Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Náš menší problém: vytunelovaná armáda

17.04.2014 | Vladimír Šnídl

Diskusia (22 reakcií)

17.04.2014 | Motylx

To chce len správny vycvik a všetko bude v poho:

http://www.cas.sk/g...

17.04.2014 | južan

Ak je Slovensko právny štát /našťastie pre všetkých bývalých ministrov bez rozdielu politickej príslušnosti / nie som právnik ,ale pojem vlastizrada je asi ten najvýstižnejší pre absolútnu pasivitu Bašku ,Fedora a samozrejme pre ich šéfov ,ktorí sa vždy hlúpo vyjadrovali o iných prioritách....akoby celistvosť územia štátu a bojaschopná armáda nebola najvyššou prioritou.....!
Súhlasím s textom článku a doplnil by som ho ešte hypotetickou otázkou : čo by sa stalo v prípade vzdušného napadnutia Slovenska ruskými alebo inými bojovými prostriedkami...nedajbože balistickými raketami ?????
Pomohli by nám Američania s Patriotmi....? ako pomohli Izraelu ....?

18.04.2014 | Brain

Je potrebne sa opytat aj gen. Vojteka, ktory namiesto podlizovania sa ministrovi robil si svoju pracu. Ved od zaciatku nastupu Glvaca mu na vsetko poslusne prikyvoval, robil za neho spinavu pracu a branil svoje karierne zaujmy...

19.04.2014 | Martinoid

Chcelo by to vycislenie sumy na obnovu armady, aby sme si urobili obrazok.
Z dristov politikov mi vyslo ze mi vlastne poskytneme NATO nejake jednotky, RCHBO a zenistov a zvysok armady nam teda netreba, lebo nas ochrani NATO.

19.04.2014 | Martinoid

...my...

21.04.2014 | samorost

ale zase poblicajtov mame na milu kedveš ;-)

22.04.2014 | HromBlesk

Znova vyvolať hystériu potreby nákupu, nakúpiť draho a ide sa ďalej. TO je účel článku???

A čo keď budeme mať 10 bojaschopných MIGvo, alebo 6 Grippenov??? Kto je náš nepriateľ??? POliaci??? Ukrajina resp Rusko..to by nás tých 10 lietadiel zachránilo??? Ako dlho by sme sa bránili 1 deň?? Možno by nám to vydržalo na rovnováhu s Maďarmi aj to neviem. Čo je Slovensko ??? Koho zaujíma??? Ubráni sa??? Alebo sa na neho spojenci vykašlú ako sa vždy vykašlali??? Len si uvedomme..druhá vojna...Rusi boli pre BErlínom a v Dubnici este v pohode bola nemecká posádka. Koho zaujímalo Slovensko, strategicky, nikoho. Oplatí sa vôbec do toho investovať??? Ja si myslím že nie. Budovať treba štíhlu armádu. Domobranu. Pripraviť sa na partizánsku vojnu. ČO chceme??? Lepšie nemocnice alebo nové Gripeny..povedzme si to jasne, chcete lepšie školy alebo nové unifomy..odpovedzte. Chcete cyklocesty alebo alebo 300% zisky pre Vyboha a spol???

22.04.2014 | južan

Partizánska vojna...v dobe satelitov a dronov ...?
Domobrana ? Viete si predstaviť ,žeby mali naši občania doma zbrane ? napríklad na východnom Slovensku ?
To sú samé nezmysly.......Slovensko sa musí pripraviť na to ,že v Maďarsku môže v nasledujúcich voľbách zvíťaziť extrémistická strana "Jobbik " a ešte väčšie nebezpečenstvo číha z Ukrajiny a Ruska.
Kto to nevidí alebo ignoruje je hlupák........

22.04.2014 | HromBlesk

A kto vyhral v Afganistane?? Drony alebo partizáni??? Madari su hrozba, ale nie hrozba akutna, lebo nemaju spojenca. jedine ak by im podrzalo chrbat Rusko. Ale povedz mi ešte raz: čo by nám tých 10 MIGOV alebo 6 Grippenov pomohlo pri hrozbe z RUska alebo Ukrajiny???? 1 den?? 2 dni???

22.04.2014 | Motylx

Ruske bojové letectvo:
http://cs.wikipedia...

