Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Príde Bratislava o niekoľkomiliónovú investíciu?

21.03.2017 | Tomáš Hegedűš

Diskusia (15 reakcií)

21.03.2017 | Roman Kanala

"Neviem, čo motivuje investora, v tomto prípade spoločnosť HB Reavis, aby sa správal ako filantrop..."

Znemožniť sa v prvom blogu, no fajn. Aspoň vieme, na čom sme.

Žraloci nie sú filantropi. Na jednom konci i na druhom konci tej lanovky má stáť nejaká opacha patriaca firme a HB Reavis sa uchádza o nejaký verejnoprospešný štatút, aby mala rýchlejšie lehoty na papierovačky s úradmi a konkurenčnú výhodu s firmou Jachty & Tunely.

Filantropická ponuka by bola povedať mestu, že zafinancujeme lanovku z Petržalky na Nivy a ešte o kus ďalej podľa výberu mesta. Napríklad ku SVŠT a na slimáčí nadchod pre chodcov pred stanicou. Alebo položiť peniaze na stôl a povedať, vy naplánujte čokoľvek, čo spojí naše dve budovy a ešte niečo iné podľa Vášho výberu. Alebo ak by boli úmysly čisté, tak položiť peniaze na stôl a povedať, naplánujte čokoľvek, čo bude užitočné mestu a my to zafinancujeme bez toho, aby sme do toho hovorili. To by bola ozajstná filantropia.

21.03.2017 | Vlasko

Cize filantrop je ten co polozi peniaze na stol a povie totalne neschopnym uradnikom(a ich platenym "specialistom"): "Tu mate peniaze postavte nieco". Pekna to predstava - este dobre ze realita je ina.

21.03.2017 | Roman Kanala

Tak to vyšlo nejak blbo, ľud nepochopil myšlienku.

Filantropia je definovaná ako vôľa či snaha prispievať k zlepšeniu života iných. Tá vôľa musí byť nezištná, inak to nie je filantropia, ale obchod.

Lanovka medzi dvoma objektmi vlastnenými tou istou firmou nie je filantropia, je to krok k navýšeniu hodnoty tých budov, ale ničoho iného. To nie je verejný, ale súkromný záujem.

Lanovka z Petržalky na autobusko a potom na vlakovú stanicu by bola čiastočná filantropia, lebo by Bratislaváci dostali nový spôsob prepravy nezávislý na zápchach na ceste. Lanovka definovaná mestom by už bola čistá filantropia.

21.03.2017 | Roman Kanala

Tu je ten článok o "altruistických" dôvodoch.

Ako „lanovka“ na stanicu zakryla podstatu problému
07.03.2017 Tomáš Vašuta
https://reality.etr...

21.03.2017 | gejza77

"Na rozdiel od toho, súkromný sektor vybudoval oveľa viac – investori postavili Euroveu, Rozadol, River Park, Zuckermandel, dramaticky sa mení tvár Mlynských Nív, kde vyrastá mimoriadne atraktívna štvrť."

.... tak a teraz si to preložíme do ľudskej reči:

zničili bratislavský prístav a zrušili pozíciu Bratislavy ako významného hráča v rámci lodnej prepravy na Dunaji, zrušili MILEX, zničili kultúrnu pamiatku PKO, doje....i hradný kopec a snažia sa zničiť aj ďaľšie časti mesta ...

autor síce nie je konzultant v oblasti "real estate", ale dosť si pamätá ....

22.03.2017 | mmin

Vy žijete v Bratislave? Okrem toho, že je dnes možno cool byť vulgárny aj keď s tromi bodkami a je in byť proti všetkému, obsahovo je to úplne mimo.

22.03.2017 | Roman Kanala

Ja plne súhlasím s diskutérom gejza77. Nie som z Bratislavy, ale občas to mesto použijem na prespatie, nejaké pivo s kámošmi, na nákup, alebo ním len tak prejdem, lebo obchvat Bratislavy Kúty - Senica - Jablonica - Trnava stále nie je dokončený a inak sa ísť nedá.

River Park je hrozná opacha. Eurovea je veľa kriku pre nič. Ľutujem tých nešťastníkov, čo tam pracujú, lebo v žrádelni nie je nič na jedenie. Pirohy nie sú varené, ale rozmočené a ani som ich nedojedol. Všetko je predražené, asi majú veľké nájomné, veľké oči, alebo oboje. Podobne Aupark, ale ten aspoň nezdubasil nábrežie. Všetky tieto budovy len pridávajú autá do centra.

Lanovka do novej opachy by bola užitočná, ale nie z opachy do opachy. Z autobuska do centra a ešte ďalej na železničnú stanicu. Vtedy by to bola stavba vo verejnom záujme. Nové obchodné centrum nie je vo verejnom záujme, je megalomanské, zbytočné a škodlivé.

