Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ďalšie podivné obstarávanie ZMOS-u

12.04.2014 | Radovan Kazda

Diskusia (41 reakcií)

12.04.2014 | libertarian

Pan Kazda,
píšete :
" Ďalšie podivné obstarávanie ZMOS-u.
..... až sa zdá byť málo pravdepodobné, že by im mohol vyhovovať niekto iný, ako opäť jej dcérska spoločnosť MUNTech."

- ja fakt nechápem, čo sa Vám zdá podivné na tomto obstarávaní. ZMOS je reálne spolok politikov. A politici predsa už štandartne takto konajú, že nadháňajú štátne peniaze pre svoje firmy. Ja by som považoval za veľmi podivné to, keby obstarávanie bolo robené poctivo.
Ale tiež sa čomusi čudujem. Čudujem sa, že občanom - voličom toto všetko nevadí. A furt si zvolia nejakých podobných zlodejov.

Ale chápem Vás. Vy sa bojíte napísať to takto natvrdo, lebo sa pod ten článok podpisujete.

13.04.2014 | LPB

Namiesto podpory autora a poďakovania za odhalenie svinstva, akási divná kritika. Nezdá sa Vám, libertarian, že tým znechucujete aj tých pár bojovníkov, a čím ich bude menej, tým hlúpejší a zmanipulovateľnejší bude volič? A tak aj vďaka Vám potom bude zasa voliť zlodejov.
Namiesto toho ste mohli radšej zistiť, kto sú to tí Ladislav, Jozef a Tomáš Habiňákovci...

13.04.2014 | libertarian

To nie je "divna kritika", to je ironia. To jeho "odhaľovanie svinstiev" je síce moc pekné, a nič nemam proti nemu. ALE !!! Ale ja vidím problém inde. Tie svinstvá su dnes popísane na internete, v novinách, máličko aj v TV. HLAVNÝ problém vidím v tom, že ludí, voličov, to nezaujíma. Ludí treba zobudiť. Neviem síce , ako, ale iba popisovanie svinstiev NESTAČÍ. Problémom tohto smiešneho štátu sú voliči. Nie tí zlodeji. Zlodeji budú kradnuť, dokiaľ ich ludia nenakopú do ri**.
Kazda sa "čuduje", že zlodeji kradnú ! Nuž ale čo iné maju zlodeji robiť ???

13.04.2014 | LPB

Mám takú skúsenosť, že pokiaľ niekto nie je totálny pako, dá sa presvedčiť argumentami. Niekedy to trvá dlho, veľmi dlho. Treba to robiť s citom, aby sa "protivník nezasekol". Samozrejme ma ten človek musí poznať a vidieť, že čosi robím dobre... Preto som za každý argument, ktorý môžem tým zaslepencom predostrieť, vďačný. Bez peňazí (alebo supertalentu?) sa toho viac asi nedá.

13.04.2014 | libertarian

Ja mam argumentov dosť, čitam často veci na webe. A mam celkom dobré vyjadrovanie. Ale slováci su väčšinou fakt pakovia.

13.04.2014 | Motylx

" Mám takú skúsenosť, že pokiaľ niekto nie je totálny pako, dá sa presvedčiť argumentami. "
:)

Existuje mocenska elita, ekonomická elita, informačná elita, celebrity ( umelci, sportovci )...
Nikoho z nich o ničom nepresvedcis. Žiadnymi argumentmi.
Ani sa s tebou nebudu zahadzovat.
Možno pred voľbami. Naoko.
:)
Či sú laviciari, praviciari, všetci hrajú na seba, betónujú svoje pozicie. Tvoje argumenty sú im len na pobavenie.
Občas sa s tebou dajú do reči tí, ktorí by chceli patrit do informačnej elity.
Tí majú manuál na to, ako si získať sympatie.
Kultivovany prejav, ustretovost ( naoko ), snaha riesit konflikty kulturnym spôsobom.
Všetko je to hra, klam, manipulacia.
Používajú rôzne druhy manipulacie, od nezozumitelnej terminologie, cez falošné interpretácie definícií až po vyslovene klamstvá.
Kultivovane, ustretovo, kulturne.
:) :) :)
Sú mi na smiech také postupy.
Ja nechcem " uroven ".
Kašlem na elitarstvo.
Chcem jednoduchú, zrozumitelnu pravdu. Obyčajnú ľudskú slusnost.
( A myslím, že hovorím aj za libertariana. )
Cynizmus, irónia, satira, humor...sú podľa mňa úplne v poriadku.
;)

14.04.2014 | LPB

Ale veď ja nevravím o elite. Ok ste obaja skeptici, možno elitní. Tak nerobte nič, keď sa to po podľa vás nedá.

