Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Komu prospeje 50-dňové moratórium na predvolebné prieskumy?

13.10.2019 | Rastislav Kočan

Diskusia (26 reakcií)

14.10.2019 | chr

Myslím že autor má pravdu. Celý návrh je nasmerovaný proti súčasnej opozícii . Je to snaha za akúkoľvek cenu vyhrať voľby. A keď vravím , že za akúkoľvek tak je to naozaj tak.
Dávam +
Počkáme a uvidíme.

15.10.2019 | Don Quijote

Je to tak, ani Vladko Mečiar svojho času nerobil pred voľbami také obštrukcie ako JUDr. Kapitán. Dobre sa bojí, že bude odstavný od koryta v obrane a školstve. Ked si človek zosumarizuje jednotlivé volebné obdobia, keď bola SNS vo vláde, tak ich prioritným programom bolo vždy kradnúť, kradnúť a nakoniec zase len kradnúť.

15.10.2019 | Andrej_sk

Z toho je jasne, ako strasne sa boja. Maju plne gate.

14.10.2019 | youri

Lepsia otazka je, komu uskodi. A odpoved je? Nikomu.
Aky je ucel tych prieskumov? Teda okrem manipulacie volicom?

15.10.2019 | Rastislav Kočan

To, že odmietate prieskumy neznamená, že sa nebudú robiť. Pointa je v tom, že keď sa zakážu prieskumy serióznym agentúram, budeme zaplavení čisto manipulatívnymi výsledkami "akože" prieskumov na sociálnych sieťach.

15.10.2019 | @@@

ale on ma pravdu komu to uškodi ?...nikomu ....komu to prospeje ?...za nikomu ....keby sa zakon zmenil že prieskumy by sa mohli davať až do dna volieb opať komu by to uškodilo ?...nikomu a komu prospelo ? zas nikomu .....ludia nevolia na zaklade prieskumu podla mna je to len dohad ktory nestoji na žiadnych realnych zakladou ....človek za jeden den nedokaže zmeniť nazor že dnes volim smer a zajtra budem voliť Sas je to myslna predstava ....ku skresleniu v prieskumoch dochadza preto že ide o priliš malu vzorku aj ked si niekto mysli že tisic ludi je dosť ale tisic ludi je malo najmä preto že to všetko ovplyvnuju mnohe faktori ktore vo vzroke tisic ludi nikto nedokaže presne zachytiť kvoli priliš malej vzorke ....na druhej strane aj samotne politicke strany sa dokažu viac znemožniť aj par dni pred volbami bez ohladu nato ake su vysledky prieskumov ....vyše 90% ludi sa aj tak prieskumami riadiť nebude ....

ak tomu neveriš tak chod hned teraz do ulic a opytaj sa ludi kolko % maju v prieskumoch smer alebo sas alebo PS ....a podobne až potom pochopiš že mnohi o tom ani netušia kolko presne maju ....takže tie prieskumy možu byť ako zaujimavosť pre niektorych ludi ale pre väčšinu bežnych ludi ktorych človek stretne na ulici su irelevantne a vôbec sa nimi nezaoberaju

15.10.2019 | Rastislav Kočan

Suhlasim aj nesuhlasim. O politiku sa intenzivne zaujima menej ako patina ludi. Napisal som o tom blog tu https://blog.etrend...

Ale ta patina su prave ti, ktori su opinion lidri vo svojom okoli a dokazu svojim nazorom ovplyvnovat ludi naokolo.

Navyse dopad prieskumov sa zvysuje pred volbami, ked sa politiku zacnu intenzivnejsie zaujimat aj ludia, ktorym inak staci len zakladny prehlad udalosti.

15.10.2019 | youri

Tu by ma napriklad strasne zaujimalo, co myslis tym dopadom? Co takeho zasadneho sa volic z takeho prieskumu vlastne dozvie? V com bude vdaka nemu volic lepsie informovany o postojoch stran, aby sa mohol kvalitnejsie rozhodnut? Pretoze mne z toho stale vychadza len to, ze prieskum podpori stadovite spravanie. Ziadny iny dopad taky prieskum nema.
Ale samozrejme sa rad necham poucit o dopade prieskumov, ked sa uz teda zvysuje pred volbami. A co takeho zaujimaveho sa z nich dozvie niekto, komu inak staci len zakladny prehlad udalosti.

16.10.2019 | @@@

"Ale ta patina su prave ti, ktori su opinion lidri vo svojom okoli a dokazu svojim nazorom ovplyvnovat ludi naokolo." ....tak to isto dokažu aj bez prieskumou takže prieskumy su im na nič

30.10.2019 | vlado4

Prieskumy nie sú na nič. Ja ich sledujem (a aj ľudia v mojom okolí). A ako tu už zaznelo, je rozdiel, či strana, ktorej chcem dať hlas, má preferencie 4% alebo 8% preferencie.
Moratórium na prieskumy je nezmysel. A takto dlhé absolútne neobhájiteľné (a podľa mňa protiústavné).

