Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Najradšej by som niekoho zbil!

04.12.2008 | Robert Merva

Diskusia (24 reakcií)

04.12.2008 | Jozef Hvorecký

S Vaším rozhorčením na 100% súhlasím. Sám mám rovnaký pocit. Toto je na odchod z tohto štátu. Volá sa to "hlasovanie nohami".

04.12.2008 | Anonymous Coward

Tato krajina ma jedinecnu schopnost prezit. Ze sa znova a znova valame vo vlastnych srac**ch je sice deprimujuce, ale myslim ze sa to v case kus lepsi. Nakoniec teraz ide uz iba o spravovanie spolocnosti a nikto nam (zatial) nesiaha na slobodu ako tomu bolo pred desatrocim. Kyvadlo sa po case zase vychili doprava a ked sa nabuduce vrati spat do tychto bazin komunizmu, meciarizmu, nacionalizmu a tlchubizmu-ficizmu (tipujem o cca 10 rokov) uz to bude znova len lepsie... Ucime sa. Pomaly, ale isto... Dufam...

04.12.2008 | Martin Jaroš

Obávam sa, že s tým nesiahaním na slobodu ste trochu naivne optimistický. Práveže dochádza k jej postupnej erózii, pomalému vareniu žaby, pričom si niektorí hovoria, že aj tak sa dá furt dýchať. Veď ľudí, ktorým zoberie štát majetok, aby na ňom postavil cestu, je drvivá menšina, odsúdených novinárov za názor, karikatúru alebo parafrázu je tiež drvivá menšina, detí, ktorým chceli siahnuť na právo učiť sa v materinskom jazyku, je tiež menšina.... atď atď.
Pekný deň.

04.12.2008 | Anonymous Coward

Hmmm... Mate pravdu, takto som nad tym nepremyslal. Sice to s tou cestou neberiem, je to vec nazoru, ale to s tou parafrazou a jazykom je pravda.

04.12.2008 | Kopanec

doslo by k zisteniu, ze na celom svete je to podobne. Nasi politici su na urovni svetoveho priemeru a novinari podpriemeru, ale zubari su spickovi. Tak je lepsie nikam sa nehrnut. Aspon nie natrvalo.

04.12.2008 | Anonymous Coward

:-(

Najhorsie je ze my si tu mozno ponadavame, mozno si poklikame na "karmu" clanku, ale nic sa nezmeni. A ani nieje velka nadej na to v najblizsich 10 rokoch. Ano, je to tak. Aka spolocnost, taka vlada. Nasa vlada je naozaj odrazom nas. A teraz len tak bohapusto nenadavam. Chyba nam obcianske povedomie. V nasej spolocnosti chybaju zakladne reflexy co sa smie a co nie. Mne je jedno ci je pri moci socialista, komunista, katolik, alebo liberal. Chcem len aby sa drzali zakladnych pravidiel. Ale to oni nerobia a ani robit nebudu lebo ich nema kto kontrolovat. Toto sa moze zmenit iba za dlhu dobu. Mozno 20 rokov?

04.12.2008 | Magdaléna Vášáryová

Suhlasim s Vami. Ak pan Schutz napise v kosickom Korzari, ze opozicia je v chaose, pretoze poslanci legalne stiahli podpisy, ked sme sa dozvedeli, ze sa nedostanu k dohode s Vitekom, rozum mi zastava. Ked si polozim otazku, preco to tak robi, nedokazem si na nu odpovedat, ak samozrejme nechcem spominat na to, ze pre novinarov SME bola najvacsou moralnou osobnostou pred par rokmi pani Martinakova. Ale novinari aj ich sefredaktori maju pravo sa mylit a nebolo by fer, aby sme cast viny zvalovali na novinarov. My v opozicii sa musime snazit osobne ludom vysvetlovat suvislosti tak, ako Vy vysvetlujete svojej mame. Nemame inu moznost. Skor si musime polozit otazku, kde su novinarske osobnosti, ktori by tych mladsich mohli usmernovat a mohli by im byt vzorom. Nemame starsie novinarske osobnosti preto, lebo sa v polovici 90. rokov zblaznili do Meciara a na otazku, preco milovali Meciara a obhajovali dlho jeho politiku, nemam odpoved.

05.12.2008 | Jozef Hvorecký

Nie vo všetkom môžem s Vami súhlasiť. Problém je v tom, že naprostá väčšina našich rozhodnutí je založená na nedostatku a neúplnosti informácií. Dva príklady:
1. Novinári sa v prípade pani Martinákovej nemýlili. Oni jednoducho robili závery na základe tých informácií, ktoré boli v tom čase k dispozícii. To, že čas priniesol postupne aj ďalšie, nie je vina novinárov.
2. S "obyčajnými" ľuďmi treba naozaj vravieť "ako v mamou". To znamená, preložiť im ich do reči, ktorá je im pochopiteľná. V tomto smere robila predchádzajúca vláda najväčšiu chybu. Ich postoj bol: "Je to dobré, my to mu rozumieme - a to stačí." Ukázalo sa, to to vôbec nebola pravda. Ľudia z princípu nebudú súhlasiť s tým, čomu nerozumejú. Aj o tom je informačný manažment.

