Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Tomáš Schuchmann

Je to len bitka o koláč

18.01.2012 | Dr.Max

Slzy lekárnickej komory nie sú namieste

  • Tlačiť
  • 68

Sledovať komunikáciu SLEK-u znamená mať dobré nervy. A zmysel pre humor. Najnovší otvorený list pacientom je toho dôkazom.

SLEK mesiace vykrikuje, ako Penta zničí lekárnictvo – „lekárnictvo v podobe, v akej je doteraz“. Pýtam sa – kde je problém? V tom, že pacient bude môcť ušetriť pár eur, ak bude chodiť do rovnakej lekárne alebo siete lekární?  Alebo v tom, že si bude môcť vybrať lekáreň podľa toho, koľko v nej zaplatí za lieky?

Jalový argument o tom, že v sieťach robia laici, neobstojí. Čo by majiteľa siete motivovalo, aby tam zamestnával laikov (ak neberieme do úvahy, že to ani robiť kvôli legislatíve nemôže)? Veď by si tým kazil vlastný biznis – pacienti by k nemu už viac neprišli. Na výber majú dostatok lekární a ak dokážu a chcú cestovať za lacnejšími potravinami, prečo nie za liekmi alebo za milším a múdrejším personálom? Môžu si vybrať, je to trh ako každý iný. A nebude ich zaujímať, kto lekáreň vlastní. Výber je subjektívny, jeden ocení personál, ktorý pozná roky, druhý zľavu, ďalší služby navyše zadarmo...

Argumentovať ako zástupcovia komory môže len niekto, kto nemá vysokú mienku o intelekte svojho čitateľa či poslucháča alebo niekto, kto nepozná základné princípy podnikania. A slovo podnikanie je v tejto debate zásadné. Pretože každý, kto má lekáreň, ju prevádzkuje preto, aby dosiahol zisk. Ani členovia SLEK-u nie sú výnimkou. Darmo sa oháňajú útokmi na finančné skupiny – majiteľov lekární, že sú orientované na zisk. To isté platí aj o nich. Samozrejme, spokojný pacient je dôležitý a nie je to fráza. Lebo spokojný pacient, klient lekárne, prinesie lekárni zisk.

Áno, súhlasím, lekárnici budú musieť o svojho pacienta zabojovať. Ale prečo nie? Na to nech sa členovia komory fokusujú. Nech nemrhajú silami na listy o gorilách, ich plač nemá prečo pacientov – klientov lekární zaujímať. To by mohli robiť všetky stavovské organizácie a združenia. Ale to nie je pointa ich existencie. Nech SLEK radšej napríklad školí svojich členov, ako robiť marketing a ako bojovať o zákazníka. To by pacient – klient lekárne ocenil viac.

Výpady SLEK-u sú dookola o tom istom – boja sa, že prídu o svoju časť koláča. Ak sa nebudú venovať zveľaďovaniu svojho biznisu, ale písaniu panfletov, je možné, že sa tak aj stane.

 

  • Tlačiť
  • 68

Tomáš Schuchmann

Tomáš Schuchmann
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 3506
  • Priemerná diskutovanosť: 57
  • RSS blogu

O blogu

Marketingový manažér s viac ako 5-ročným pôsobením v oblasti lekárenstva

Tomáš Schuchmann

Tomáš Schuchmann
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 3506
  • Priemerná diskutovanosť: 57
  • RSS blogu

O blogu

Marketingový manažér s viac ako 5-ročným pôsobením v oblasti lekárenstva

Kalendár sa načítava...