Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo je pre nás Veľká noc? Náboženský sviatok, ľudové tradície alebo pracovné voľno?

18.04.2019 | Rastislav Kočan

Diskusia (4 reakcie)

25.04.2019 | ivko07

väčšina Slovákov vníma akýkoľvek sviatok hlavne ako deň voľna, a ešte im aj vadí, že sú zavreté obchody...
Ak tomu neveríte, choďte sa pozrieť v niektorý takýto sviatok do Hainburgu, aký je tam pretlak "sviatkujúcich" Slovákov...
ale v prieskume samozrejme každý uvedie, že je kresťan, a ako si strašne uctieva každý sviatok, a samozrejme pracovné voľno k tomu patrí...

25.04.2019 | Rastislav Kočan

to ivko07:

ad1:
Súhlasím, že veľká časť Bratislavčanov berie štátne sviatky ako NEpracovný deň a radi chodia do Rakúska nakupovať. Slovensko sa však nekončí pri Trnave.

ad2:
V prieskume nám cca 50% povedalo, že považujú Veľkú noc za primárne kresťanské sviatky a do kostola sa chystá len cca 40% - čo je o niečo viac polovica z tých, čo sa v sčítaní ľudu hlási ak nejakej kresťanskej cirkvi. To znamená, že vnímanie príslušnosti k cirkvám sa nerovná verejné praktizovanie viery. A ten rozdiel je veľmi veľký. Čo je pre mňa osobne zaujímavá kvantifikácia niečoho, čo individuálne vnímame naokolo.

26.04.2019 | Truhlik999

A tych 40% zaujímavo koreluje s tou svolocou, co nam volí národných a sociálnych zlodejov.

Nabozenstvo je ZLO

26.04.2019 | Rastislav Kočan

Ja by som to tak neformuloval. ZLO je klerikalizmus, bigotnosť, ritualizmus bez hlbšieho obsahu, náboženské pokrytectvo...

Náboženstvo má veľmi veľa rozmerov a tvárí, môže byť pre spoločnosť veľmi prospešné - ale takisto môže byť jej najväčším problémom...

Rastislav Kočan

Rastislav Kočan
  • Počet článkov: 31
  • Priemerná čítanosť: 2932
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Viac ako 15 rokov pomáham svojim klientom lepšie poznať trh, na ktorom pôsobia a zákazníkov, ktorým poskytujú služby či predávajú produkty. Som spoluzakladateľom a spolumajiteľom prieskumnej agentúry Go4insight. Na blogu sa zaoberám zaujímavými faktami z rôznych oblastí slovenského trhu. Ale nebude to iba o číslach...