08.12.2008 | jasl

Koho považujete za obyčajného človeka????
1 príklad......Pár rokov dozadu sa tu niekto rozohnoval akí su na slovensku hnupi,lebo si neberu hypotéky a pôžičky.....no ved skuste im to povedať teraz ked banky nedávaju peniaze, ked sa stráca práca a podobne....takmer tí istí obyčajní ludia mali pravdu.....kde je napísané že ju nemusia mať aj nadalej....tu nejde o reč informácii ,ale o blbosť bývalej vlády... tá posadila do sedla Fica.....ak poviete že to bolo reformami, to ani nevravte,pretože su iné veci čo si ludia ktorí sa urobili to tzv vyššej kasty si myslia že su hore a ostatní su sedliaci...jednoducho táto sedlač sa rozhodla inak....ale to netreba riešiť treba brať život tak ako ide......

05.12.2008 | Nickush

Ja ich vidím. Zalezených v kúte, zdviaza ných do klbka vlastného strachu, s náhubkom, ktorý ste nedokázali nepresadiť a zdvihnutým prstom šéfredaktorov a editorov: "Opatrne, aby nás nedali na súd a nezničili pokutami, lebo už aj súdy sú poplatné štátostrane".
Varenie žaby úspešne napreduje.

05.12.2008 | Rado Baťo

Máte pocit, že novinári sú zalezení v kúte? Ja si myslím, že printové médiá v posledných dvoch týždňoch rozobrali túto vládu a pár veľkých kšeftov na kúsky.

05.12.2008 | rodo

este nedozrel cas polozit tuto vladu. ale ono to pride, az sa biznisy uzavru. namiesto kritiky tejto vlady by som sa sustredil na program, co treba zmenit. ja by som sa sustredil na systemove zmeny, ktore ludia nepocitia v penazenkach, ale pomozu zlepsit pravne prostredie.

05.12.2008 | Rado Baťo

No, o systémových zmenách a problémoch píšeme každý týždeň - i keď pravda je taká, že to dnes má maximálne tak akademický význam. Na program, čo treba zmeniť by sa mali sústrediť politické strany. Úlohou médií je písať, komentovať a hľadať témy

08.12.2008 | jasl

Na kusky...no to bude vtedy keby vláda alebo ministri padli....

04.12.2008 | gothic

Ja sice momentalne zijem v zahranici, takze sa ma vsetky tieto "perly" az tak bytostne nedotykaju. Ale aj tak s hrozou sledujem, kam to vsetko speje. A obavam sa, ze ani po roku 2010 sa toho vela nezmeni, kedze takmer polovica naroda slepo uctieva "vodcu" ako ho pan Merva vystizne nazval. Clovek aby sa potom bal sa vobec vratit na Slovensko...

08.12.2008 | jasl

čo si tu nahovára pár blbcov.....tu nejde o vodcu,tu ide len o to že Fico dal svojimi vyhláseniami ludom pocit že ich nenechá dalej šklbať monopolmi...SPP?SE a podobne.....Vy to stále nechápete..pre lduí je existenčný problém napríklad plynové kurenie...ale to niekomu kto zarobí 100 tis mesačne nemusí vadiť....lenže tí ludia v dôchodkových vekoch a aj další tolko nezarábaju....bohužial je to tak,a všetci tu kecáte o nejakom vodcovi.....ja ho nevidím...aj vidím ukecaného politika....

04.12.2008 | vitkovice

Páči sa mi, že na jednej strane kritizujete "tak primitívnu a sedliacku komunikáciu zahraničnej politiky" a na druhej strane tak primitívne a sedliacky titulujete premiéra, vládu a ešte implicitne tvrdíte, že tí, čo volili niekoho z mariáša SMER-SD, ĽS-HZDS, SNS, sú sprostí.

05.12.2008 | Robert Merva

lebo ja som bezvýznamný a prachsprostý volič.... ja nie som politik a ani volený zástupca... ja som jednoduchý tatranský medveď, ktorý žije chvalabohu ďaleko od civilizácie... ja som dnes dokonca rúbal drevo... mne takýto slovník prináleží... ja som si ho S L O B O D N E zvolil a Vám sa vôbec nemusí páčiť tak, ako sa mne nepáči nikto zo súčasnej vlády a ani žiaden z ich voličov...
zo mňa by politik asi nemohol byť, lebo ja hovorím to čo si myslím... preto je zo mňa aj "individuálny" volič... a preto aj žijem na okraji civilizácie... :-)
ale volený zástupca ľudu si nemôže podľa M O J H O názoru hovoriť to čo si myslí, ale musí hovoriť tak, aby reprezentoval tých čo zastupuje!!! potom už iba žeby ho volila masa ľudí rovnako sprostá ako on sám...

