Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako urobiť z firemného nákupu konkurenčnú výhodu

01.04.2015 | Rudo Korman

Diskusia (2 reakcie)

02.04.2015 | hulo11

Centralizácia a zjednotenie tovarov sú veľmi dobré nápady, odporúčané všetkými odborníkmi. Popritom sa občas zabudne na analýzu požiadaviek a potrieb. A tak niekto centrálne od stola rozhodne, aký hardvér je najvhodnejší pre celú firmu.
Taká jednoduchá vec ako kopírka. Akurát, že na dvoch pobočkách ju využívajú aj ako sieťovú tlačiareň a fax, marketing a ekonomické využíva navyše aj duplex a automatický podávač a v sklade by potrebovali niečo odolné a blbovzdorné, inak to bude každú chvíľu v oprave. A to som ešte nespomenul, že každý má iný mesačný objem tlače.
Ak centrálny rozhodovač nakúpi všetkým rovnaké zariadenia(pretože na 5 kusov dostane zľavu), priplatí si 3x zbytočne ADF a duplex. V sklade ich bude zbytočne mýliť fax(ono to nejde!!), ADF si pomýlia so zásobníkom papiera a vložením celého balíka papiera ho odlomia a pri náhodnom prepnutí na duplex sa budú preťahovať s kopírkou o papier, ktorý táto bude chcieť vtiahnuť naspäť. Kopírka zakaždým skonči v servise. A na pobočkách zistia, že sa cez to nedá tlačiť a tak im dokúpia aj tlačiarne. Jeden bude meniť toner 2x týždenne, druhý raz za 2 mesiace. Úspora ako prasa.
Dá sa aj rozumne, ak zjednotím napr. značku(aby sa to jednoduchšie spravovalo), vyberiem veľkokapacitnú radu s rovnakým tonerom a nízkokapacitnú radu s iným spoločným typom toneru. Ale to už zase nie je jednotné a ani centralizované, keďže nákupca by sa musel prejsť aj po pobočkách, alebo aspoň zaslať dotazníky.

Za balenie tovaru do plastových blistrov, ktoré sa bez zničenia nedajú otvoriť a tovar vyskúšať, by som prsty lámal. Aj keď je to asi najlacnejšie a najjednoduchšie. Ostatné šetrenie na obaloch je OK, kým nezačne stúpať množstvo reklamácií pre poškodenie pri preprave.

Keďže bloger ponúka systém iTender, nad posledným bodom som sa pousmial.

02.04.2015 | Rudo Korman

Ďakujem za postreh. Áno, samozrejme centralizáciu nákupu a aj zjednotenie radu nakupovaných položiek zastrešuje analýza potrieb. A ešte rad iných analýz. Výhrou pre firmu je samozrejme aj to keď zastreší nákup celého radu produktov od jednej firmy (hlavne keď ide o produkty bežne dostupné na trhu) a tam už sa dá pracovať aj s rýchlosťou servisu, výmenou za nové produkty po skončení záruky a pod. Avšak ja by som bol pri analýze potrieb a predkladaní argumentov veľmi ostražitý a ruka usmernenia je tam určite potrebná. Samozrejme nákup nie je len o úspore pri obstarávaní. Jeden z prístupov je získať s dodávateľom partnerstvo na úrovni, že ako s odborníkom vo svojom segmente budete Vy od neho žiadať riešenia pre Vašu úsporu.

Balenia je pri výrobkoch až až. Od balenia výrobku, cez balenie do škatúľ, až po balenie na europalety. Samozrejme potrebné vstať od stola a ísť sa pozrieť bárs aj do haly kde to balia a porovnávať vzorky iných balení. Ja si myslím, že proaktívny nákup je práve o tom ísť a pochopiť jednotlivé časti nákupu a nie o tabuľke v xls. Pretože kontakt s človekom, ktorý je zodpovedný za balenie má tú pridanú hodnotu, že spolu môžete prísť na lepšie riešenie alebo máte možnosť ho presvedčiť osobne o svojom rozhodnutí.

Ak by som o poslednom bode nebol presvedčený, tak by som ho nepísal. A ak by som o ňom nebol presvedčený, tak by som s ním nepodnikal.

Pekný deň.

Rudolf Korman

Rudolf Korman
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 2066
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Som CEO spoločnosti valllue.







Som podnikateľ srdcom aj dušou a záleži mi na podnikateľskom prostredí na Slovensku.



Mojim snom a zároveň veľkou výzvou je vybudovať firmu, ktorej produkty budú spájať podnikateľov a budú im pomáhať.



Založil som softvérovú spoločnosť valllue zameranú na firemný nákup a manažovanie dodávateľských vzťahov a dúfam, že krôčik po krôčiku naplníme náš zámer.



www.valllue.sk