Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Tomáš Czwitkovics

Keď strážny anjel slovenských médií rozohrá špinavú hru

14.09.2015 | Tomáš Czwitkovics

Manipulatívnosť blogu omediach prekročila hranice slušnosti a férovej súťaže

  • Tlačiť
  • 5

Na napísanie tohto postu som si nechal celý víkend. Píšuc o tejto brandži vyše desať rokov som neustále konfrontovaný s ľuďmi, ktorí sú precitlivelí na každé jedno slovo, ktorí vás hneď začnú považovať za zaujatého, keď nepíšete podľa ich gusta alebo si dovolíte mať (iný) názor. Spadnúť na túto úroveň by bolo naozaj trápne a pokrytecké.

Posledný exces bývalej kolegyne z Mediálne.sk, spravujúcej blog Omediach, ma ale prinútil po sérii podobných článkov v minulosti – a najmä pre jeho manipulatívnosť – otvoriť konečne ústa.

Text sa týka v podstate absolútnej kraviny, na ktorú ma kolega upozornil už pred niekoľkými dňami. Na novej korporátnej stránke vydavateľa News and Media Holding bola aj sekcia „Pre médiá“ so zoznamom odkazov na redakčné texty Mediálne.sk, týkajúce sa informácií o NMH.

Vydavateľ túto sekciu nevhodne nazval „Tlačové správy“, čo nezodpovedalo realite – linkované texty odkazovali na Mediálne.sk, kde sme s najlepším svedomím spracovali PR materiály NMH do redakčnej podoby, pod ktorú sa nehanbíme podpísať.

Moja poznámka k nevhodne zvolenému názvu tejto sekcie bola: „Koho to už zaujíma.“ Nuž, mýlil som sa – niekoho skutočne áno.

Výsledkom bol článok na blogu Omediach s manipulatívnym nadpisom Holding Penty si spravil z Mediálne.sk tlačové oddelenie.

V dobe, keď veľa ľudí číta na Facebooku už len nadpisy článkov a to im stačí na vytvorenie si názoru, je takýto headline nepochopiteľný a pre nás škodlivý.

Takže pekne po lopate: Nie, Mediálne.sk nie je tlačovým oddelením Holdingu Penty, funguje ďalej tak ako dosiaľ.

Článok ex-kolegyne je zo série podobných príspevkov, nad ktorými sme viackrát krútili hlavou, o čo jej vlastne ide. A dosiaľ sme boli ticho.

Boli sme ticho, keď bývalá zamestnankyňa TREND Holdingu spustila vlastnú stránku, dokonale kopírujúc svoje bývalé pôsobisko.

Boli sme ticho, keď blog Omediach publikoval priehrštie promo článkov pre Denník N bez toho, aby autorka čo len raz uviedla, že je nepriamo – cez výplatu manžela pracujúceho v týchto novinách – tiež jej chlebodarcom.

Nebol som už ticho, keď sa bývalá kolegyňa na Facebooku obula do článku kolegu o reťazci Lidl a podsunula nám skrytú reklamu len za to, že sme vykreslili úspech tejto siete na Slovensku (a nie, reťazec Lidl v Trende vtedy ani len neinzeroval). Keď sa rozprúdila debata pod príspevkom a ja som pripomenul, že na webe Omediach pravidelne vychádzajú minimálne upravené PR články podpísané ako redakčný materiál, pôvodný post z Facebooku záhadne zmizol.

A nebudem ticho, za aké pokrytectvo považujem, ak blog Omediach láka na clickbaity či s médiami absolútne nesúvisiace témy skopírované z PR správ...

...a najmä moralizuje o Pente a médiách a sám berie peniaze v podobe inzercie od firiem ako Budamar Logistics, ktorá za jeden z najlepších investigatívnych textov minulého roka žiadala od .týždňa odškodné vo výške dvadsať miliónov eur. (Doplnenie: Firma neskôr cez PR agentúru tlmočila, že peniaze nechcela a suma bola len vyčíslením škody, ktorú mal článok spôsobiť.)

Nie, nevyhneme sa tomu, aby sme boli na trhu porovnávaní s konkurenciou a istý čas bolo Omediach pre Mediálne.sk skvelým motorom pre nakopnutie motivácie a súťaživosti. (A pre vyvrátenie ďalšieho rozšíreného mýtu - nie, Omediach nemá vyššiu návštevnosť ako Mediálne.sk, ani zďaleka nie)

Ale existuje korektná súťaž a relevantná kritika a potom existuje špinavá hra. Účelovo vyťahovať hlúposti na konkurenta je tá druhá kategória. Keď už sa niekto rozhodne ísť touto cestou, nech je férový aspoň k vlastným čitateľom a upozorní ich na konflikt záujmov - že v Mediálne.sk dostal pred niekoľkými rokmi výpoveď.

  • Tlačiť
  • 5

Tomáš Czwitkovics

Tomáš Czwitkovics
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 5342
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU. šéfredaktor TREND.sk a Mediálne.sk

Tomáš Czwitkovics

Tomáš Czwitkovics
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 5342
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU. šéfredaktor TREND.sk a Mediálne.sk

Kalendár sa načítava...