14.04.2014 | Motylx

Lenže v tomto systéme rozhoduje práve tá elita.
Prečo skeptik?
Demokracia je blbost.
Štát je nasilnik. Organizovana zlocinecka skupina.
Rozhodujú malé zaujmove skupiny.
Prispôsobujú si zákony.
Okrádajú ľudí. Beztrestne.
To je realita. Nie skepticizmus.
Ty vysvetľuješ obyčajným ľuďom optimisticky čo?
Že tento systém je fasa a vycarujes anjelov, ktorí to tu budú riadit?
Vstúpil by si do KSC, aby si ju zvnutra zreformoval, vylepšil?
:) :) :)
Ja nie.
Ak toto určuje rozdiel medzi optimistom a skepikom, tak asi som skeptik.

13.04.2014 | Motylx

Ja libertarianov prispevok necitam ako kritiku autora.
Len sa pousmial nad eufemizmami, ktorými nahrádza to správne pomenovanie veci. Zlodejina.
Aj autorovi uznal, že ich používa zrejme preto, aby sa vyhol pripadnemu obvineniu, pretože je pod článkom podpísaný.
Podľa vizitky je v tom možno aj inak zainteresovany, takže nejaký diskusny prispevok ho nijako neovplyvni.
Libertatian dlhodobo kritizuje ( aj v tomto prispevku ) osprostenu masu volicov, ktorí napriek vsetkemu vkladajú dôveru do tohto skorumpovaneho systému, znova znova sa nechávajú klamať či už starými, alebo novými tvárami, vkladajú moc do rúk ksichtom, ktorí rozhodujú o ich peniazoch, prostredí, o ich osudoch.
Donekonečna sa to opakuje napriek stále novým a novým kauzam.
Keď to človek pozoruje dlhsi čas, nečudo, že z úst cloveka, ktorý miluje a hľadá pravdu unikne z úst aj nejaká tá irónia, či cynizmus na adresu tej osprostenej rezignovanej masy.
;)

13.04.2014 | libertarian

Presne tak.
Diskutujem (nielen na webe) s bežnými slovákmi, a presvedčiť ich o podstate pravdy je skoro nemožné. Ironia a cinizmus je jediné, čo mi ostáva. Oni tu pravdu ani NECHCÚ počuť. Stale veria, že prídu nové ksichty, ktoré už konečne budú dobré a urobia zázrak.


14.04.2014 | IvanPe

Vypestovany navyk vyplyvajuci z lenivosti, ktora medzicasom prerastla do hluposti, je vnutorny suhlas s tym, ze kradnutie je ako vyuzita prilezitost znakom schopnosti prezit, vyssim fitness a spaja sa s uspechom.
Vovseobecnosti sa to prejavuje tvrdenim: keby si tam bol ty aj ty by si kradol, ako inak zarobit.
A politici su len najlepsi reprezentanti tychto myslienok s absolutnou schopnostou klamstva ako pracovneho nastroja.
Najskor hlboky pad na hubu potom dlho dlho nic a potom par slovakov vo svete.
Jedinou sancou slovakov je podrasne postavenie v EU, ti ostatni musia odist. Sorry.

13.04.2014 | matus.grega

Skvelý článok! Opäť sa ukazuje, že dnes sa kradne najmä cez "hospodárne, efektívne a účelné" verejné obstarávanie.

14.04.2014 | hulo11

Súhlasím, o takýchto prípadoch treba informovať, snáď sa ÚVO zobudí a preverí, či podmienky obstarávania nediskriminujú uchádzačov.

