Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Je povinnosť v inzerátoch zverejňovať výšku mzdy naozaj prínosná?

21.02.2019 | Rudolf Hauzer

Diskusia (31 reakcií)

21.02.2019 | ludvo

Obmedzený jednostranný pohľad zo strany zamestnávateľa.

21.02.2019 | @@@

čo bolo cielom ?....no keby si sa nepozeral len na tych nahore potom by si vedel čo je cielom ?....ale ked niekto na veci pozera len zo svojho pohladu potom tažko pochopi veci ...to je tak ako ked niektory vyhlasuje že mzdy si možu zamestnanci vyjednať sami že všetci (zamestnanci aj zamestnavatelia ) su v rovnakej pozicii ale ignoruje že nie su ...,.. maš zamestnavatela ktory ma mnohokrat vyhodu nad zamestnancom ktoreho ide zamestnať a prave často su v nevyhode ti čo zarabaju najmenej lebo často su v zlej finančnej pozicii .....lebo je rozdiel ak o mzde vyjednava niekto kto ma nejaky velky balik penazi na učte v banke a potom taki čo tam nema nič a tym padom je v zlej finančnej situacii ktoru nakoniec zamestnavatel zneuživa

21.02.2019 | salamoon

"Naostatok nie je udržateľný a vráti sa ako bumerang v podobe zamestnancov, ktorí robia iba pre výplatu. Čo potom nastáva? No predsa zníženie tvorivosti, invencie, a nakoniec produktivity.."

na totalne drvivej vacsine roznorodych prac. pozicii v roznych odvetviach v realnom svete (nie vecernom internatnom startupe 3 spoluziakov) kapitalista / manazer nestoji o vasu invenciu, ani inovaciu, ale o presny opak.. o drzanie huby/kroku za sucasneho navysovania a plnenia vykonov.. on to vidi presne opacne - kreacionizmus, kecy podla neho produktivitu znizuju.. a ohrozuju aj jeho pozicie.. ked budete chciet stale cosi inovovat, navrhovat, tak vam s najvacsou pravdepodobnostou navrhne smer k dveram.. na to mate (ak potrebne) šéfov prip. specialistov.. zvysok ide ako opicky.. to co mi nie je jasne je, preco takato vec nie je jasna vam..

21.02.2019 | Milan Šimko

... súhlasím s príspevkami hore. Ja to vidím jednoducho.
Cieľom spoločnosti je zisk. Čím vyšší, tým lepšie. Je to ich práca (a je to OK).
Otázka: Prečo by malo byť pre zamestnanca cieľom práce niečo iné?

21.02.2019 | tono.hajduk

.. lebo to nejde dohromady s cielom spoločnosti :)) .. toto su srandovné clanky .. problem SVK je taky, ze informacia o plate nema "motivačný" charakter, ale .."informacny" (usetri cas a namahu).

21.02.2019 | Milan Šimko

áno :-) ale veď každý bojuje za seba :-)

a "dohodou" je asi niečo ako: "Ty sem len naklusaj, my Ťa tu už spracujeme..." :-)

21.02.2019 | tono.hajduk

Plat je vecou elementarnej matematiky, cenova hladina je porovnatelna so zapadnymi susedmi a nechapem z coho sa da dlhodobo rozdiel medzi dostal (plat) a dal (zivotne naklady) vlastne ma vykryvat. Ta doba pominula.

21.02.2019 | muchomuurka

Je hrozné, keď Vaši zamestnanci zistia, že i minimálka u konkurenta je vyššia, než za čo u Vás muklujú už roky a prejavia kreativitu v hľadaní nového zamestnávateľa. A môže za to iba jeden prekérny zákon. Rokmi ladené a vynaložené úsilie, spláchnuté jarným dažďom nových zákonov človeka zjavne rozladí.

22.02.2019 | od A do Z

Ćlánok mi pripadá ako keby autor chcel stále hľadať zamestnancov na inzerát.To bude skvelá firma pre fluktuáciu. Strategický podnikateľ ani nehľadá zamestnancov cez inzerát takže nezverejňuje platové podmienky.

