Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Rastislav Kočan

Ako veľmi majú Slováci radi zmrzlinu? Ktorá je najobľúbenejšia?

02.07.2019 | Rastislav Kočan

Letný blog o tom,ako často si Slováci doprajú zmrzlinu a ktorá príchuť je najobľúbenejšia.

  • Tlačiť
  • 5

Je sparné leto a máločo v lete osvieži viac ako porcia (alebo dve) dobrej zmrzliny. Či už klasická kopčeková, strojová, kúpená v obchode alebo vo forme rôznych  nanukov, počas letných mesiacov zmrzlinu ochutná aspoň raz viac ako 90% populácie. Skutočných milovníkov zmrzliny je na Slovensku 8%, títo si ju vychutnávajú počas leta takmer každý deň.

Najobľúbenejšou zmrzlinou na Slovensku je klasická kopčeková zmrzlina, ktorá sa kupuje v stánkoch, zmrzlinárskych vozíkoch alebo v cukrárňach. Takmer rovnako sú obľúbené aj rôzne druhy nanukov. Oba tieto druhy zmrzliny si na týždennej báze počas letných mesiacov vychutnáva približne štvrtina slovenskej populácie. Ďalšia tretina obyvateľstva si oba tieto druhy dá príležitostne pár krát do mesiaca.

Spomedzi testovaných typov zmrzlín je najmenej obľúbená točená strojová zmrzlina, ktorú na týždennej báze konzumuje len 6% obyvateľov Slovenska a počas leta ju ani raz neokúsi 42% obyvateľstva.

Tých, čo zmrzlinu vôbec nejedia je len 9%. Najčastejšie sú to starší dôchodcovia a muži žijúci na vidieku.

Zmrzlina je vo svojej podstate „demokratická pochúťka“. Keďže cena jednej porcie zmrzliny nie je vysoká, môžu si ju dovoliť všetky sociálne skupiny. Konzumácie zmrzliny je nadpriemerne vysoká aj v najnižších sociálnych skupinách. Paradoxne, ľudia s najvyšším príjmom konzumujú zmrzlinu (aj vzhľadom na svoj životný štýl) menej často.

Milovníkov zmrzliny je pritom v populácii Slovenska približne 40%. Títo si vychutnajú zmrzlinu niekoľkokrát týždenne, pričom až 8% prakticky denne.

Môžeme pozorovať vysokú závislosť konzumácie zmrzliny od veku. Na týždennej báze si doprajú zmrzlinu najčastejšie tínedžeri a mladí ľudia. S narastajúcim vekom frekvencia konzumácia postupne klesá. Dôchodcovia nad 70 rokov sú v konzumácii zmrzliny najtriezvejší, čo však neznamená, že ju nemajú radi. Len ju konzumujú menej častejšie. Takisto platí, že častejšími zákazníkmi zmrzlinární sú ženy (najčastejšie mladé ženy).

 

Aké príchute máme na Slovensku radi?

Preferencie Slovákov, čo sa týka príchutí sú jednoznačné. Všetky demografické skupiny najviac obľubujú čokoládovú príchuť zmrzliny. Čokoládovú zmrzlinu má rada viac ako polovica tých, čo jedia zmrzlinu. Vôbec najobľúbenejšou príchuťou je pre 17% slovenskej populácie. Všetky relevantné demografické a sociálne skupiny zaradili na prvé miesto obľúbenosti práve čokoládovú príchuť. 

Druhou najobľúbenejšou príchuťou je vanilková (obľúbenosť 39%) a za ňou hneď citrónová (obľúbenosť 34%) . Obe tieto „klasické“ príchute obľubujú častejšie ľudia v staršom strednom veku a dôchodcovia.

Mladí ľudia majú preferencie rozdelené na väčší počet príchutí  - ako punčová, pistáciová, karamelová, banánová, tiramisu a ešte viacero rôznych a špecifických príchutí.

O prieskume

Všetky uvedené informácie pochádzajú z reprezentatívneho prieskumu na populácii Slovenskej republiky vo veku 15-79 rokov, ktorý realizovala agentúra Go4insight na reprezentatívnej  vzorke 1 000 respondentov na prelome mája a júna  2019. Prieskum bol realizovaný metódou Multimode - kombináciou osobného a online dopytovania.

 

O spoločnosti Go4insight

Spoločnosť Go4insight poskytuje inovatívny prieskum trhu so zameraním na pridanú hodnotu pre klienta. Tvorí ju tím s dlhoročnými skúsenosťami na slovenskom trhu. Go4insight je preferovaný partner GfK na Slovensku a členskou agentúrou Slovenskej asociácie výskumných agentúr SAVA.

  • Tlačiť
  • 5

Rastislav Kočan

Rastislav Kočan
  • Počet článkov: 29
  • Priemerná čítanosť: 3008
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Viac ako 15 rokov pomáham svojim klientom lepšie poznať trh, na ktorom pôsobia a zákazníkov, ktorým poskytujú služby či predávajú produkty. Som spoluzakladateľom a spolumajiteľom prieskumnej agentúry Go4insight. Na blogu sa zaoberám zaujímavými faktami z rôznych oblastí slovenského trhu. Ale nebude to iba o číslach...

Rastislav Kočan

Rastislav Kočan
  • Počet článkov: 29
  • Priemerná čítanosť: 3008
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Viac ako 15 rokov pomáham svojim klientom lepšie poznať trh, na ktorom pôsobia a zákazníkov, ktorým poskytujú služby či predávajú produkty. Som spoluzakladateľom a spolumajiteľom prieskumnej agentúry Go4insight. Na blogu sa zaoberám zaujímavými faktami z rôznych oblastí slovenského trhu. Ale nebude to iba o číslach...

Kalendár sa načítava...