Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

NOVA ponúka ekonomické recepty, ktoré už nefungujú

29.07.2013 | Tomáš Janoušek

Diskusia (35 reakcií)

29.07.2013 | Oskarka

"Aj táto éra sa však skončila, po 40 rokoch sa musíme opäť obzrieť po niečom novom" - to nové má byť deglobalizácia? Malé a stredné firmy sú perspektívnejšie a menej zraniteľné ako veľké? Slovenská koruna by bola lepšia než euro?

29.07.2013 | Motylx

Spolocnost zalozena na malych a strednych firmach je menej zranitelna.
Nie samotne jednotlive firmy.

29.07.2013 | Krajan

Prepáčte, Oskárka, ale Vaša otázka je zjednodušením pohľadu, ktorý nám prezentuje p. Janoušek a ktorý vychádza z názorov prof. Zeleného. Aktuálne nejde o to, či by bola lepšia naša koruna alebo euro. Ide o to, aby sme prekonali stereotyp, že nástroje ovplyvňovania ekonomiky z minulosti môžu rovnako efektívne fungovať aj v zmenených spoločensko-ekonomických podmienkach, na čo upozornil prof. Zelený. Preto ani riešenia strany Nova nemôžu byť optimálnym riešením situácie, ktorú prežívame v ekonomike.

29.07.2013 | Motylx

Na podnikatelskom prostredi zalezi.
Pri relokalizacii o to viac.
Zeleny hovori nie podpore podnikania zo strany statu a ano podnikaniu.
To znamena menej statu, menej zasahovania, zaroven tym dosiahneme lepsie prostredie.
Precitaj si aj jeho dalsie clanky...najdes v nich myslienku, ze zeleny deli ekonomiku na realnu a spekulativnu.
Realnej treba uvolnit opraty, spekulativnej naopak.

29.07.2013 | dworkin

A navyše má NOVA aj chybu v koláčovom grafe - súhlasim 87%, nesúhlasím 87% (ale oveľa menší výrez)

29.07.2013 | Roman Kanala

Milan Zelený nie je agregátový makroekonóm, on je profesor managementu. Jeden ušmudlaný psík pod značkou BranoZ sem bol kedysi napísal, že vraj ekonómia nie je účtovníctvo. Má pravdu. Bohužiaľ. Ekonómia pracuje s aproximáciami nekonečna, kým účtovníctvo pracuje s ľubovoľne veľkými, ale konečnými číslami. Preto v managemente neexistuje nekonečný rast, nekonečný trh, nekonečne veľa konkurentov, producentov, zákazníkov. Základným konceptom managementu je riešiteľnosť (feasibility) a tento atribút sa overuje ako prvý.
 
A tu sa dostávame k jadru veci. Nevadí, ak N.O.V.A. má konfúzny a nejasne formulovaný ekonomický program. Je celkom možné, že tam ani nemajú niekoho, čo do toho vidí. Napokon, je to politická strana a nie výskumný ústav či univerzita. Čo by naozaj vadilo by bolo, keby prezentovali nejaké ľavicové ľavoty. To našťastie nerobia, tak im netreba robiť proces úmyslov. Nechajme ich, nech sa vyfarbia.

29.07.2013 | milanll

Roman, uz si mentalne na tom naozaj tak biedne, ze si nuteny mazat moje prispevky pod tvojim blogom?

Je to len dalsi dokaz tvojej primitivnej urovne a zaroven komunistickej mentality, ked paradoxne, ty do socanov a socialistov nadavas vsetkym ostatnym, ktori s tebou nesuhlasia.

Ked budem najblizsie vo Svajciarsku, zrejme sa vyberiem do Zenevy na vlastne oci si pozriet ten zazrak, ktory sa za tvojim menom schovava.

