Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Je prístup bánk ku klientom etický?

28.02.2007 | krocian

Diskusia (20 reakcií)

28.02.2007 | Tibor

V bankách ohľadne produktov zavádzajú. A to v nemalej miere. Aj psychologický nátlak nie je výnimkou.Ale tzv. finanční "poradcovia" podľa mňa zavádzajú už svojim názvom. Nie sú to žiadni poradcovia. Sú topradajcovia finančných produktov. Sú platení províznym systémom. Veľmi často ponúkajú pre účely zhodnoteniaklientových prostriedkov poistenie. Poistenie je poistný, nie investičný produkt. Ale poisťovne platia väčšie provizie,ako spoločnosti, predávajúce naozajstné investičné produkty.Celkom by ma zaujímalo, aké produkty ponúkate na investíciu, ktorá má prekonať infláciu. Tiež by som mal záujem.Skúste sem dať nejaké linky na info o  týchto produktoch. Alebo to takto verejne nemôžete? Že to sa dá len na osobnom stretnutí? Áno, to poznám. Bude to rovnaká psychologická manipulácia, ako v banke. 

28.03.2007 | turi

Je vidieť, že sme ešte stále nepochopili pojem "finančný poradca", ak píšeme, že sú neni žiadny odborníci a sú len predajcovia. Ono bude ešte nejaký čas trvať, kým pochopíme, že nie všetci sú predajcovia, ale sú aj takí, ktorí sa naozaj snažia pomôcť klientovi a vyriešiť mu jeho ciele a to bez ohľadu na províziu. Poznám poradcov, ktorí do svojich klientov investovali oveľa viac času aj peňazí, než bola výška provízie.

28.02.2007 | w3net

 Dobrý článok, asi viem v ktorej banke sa to stalo. Našťastie už nie som ich klientom.Prešiel som do inej banky potom, čo som prerobil cca 5000SK na podielových fondoch /DKF/. Keď som chcel vybrať peniaze pracovníčka pobočky ma chcela silou mocou presvedčiť, aby som investoval penieaze u nich. Samozreje, že nie sú odborníčky na investovanie, ja som jej musel vysvetliť prečo klesla cena fondu /DKF/ .

28.02.2007 | MartinM

Ja viem úplne presne v ktorej sa to stalo. Nie je nič podozrivejšie, ako keď prídu dvaja páni/dámy na pobočku, z toho jeden čaká a samozrejme sa odborným okom pozerá všade okolo. Druhý medzitým vyberá peniaze, alebo ich prevádza. Zachovali sa presne tak ako mali - táto diskusia nie je o predaji investičných produktov. Ale keď sme už pri tom, peniaze by som NIKDY nezveril "nezávislému finančnému poradcovi", ktorý ich investuje do fondu. Však to je samo o sebe hlúposť. Keď poradca, tak ideme priamo na trh, ale aby ich poradca vlastne len "preposlal" inému správcovi...? Zamyslite sa nad tým.

28.02.2007 | falap

neviem si predstavť ako má ísť finančný poradca priamo na trh. Ak niekto investuje priamo na burze do akcií, tak nepotrebuje poradcu na výber jednotlivých titulov. Žiadny poradca ho v tomto nezastúpi. Ak chce poradca doporučiť dlhopisovú investíciu má poslať klienta kúpiť si na burzu dlhopis? Nie každý má žáludok, čas, chuť na to byť priamo na burze. NA to existuje kolektívne investovanie. Ako inak než cez poradcov (v banke aj v nebanke) by mali byť predávané fondy ?

28.02.2007 | Tibor

Podielové fondy by sa mohli predávať cez internet banking, alebo zverejnením čísla účtu (na internete, v iným info-médiách), na ktorý treba poslať peniaze, aby boli investované do konkrétneho fondu. Podľa mňa sú ľudia zavádzaní "poradcami", pretože títo im nepovedia, že sú platení provízne, že sú v konflikte záujmov, pretože produkt lepší pre klienta má logicky nižšie provízie pre predajcu. Poradca by mal zmysel, keby bol skutočne platený za finančné rady. Odborná diskusia k tomu je napríklad na:http://www.investujeme.cz/?object=toptema&a­mp;sid=262&sekce=0070 

01.03.2007 | Blacksun

No a co Vam brani otvorit si depozitne konto a kupovat si fondy priamo cez internet banking? Vyborny prehlad (nielen) fondov s hodnotenim je na onvista.de a ak sa nechcete patlat na mrtvom slovenskom kapitalovom trhu, otvorte si priamo konto u offshore brokera, napr. www.internaxx.lu

03.03.2007 | falap

Problém je v tom, že bankecez IB zaplatíte plný vstupný poplatok. Napriek tomu, že ste obišli distribučné kanály (pobočky, maklérske firmy), banka sa s vami nepodelí o províziu vo forme zľavy na vstupný poplatok. Čiže veľký význam to nemá. Radšej sa poobzerajte po investičných certifikátoch a fondoch obchodovateľných na burzách ( ETF ). Tam skutočne ušetríte na poplatkoch ak nepotrebujete poradenstvo. A nie len na vstupných. http://ako-investov...

