Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Súčasnosť a budúcnosť finančných služieb

08.01.2008 | krocian

Diskusia (3 reakcie)

25.01.2008 | xxc

Nie je nahodou regulacia zla? Ci teraz to neplati?

28.01.2008 | krocian

Dobry den,
otazka skor znie, aky stupen regulacie zvolit? Ved predstavte si, ze povolanie lekara, alebo advokata by mohol robit hocikto. Len na zaklade zivnostenskeho listu. Bez potrebneho vzdelania. Aka uroven by bola tychto sluzieb?
K.

29.01.2008 | radik

Zásadný problém v poradenstve nie je v regulácií ako je to v súčastnosti v rámci poistenie, ale na poli poplatkov, odmeňovania a vzdelávania. Väčšina maklérskych firiem sprostredkúva predovšetkým poistenie ako najvýhodnejšiu formu sporenia a funguje v rámci MLM štrukturálnych firiem (za životné poistenie sú najvyššie provízie, ktoré dosahujú často až dvojročné klientove poistné). Odmeňovanie je oblasť absolútne neprebádaná a hlavne všetkými tajená a od nej sa aj odvýja kvalita poradenstva. Väčšina úspešných firiem na Slovensku, ale aj vo svete funguje na bázy štrukturálneho MLM marketingu - t.j. ak chce byť niekto úspešný a postupovať po schodíkoch vyššie, musí do firmy priviesť ďalších. Častokrát v rámci poradenstva uspejú skvelí motivátori ako vzdelaní poradcovia. Vďaka tomu sú začiatočníci katastrofálne platení a pracujú nadšene z víziou zarábania pitím kávičky, ale ak chcú žiť z poradenstva, musia makať a váliť zmluvy - tu nejde o kvalitu, ale o kvantitu - každý z MLM zarába, okrem tých, ktorí robia a preto majú klienti aj 5 životných poistiek. Vzdelávanie poradcov je téma, kde si každý háji svoje, veď každý má tú svoju akadémiu, ale stačí sa pozrieť na inábor - do firmy sa vezme každý a ak vydrží robiť pár zmlúv, potom sa začne vzdelávať a aj to len na v rámci predaja produktov.... ak zákon pritvrdí pôsobenie MLM firiem a formy odmeňovania za produkty, potom aj poradenstvo sa posunie do vyššieho levelu a odrazí sa to na vzdelávaní a poplatkoch. K tomu však je ďaleko, lebo mnoho firiem si už dávno overilo jednoduchú pravdu - čím menej poradca vie, tým vyššie výkony podáva a hlavne, ak je silne motivovaný.

Tomáš Kročian

Tomáš Kročian
  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 3186
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Pracujem ako manažér finančného plánovania spoločnosti FinCo&Partners. Mojou úlohou je zavádzať nové procesy do oblastí finančného poradenstva a plánovania. Okrem finančníctva patria medzi moje záľuby IT technológie, história a šport.