30.07.2013 | Roman Kanala

Idiot so zápornou pridanou hodnotou urobí lepšie, ak prestane spamovať diskusie. Urobím to znova, vždy na prvých 24 hodín. Založte si vlastný blog o kachličkovaní. Link naň bude pridaný na http://www.mamlas.com

30.07.2013 | Agát4

Predchádzajúcemu režimu sa vyčítalo, že všetko ideologizoval. A kovaní pravičiari sa k tomu vracajú. Zmätený, nejasný ekonomický program Lipšicovej strany neprekáža. Neprekáža ani jeho dvadsaťročná politická prax (tri funkčné obdobia bol vo vedení Ministerstva spravodlivosti, kedy sa formulovali pravidlá, ktoré priviedli justíciu tam, kde je). Neprekáža ani spojenie katolíka s liberálmi (čo je čistý oportunizmus), ani zdroj peňazí na barnumskú reklamu Lipšica po celom Slovensku. "Čo by naozaj vadilo by bolo, keby prezentovali nejaké ľavicové ľavoty." A to tvrdí niekto v čase, keď súčasná podoba pravicovej neoliberálnej ekonomickej politiky priviedla svet do šlamastiky, z ktorej nenachádza východisko. K tomu treba Kanalovi gratulovať.
A ešte niečo. Každý Kanalov prejav musí obsahovať aspoň jednu urážku (jeden ušmudlaný psík ...) To nie je len prejav neslušnosti, to je už diagnóza.

30.07.2013 | Roman Kanala

A ešte ste zabudli spomenúť, že sa mu stará mama nevedela korčuľovať.

30.07.2013 | Motylx

” A to tvrdí niekto v čase, keď súčasná podoba pravicovej neoliberálnej ekonomickej politiky priviedla svet do šlamastiky, z ktorej nenachádza východisko. "

Toto je hlboký omyl, alebo primitívne klamstvo.
Vinné sú vlády a banky, na cele s centralnymi bankami, ktore manipuluju trhmi. Amoralni zlocinci.

31.07.2013 | Ľ. Janoška

Môžete oprávnene kritizovať Lipšicovu stranu aj každý politický subjekt, ktoré sa formálne hlási ku pravici. Ale to, čo ste napísali a čo sa štítim si nabrať do clipboardu (viď citát kolegu Motylx-a) znamená, že sľubovanie nesplniteľného považujete za pravicovú agendu?

29.07.2013 | Oskarka

Otázka mala byť inak formulovaná - čo je to nové, kam a ako sa má uberať ekonomika? Ak sa nechá voľná ruka podnikaniu - to bude len ďalej vyrábať na dnes už preplnený trh. Produktivita práce rastie, vyrába sa viac pri menej zamestnancoch - rastie nezamestnanosť. Kam so zamestnancami, ktorých výroba nepotrebuje? Služby sú tiež už plné, rovnako aj školstvo a zdravotníctvo, na ďalších zamestnancov štátu nie sú peniaze...

29.07.2013 | milanll

Skusim ti odpovedat na tvoje otazky.

Slovenska ekonomika sa dnes, bohuzial, este stale nachadza v stredoveku.
My si mylne predstavujeme pod ekonomikou najma priemysel a s nim spojenych zahranicnych investorov.
Ked si to vsak vezmes podla poctu zamestnancov zamestnanych v priemysle, SLovensko je dnes druha najpriemyslenjsia krajina sveta a aj napriek tomu ma takmer 15% nezamestnanost.

Odpved na nezamestnanost a dalsi rast ekonomiky najdes preto v sluzbach, polnohospodarstve, turistike a stavebnictve.
Pretoze, a tu sa trochu mylne domnievas - tieto obory ani zdaleka nie su penetrovane na 100% a uz vobec nedosahuju urovne, ako ich pozame v ostatnych krajinach.

Naopak.

Polnohospdarstvo - je na hranici uplne zaniku.
Pokial Irsko so 4 milionmi obyvatelmi vyvaza polnohospodarsku produkciu za vyse 6 miliard euro rocne, Slovensko dovaza potraviny za vyse jednej miliardy.

Turistika - pocet ludi zamestnanych v nej:
Madarsko - 300 000
Cechy - 350 000
Rakusko - 700 000
Slovensko - 30-50 000
Pokial prijmy z cestovneho ruchu v Madarsku a Cechach prekracuju 10 milird euro rocne, na Slovensku je to nieco medzi 1-2 miliardami.

Sluzby - detto

Stavebnictvo - je hadam najlepsim priklad biedy a zaostalosti SLovenskej ekonomiky.
Slovensko, este aj v roku 2007, ked na nom prebiehal historicky najvyssi stavebny boom, zaostavalo za vyspelym svetom doslova katastrofalne.
Pozri si aspon tuto tabulku: http://img713.image...
Slovensko ma navyse zdaleka najmensi pocet domov a bytov na tisic obyvatelov, zo vsetkych krajin OECD.
Stavebnictvo ti navyse moze spustit dalsie pridruzene odvetvie a podla irskych statistik, vystavba kazdych 10 000 rodinnych domov vytvara rocne 15 000 pracovnych miest priamo v stavebnictve a dalsich 30 000 pracovnych miest v pridruzenych odvetviach.
Slovensko ma rocny potencial na vystavbu minimalne 50 000 rodinnych domov.