15.10.2019 | youri

Serioznym agenturam. To su ake?
Ved nech teda zaplavia. Koho to bude zaujimat, ked budeme vsetci vediet, ze su to neseriozne prieskumy? Seriozne budu zakazane. Dajme tomu, ze Kotleba zverejni take manipulativne vysledky. No a co? Aj tak to zverejni len tam, kam chodia jeho volici a napriklad ku mne sa to ani nedostane. Ved aj dnes ked zverejni pochybny prieskum, jeho fanclub bude verit tomu prieskumu a nie "serioznym agenturam". A zvysku sveta bude jeho pochybny prieskum ukradnuty (ani sa nedozvie, ze existuje) a budu nim manipulovat len "seriozne agentury".
Mne to vychadza tak, ze tieto prieskumy potrebujeme, aby "seriozne agentury" dali ovciam vediet, ako hodla volit zvysok stada, aby sa do toho stada pekne zaradili.

15.10.2019 | Don Quijote

Tak nech riešia agentúry, ktoré neseriózne prieskumy robia. Uvaliť informačné embargo rozhodne nie je riešenie. Je to len reakcia kapitána na pokles preferencií SNS. Najväčšia ovca si možno tak ty, nevidím problém v tom, ak sa niekto rozhoduje medzi dvoma stranami a na základe prieskumu si vyberie tú, ktorá má väčšiu šancu dostať sa do parlamentu.

15.10.2019 | youri

Preco? Aky je podla teba ucel takych prieskumov? Iba manipulacia volicom. Co si vo svojom prispevku aj potvrdil. Len preto, lebo nejaka "seriozna" agentura povedala, ze strana A ma vacsiu sancu dostat sa do parlamentu, tak budes volit A a nie B ako si povodne chcel. Gratulujem ti, prave si bol zmanipulovany.
Ale neboj "serioznym" agenturam ide cisto o objektivitu. Presne ako "serioznym" novinam. Rozhodne neprodukuju to, za co si kto zaplati.

15.10.2019 | Rastislav Kočan

Vsak mozeme zit aj s predstavou, ze vsetci len klamu a len manipuluju...Potom je vsak zbytocne akokolvek argumentovat...

15.10.2019 | youri

alebo mozme zozrat vsetko, co nam predhodia. Potom uz nebude zbytocne argumentovat.
Chces pocut argument? Autor v clanku sam tvrdi, ze prieskumy sa casto lisia od reality, lebo ludia sa vraj aj tak skutocne rozhoduju az na poslednu chvilu. No, tak po tretikrat zopakujem svoju otazku, na co su tie prieskumy teda vlastne dobre?
Na co je napriklad tebe taky prieskum? Si snad slabomyselny, takze ked Kotleba na svojom Facebooku (ktory zrejme pravidelne sledujes, lebo ako inak by si nan narazil?) zverejni prieskum, ze ma jeho partaj 40% preferencie, tak ho pojdes volit? Alebo coho sa obavas v pripade fake prieskumov? Bojis sa, ze ho ludia pojdu volit, lebo fake prieskum, a bez neho by ho volit nesli?
Uprimne, bez serioznych prieskumov sme si mozno mohli usetrit osem rokov prezidenta Gasparovica. Vtedy sa tiez malokto unuval ist volit Kukana, ked prieskumy ukazovali, ze do druheho kola v pohode postupi. Vsetky tie prieskumy len manipuluju volicom. Niekedy to dopadne tak ako chces a niekedy to dopadne presne naopak. Ako v pripade toho Gasparovica.
Tie prieskumy maju aj tak v tom lepsom pripade nulovu hodnotu a v tom horsom pripade ukazuju to, za co zaplati zadavatel.

Rad by som vedel, NA CO su tie prieskumy vlastne dobre, ze nam tak strasne vadi moratorium?

16.10.2019 | Don Quijote

Youri, ty ani nevieš s kým diskutuješ, si úplne mimo reliaty, typický do seba zahladený hejter a troll. Rastislav Kočan je autor článku a ty o ňom v diskusii s ním hovoríš v tretej osobe. Chápeš vôbec písaný text, vnímaš realitu okolo seba alebo len chrlíš 20 a viac riadkové príspevky bez zjavne pointy a súvislostí?

16.10.2019 | youri

Ani ma nezaujima, s kym diskutujem. Co na tom zalezi, s kym diskutujem? Reagujem na to, co je napisane, nie na to, kto to napisal.
A chapes ty pisany text? Ano, 20 a viac riadkovy prispevok, kde som podal svoj argument. Ty si sa na druhej strane zmohol na stvorriadkovy ad hominem splech.
Co keby si sa zmohol este na jeden riadok, v ktorom by si mi odpovedal aspon na tu jednu otazku, ktoru som tu polozil aspon styrikrat? Alebo je to na teba vela? A ze ktoru otazku? No, nech je to testom tvojej schopnosti chapat pisany text.