05.03.2007 | qwertz

moja banka dava 50% zlavu zo vstupnych poplatkov pri investovani do pod. listov cez IB

05.03.2007 | falap

Ja ak kúpim na burze za 50 000 jeden fond či certifikát, tak mám poplatky cca 1.5% (20 EUR).  Aby to bolo porovnateľné, musela by táto banka mať vstupné poplatky do akciových fondov 3%. To má napr. ČSOB.Pri 100 000 to je už len 0.75%, keďže poplatky nie sú percentuálne.Samozrejme pri menších sumách a sporeniach sú výhodnejšie OPF.

01.03.2007 | MartinM

Pravdebodobne si to nepochpil. Jasné, že je dobré vybrať si správcu, keď neviem. Je však nezmysel ísť za nezávislým finančným poradcom a potom s ním ísť do banky investovať do správcovskej spoločnosti. Priemerný poradca v banke je určite natoľko finančne gramotný ako priemerný finančný poradca. A ozaj by som chcel vidieť výber fondu nad infláciou, celkom by som sa pobavil. Ale o tom aj tak clanok nebol.

28.02.2007 | palo

vazeny pane,ad1: mam pocit,ze si robite z trendu distribucny kanal, alebo sa mylim..? ak je to tak, nesuhlasim s tym, pretoze blogy na trende na to nie su a okrem toho sa za reklamu plati. ak tomu aj tak nie je, je pre mna otazne ci blogy s takymto obsahom patria na etrend  alebo skor na Vasu platformu porad.sk.   ad2: udivuje ma suverenita, s akou kritizujete, odkial mate know-how? mam pocit, ze poradcom u nas moze byt ktokolvek po absolvovani niekolkych skoleni o tom ako sa vyrata standardna odchylka.  s pozdravom Pavol Povala

06.03.2007 | durkian

Plne s vami súhlasím

28.02.2007 | Blacksun

Malym investorom sa vzhladom na poplatky spojene s fondami neoplati do nich investovat, nakolko jedina stranka investovania nad ktorou maju kontrolu su poplatky. Dobre diverzifikovany fond moze byt este atraktivny ak je kupeny cez burzu a nie cez emitenta (ETF, klient usetri par percentualnych bodov na emisnom poplatku). Avsak ak si chce maly investor pri jeho malych objemoch investicii udrzat naklady investovania na prijatelnej urovni pri rozumnej diverzifikacii portfolia, oplati sa mu v sucasnosti uz investovat jedine do indexnych certifikatov, ktore si moze vybrat podla svojho investicneho zamerania a rizikoaverzie z bohatej ponuky na trhu, napr:www.abnamrozertifikate.dewww.dwsgo.dewww.onvi­sta.de Ale ak padne cely trh ako vcera, tak mu to aj tak nepomoze (na opcne kontrakty nema objemy). O urovni kvazi-ekonomickeho tyzdennika Trend vypoveda aj fakt, ze vcerajsia cinou indukovana korekcia na svetovych trhoch, ktora sa inde stara o hlavne titulky, tu bola vcera dokonca aj dnes uplne ignorovana.  Co za "odbornici" sa preboha v redakcii Trendu stretavaju ked uplne ignoruju toto elementarne dianie na trhu? Mozno hopre svojich citatelov "objavia" az zajtra alebo zaciatkom nasledujuceho tyzdna.

