Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Robert Merva

Fico vs. Murphy

28.05.2007 | Robert Merva

Ak niečo nepokazí vláda, tak to musíme pokaziť my, lebo inak sa to bude stále iba zhoršovať.

  • Tlačiť
  • 3

Ako to už chodí, každé čudo na Slovensku trvá maximálne tri dni. Pritom zázraky sa tu dejú na počkanie a nemožné tak do dvoch týždňov. Ibaže my tu máme pomaly jedenásty mesiac, stále rovnaké čudo, rovnaký zázrak a nemožné ešte len prichádza. Nič sa síce nepokazilo, ale časom sa to pomaličky zhoršuje. Konsenzus k zákonníku práce, či Valentovičove znárodňovacie maniere sú toho dôkaz.

„Najlepšia vláda akú Slovensko vo svojej histórii malo" sa nám akosi stále nevie rozbehnúť a spokojne si užíva vysoký ekonomický rast a dobrú kondíciu ekonomiky, ktorú zdedila. To je zatiaľ jediný relevantný dôkaz, že nová garnitúra ešte nestihla pokaziť, čo tu bolo a ešte aj je dobré. No to nám, bohužiaľ, nedáva žiadne vyhliadky na zlepšenie.

Ľudia sú spokojní, lebo Fico neúnavne bojuje proti nepriateľovi. Síce presne nevieme, kto ten nepriateľ vlastne je, ale všetci ho vnímame negatívne. Nepriateľ sa predsa môže skrývať kdekoľvek. Všetci si to dobre pamätáme a tak sa majme radšej na pozore! Môže to byť chamtivý monopol, zlá banka, dobre zarábajúci sused, alebo dokonca novinár.

Nikomu sa nedarí lepšie ako predtým. Ale aspoň to nie je horšie a každý vie, že na všetko treba čas. Lenže čas nehrá v prospech Slovenska, ale v prospech súčasnej vlády. Čím dlhšie sa im bude dariť nepokaziť to, čo ešte funguje, tým dlhšie sa bude 45 percent ľudí v tejto krajine cítiť spokojne. Lenže čo potom?

Súčasná vláda dosiaľ urobila vlastne iba to, že neurobila nič. Zovšeobecnený základný Murphyho zákon hovorí: „Všetko sa raz pokazí." A ono sa to raz naozaj pokazí. Ibaže by sa aplikoval bod č. 5 tohto zákona, ktorý vraví: „Bez vonkajších vplyvov sa veci iba zhoršujú, no nekazia sa." A vonkajších vplyvov je tu naozaj akosi málo. Niečo na tom bude. Hillov komentár k tomuto zákonu tvrdí: „Ak pokazením niečoho môžeš veľa stratiť, maj sa na pozore. Ak pomocou zmeny nemôžeš nič stratiť, nič nerob. Ak pomocou zmeny môžeš veľa získať, nič nerob. A ak je to jedno, je to jedno."

No a tak sa sám seba pýtam, čo bude nasledovať. Z uvedeného totiž môžeme odvodiť, že ak Fico nič neurobí, nemá čo získať a ani stratiť. Môže mu to byť teda jedno. Ak spoločnosť, sťaby vonkajší faktor, nezačne konečne aj vplývať, bude sa to iba zhoršovať. Ak chceme zmenu, nemôžeme čakať, musíme niečo pokaziť sami. A z toho mi vychádza iba jediné: Keď ho rýchlo niekto nepresvedčí, tak ho treba aspoň popliesť.

    > Hlasuj za tento článok na Hlasuj za tento článok na vybrali.sme.sk
  • Tlačiť
  • 3

Robert Merva

Robert Merva
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 6076
  • Priemerná diskutovanosť: 15
  • RSS blogu

O blogu

Som malý a bezvýznamný nadšenec a idealista. Ale rozhodne som veľmi významný volič. Ten, kto si myslí, že ten jeho hlas je vo voľbách bezvýznamný, nemal by čítať moje blogy a môže sa pokojne stratiť zabudnutý v dejinách, ako bezvýznamný polojedinec.

Robert Merva

Robert Merva
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 6076
  • Priemerná diskutovanosť: 15
  • RSS blogu

O blogu

Som malý a bezvýznamný nadšenec a idealista. Ale rozhodne som veľmi významný volič. Ten, kto si myslí, že ten jeho hlas je vo voľbách bezvýznamný, nemal by čítať moje blogy a môže sa pokojne stratiť zabudnutý v dejinách, ako bezvýznamný polojedinec.

Kalendár sa načítava...