Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

5 trikov ako tromfnúť konkurenciu nízkymi cenami

16.02.2015 | Tomáš Tiefenbach

Diskusia (13 reakcií)

16.02.2015 | od A do Z

Áno,áno,najsť si lacnú pracovnú silu ako mc donalds v našich podmienkach je to pravé orechové. Mc donalds ťaží v Amerike z mexických utečencov =lacná pracovná sila ,zaučia ho ako pri pásovej výrobe.Celý deň bude dávať 3 krúžky salámy ,alebo mäsa na žemle. Keď sa zamestnanec opotrebuje ,vymenia ho druhým emigrantom. Dlhodobá udržateľnosť nízkych platov je konkurenčná výhoda.A čo tak budovať firmu ako nejakú značku.Byť spoľahlivým partnerom pri dodávkach i pri odbyte .(zaplatenie načas faktúry) .Na peniaze sa pozerať ako na obeživo ,ktoré firma potrebuje k svojmu podnikaniu ,ako elektrický prúd pre svoj zdroj,a nie ako konečný cieľ (zisk).Zisk sa aj tak dostaví! Po príklad nemusíme chodiť ďaleko .Radim Jančura Student agency .Všetky svoje zisky vracia naspäť do dopravy ,líši sa od ostatných dopravcov že buduje impérium.Naši dopravcovia peniaze prevádzajú boh vie kam ,keď nechcem napísať že tunelujú.Kto z nich má konkurenčnú výhodu na trhu?Sadky,alebo Jančura?

16.02.2015 | Tomáš Tiefenbach

Zdravím,

Vďaka za spätnú väzbu. Áno, súhlasím v Amerike je ten rozdiel v platoch priepastnejší... ale povedzme si na rovinu, ani na Slovensku sa ich platy neradia k TOP. Podľa dostupných informácií (našiel vo viacerých diskusných fórach) je plat zamestnanca v tejto firme 3.15 eur/hod * 160 hod = 504 EUR/mes.

V BA kuchár zarába v priemere 620e a šéfkuchár dokonca až 1870 eur. Zdroj - http://www.naseplat...

Dôvod prečo si McDonalds môže dovoliť zamestnať menej kvalifikovaných (lacnejších) je ako som písal v procesoch, deľbe práce, tréningovom systéme atď...

Rozdiel medzi US a SK McDonalds z hľadiska procesov (o nich je takmer celý môj článok) nebude veľký - McDonalds je frančíza takže je dôvodný predpoklad, že procesy budú štandardizované vo všetkých krajinách. Mení sa iba cena práce a od tej sa ďalej odvíja aj cena ich produktov.

Porovnávať Jančurov Student agency alebo RegioJet ktoré sú na Slovensku zhruba rok s konkurenciou , ktorá tu je desiatky rokov je mierne zavádzajúce. Každá firma, ktorá začína, by mala reinvestovať zisky do produkcie, aby si zabezpečila kritický trhový podiel. Koľko poznáte starších firiem (+10 rokov) ktoré investujú všetky zisky naspäť do podnikania?

Je pochopiteľné, že podnikatelia, ktorým sa dlhodobo darí, začnú časť ziskov "prejedať" na úkor investícií. Podnikanie sa robí za účelom zisku - načo by bol podnikateľovi zisk, ktorý by 20 rokov tlačil naspäť do firmy, pričom by sám žil o chlebe a vode :-)

Osobne si myslím, že keď sa bude pánovi Jančurovi dariť, tak o pár rokov už nebude všetky peniaze tlačiť naspäť do firmy, ale tiež si časť z nich vytiahne. Nie je na tom nič zlého alebo nemorálneho.

Navyše - Student Agency ani Region nie sú low-cost firmy, ale významne stavili aj na diferenciáciu svojich produktov voči konkurencii - pohodlné sedačky, zadarmo nápoje, TV zabudované v sedadlách, noviny na čítanie.... Ak by to boli low-cost firmy tieto benefity by celkom určite neponúkali.

Dôvod prečo pôsobia low-cost dojmom je ten, že ceny nastavili na nižšiu úroveň ako neefektívny štátny ŽSR. Inými slovami, ceny ktoré nastavili nie sú nízke - sú iba "trhové". Jednoducho medzi slepými je aj jednooký kráľom :-)

Pekný deň prajem

16.02.2015 | Motylx

Poznamka:
Regiojet asi nebude mat trhove ceny, ked je kazdy rok v strate desiatky milionov a jancura ho dotuje zo student agency.

16.02.2015 | Tomáš Tiefenbach

Pochopiteľne... bojuje proti štátnym intervenciám ako sú vlaky zadarmo, ktoré mu odoberajú značnú časť platiacich zákazníkov a teda aj tržieb. Ak by fungovalo trhové prostredie bez štátnych zásahov tieto ceny, ktoré teraz nastavil Jančura by ani zďaleka neboli najnižšie. Som presvedčený, že s príchodom ďalších konkurentov na trh osobnej prepravy sa môžme dočkať vstupu skutočne low-cost prevádzkovateľa.

16.02.2015 | Motylx

V cesku je v strate. Na slovensku prekvapivo v zisku.