28.02.2007 | xxc

Maly investor to asi nebol, ked moze so sebou tahat poradcu do banky :-)

01.03.2007 | Blacksun

Vzhladom na uroven poplatkov za transakcie na kapitalovom trhu je malym investorom v podstate kazdy s portfoliom mensim ako 50.000 EUR (zaciatok urovne privatnych klientov). Od tejto hranice sa da portfolio rebalancovat bez vyznamnejsieho dopadu jednorazovych poplatkov, samozrejme ak to nerobime v tranziach po 500 EUR  :-).Poradcu si dnes moze dovolit uz kazdy, ved ich uz je na trhu tolko ze nema problem si nechat poradit aj keby sporil po 100 EUR mesacne. A kazdy z nich si namysla ze sa mu o to prasiatko postara najlepsie, i ked by niekedy spravili lepsie keby klientovi poradili intenzivnejsie sa venovat tomu co ho zivi, alebo usporit si jednu-dve navstevu kina s rodinou, ako vymyslat investicne strategie na ziskanie vynosov pod 5000 Sk rocne. Ale potom by tolko vazenych poradcov na trhu raz dva nemalo co robit. 

01.03.2007 | krocian

Dakujem vsetkym za kladne i zaporne prispevky,Banky si Vazim a clanok nebol vobec miereny proti nim ani pracovnikom bank. Dokonca mam velmi dobre skusenosti s bankami a ich pracovnikmi. A to co bolo uvedene v clanku sa moze stat v hociktorej institucii. Preto som neuviedol ziadne konkretnosti (nazvy institucii a ich produktov). Myslim si, ze je to skor individualny problem ludi s ktorymi sa stretavame. Neda sa o tom hovorit plosne. A co je dolezite, v tomto "zapase" vacsinou nevyhra nikto. Ani klient, ani institucia.S pozdravomKrocian

03.03.2007 | falap

Trend píše, že tieto blogy sú výberové a nemôže sem písať len tak hocikto. Vaše blogy sú zatiaľ len na úrovni lepšie štylizovaného príspevku v diskusii, alebo celkom obyčajného nevýberového blogu. Nič podstatné sa v nich človek nedozvie. Pripadajú mi ako platené PR články.

03.03.2007 | Magister

Podelím sa s Vami o vlastnú skúsenosť pri zrušení podnikateľského účtu u istej ....SOB banky. Mal som všetko vyrovnané, vrátane neexistujúcej platobnej karty, banka mi napriek tomu naúčtovala okrem poplatku za účet za posledný mesiac aj poplatok (kopanec) 300,-Sk za zrušenie účtu aj keď som nemal žiadnu viazanosť.  Neviem, či si budeme musieť postupne zvykať na takéto praktiky, môžem zájsť do absurdity, prestal by som napríklad odoberať po roku časopis, firma by mi poslala poplatok za to že som raz (logicky všetko sa musí raz skončiť) prestal využívať službu vo forme posledného kopanca pre "zdochnutého klienta". Zdá sa že nenažratosť niektorých bánk nemá hraníc, ale od toho sme my, aby sme reagovali...  Tu by som o etike podnikania banky vážne zapochyboval....... 

21.05.2008 | stewo

Pripad drzosti z mojej banky z nasej jednej Sporitelne.Pracoval som v zahranici nieco cez rok.Stale ked som prisiel domou na dovolenku som si priniesol aj nejake usetrene peniaze a vlozil ich na moj ucet.Nikdy som si nejak nestudoval vypis z banky lebo som vedel ze tam nejake velke tranzakcie neboli kedze som ten ucet vyuzival prakticky iba na vklad.Ale ak som bol raz doma na slovensku siel so si tie peniaze previest na iny ucet a v banke som zistil ze mi k mojim peniazom priratali debet 16tis.korun.Co ma ale nahnevalo bolo to,ze pracovnicka banky mi povedala ze banka ten debet dala zadarmo len vybranym klientom banky.Na moju otazku preco som nebol informovany o tom ze mi dali debet,ze som nedostal ziadne vyrozumenie alebo nejaky list od banky alebo aspon naznak toho ze mi nieco davaju,odpoved bola "pozerala na mna ako kura"a bola ticho.Ak by som si to nevsimol tak by som asi aj tieto peniaze vybral a potom by som musel splacat nieco co som ani nechcel.Je to cisty blud.A ked som jej povedal ze ja ziaden debet nechcem,povedala mi ze to si potom musim napisat ziadost o zrusenie debetu a az tak mi ho zrusia.Hodil som jej papier spet na stol,previedol som si svoje peniaze na iny ucet v inej banke a tam som ucet zrusil. Proste sa mi zda ze banka nieje povinna informovat klienta o tom co sa roby s mojimi peniazmi a s mojim ************ na taku banku

Tomáš Kročian

Tomáš Kročian
  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 3189
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Pracujem ako manažér finančného plánovania spoločnosti FinCo&Partners. Mojou úlohou je zavádzať nové procesy do oblastí finančného poradenstva a plánovania. Okrem finančníctva patria medzi moje záľuby IT technológie, história a šport.