Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Rudolf Korman

Dodávateľ ohlodaný na kosť = zlyhanie nákupu

13.05.2015 | Rudo Korman

Dodávateľ na ceste z mítingu sedí v aute a rozmýšľa, či vôbec urobil dobre, že Vám podpísal zmluvu. To je to najhoršie, čo sa Vám môže stať.

  • Tlačiť
  • 0

Doba, keď podnikový nákupca by mal mať v rukách veľký a dlhý bič, dávno skončila. Dovoľte, aby som Vám napísal prečo.

  1. Dodávateľ Vám neposkytne svoje know-how

Každá firma je odborníkom vo svojej oblasti. Ak dodávateľa priškrtíte do takej miery, že pri zobrazení Vášho mena mu behajú zimomriavky po chrbte, môžete si byť istý , že urobí pre Vás minimum. Totižto, ak Vás má dodávateľ rád, pretože je odmenený za svoju prácu hodnotou, ktorú si zaslúži, tak si môžete byť istý, že ak ho požiadate o to ako by vedel zlepšiť tú časť procesov, ktorú Vám dodáva vloží do toho svoje know-how a bude nad tým seriózne rozmýšľať.  Vy tak získate partnera, ktorý Vám svojimi nápadmi ušetrí oveľa viac peňazí pri inováciách ako pri šetrení v nákupe.

  1. Bude Vás podvádzať, kde sa len dá

Je to tak. Dodávatelia oplácajú rovnakou mincou. Ak niekoho okrešete na kosť, tak bude cítiť krivdu. A ak niekto cíti krivdu, snaží sa to vykompenzovať. Preto je tu oveľa väčšia tendencia do faktúr skrývať všetko možné, na čo neprídete. To je však ešte ten lepší prípad. Úplná katastrofa je, ak napr. pri stavebných prácach začne kľučkovať a jeho jediným cieľom je, ako si urobiť svoju prácu iba na oko a vyžeriete si to vy – neskôr.

  1. Prispejete k jeho nezdaru

Hlavne malé firmy cítia každý obchod oveľa intenzívnejšie ako veľké. Tieto firmy dokážu prekvapiť svojou dynamickosťou, kreativitou a osobným prístupom. Avšak vy sami sa pripravíte o to využiť ich potenciál. A čo viac. V snahe budovať firmu sa niekedy kývne podniku (Vám), ktorého logo je pekné v referenciách. Odhodlanie všetko zvládnuť vymení naháňanie financií a pokiaľ rad úloh od klientov je dlhší ako cash-flow na jeho účte, tieto firmy sa začnú scvrkávať až napokon zaniknú.

  1. Doplatíte na to vy

Najlepší dodávateľ je taký, o ktorom vedenie nevie. Nie je nič krajšie ako to, ak všetko klape a všetci sa môžu venovať svojmu biznisu. Každá firma je závislá na dodávateľoch. Preto sa k ním správajte ako k partnerom , pretože koniec koncov na začiatku radu je meno, imidž, chod a kvalita Vašej firmy, produktov a služieb.

Podnikový nákup je oveľa viac ako byť zúrivý vlčiak na dodávateľov a zjednať najväčšiu zľavu, aká sa len dá. Preto treba šetriť proaktívne.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Rudolf Korman

Rudolf Korman
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 2065
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Som CEO spoločnosti valllue.







Som podnikateľ srdcom aj dušou a záleži mi na podnikateľskom prostredí na Slovensku.



Mojim snom a zároveň veľkou výzvou je vybudovať firmu, ktorej produkty budú spájať podnikateľov a budú im pomáhať.



Založil som softvérovú spoločnosť valllue zameranú na firemný nákup a manažovanie dodávateľských vzťahov a dúfam, že krôčik po krôčiku naplníme náš zámer.



www.valllue.sk















 

Rudolf Korman

Rudolf Korman
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 2065
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Som CEO spoločnosti valllue.







Som podnikateľ srdcom aj dušou a záleži mi na podnikateľskom prostredí na Slovensku.



Mojim snom a zároveň veľkou výzvou je vybudovať firmu, ktorej produkty budú spájať podnikateľov a budú im pomáhať.



Založil som softvérovú spoločnosť valllue zameranú na firemný nákup a manažovanie dodávateľských vzťahov a dúfam, že krôčik po krôčiku naplníme náš zámer.



www.valllue.sk















 

Kalendár sa načítava...