Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Rudolf Korman

4 vlastnosti softvérov, ktoré budem používať 5 rokov

10.03.2015 | Rudo Korman

Softvérové riešenie dnes existuje na všetko, otázka však je, ktoré z nich má reálne argumenty pre to, aby sa presadilo

  • Tlačiť
  • 0

Nemôžeme to poprieť. Ak dvadsiate storočie bolo v znamení „nech stroje pracujú za nás“, tak dvadsiate prvé storočie je v znamení „nech počítače pracujú za nás“. A ja to spresním „nech programy pracujú za nás“. Softvérový development prešiel za 10 rokov púť, ktorú pokojne môžeme považovať za softvérovú revolúciu.

Nekonečný rad startupov dorazil už aj k nám. Softvérové riešenie dnes existuje na všetko, otázka však je, ktoré z nich má v rukách reálne argumenty pre to, aby sa presadilo. Ja v tom mám jasno. O funkčnosti písať nechcem, tú beriem ako samozrejmosť. Tiež nechcem písať o UX a marketingových ťahákoch.

Predstavme si situáciu. Objavil som nový softvér, ktorý rieši môj problém. A tiež má všetky páky na to, aby ma ulovil a urobil som konverziu. Aký by mal byť, aby som ho rád používal ďalších 5 rokov?

Cloud

Strach sa rozplynul a zostal benefit

Pamätám si časy, keď všetci riešili to, aký je cloud nebezpečný. Mračná sa však nad cloudom rozplynuli keď ho začali používat svetoznáme značky. Keď sa IBM, Apple a aj konzervatívne odvetvie ako sú banky neboja o svoje údaje, tak môj diár kontaktov, ktorý mám v cloude fakt nikoho nezaujíma.

Som jeho zástanca, pretože pokiaľ si vyberiete správny softvér, tak Vás nikdy neprestanú fascinovať nové vychytávky, ktoré sa doňho implementujú. Máte k dispozícii vždy aktuálnu verziu a neskĺznete do zastaraného riešenia spred 5 rokov.

Samozrejme veľká výhoda cloudu je aj to, že sa naň viem prihlásiť z mobilu, z tabletu, z počítača, z domu, z práce, proste zo všadiaľ.

Keby som mal uviesť jeden príklad za všetky, tak uvediem systém na projektové riadenie Asana. Mám rád ich nové funkcie a čo viac, stále sa im darí pôsobiť veľmi jednoducho.

Copywriting

Poďme sa hrať so slovíčkami

Ďalšia vec, ktorú doslova milujem je prepracovaný copywriting. Namiesto suchého „Vaša schránka je prázdna“ mi doslova zdvihne kútiky hláška „To, že máte schránku prázdnu znamená buď, že nepracujete alebo, že máte všetko hotové. Veríme, že to druhé. Gratulujeme“.

To je pre mňa signál, že za každým softvérom sa skrývajú ľudia a hlavne ma to donúti čítať texty, ktoré by som určite prehliadol.

Myslím si, že toto je tá správna cesta ako dosiahnuť to, že ľudí začne baviť práca so softvérmi. Nadnesene by som dokonca povedal, že ide o ľudskú tvár softvéru. Keď softvér začne komunikovať normálnym jazykom a je dokonca aj vtipný, tak mu venujem oveľa viac pozornosti a neslúži mi len na to, aby som tam, čo najrýchlejšie urobil svoju prácu a odišiel odtiaľ.

Úplná špička v tomto smere je mailchimp. Kto ho pozná, vie.

Zákaznícká podpora

Ja som tu zákazník a kto je viac?

Zákaznícka podpora je základ. Náš zákazník náš pán platí v softvéroch dvojnásobne. Pokiaľ chcem niečo denne používať, tak to budem len vtedy, ak si ma vychovajú. Nemôžem zostať niekde zaseknutý. Keď niečo neviem, chcem mať chat, videotutoriály alebo bázu znalostí. Len prosím Vás nie PDF manuál.

Samostatná kapitola je riešenie problémov. Ak ma niečo brzdí v práci potrebujem riešenie, čo najskôr. Nechcem niekde napísať e-mail a potom čakať 48 hodín na odpoveď. Nehovoriac o tom, že sa tento scenár môže opakovať niekoľkokrát. Chat je pri týchto situáciách úplný kráľ riešenia problémov.

Tu by som rád vyzdvihol Ladesk. Zakúpili sme si ich softvér a vždy keď potrebujeme pomoc, tak ich support je veľmi rýchly, slušný a pohotový.

Pridaná hodnota

Ak ma chceš namotať musíš mať pridanú hodnotu

Čo tým myslím? Aby som Vám to vysvetlil musím znovu spomenúť asanu. Nielen, že mi ponúka prepracovaný softvér na projektový manažment, ale začne ma vzdelávať edukačnými e-mailami. Ukazuje mi príklady používania svojho produktu a prípadové štúdie. Pomáha mi používať tento produkt naplno a nevtieravo si ma pekne namotáva.

Aj newsletter, ktorý Vám posiela rieši vždy odbornú tému a pomáha Vám zorientovať sa v niektorej z manažérskych problematík. Čo viac si môže priať spokojný zákazník. Aj keď tu už vchádzam do vôd o content marketingu.

Dá sa očakávať, že nových softvérov bude stále viac a viac, takže aj moje kritériá sa budú sprísňovať. Uvidíme kam sa digitálny svet pohne. Zatiaľ u mňa kraľuje svojou kreatívou a novými prístupmi. Ja mu držím palce, pretože je úžasné sledovať, čo človek zo seba dokáže vyprodukovať, keď svoju prácu berie vážne.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Rudolf Korman

Rudolf Korman
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 2066
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Som CEO spoločnosti valllue.







Som podnikateľ srdcom aj dušou a záleži mi na podnikateľskom prostredí na Slovensku.



Mojim snom a zároveň veľkou výzvou je vybudovať firmu, ktorej produkty budú spájať podnikateľov a budú im pomáhať.



Založil som softvérovú spoločnosť valllue zameranú na firemný nákup a manažovanie dodávateľských vzťahov a dúfam, že krôčik po krôčiku naplníme náš zámer.



www.valllue.sk















 

Rudolf Korman

Rudolf Korman
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 2066
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Som CEO spoločnosti valllue.







Som podnikateľ srdcom aj dušou a záleži mi na podnikateľskom prostredí na Slovensku.



Mojim snom a zároveň veľkou výzvou je vybudovať firmu, ktorej produkty budú spájať podnikateľov a budú im pomáhať.



Založil som softvérovú spoločnosť valllue zameranú na firemný nákup a manažovanie dodávateľských vzťahov a dúfam, že krôčik po krôčiku naplníme náš zámer.



www.valllue.sk















 

Kalendár sa načítava...