Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hlavná stanica: Keď dvaja robia to isté, nie je to to isté

08.04.2019 | Tomáš Hegedűš

Diskusia (4 reakcie)

09.04.2019 | HoB

To je jeden z najvacsich problemov na Slovensku, ze vacsina projektov sa odovzdava do ruk znamostiam a nie profesionalom. Potom to tak aj dopadne peniaze sa dokonca rozkradnu a vela krat stavba padne.
https://houseofbank...

10.04.2019 | Roman Kanala

No dobre, ale čo tu robí ten link na komerčné pôžičky malých súm za úžernícky úrok?

10.04.2019 | gejza77

najskôr krátke zamyslenie .... v necivilizovanej krajine develotor prevádzkuje prepravnú firmu, pričom správnou motiváciou dosiahne, že mu skorumpované kreatúry umožnia sprzniť stred mesta nepotrebnou sklobetónovu krabicou plnou predražených obchodov, do ktorej mu monopolná prepravná firma bude navážať klientelu. V rámci greenwashingu spraví v podzemí paródiu na BUS-terminál, aby zapchal ústa kritikom ..... v civilizovanej krajine by bolo pranie špinavých peňazí a korupcia po zásluhe potrestaná trestom smrti. V civilizovanej krajine končí prímestská/regionálna doprava na vstupoch do mesta, odkiaľ funguje systém mestskej hromadnej dopravy, čiže cestujúci kontinuálne zmenia vozidlo a bez výrazného zdržania sa v zápchach pokračujú do cieľa. V civilizovanej krajine sa niekde v širšim centre postaví autobusová stanica určená prioritne pre diaľkové medzimestské a medzištátne linky, pričom to bude stanica a nie megalomanská nepotrebnosť. Aj v tomto prípade je nevyhnutnosťou bezchybné napojenie na fungujúcu sieť mestskej hromadnej dopravy.

Autor by si mal uvedomiť, že dopravný uzol slúži ako dopravný uzol, nie ako nákupno-zábavné centrum. Nákupno-zábavné centrá patria prioritne za hranice mesta a nie je vhodné nimi zahumusiť hlavné mestské radiály (Vajnorská, Krížna, Einsteinova, ....). Pokiaľ ide o bratislavskú železničnú Hlavnú stanicu, v súčasnej polohe je nutné ju zredukovať na stanicu lokálneho typu a vybudovať novú Hlavnú stanicu vo vhodnej lokalite (ideálne na Žabom majeri), samozrejme s výborným napojením na sieť mestskej hromadnej dopravy, resp. na sieť mestských vlakov. Novú Hlavnú stanicu ako aj stanicu pod Pražskou ulicou koncipovať ako dopravný uzol, NIE ako sklobetónovú nákupno-zábavnú ohyzdnosť. Samozrejmosťou je vytvorením siete mestských vlakov doplniť hromadnú dopravu v meste a efektívne saturovať existujúcu potrebu prepravných tokov.

Autor by si mal uvedomiť, že namiesto vajatania o nesystémových "mokrých snoch" by bolo vhodné zamerať sa koncipovanie a realizáciu systémových riešení. V tejto snahe mu prajem veľa úspechov.

11.04.2019 | chr

V prvom rade by sa v Blave malo vybudovať normálne metro . Odsúvanie tohto typu prepravy robí z Blavy jednu ohyzdnú , zapchatú dieru na zlodejsku , ktorú sa každý snaží obísť ako sa dá. V tomto má Gejza 77 pravdu. Budovanie a modernizovanie jestvujúcej dopravnej infraštruktúry súčasného typu situáciu iba zhoršuje je nesystémové a spotrebováva zdroje z budúcnosti. Dováža stále viac a viac ľudí do miest odkiaľ sa nemajú ako posunúť ďalej . Ak chceme mať z Blavy zaujímavú destináciu na ktorú sa bude dať pozerať , tak sa musí zmeniť prístup vedenia Blavy v spolupráci s parlamentom . Viem si predstaviť , že na mieste súčasnej hlavnej stanice by stáli budovy iného typu. A táto situácia je na škodu nás všetkých.

Tomáš Hegedűš

Tomáš Hegedűš
  • Počet článkov: 6
  • Priemerná čítanosť: 2085
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Je výkonným riaditeľom realitno-poradenskej spoločnosti CBRE Slovensko, ktorá je slovenským lídrom v realitnom poradenstve, analytických a správcovských činnostiach v sektore komerčných nehnuteľností. Materská spoločnosť CBRE je globálnym lídrom v realitno-poradenských službách v oblasti real estate.



Tomáš Hegedűš sa vo svojich blogoch venuje najmä vyššie zmieneným oblastiam. V tejto súvislosti píše o nových trendoch a inováciách v oblasti komerčných nehnuteľností, workplace stratégiách či prognózach v realitnom biznise na Slovensku i vo svete.