Prekazkou tej vystvaby a zaroven celkovou prekazkou, preco vsetky tieto odvetvia su na SLovensku tak zaostale a nerozvinute NIE JE nedostatok penazi, ako by si sa mohla nazdavat, ale, a tu to poviem velmi jednoducho - nasa mentalita.
A to preto, pretoze
jednak sme tymto oborom doteraz nepripisovali takmer ziadnu ulohu,
ale najma je to (a tu sa ospravedlnujem za expresivne vyjadrovanie) az kolosalne a katastrofalne zaostaly podnikatelsky sektor, ktory je na Slovensku.
To, co sa na Slovensku nachadza, nie su podnikatelia, ale nekonecne nenazrati hraci loterie, ktorych jedinym cielom je co najvyssi okazmity zisk za kazdu cenu.
Bohuzial, takychto ich vychovalo slovenske prostredie a najma nas danovy a celkovy podnikatelsky system.

Znova sa budem opakovat - to, co je na Slovensku, nie je podnikatelsky sektor, ale nejaka zvlastna pokrutena a nezmyselna zaostala fraska.
Parodia na podnikanie.

Avsak, tej potrebnej reforme podnikatelskeho sektora znova najviac brani nasa mentalita.
Nielen preto, pretoze pravica je ideologicky zaslepena a neoma ziadne mozgove kapacity na pochopenie tohto probelemu, ktory si vyzaduje logiku a zdravy rozum,
taktiez nie preto, pretoze Smer je iba vykladnou skrinou oligarchie a najma je mentalne nastaveny na co najvacsie, najmasovejsie a najmega podnikatelske subjekty a projekty,
ale najma preto, pretoze sme backward/zaostaly narod, ktory nie je schopny prijat nove myslienky, byt k sebe sebakrticky, priznat si chybu a zaroven ju napravit.

Vsetky tieto vlastnosti na Slovensku prakticky neexistuju - a tu sa ospravedlnujem vynimkam a preto Slovensko nie je schopne dalsieho vyvoja a pokroku.
Aspon pokial nepride niekto na takej civlizacnej urovni, ktory tieto vlastnosti ma a najma, ktory ch dokaze zaviest do tejto zaostalej tvrdohlavej spolocnosti.

29.07.2013 | Oskarka

Myslím, že toto nezmenia podnikatelia, ale ich k tomu postupne prinútia zákazníci - a to bude trvať roky....

29.07.2013 | milanll

Podnikatelia, tak isto ako politici, su tiez len zrkadlom spolocnosti.

Potrebujes teda bud niekoho - politikov, ktori zmenia spolocnost,
alebo, v pripade ze tito nie su, potrebujes zmenit spolocnost odspodu.

Nie som si vsak isty, ci je Slovensko na tu zmenu este pripravene.
Clovek sa totiz a to uz ma v genetike, meni len velmi tazko.
Civilziovani ludia su schopni zmenit sa uz aj sami od seba - na zaklade evolucie a vonkajsich podnetov a to dobrovolnym ucenim sa, prisposobovanim sa a skusanim novych myslienok.

Slovnsko, aspon to tak zatial vypada, sa stale dokaze zmenit len nasilim - ked ho jeho dovtedajsie kroky a vyvoj dovedu nakoniec do takej situacie, ktora uz je neznesitelna a nezvladnutelna.

Jednoducho povedane - tvdohlavy clovek sa dokaze zmenit len vtedy, ked si tu svoju tvrdu hlavu rozbije.
Dovtedy ignoruje kazdu radu a snahu o pomoc od ostatnych.
Na Slovensku sa tvrdohlavost povazuje za pozitivnu vlastnost.

29.07.2013 | slimak79

Zase suhlasim. Slovensko ma nenormalne moznosti,len ich je treba vyuzit. Turistika,keby ludia aj z hladovych dolin vedeli co robit, mali trosku rozumu - maju pracu.

Polnohospodarstvo tu neviem, to je socialisticky regulovany a podporovany trh.