Vojna je nežiadúci jav.
Zlyhanie.
Na konvencnu priamu vojnu by sme nemali.
Súhlasím s hrombleskom.
Diplomacia, nepriama strategia, domobrana, psychologicka vojna.
Znovu dokázať prevahu politickeho víťazstva nad víťazstvom vojenskym, morálnu prevahu nad fyzickou silou. Ukázať obtiaznost víťazstva konvencnej priamej strategie nad nekonvencnou nepriamou.

22.04.2014 | Motylx

Indocina, Alžírsko, Vietnam, Afganistan, aj teraz na Ukrajine putin využíva prevažne nepriamu nekonvencnu strategiu, podporovanu konvencnou nepriamou strategiou.
Ide cestou vycerpania supera, nie znicenia.
Aj preto západ reaguje tak ako reaguje. Putin to hrá dobre.

22.04.2014 | Niless

A co ak v Madarsku vyhra extremizmus? Mate pocit ze by Madari ktori su v problemoch po usi a momentalne ticho pred burkou je iba predzvestou ekonomickych problemov v tejto krajine by zautocili? To by bol klinec do rakvy toho politika. Ak by aj Madari zautocili myslite si ze CEsi a Poliaci by kaslali na to ze tot za humnami je vojnovy konflikt? Poviem Vam radsej vytvorim v krajine take podmienky kde by sa vo velkom investovalo a samotní investori sa postaraju o to aby ich investicie neznehodnotila nejaka sebranka dobrodruhov.
Budovat vlastnu armadu v 5 mil. krajine je bud zastierka pred tunelovanie alebo blud ludi bez elementarnych znalosti chodu sveta. Obrana krajiny je vzdy umerna prijmom spolocnosti a disponobilnym vydavkom na obranu a jednoducho pred agresorom ako je Rusko ci nieco ine nemozme ani pri najidealnejsich podmienkach konkurovat vybave protistrany. V pripade konfliktu sa urcite mnoho ludi tejto krajiny nebude spoliehat na par tisicovu armadu. Bud nechate vsetko tak a ochranite si holy zivot utekom do bezpecia inej krajiny alebo ak ste samovrah skusite partizansku vojnu ale aj tu musi byt nejake zazemie (zbrane, zasobovanie, technika) bud zo strany spojencov alebo tych co zostali napriek konfliktu v oblasti.
Kazdeho obcana stoji tato "obrana" cca 150 € rocne....zaroven treba povedat ze nakolko je v tejto krajine cca 1/5 aktivnych ludi, ktori platia dane aj za ostatnych je to cca 750 € rocne. Ak idu taketo prostriedky do "zelenych" nech ich je viediet v terene, napr. strazenie, pri zivelnych pohromach s tazkou technikou a pod. Pre mna je sucasna armada prostriedkom pre nabalenie par skupin vyvolenych a zabava pre vypatlane gumy.
Taktiez nesuhlasim s ustavou ze obrana krajiny je povinnostou a vecou cti kazdeho obcana. Branit krajinu vlastnym telom je mozne len vtedy ked ste presvedceni o tom ze tento stat je nieco za co sa oplati zomriet a ma vyssiu hodnotu ako Vas zivot. Chodte do ulic a spytajte sa ludi co Vam povedia....
Pre mna je vojna iba prejavom koncentracie moci do ruk chorych mozgov, nakolko vojna nikdy nie je v prospech spolocnosti ale iba primitivov.

22.04.2014 | Motylx

K+
Podobne to vyzerá v kazdej oblasti monopolizovanej štátom.
Malé, naozaj len malé odbocenie od témy : pozri vojnova ekonomika od J. Salerna.
Potom porovnaj s mierovou ekonomikou sucasnosti. Vlády sa správajú akoby sme boli vo vojne. Namiesto vojnovych výdavkov však plytvaju našimi peniazmi na viacerych frontoch.
Lebo štát.
;)

23.04.2014 | libertarian

Naša vláda sa chová, akoby bola vo vojne s vlastnými občanmi. Hlavne s podnikatelmi, živnostníkmi, SZČO, s bohatými , so stredne bohatými, s ..... nečlenmi smeru.

23.04.2014 | Moral Revival

Detto K+. Nepriateľmi štátu sú jeho občania, preto sa treba proti nim brániť: polícia, armáda, dane, zákony, pokuty, kriminalizovanie...

