Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Tomáš Czwitkovics

T-Com ma chce po odhlásení DSL a pevnej linky vyvlastniť

12.03.2008 | Tomáš Czwitkovics

Namiesto sebareflexie sebaklam

  • Tlačiť
  • 7

Tento mesiac mi končí viazanosť na DSL pripojenie (nútene naviazané aj na pevnú linku), ktoré som si včera dal odhlásiť v T-Centre v bratislavskom Auparku. Všetko prebehlo bez problémov (teda odhliadnuc od milej skutočnosti, že výpovedná lehota je jeden mesiac, a tak za tieto služby môžem platiť až do konca apríla), zrejme môj nenútene otrávený výraz tváre neprimäl madžentovú tetu pri pulte, aby sa ma snažila presvedčiť o ďalšom zotrvaní vo veselej telekomunikačnej rodine.

Nezáujem ma vlastne prekvapil, keďže ako firma by ma aj celkom zaujímalo, prečo strácam klienta. Madžentová teta však zrejme bola mentalistka, pretože dôvod môjho odchodu sama vydedukovala bez toho, aby sa ma naň opýtala - do formulára samoiniciatívne uviedla, že vraj predávam byt...až do návštevy zákazníckeho strediska som o tom ani len netušil. Kľúče do bytu mi však našťastie aj po návrate domov pasovali a v izbe sa neprechádzala realiťáčka so záujemcami o nehnuteľnosť.

 

 

O dôvode, prečo si zo škály rôznych možností madžentová teta vybrala práve predaj bytu, možno špekulovať a je to aj jedno. Na dôvody odchodu sa ma však zrejme priamo neopýtala preto, lebo by sa pustila do vopred prehratého boja, ktorý by musela zaznačiť do svojho formulára - lepšia ponuka konkurencie, nespokojnosť so službami, zlé skúsenosti s flexibilitou služieb a zákazníckym servisom? Možností je veľa a ja ich ani nekomentujem.

Neviem, či ide o firemnú politiku takéhoto zbierania zákazníckeho feedbacku, alebo sa madžentová teta obávala, že budú voči nej vyvodené dôsledky, pretože ma na mieste nedokázala presvedčiť o tom, aby som od T-Comu neodchádzal. Jeden dôvod je však horší ako druhý.

V druhom prípade firma prenáša zodpovednosť za svoje prípadne zlyhanie na najnižšiu úroveň, v tom prvom zas absolútne neprejavuje záujem o skvalitňovanie služieb, pretože ignoruje kritickú odozvu.

Potvrdzuje mi to aj skúsenosť spred niekoľkých mesiacov, kedy mi zavolala iná madžentová teta, ktorá sa ma pýtala, či som spokojný so službami pevnej linky. No nie som, pretože som ju ani raz nevyužil, nemám ani len telefónne zariadenie a objednal som si ju len preto, lebo firma vtedy ešte mala tú drzosť viazať tento neperspektívny produkt na DSL. Keď som jej povedal, že so službou nie som spokojný a nikdy by som si ju nebol objednal, keby som nemusel, teta na telefóne len povedal „aha", ukončila inkvizítorské zbieranie zákazníckeho feedbacku a popriala mi pekný deň. Podobne.

P.S.: O tom, k akej firme práve prechádzam a čo si za to odo mňa pýta, už čoskoro:-)

    > Hlasuj za tento článok na Hlasuj za tento článok na vybrali.sme.sk
  • Tlačiť
  • 7

Tomáš Czwitkovics

Tomáš Czwitkovics
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 5342
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU. šéfredaktor TREND.sk a Mediálne.sk

Tomáš Czwitkovics

Tomáš Czwitkovics
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 5342
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU. šéfredaktor TREND.sk a Mediálne.sk

Kalendár sa načítava...