Je to na nic.

Milan politici nic nezmenia. Je to o ludoch.
Som z revucej, je tu krasna priroda,ale mas na slovensku par lokalit kde je krajsie. Pr. velka fatra. Ale aj na velkej luke pri murani je co ponuknut.ale to ti ludia za tym musia ist. Inak bol som v bulharrsku hned pri mori a zahotelom kopec, hory. Ja som ich videl a nik ich nevyuzival. A taka skoda. Na hodinovej prechadzke nebol ziaden turista.

To je problem hotela - pritom tam mali 3000 ludi. A samych rusov, co horu nevideli ani v magazine. Bolo tam krasne z 3 000 ludi som to videl iba ja.

29.07.2013 | milanll

Politici mozu nastavit system.
Stacilo by na zaciatok zaviest ten zapadoeuropsky - tak danovy, ako aj celkovo podnikatelsky.
To by vsak museli byt na vyssej urovni, ako su samotni ludia.
A to bohuzial nie su.

S tym ostatnym sa zhodneme.

29.07.2013 | Oskarka

Tvrdohlaví sú podnikatelia a firmy a tí sa nezmenia, dokiaľ ich k tomu zákazníci a ich zamestnanci neprinútia. Tak ako v zahraničí - stačí pozrieť, ako sa zahraničná firma chová u nich doma a ako u nás - je to len o tlaku od zákazníkov a celej spoločnosti..

29.07.2013 | milanll

Rovnaku vyhovorku, ako je tvoja prva veta, pouzivaju podnikatelia.
Tak isto, ako politici, sudcovia, prokuratura, policajti a nakoniec vswtky vrstvy a skupiny Slovenska.

Prave preto hovorim, ze sebareflexia, schopnost prijat kritiku, ospravedlnit sa a napravit chyby, zmenit svoj postoj, nazor a myslenie, zodpovednost a zaroven mnohe dalsie
pozitivne vlastnosti, na Slovensku prakticky neexistuju.

Na Slovensku JE VZDY vinny niekto iny, vzdy sa hlada vinnik inde a na Slovensku nikto nikdy nie je za ziadnych okolnosti ani zodpovedny, ani vinny.

S takouto mentalitou je potom Slovensko krajinou stale zijucou v stredoveku.

29.07.2013 | Oskarka

To nie je výhovorka, ale sebakritika :))

Aj ja patrím medzi zákazníkov a zamestnancov, ktorí si slušnosť od firiem a zamestnávateľov musia sami vyhádať a vynútiť! Politici to za nás neurobia, to sú len výhovorky!

29.07.2013 | milanll

V tom pripade som ta nepochopil, spravil som chybu a za to sa ospravedlnujem. :)

Stale, politici zavadzaju a schvaluju system - takze je to ich uloha.
A zaroven je ich ulohou bojovat proti vsetkym tym primitivnym a negativnym vlastnostiam - nenazratosti, lenivosti, neochote platit dane, rasizmu, xenofobii, homofobii a ostatnym.

Samozrejme, pokial narod presiahne uroven svojich politikov, jednoducho ich dalej nezvoli a naopak - velmi razantne ich vyluci.
Toto bol pripad Jana Luptaka, Meciara, Slotu, ale aj sucastnej pravice na cele s SDKU - Miklosa, Dzurindu a poniektorych ostatnych.

Na cim vyssiu uroven sa teda narod dostane, tym vyssia uroven jeho vedenia sa da ocakavat.

29.07.2013 | LPB

Stroje nám berú prácu a budú brať stále viac. Kto sa neprispôsobí, vyhynie. Bude to súťaž ľudskej rasy s umelou inteligenciou. Budeme ešte viac otročiť? Alebo "príde" taký namakaný robot, ktorý porazí všetky tie superfirmy závislé od štátnych peňazovodov? A konečne vznikne ohnisko spravodlivej poctivej konkurencie? Človek a AI si podelia prácu...

29.07.2013 | Motylx

Osviezujuca a uzitocna je zeleneho pracicka, v ktorej zasadil do kontextu sucasnosti uvahy, myslienky, postoje, aj ciny T. Batu.
Praca, uzitocnost, sluzba ostatnym, zdravy rozum, obycajna ludska slusnost...toto, v zdravom podnikatelskom prostredi by mohlo stacit na novy start.