22.02.2019 | mnich.z.pustej.hory

... som pomaly na dôchodku a v živote som pracoval u cca 5-tich zamestnávateľov, podieľal som sa na výchove a zabezpečení rodiny so 4 deťmi, moja práca bola naviac aj zaujímavá a vždy ma aj bavila , výška platu bola pre mňa kľúčová, lebo som splácal niekoľko pôžičiek, výška platu je konkrétne pre mňa len jeden z benefitov ale veľmi a veľmi dôležitý, cenil som si aj jedinečný kolektív, zmysluplnosť práce, kreativitu, skvelých šéfov, iné benefity, možnosť štúdia a samoštúdia, spôsob dochádzania do práce,

27.02.2019 | IvanPe

Tak, tak
Peniaze nie su vsetky …

22.02.2019 | Korejcan

Prinosna je, lebo obe strany mozu usetrit cas. Prinosnejsia by bola, keby sa udaval platovy rozsah na danu poziciu, tak, ako je to vo vyspelych krajinach.

22.02.2019 | FeroImrecze

Autor si zrejme este nikdy nehladal pracu.

23.02.2019 | ivansk

Zverejňovanie aspoň nejakého čísla je pozitívom, ušetrí to hodne času, lebo predstavy o platoch sú rozlietané a ja nemienim stráviť pár dní na X kolovom pohovore aby som sa dozvedel, že ponúkajú menej ako mám teraz.
Ak niekomu vadí, že mzda je hlavným motivátorom práce, nech mi pošle svoj honorár a pracuje pre radosť.

23.02.2019 | pinpo

v serioznej a znamej firme, v ktorej chces pracovat vacsinou aj svoj plat uz vies
pri firme, ktoru takto nepoznas a reagujes na ponuku, tak priamo v reakci tel rozhovor/email tuto informaciu o min a max si muis vyziadas
a ako pises, usetrilo mi to opytanie vela casu

23.02.2019 | ivansk

tak na toto majú väčšinou odpoved - preberieme to osobne.

24.02.2019 | pinpo

ale na to mam ja odpoved, ze teda ked nemaju predstavu alebo, ze nechcu otvorene komunikovat, tak teda dakujem za ponuku, nemam zaujem
vtedy firma mozno len si robi prieskum trhu, za kolko by akych ludi zohnala v pripade nejakej dalsej zakazky resp. ak nejaki ludia z firmy odicu, ci urobia nejaku obmenu
ak firma uz na zaciatku je tajomna, vypocitava, spekulantska,... tak rovnaku komunikaciu mozes ocakavat neskor
takze v podstate clovek o nic nepride

26.02.2019 | s.a

s tým sa dá často súhlasiť, my čo sa vieme ohodnotiť, nie sme závislí od prvej ponuky, ktorá sa naskytne a prípadne máme aj rezervu, takže si môžeme dovoliť ostať nejaký čas bez práce, môžeme takto postupovať a pre nás ani nie je taký prínos toto nové opatrenie, ale pre ľudí, ktorí robia nízkokvalifikovanú prácu alebo mladí, ktorí len prichádzajú na trh práce a nemajú zatiaľ znalosti o platoch v ich odbore to je určite dosť užitočné
naozaj to šetrí čas obidvom stranám a divím sa že málo firiem to začalo používať predtým ako to bola povinnosť, celkovo HR oddelenie sa často vo firmách tak nejak trpí a málokedy počujem že by niekto aj reálne vyhodnocoval ich prácu a snažil sa kvantifikovať ich výkon (niečo ako koľko osobohodín sme vynaložili na jedného prijatého a pod.)

24.02.2019 | youri

Nechapem. Este raz, preco by zverejnovanie ponukanej mzdy malo viest k tomu, ze zamestnanci budu robit iba pre vyplatu a znizi sa tvorivost, inovativnost a produktivita? Nakoniec sa ten zamestnanec tu mzdu tak ci tak dozvie, ci? Alebo ako to autor robil doteraz? Zamlciaval zamestnancom mzdu este aj rok po tom, co unho nastupili?

Poradim autorovi. Daj do inzeratu minimalnu mzdu. Potom si budes moct byt isty, ze u teba robia ludia kvoli pocitu dobre odvedenej prace.

25.02.2019 | miki_02

Áno, je prínosná! Ako inak má podľa Vás zamestnanec zistiť svoju cenu na trhu práce? Ako má zistiť platovú úroveň, od ktorej sa môže odraziť pri vyjednávaní? Nikto nehovorí o zverejňovaní výplatnej pásky.

27.02.2019 | IvanPe

Zverejnovanie platov v inzeratoch znevyhodnuje male firmy na trhu prace. Velka firma si vzdy mize dovolit zverejnit lepsie podmienky, ktore neskor nemusi dodrzat, napriklad preto lebo dan pracovnik nedosiahne pozadovanu efektivitu.
Rovnako neflexibilny zakonnik prace a zodvodnovanie brigadnickej, sezonnej, ci inej kratkodobej prace. Pretoze buducnost je o zdielanych zamestnancoch pre viacero zamestnavatelov.
Mozno v rozvinutych ekonomikach s velkym podielom domaceho kapitalu, ale v takej otvorenej ekonomike akou je Slovensko toto opatrenie povedie iba k zhorseniu podmienok pre domaci kapital.