31.03.2017 | Etaniel

Treba to brat tak, ze jedna opacha aj druha aj tretia tam budu... Mozete pisat na magistrat a mozte tam plakat aj spatne za poslednych dvadsat rokov spolu s kolegom z vyssieho prispevku, ze znicili pristav a co ja viem co este... Teraz je otazka kto im to predal a preco, ak napr ten 'vyznamny pristav' bol taky dolezity? Niekto predal pristav ako stavebne pozemky a niekto tam stavbu v obrovskych objemoch povolil... a teraz je zly ten developer, jeden ci druhy? Ty si kupis pozemok v strede dediny aby si ho zalesnil a urobil tam dedine park? No, asi nie... Ako som uz napisal tie opachy tam budu, jedna, druha, tretia, desiata... Povolenia na to povacsine uz maju, o mesiac ci dva na vyse rok uplne uzavru Mlynske nivy, dokoncuje sa nova docasna autobuska... A teraz je otazka ci sa uplne vybodnut, tak ako doteraz mesto, na dopravu a rozsirovanie verejnej dopravy a ked to bude otvorene 2019 ci 2020 tak skolabuje cela stvrt, alebo sa mesto zobudi, a zacne spolupracovat a projektovat... Lanovka sa do 2020 postavit da, v horskych strediskach sa stavaju za jednu letnu sezonu, realne ju postavis aj v meste za rok po porieseni administrativy. Navyse mesto za nu nemusi zaplatit, ani ju projektovat (takze zo sukromneho to pojde pomerne rychlo a sukromnik si efektivitu sakramentsky ustrazi), iba musi mesto projekty korigovat a na zaver odobrit. Elektricku vsak musi stavat mesto, projektovat, schvalovat, budovat... Developeri na nu mozu financne prispiet, ale to je tak vsetko... Mesto z projektu elektricky nema urobenu ani ciarku, ani o nej nesnivalo, najde sa niekto kto by uveril mestu s ich sucasnym pristupom ku vsetkemu, ze by boli schopni naprojektovat a postavit elektricku od Safka po Mileticku za tri roky? Len projektovanie Karloveskej rekonstrukcie, podotykam rekonstrukcie, nie budovanie novej trate uz riesia na papieri 2 roky a este ani nevedia kto ju bude robit a kedy zacne... Takze ako vzdy, napriek tomu ze mam toto mesto velmi rad, tak jeho vedenie ma take maslo na hlave az to boli... A jeho komunikacia navonok voci vsetkemu este viac. Absolutne nezvladana komunikacia a PR. Stacilo povedat ked dostaneme konkretne plany ci ziadosti budeme sa nimi zaoberat ale tieto medialne vojny to je ani z voza ani na voz, az kym niekto nestrati trpezlivost. Takze otazka znie vyuzit urychlene ponukane moznosti a rieit najvacsiu zmysluplnost, alebo nechat v blizkej dobe skolabovat to co mesto v principe samo napovolovalo bez riesenia verejnej dopravy, o ktorej navyse este samo nema vobec ziadnu viziu a ani nic neponuka ako protinapad?

Mimochodom prepojenie opach by nezahrnalo trasovanie lanovky az po ekonomicku univerzitu kde je 10.000 studentov ci sidlisko Ovsiste (parking opacha bude inde) , no a aj to mesto sa uz aj dokonca zaujimalo, ci by bolo mozne lanovku nasledne predlzit dalej az na zeleznicnu stanicu. A co sa tyka filantropie - ty by si tomuto magistratu nieco len tak nezavazne dal ze postavte za to hocikde nieco blizsie neurcene verejnoprospesne? No nikdy... Prispiet na konkretny predstaveny a schvaleny hotovy projekt mozno, ktory ale ziadny nemaju, ale na volne blizsie neurcene pouzitie skutocne NIKDY. Nie v Bratislave tak ako momentalne (ne)funguje.

22.03.2017 | gejza77

Áno, som z Bratislavy, narodil som sa tu, vyrástol a žijem celých 43 rokov .... myslím, že s ohľadom na to, čo spáchali developkári s týmto mestom, je moje vyjadrovanie ešte veľmi slušné ....

22.03.2017 | ompitál

nie je aj tento odborník napojený na lanovku? nevisí na lane od gatí investora?

