektový manažment až po vlastné investície do nehnuteľností. Za viac ako 17 rokov vyrástli pod našimi rukami desiatky stavieb na Slovensku, v Českej republike a v Rakúsku. Na našom blogu nájdete príspevky z oblasti realít, investovania do nehnuteľností a názory na aktuálne dianie v stavebnej sfére

Moje odkazy