23.04.2014 | Moral Revival

K+++
Včera v dokumente v TV padli čísla: V 2.svetovej vojne zahynulo 24 mil. vojakov a 45 mil. civilistov. Choré mozgy riadia štáty a svet.

22.04.2014 | Vladimír Šnídl

vážený hromblesk, rád sa k vašemu komentáru vyjadrím. Účelom článku bolo pripomenúť, v akom stave je naša armáda a uviesť pár príkladov, ako sa investovalo do jej rozvoja. Nemôžem súhlasiť s vaším názorom, že armáda je len akýmsi prežitkom. Keď i odhliadneme od toho, že funkčné vojsko dotvára pozíciu krajiny na medzinárodnej scéne, a že je i akýmsi znakom suverénneho štátu, je tu ešte jeden pragmatický dôvod. Pravdou je, že pokiaľ by sa situácia na východe ešte viacej zvrtla, Slovensko samotné by bolo bez šance. Bolo by len odkázané na pomoc ďalších členov NATO. Lenže aká asi bude ochota ostatných štátov podieľať sa bezpečnosti krajiny, ktorá sa o vlastnú bezpečnosť nestará a už vôbec by nebola schopná prísť na pomoc ostatným spojencom? Žiaľ čierni pasažieri nie sú nikde príliš obľúbení.

27.04.2014 | libertarian

Chápem, že príklad so "situácia na východe " je iba ilustračný príklad. Lenže dosť zlý. Osobne som prežil desiatky rokov pod sovietskou kuratelou, viem, čo je to socializmus, ovšem dnešný Putinove Rusko nie je SSSR. A dnešná EU nie je slobodné Europa zo 60-tich rokov. Takže brániť sa ruskému vplyvu a dávať hlavu do bruselského chomuta, by mne osobne nestálo za to riskovať vo vojne.

22.04.2014 | južan

Putin využíva Obamovu slabost a nerozhodnosť a po úspešnom obsadení Krymu sa možno pustí aj do východnej Ukrajiny a Obama bude ďalej posielať Ukrajincom potravinové balíčky ,ale Američania sa takisto vykašlali na Maďarsko v roku 1956 , na nás v roku 1968 ........
Maďarov nezaujíma celé Slovensko ,zaujíma ich len južné Slovensko / Komárno ,Dunajská Streda / a to by obsadili hocikedy a nebolo by to po prvýkrát....1919 ,1938.....takisto ako Rusi obsadili Krym....
Čo sa týka Gripenov ,tak s tým súhlasím ,že 6 Gripenov by nám nepomohlo.......možno 30 -40 ? Alebo namiesto nich by sa mali nakúpiť americké Patrioty....ale ani tie nie sú lacnejšie.
Ale to by sme už ekonomicky vôbec nezvládli ,takže nakoniec by to aj tak zostalo na "domobrane ".....?

23.04.2014 | libertarian

Ty si tu inkognito, Janko S. ? Alebo si jeho osobný tajomník ? Nejako ťa chytila bojová nálada...... Však ty by si sám, osobne, tých madarov vyhnal.

23.04.2014 | jatomozem

Problémom nie sú len skorumpovaní štátny úradníci, ale aj firmy, ktoré ich korumpujú. Preco firma, do ktorej pýta úradník úplatok, toho úradníka nezažaluje? Hm, lebo táto korupcia vyhovuje aj súkromnej firme. Za úplatok je zisk viac- menej istý, ísť do férovej súťaže sa súkomníkom nechce. V každom prípade, slováci so svojou armádou by Rusom boli tak akurát na pobavenie. Ako sa vraví, tak by nás potlkli čiapkami.

23.04.2014 | južan

Generálporučík Peter Vojtek odstúpil z funkcie Náčelníka GŠ vraj zo "zdravotných dôvodov " ,to je len ďalší dôkaz toho ,že asi ho to už prestalo baviť a rezignoval na svoju dobre platenú funkciu......bezradnosť a beznádej a na strane druhej zadĺženosť Slovenska je 55,4 % takže to nevyzerá veľmi optimisticky..........

Vladimír Šnídl

Vladimír Šnídl
  • Počet článkov: 28
  • Priemerná čítanosť: 3177
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

novinár českých HN