28.02.2019 | tono.hajduk

Nie. Trh prace je rovnaky ako trh tovaru, z hladiska konkurencie schopnosti tovarov je rozhodujucim faktorom cena, pri ponuke prace, je to rovnake. Ponuka vs dopyt, a je z hladiska zamestnanca uplne jedno, ci naplna ponuku velkej zahranicnej firmy, alebo "domaceho kapitalu"(tento termin vyvolava vo mne zimomriavky). Trh prace je otvoreny. A pojem "za estnanci zdielani pre viacero zamestnavatelov" ????.... vybavuje sa my otrokarsky system a velkoplantaznici s bicom pri zbere bavlny..... alfou a omegou vztahe zamestnavatel zamestnanec je ze e oboja5ranne rovnocenny.

28.02.2019 | tono.hajduk

Alebo ked kracate po potravinach a preberate tovar je na cenovke "dohodou" ?!? .. a pri kase Vam "zvyhodni" predavacka cenu domaceho vyrobku a dohodne sa .. ??? .. blud. Pracovne ponuky su ponukou prilezitosti a cim viac transparentnejsie, tym lepšie. To jedna z mala výhod, ku ktorým sa tato spoločnosť po 89tom pomaličky transformuje.

27.02.2019 | Ján Kydãmhnoj

Vyskumy umiestnili vysku mzdy na spodne priecky.
Naozaj? Prosim dolozit dokazmi. Samozrejme vyskum vo forme ankety ze sa pytam manazerov, nie zamestnancov je irelevantny. Takze sa rad necham poucit.

28.02.2019 | trinit

"Pod ekonómiou vidí viac než čísla, skôr človeka." :D

01.03.2019 | hulo11

Mladý úspešný stratup hľadá skladíka-manipulanta a predavačku-pokladníčku ktorým ide o potrebu realizovať sa, rásť, učiť sa, zdieľať spoločnú kultúru a pod… a nie o mzdu :D
Už mi tie startupy lezú hore krkom, pomaly aj otvorenie večierky na sídlisku je nový mladý inovatívny progresívny startup špecializujúci sa na maloobchodný predaj potravín.

01.03.2019 | FeroImrecze

Poznám takú firmu, kde šéfom ťahá na 50 a v každom inzeráte hovoria o mladej dynamickej firme :-). Nie je problém dat inzerát v duchu "v skúšobnej dobe mzda na úrovni príslušnej minimálny pre danú kategóriu, po úspešnom ukončení SD 2500 + prémie." Tým sa veselektuju neschopní ľudia od tých co naozaj niečo dokážu.

02.03.2019 | lukic

praveze to problem je..

02.03.2019 | mirrmurr

Nemyslím si, že zverejňovanie výplaty by bol až taký problém. Skôr ide aj o to, že o akú pozíciu sa jedná. Je rozdiel, keď prijímáte skladníka, alebo na pozíciu, ktorá vyžaduje aj tvorivú prácu, prípadne na pozíciu, kde výplata je viazaná na výkon zamestnanca (napr. obchodný zástupca, manažér). Robím v IT firme, a keď prvá otázka záujemcu je plat, tak ďalej sa s ním ani veľmi nebavíme. Je tam veľmi vysoká istota, že keď mu niekto dá o 50€ väčší plat, tak potom ide tam. Peniaze sú dôležité, ale zas nemusia byť prvoradé.

15.03.2019 | Mikil

Tak, tak vy sa tvarite ze nas platite a my sa tvarime že pracujeme...

21.03.2019 | cimro

skôr ide o to,že sa hanbia za tie platy ,čo by mali ponúknuť.

Rudolf Hauzer

Rudolf Hauzer
  • Počet článkov: 9
  • Priemerná čítanosť: 2029
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

Je absolventom klasického štúdia na Un.Komenského, menej klasického v spoločnom programe Un.Komenského a Karlovej Un. a originálneho na Business School Nederland a tak, aby ho „netlačila topánka a nesvrbel jazyk“ konzultuje, radí, píše a načúva. Pod ekonómiou vidí viac než čísla, skôr človeka. Je editorom webu management.cz a publikoval aj v týždenníku Trend. Podrobnosti o ňom nájdete na LinkedIn.