Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Robert Merva

Zľavy a iné ľavicové maniere

03.07.2007 | Robert Merva

Hotelu Slovensko zmena manažmentu neprospela

  • Tlačiť
  • 4

Mával som obľúbený hotel v horskej oblasti Slovenska. S manželkou sme tam chodievali ešte za slobodna a neskôr aj s deťmi. Trávili sme tam silvestre, veľkonočné sviatky i jarné prázdniny. Boli sme nadmieru spokojní. Nahovorili sme niekoľko známych a tí tam začali chodievať tiež. Napokon sme sa tam po rokoch stretávali prevažne staré známe tváre. Veľa návštevníkov sa tam rado vracalo. Cítili sme sa totiž ako klienti. O každom z hostí riaditeľ hotela niečo vedel a s každým sa časom spoznal osobne. Bola to akási istota v našom živote. Navyše, hotel sa z roka na rok zlepšoval a nikdy nezaostal za očakávaniami. Až sa človeku nechcelo veriť, že je to na Slovensku.

Nikdy nám však nedali žiadnu zľavu.

Pred niekoľkými rokmi sa majitelia hotela rozhodli pre zmenu a jeho riaditeľ prišiel o miesto. Dozvedel som sa, že nový šéf je švagor jedného z majiteľov a tak som to bral ako akési nutné zlo. Zarezervoval som si hotel a ajhľa - hneď som dostal zľavu ako stabilný klient. Tak predsa to ide. Aj oni musia dávať zľavy.

Moja radosť netrvala dlho. Hneď prvý pobyt s novým vedením bol obrovským sklamaním pre všetkých návštevníkov. Vymenil sa úplne celý personál a ten nový bol neschopný poskytovať služby na očakávanej úrovni. Čašníci nestačili obsluhovať, kuchyňa varila príšerne, recepčná mala obrovské problémy nás ubytovať a večerný bar z technických príčin zavreli. Barman údajne ani nedošiel do práce. Na druhý deň sme sa odhlásili, chtiac-nechtiac zaplatili storno poplatky za predčasné ukončenie pobytu, a poď ho domov. Dokonca aj naši priatelia a rodinní známi vydržali iba o deň dlhšie ako my. Ako sa hovorí: proste průser jak mraky.

Takmer dva roky sme sa potĺkali po rôznych hoteloch, ale všade bolo čosi inak, ako sme boli zvyknutí. A tak sme sa motali raz na severe Slovenska raz na juhu, inokedy na západe. Pred rokom mi prišiel domov propagačný materiál na novootvorený hotel v podhorskej oblasti Slovenska. Náš starý dobrý hotel je novootvorený? S trochou nostalgie a trochou pretrvávajúceho hnevu som si brožúrku otvoril, reku zistím čo je na tom novootvorení nové.

Nové nebolo takmer nič, ale hneď na úvod nás vítal náš starý známy riaditeľ hotela. Nebodaj sa vrátil! Obratom som tam zavolal a zarezervoval som si víkendový pobyt.

Boli sme spokojní. Aj keď s trošku menším komfortom, ako sme si medzičasom zvykli inde, ale opäť sme sa cítili ako hostia. Ako skutoční klienti. Personál sa tiež sčasti vrátil a tak sme tam boli opäť ako jedna rodina.

Dodnes tam chodievame a utrácame celkom slušné peniaze. Vidíme pritom, že tieto peniaze sa nestrácajú mimo hotela, ale že hotel rastie s nami. Dnes má všetko, čo potrebujeme ako rodina k víkendovému relaxu a cítime sa byť súčasťou tohto diela. Aj riaditeľ nás rád vidí a neodpustí si osobné privítanie keď prídeme.

Na moju požiadavku, že by sme ako stáli klienti už mohli dostať aj nejakú zľavu, mi odvetil veľmi pohotovo a racionálne: „Presne na tomto som sa nedohodol s bývalými majiteľmi. Viem, ako robiť hotel a viem čo moji hostia potrebujú. Nikto z nich nepotrebuje zľavu. Samozrejme, že ju každý privíta a rovnako ňou viem získať nových hostí, ale nesolventných. Zľavy sú pre socialistov a chudobu. Ja sa snažím prevádzkovať hotel, ktorý dá všetko, čo hosť potrebuje. Ale nedokážem to urobiť, ak na to nezarobím. A so zľavami to ide pomalšie ako bez nich a tak som aj oproti konkurencii vždy vo výhode. Moja prednosť je, že sa sem ľudia vždy radi vrátia a hotel prosperuje. Sme obsadení takmer celý rok. Verte mi, že každý rok mám problém ako slušne odmietnuť hostí na silvestrovský termín. Vy tu máte svoje miesto už takmer desať rokov a vás si nepustím kvôli jednorazovým hosťom. To je bonus, ktorý vám dávam namiesto zľavy. Viete, zľava mi príde ľavicová, veď to má aj v názve. Ak budeme špičkový hotel a okolo nás aj konkurencia na rovnakej úrovni, potom budeme musieť lákať hostí na zľavy. Ale než toto bude na Slovensku, ja tu už nebudem. Tak mi dajte pokoj so zľavami."

Prišlo to ako studená sprcha. A potom som si to uvedomil. Rovnaké je to aj  v dnešnej spoločnosti. Niekto sa snaží budovať stabilný štát s pravidelnými príjmami a niekto potom príde a začne bezhlavo ponúkať zľavy. No a keď mu to potom nevynáša, hľadá spôsob, ako ten deficit dorovnať. A tak príde s nápadom znárodniť zdravotné poistenie, či prehodnotiť druhý pilier dôchodkového sporenia, alebo inak zvýšiť dane. Vždy je tu totiž obrovská skupina voličov čo uprednostňujú zľavy.

    > Hlasuj za tento článok na Hlasuj za tento článok na vybrali.sme.sk
  • Tlačiť
  • 4

Robert Merva

Robert Merva
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 6085
  • Priemerná diskutovanosť: 15
  • RSS blogu

O blogu

Som malý a bezvýznamný nadšenec a idealista. Ale rozhodne som veľmi významný volič. Ten, kto si myslí, že ten jeho hlas je vo voľbách bezvýznamný, nemal by čítať moje blogy a môže sa pokojne stratiť zabudnutý v dejinách, ako bezvýznamný polojedinec.

Robert Merva

Robert Merva
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 6085
  • Priemerná diskutovanosť: 15
  • RSS blogu

O blogu

Som malý a bezvýznamný nadšenec a idealista. Ale rozhodne som veľmi významný volič. Ten, kto si myslí, že ten jeho hlas je vo voľbách bezvýznamný, nemal by čítať moje blogy a môže sa pokojne stratiť zabudnutý v dejinách, ako bezvýznamný polojedinec.

Kalendár sa načítava...