17.02.2015 | Tomáš Tiefenbach

Toto je veľmi špecifická situácia, lebo trh vlakovej prepravy je veľmi deformovaný štátnymi zásahmi. Zoberte si, Jančura sa na Slovensku väčšinou púšťa na dotované linky, takže hrá viac menej na istotu. Nemám k dispozícii žiadne porovnanie dotácií medzi ČR / SR vs. vyťaženosť jednotlivých liniek. Ťažko preto povedať, či by Jančura bol alebo nebol v strate/zisku ak by sa nepúšťal na dotované linky, alebo ak by neboli vlaky pre študentov/dôchodcov zadarmo...

Zdroj:
http://www.tyden.cz...#.VONAd_mG98E

16.02.2015 | od A do Z

Jančura je tu rok ,to je pravda ,ale prišiel tu lebo obsadil český trh,tak sa vrhol na slovenský.On už v Čechách vybudoval dopravu a stratégiu má stále stejnú. Všetky zarobené peniaze vraziť naspäť do dopravy .Na českom trhu pôsobí viac ako 10 rokov.Alebo spomeniem iného dopravcu v ktorý prišiel do ČR .Arriva prišla na trh asi pred 12- 15 rokmi ? Podnikať v doprave .Pred dvoma rokmi som si prečítal že sú lídrom v autobusovej doprave kde ich podiel je 21% .Na slovensku pred 7 rokmi kto o nich vedel? A už majú Arriva Nitra,Arriva Michalovce .Proste expandujú.

17.02.2015 | Tomáš Tiefenbach

Môže byť, ale podľa toho čo neustále čítam v novinách, aj autobus. prepravcovia hojne využívajú úverové linky na nákup nových autobusov. Inými slovami, tiež reinvestujú svoje zisky, aj keď cez úvery. Nemyslím si, že práve doprava by bol natoľko ziskový sektor, že by svoje museli našetrené euro-milióny ukladať do offshore destinácií :-) Skôr to bude tak, že im štát šliape po krku, konkurencia sa zvyšuje a preto produkujú iba veľmi malé zisky :(

16.02.2015 | salamoon

6ty trik... tak ako Amazon, neplatte dane
http://www.alternet...
http://www.theguard...


17.02.2015 | Tomáš Tiefenbach

Najprv ale Amazon musí nejaké peniaze vyprodukovať (konkurenčnou výhodou), aby mohol optimalizovať dane... Navyše, Amazon to robí úplne legálne a je iba chyba štátu, že to (A) dopustil (B) nepriamo k tomu Amazon motivoval.

20.02.2015 | Andrej_sk

Vyborny clanok. Cakal som par komunistickych pripomienok. Aj som sa dockal. Co sa tyka mcdonaldsu, predsa podnika skoro vo vsetkych krajinach sveta, tak neviem, preco su tam vypichnuti mexicania. Je spravne poukazane na nase naivne podnikanie na trhu gastro a sluzieb. Aj ked to beriem s riadnou rezervou, uz na programoch o holohlavych kucharoch je evidentne, ze ludia nevedia do coho idu.
Co sa tyka pracovnej sily, verim, ze najlepsi je australsky (a zrejme teda anglosasky) model zamestnavania, kde boli v podstate 2 typy - permanent a casual. Permanent je nasa klasika s odvodmi, dovolenkami, PN a podobne a casual zas sice mali vyssiu hodinovu mzdu, ale bez akychkolviek zabezpiek a socialnych vymozenosti, ruchly odchod z jednej, ale aj z druhej strany. Bolo cisto na zamestnancovi, co si vyberie. Casual boli hlavne obsluha v restauraciach, pumpach, obchodoch, hoteloch, cize akurat tam kde su u nas najvacsie medzery, lebo vzhladom na vysoke danove zatazenie a fluktuaciu su prave tieto pozicie hlboko poddimenzovane.

22.02.2015 | Tomáš Tiefenbach

Zdravím Andrej,

Ďakujem za spätnú väzbu, som rád že sa Vám článok páčil. Zaujalo ma to čo ste písal ohľadom austrálskeho modelu - nemáte náhodou nejaké porovnanie ako si tieto 2 typy stoja z hľadiska celkových nákladov na zamestnanca?

Vďaka

Tomáš

23.02.2015 | Andrej_sk

Ahoj Tomas,
Nie, bohuzial nemam. Nevenujem sa tejto oblasti, len som poznal tento system ako user :)
je to model, ktory by sa samozrejme musel nastavit na nas system odvodov a dani. Ide mi o to, ze cim jednoduchsi a prehladnejsi system sa nastavi, tym lepsie pre vsetkych zucastnenych. Ze sa tam tiez moze zneuzivat, je fakt, system bez toho neexistuje. Ale zda sa mi to progres od tlacenia ludi do zivnosti, hoci vobec zivnostnikmi nie su, taktiez zbytocne platenie tretich stran ako su personalne agentury, miesto to aby si ich Zisky podelil zamestnavatel so zamestnancom. To uz nehovorim o zmluvach o dielo a podobne.

Nieco je tu
http://www.findlaw....

Pripadne googlit
permanent vs casual employment site: au

Tomáš Tiefenbach

Tomáš Tiefenbach
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 3948
  • Priemerná diskutovanosť: 9
  • RSS blogu

O blogu

Už vyše 5 rokov pomáham firmám tvoriť ziskové produkty a expandovať na nové trhy. Pri svojej práci využívam osvedčené metodiky ako ITIL, Lean a Six Sigma. Pozrite si moje bezplatné rady, ako spraviť váš biznis ziskovejší TU>>>



Ak vás moje blogy zaujali, spojte sa so mnou cez Facebook alebo LinkedIN