05.12.2008 | Duro Z.

Ahoj Robo,
pozeram, ze nie som sam kto sa doma snazi vysvetlovat. 'Bohuzial velku uspesnost nemam. A to som si este netrufol na mimobratislavsku rodinu:-). Situacia je naozaj taka, ze vacsine volicov staci pridat jeden dochodok a ukazat snahu menezovat monopoly na to, aby sa dosiahol pozadovany volebny vysledok. A nemozeme sa tomu ani cudovat. Slovensky volic je raz taky.

Tvoj apel na novinarov je ale zbytocny. Robit na Slovensku investigativnu zurnalistiku nie je med lizat. Ak nenarazis hned na zaciatku na STOP z dovodu, ze nejakemu zadavatelovi reklamy sa to nemusi pacit, tak ta stopne nadriadeny, ze rubes moc vysoko a to nie je v zaujme daneho media (lebo napr digitalizacia) A ziadny Kmenta sa tu zatial nenarodil. Je ale pravda, ze niekto by sa mohol pokusit zistit kto je naozaj za Tiposom. Zeby "Jamy a Tunely"?

O probleme s madarskymi ucebnicami asi nema vyznam hovorit. Je mi na vracanie z ludi, ktori podnecuju narodnostnu nenavist, zvlast ak su to politici. Mam pocit, ze najvacsi problem s madarmi maju ludia, ktori v zivote ziveho madara nevideli. Opozicne strany (teraz nemam na mysli SMK) toho tiez vela nepredviedli v snahe upokojit situaciu.

A ked uz sme pri tej opozicii, pani Vasaryova, Vy si naozaj myslite, ze niekoho zaujima ci sa podari Pociatka, alebo Januseka odvolat? Alebo niekoho ineho? (dosadte si akekolvek meno, pripadne nastupcu). Odvolame ho a dame palce hore, lebo pravda zvitazila a my sme im to ukazali? Mission accomplished? S tymto sa chcete dostat do parlamentu po najblizsich volbach? Nie je to jedno ci na ministerstve sedi "manuska" Janusek, alebo "manuska" s inym menom?

Az sa Sulikovi podari rozbehnut svoju stranu a dosiahnut sirsi zaber ako su odvody a dane, tak Vam zoberie 70% volicov. Neda sa donekonecna len bicyklovat.

A este jedna vec. Opravte ma ak sa mylim, ale vladli ste (SDKU-DS) dost dlhy cas na to, aby ste napr. Zakon o verejnom obstaravani (ked uz sme pri Janusekovi) doviedli novelou do dokonalosti. Stalo sa? Nemuselo sa v tychto dnoch donekonecna rozoberat, ci Janusek porusil zakon, alebo nie.

Robo, zjedz si ten gulas s tym pivom este dnes, nie je to take zle, zajtra mozno pride niekto kto ti do neho vyleje acidko.

05.12.2008 | Martin Jaroš

Srandičky, srandičky. Niekto tu zjavne ešte nemal tú česť umývať zo zeme zašpinené mäsko, aby ho mohol Robo dať znovu variť a hodinu na to na druhý raz prevrhnúť....

06.12.2008 | Robert Merva

nevynasaj podrobnosti Irvo... to som bol este triezvy, co sa vsak neda povedat o "popoludni", ktore nasledovalo cca 10 min. po tom...:-) suverenne najlepsi gulas aky som kedy navaril... nikto z vas taky este nejedol... (ani ja)...

08.12.2008 | jasl

brať voličov čo neboli na posledných volbách....osobne ich poznám 5 tich a premýšlaju ísť....Sas to nesmie posrať hlavne politickými mrtvolami....treba nové tváre....

08.12.2008 | jasl

Ale keby som žil na okraji civilizácie tak nepoužívam internet:-))))))))) len tak na okraj...

10.12.2008 | bilek

:) Kedze ani jeden z tych "novinarskych narcisov" nezobral Vasu vyzvu vazne, tak sa dobrovolne hlasim ja. Kontaktujte ma prosim na bielikp@ta3.com a zvolte si sekundanta. S pozdravom. P. Bielik

Robert Merva

Robert Merva
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 6077
  • Priemerná diskutovanosť: 15
  • RSS blogu

O blogu

Som malý a bezvýznamný nadšenec a idealista. Ale rozhodne som veľmi významný volič. Ten, kto si myslí, že ten jeho hlas je vo voľbách bezvýznamný, nemal by čítať moje blogy a môže sa pokojne stratiť zabudnutý v dejinách, ako bezvýznamný polojedinec.