25.10.2019 | cimro

Nepoznám človeka, ktorý by neklamal a nemanipuloval.Niekto viac-niekto menej.

17.10.2019 | bohuskoknm

V 21 - storočí. v tzv. informačnej dobe to vyzerá ako návrh typický "kvalít" kpt. Danka. Tým je povedané všetko.

17.10.2019 | youri

Aha. Prisiel s tym Danko, tak si proti. Tym je povedane vsetko.

25.10.2019 | cimro

Kedže prieskumy sú Váš biznis,najlepšie by bolo aby trvali nepretržite.

15.10.2019 | LPB

2,5-3 týždne? To akože robí jeden človek? Tak to musí byť fakt renomovaná agentka...

15.10.2019 | Rastislav Kočan

Zber dat od tisic respondentov a vyhodnotenie trva cca tyzden + 2 tyzdne moratoria. Teda posledny prieskum zobrazuje situaciu 2,5-3 tyzdne pred volbami

15.10.2019 | IvanPe

Podla vsetkeho Facebookovsky prieskum vyniesol do kresla PS/ Spolu. Nedostupnost informacii a nazorov vzdy sposobuje informacnu nerovnovahu.
Otazka je co sa stane ak si nejaka strana da tesne pred volbami do medii oznam o prieskume, ktory sa neuskutocnil. Napriklad taky fasisti s Mazurekom vyvesia po krajine billboardy s prieskumom 19% v prospech klerofasistickych stran. Kym zasiahnu nepripravene sudy bude po volbach.
Komu prospeje, ze ludia sa budu musiet rozhodovat podla klamstiev a polopravd?!

25.10.2019 | cimro

O čom by písali a drístali novinári a absolventi politologických školičiek,ak by nebolo prieskumov.Ako by prežili politici,ak by sa nemohli na obrazovke odprezentovať pri grafoch s percentami,samozrejme reklama strany zadarmo.O toto by mali prísť?Odpoveď si dajte sami.

07.11.2019 | kukam_jak_puk

Toto nechapem, ze preco hned na seba navzajom utocite. Ved nazory si mozte vymenit aj bez toho. Je to smutny odraz stavu nasej spolocnosti.
Zmena dlzky moratoria znamena zasah do ustavneho prava na informacie, prava na podnikanie (napr.ag.Focus) a X dalsich prav.
S nadsazkou, za predlzenie moratoria u mna snad hovori len to, ze by sme sa zbavili hlavne bannerov, billboardov, TV reklam, z ktorych uz je cloveku v tom obdobi na grc. (No ale ak nie to, tak potom o to viac mega blbych reklam na alzu.sk atd. :)
Uvazovat sa da aj tak, ze predlzenie moratoria by mozno podnietilo k aktivite tych lenivsich, aby sa teda nespoliehali na graf na obrazovke a trosku ich to prinutilo k zaujmu a aktivite.. ale co ja viem? Mozno ani nie, ked je takymto ludom jedno alebo nevidia, ked ich niekto pred ocami denne okrada, ci dokonca okrada ich deti.

Samozrejme, ze samo o sebe je to ucelove, ak vlada s tymto navrhom prichaza 120 dni pred volbami a nieco tym asi len sleduje. A asi vo svoj prospech, nie? To musi byt każdemu jasne.

S tvrdenim, ze zverejnovanie prieskumov = automaticky manipulovanie volica, nemozno suhlasit. Je to len objektivna informacia a nic viac. Kazdy s nou moze nalozit inak. Ano, niekto prieskum zaplatit musi, ale prieskum musi odrazat realitu, inak agentura celkom rychlo strati renome. Kym jedneho zverejnenie prieskumu prinuti prist k urne, aby teda podporil tu svoju 4% stranu, iny zase zvoli tu druhu moznost. Każdy hlavne slobodne hoci niekedy aj blbo.
Youri uviedol spravne aj priklad, kedy prieskumy skor poskodili zelanemu stavu - Gasparovic/Kukan. Vela ludi zilo v domnienke a potom im spadla sanka ze co sa stalo. Tak hlavne nech ludia nie su lenivi prist volit.

Rastislav Kočan

Rastislav Kočan
  • Počet článkov: 31
  • Priemerná čítanosť: 2927
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Viac ako 15 rokov pomáham svojim klientom lepšie poznať trh, na ktorom pôsobia a zákazníkov, ktorým poskytujú služby či predávajú produkty. Som spoluzakladateľom a spolumajiteľom prieskumnej agentúry Go4insight. Na blogu sa zaoberám zaujímavými faktami z rôznych oblastí slovenského trhu. Ale nebude to iba o číslach...