29.07.2013 | Oskarka

Ani T. Baťa by nezamestnával nadbytočných ľudí. Kde zamestnať ľudí, ktorí sú pri zvýšenej produktivite práce naviac?

29.07.2013 | Motylx

Szco, drobni, mali, stredni podnikatelia.
Stat by mal zo vsetkeho vycuvat.
Vycuvat z pozicie hraca, zaujat poziciu rozhodcu.
Nebat sa poskytnut ludom priestor a nekradnut.

29.07.2013 | Martin Belobrad

super clanok, uz som rozmyslal, ze o novom ekonomickom poriadku napisem blog, ale kedze sa radsej lokalnej tematike vyhybam, nechal som to tak. Tie billboardy ma mierne vystrasili. Prist s novym ekonomickym poriadkom a tvarit sa na fotke ako hitler po aplikacii pervitinu, to je na mna silne kafe. Program NOVA, ak sa to da vobec nazvat program, to je des, hroza a omyl v jednom. Socanska demagogia oblecena do pravicoveho satu snad uz nemoze nikoho presvedcit. Dufam, ze Lipsic so svojim novym ekonomickym poriadkom skonci na starom politickom smetisku

29.07.2013 | Motylx

Co konkretne, okrem " prace pre kazdeho " ti prekaza?
Nerypem, mam v tablete styri citacky, no pdfko z linku mi nechce ziadna precitat.
Dik.

29.07.2013 | Martin Belobrad

ze su to prazdne frazy. Pripomina mi to program Smeru, ked sa este Smer oznacoval ako "tretia cesta" a nebol lavicovy :D Ale konkretne: nejaka zmena na lokalnej SK urovni je nerealna, kedze tento svet ovladaju rozne entity, pre predstavu aby som nemusel vela citovat:
http://bullionbulls...
Snazit sa robit nejaku politiku na SK a pritom koexistovat v zvratenych kleptokratickych a fasistickych spolkoch... neviem. Tu treba zacat uplne od zaciatku a nesnazit sa postavit z budy mrakodrap. Neverim ani tym ludom, co sa za NOVA skryvaju, ani tomu sefakovi Lipsicovi.
Dalej, ideologicky otec NOVA - Krajnak. Jeho clanky, to je ako Mein Kampf. Ale radsej kaslem na to, je moc teplo :D

29.07.2013 | zahradník99

Len blbec môže napísať že výška odvodov a daní nemá vplyv na zamestnanosť.Každá daň, zvýšenie odvodov a rôznych poplatkov sa prenesie do cien.Ja mám obchod od roku 2000. Tržby mám zhruba také ako v roku 2009. Tovaru predám menej ale že je dosť drahší tržby neklesli, samozrejme výrobcovia museli znížiť výrobu a prepustiť nejakých zamestnancov. Toto zvyšovanie odvodov, daní, DPH, daň z nehnuteľnosti, smetie, benzín, potraviny sa aj mňa dosť dotklo. Minulý mesiac som aj ja musel prepustiť predavačku. Čo s toho že tržba je keď kopec éček ide preč a na tovar ostáva menej.Mňa živý tovar a 750 éček čo ma stála mesačne predavačka ide do tovaru a obchod mi zase zarába. No keď budú každý rok takto zvyšovať odvody a dane tak to môžeme všetci zabaliť.

29.07.2013 | Motylx

Kazdy, kto studuje ekonomiu by si mal povinne vyskusat podnikanie.
Myslim, ze cosi take spomenul aj zeleny v linkovanom rozhovore.
Tento chalanisko je este v pohode. Ide po spravnej ceste. Chyby robi kazdy.
Pozri blogy hellebrandta, ci standardna chyba tu na etrende. To sa docitas veci.
Ak este nemas, pojdes si vybavit zbrojak.
A ak navstivis stranku jetotak.sk a ceknes superhrdinov ako m. vitkovic, okamzite si zaobstaras svoju prvu devinu.
:D

31.07.2013 | Ľ. Janoška

"Kazdy, kto studuje ekonomiu by si mal povinne vyskusat podnikanie"
K+

30.07.2013 | skisport

"Zelený upozorňuje, že podnikavosť nemožno podporiť žiadnymi daňovými stimulmi, ani zlepšením podnikateľského prostredia."
Tak toto fakt nema chybu. Tak tie dane zvysujme a zvysujme, hadzme viac polien pod nohy a myslim ze hned kazdy dostane chut podnikat a isto aj ti ktorych to doteraz ani nenapadlo. Takze mame tu asi revolucnu teoriu. Podme spolocne, ale fakt vsetci, zhorsovat podnikatelske prostredie. To bude jazda. Kam sa hrabe CN kt. tusim odpusti malym podnikatelom komplet dane ked klesne rast HDP pod 7%.