22.03.2017 | Tomáš Hegedűš

Páni, ďakujem za vaše názory, je fajn, že žijeme v spoločnosti, kde si každý môže povedať to, čo si myslí, no nie? Aj preto by som privítal slušnejší a kultivovaný tón v niektorých prípadoch, ak ste toho samozrejme schopní. Môj názor je takýto, nesúhlasím s tým, čo zase píšete vy, ale pluralita názorov a rôznorodosť je to, čo posúva veci dopredu. Ďalej vaše poznámky komentovať nebudem a prajem vám príjemný deň.

22.03.2017 | Roman Kanala

Dosť nešťastný vstup do diskusie. Pán Hegedűš, ak nekomentujete to, s čím nesúhlasíte, iba nejasne komentujete parametre správania sa, tak ste nepovedali nič. Pluralita je fajn, a je fajn, že ste prišli s tým blogom. Ale v ňom leštíte čižmy developerom tak okato, že sa to nedá prehliadnuť. Aj tá ilustračná fotka je od veci.

V skutočnosti magistrát a kraj nemajú námietky voči lanovke preto, že s iniciatívou prichádza súkromný investor. Ale preto, že to je habaďúra, ktorá podobne ako Nivy verejnosti veľa neprinesie. Skúste HB Reavis pošepkať do uška, nech tú lanovku predĺžia na železničnú stanicu a uvidíte, ako sa postoj mesta zmení.

22.03.2017 | Ze2

Milý pán Hegedüš, Vami uvedený "filantrop" dal v širšom centre Bratislavy postaviť obrovský komplex budov, ktorý vykazuje tak závažné statické nedostatky, že ho pre neopraviteľnosť treba sčasti zbúrať. Iné časti bolo možné staticky upraviť aspoň tak, aby prežili. To je škandál!

Keby sa niečo také stalo developerovi mimo tejto banánovej republiky, tak by si už ani neškrtol. O to väčší, že mu padajú ďalšie dve budovy, takže jeho neschopnosť dať vyhotoviť funkčnú stavbu má systémový charakter. Alebo to nazveme systémom, ako "filantropicky" šetriť na Slovákoch, aby bolo na investície inde?

Milý pán Hegedüš, aj PR má svoje pravidlá. Tento článok Vám akosi padá na hlavu rovnako, ako Vášmu "filantropovi" jeho veľdiela. A to sa profesionálom nestáva. Len takým miestnym, guberniálnym.

22.03.2017 | noblesa

Mozno by sa v CBRE uzivil nejaky clovek venujuci sa PR, cez ktoreho by sli a filtrovali sa tieto prve pokusy vedenia dat von nejake myslienky, ktore budu niekde uverejnene. Aby sa to vedenie nahodou nejako neznemoznilo.

29.03.2017 | Roman Kanala

Namiesto lanovky nová električka
Martin Chren, blog u Smeho
28.3.2017 o 12:20
https://chren.blog....


Lanovka je nezmysel

Povedzme to na rovinu: investor autobusovej stanice predstavil projekt lanovky z dvoch dôvodov.

Po prvé, nevychádza mu výpočet dynamickej dopravy, bez ktorého nemôže dostať stavebné povolenie na novú autobusovú stanicu. Inými slovami, ukazuje sa, že nová výstavba by zapchala priľahlé cesty a križovatky.

Papier však znesie všetko, a preto dostal investor nápad: budeme sa tváriť, že ľudia zaparkujú v novom petržalskom projekte LIDO (kde rovnaká firma spolu s finančnou skupinou od Dunaja plánuje inú výstavbu), odtiaľ sa prevezú lanovkou, áut ubudne, a výpočty nám sadnú. V skutočnosti to tak určite nebude.

Po druhé, zakomponovanie projektu lanovky investorovi umožní žiadať o schválenie jeho projektu ako strategickej investície vládou. Tým by sa mohol uchádzať nielen o štátnu podporu (čo podľa vlastných slov nechce), ale najmä získať dve veľké výhody: zrýchlené stavebné konanie (úspora rokov a miliónov eur) a oslobodenie od platenia develeperského poplatku (úspora v desiatkach miliónov eur pri oboch projektoch – nová stanica, aj LIDO).

Tomáš Hegedűš

Tomáš Hegedűš
  • Počet článkov: 6
  • Priemerná čítanosť: 2084
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Je výkonným riaditeľom realitno-poradenskej spoločnosti CBRE Slovensko, ktorá je slovenským lídrom v realitnom poradenstve, analytických a správcovských činnostiach v sektore komerčných nehnuteľností. Materská spoločnosť CBRE je globálnym lídrom v realitno-poradenských službách v oblasti real estate.



Tomáš Hegedűš sa vo svojich blogoch venuje najmä vyššie zmieneným oblastiam. V tejto súvislosti píše o nových trendoch a inováciách v oblasti komerčných nehnuteľností, workplace stratégiách či prognózach v realitnom biznise na Slovensku i vo svete.