30.07.2013 | Motylx

Zeleny nic take netvrdi.
Autor ho nie celkom dobre pochopil, alebo ho nestastne interpretuje.
Zeleny odmieta zasahy statu a vola po zlepsovani podnikatelskeho prostredia.
( Tyka sa realnej ekonomiky. )

30.07.2013 | mba

Pekny clanok, ktory ma povzbudil v tom, ze este na Slovensku su ludia, ktori sa snazia zmyslat kriticky aj smerom napravo. Lebo este donedavna, kto si dovolil kritizovat pana pseudoekonoma Miklosa bol okamzite povazovany za Ficoida. Bohuzial, podobne uvazovala aj redakcia Trendu. Zmena myslenia ludi na SK, sposob vzajomnej diskusie pri hladani rieseni problemov a evolucia slovenskej oligarchie su podla mna prvym nevyhnutnym krokom k svetlejsim zajtrajskom na SK.

Ako dalsi nevyhnutny krok vnimam urychlenu diverzifikaciu SK hospodarstva, postavenu na strategickych vyhodach krajiny: polohe, prirodnom bohatstve a v niektorych vlastnostiach SK ludi. Konkretne ide podla mna o potencial krajiny v oblasti logistiky (napr. aj sirokorozchodna), energetiky (vykonnejsie EE prepojenie S-J, V-Z, nove cesty pre plynovody a ropovody), vybranych priemyselnych odvetviach, ekologickom polnohospodarstve, (agro)turizme, v sluzbach, zakladnom vyskume. Kym prve tri menovane oblasti su urcene pre velkych hracov/stat, v dalsich maju sancu mali a stredni podnikatelia, resp. vybranych par SK univerzit (UK, STU)

Je potrebne sa zameriavat na par novych progresivnych odvetvi, ale nezatracoval by som ani tie klasicke s inovativnymi rieseniami, pretoze stale budu potrebne. Ludia stale budu potrebovat jest, pit, cestovat, kurit, svietit, atd.

Predpokladom dlhodobeho uspechu a stability na SK je potreba vytvorit zdravu strednu triedu. Cim skor to SK oligarchovia pochopia, tym lepsie aj pre nich. Ak budu nadalej presadzovat drancovanie statu a ludi iba vo svoj prospech, vo finale ich to poskodi a budu panovat vyprahnutej zemi, ktoru nikto nebude chciet. A mozu sa rovno odstahovat do svojich vil v danovych rajoch, ale tam nebudu relevantnimi partnermi, pretoze v globalnom meritku su nepodstatni.

Uloha Ciny vo svetovom hospodarstve sa zacina menit (i v dosledku rastucich cien ropy/dopravnych N a narokov cinskej pracovnej sily), obrovsky potencial ponuka i Juzna a Latinska Amerika, Afrika.

Globalizacia a doterajsie ekonomicke modely zacinaju narazat na svoje mantinely a nutia ludi zamyslat sa nad dalsim smerovanim spolocnosti. Kedze chamtivost anglo-americkych korporacii nevedie spravnym smerom, treba dufat, ze rastuci vyznam azijskych investorov da svetu pozitivnejsi smer a nieco sa priucia aj nemeckemu modelu hospodarstva. Pokial mozno bez svetovej vojny, ktora by pre svet v dnesnych podmienkach predstavovala obrovske riziko pre vsetkych.

Tomáš Janoušek

Tomáš Janoušek
  • Počet článkov: 9
  • Priemerná čítanosť: 2675
  • Priemerná diskutovanosť: 19
  • RSS blogu

O blogu

Daňový konzultant, vyštudovaný ekonóm (EU v Bratislave, Hanken Svenska Handelshoglan a Aalto University v Helsinkách). Mojim zámerom na blogu sú témy a myšlienky z oblasti ekonomiky, pri ktorých sa Vám zvýši srdcový tep, či už v pozitívnom alebo negatívnom slova zmysle. Mojou špecialitou je dokonalý fínsky model.