13.04.2014 | Niless

Nepoznam ludi vo svojom okoli (pritom su to aj volici SMERu), ktori by neboli presvedceni ze v politike sa kradne a korumpuje. A suhlasim ze v podstate to nikoho neprekvapuje. Ludia nerezignovali, dovodom je iba jedno, nie je nastroj priamej demokracie ktorym by sa to mohlo nejako ovplyvnit. Stale plati staree meciarovske"...je po volbach, zvyknite si!, ale co je najhorsie do politiky nevstupuje ziadna alternativa, stale tie iste ksichty bez chrbtice, ak sa aj nahodou niekto objavi bud je "zavsivaveny", alebo to uzemnia nejakou diskreditaciou.
Autorovi dakujem, za clanok, dobra praca. Skoda ze bude iba dalsim z radu verejnych tajomstiev.

K ZMOSu je to len dalsi z radu lobistickych subjektov pricucnuty na statny cecok. PRe objektivny obraz staci si zistit obsadenie veducich funkcii a zivotopisy osadenstva, poplatky do ZMOSu a aktivity. Blud pijavicnaty. A aby som bol objektivny staci zastavit na ulici 1000 ludi a spytat sa co to zdruzenie urobilo pre ludi pripadne ako to pocitili vo svojom zivote. Uz len samotna pritomnost p. Musku je pre mna na zvracanie.

14.04.2014 | libertarian

"ale co je najhorsie do politiky nevstupuje ziadna alternativa, stale tie iste ksichty bez chrbtice, "

- neboj, budu nové volby, ludia zvolia lepších.
Tuto vetičku si hovorili ludia za Čarnogurského, potom sa takto nádejali za Mečiara, Moravčíka, neskôr takto dúfali za Dzurindu, potom za FICA, potom za ........ Kedy už ludia pochopia, že nik lepší nepríde, pretože PRÍSŤ NEMôŽE. Ludia si vždy zvolia takého, ktorý chce silou-mocou regulovať ich životy, chce rozhodovať o ich majetku a peniazoch. A práve to je zdrojom nešťastia, že si zvolia takého, ktorý bude konať násilie na ludoch. Lenže ludia toto chcú.
Treba zvoliť takých, ktorí uzamknu dvere na úrade vlády, a potom tu budovu zburaju. A nechaju ludí žiť slobodne. Bez svojho vládnutia. Ludia budu dočasne bez vlády po.sr*tí, ale zvyknu si.

14.04.2014 | Niless

To vela ludi vie a urcite by to privitali ale ak nemame prejst majdanom je nutne aby prisla alternativa cez volby, avsak ak by niekto zabil takyto program tak moze sa zlucit s SaS. Riesenie je aby prisiel niekto kto ponukne svajciarsku cestu demokracie a postupne politikov a uradnikov tlacit pod kontrolu a obmedzenie pravomoci.

14.04.2014 | libertarian

Niless :
"Riesenie je aby prisiel niekto kto ponukne svajciarsku cestu demokracie "

- ty neustale odmietaš pochopiť FAKT, že my tu mame takú demokraciu, aku vladu si zvolíme. Nám nevládnu mimozemšťania, ani Brežnev z Moskvy. Nam vládnu NAŠI (nie moji !) politici.

14.04.2014 | hulo11

Ale samozrejme, ľudia, poďme do ulíc, zvrhnime zlých politikov! Ukrajina - náš vzor! Ej, ale je im dobre bez fungujúceho štátu!

A aby to nevyznelo len ako lacné kecy, prejdime k činom - puč začne dnes o 22:18 v Hrabovci nad Laborcom pred železničnou stanicou odmietnutím vlády "demokraticky" zvoleného starostu, župana, premiéra a vyhlásením Slobodného Banánistanu. Vchod do obecného úradu zablokujeme a budeme držať uzamknutý minimálne do 23:06. Následne pôjdeme oslobodiť Zbudské Dlhé a Slovenské Krivé. Libertarián, Motylx, čakám vás!

14.04.2014 | Motylx

:)
Žiadna revolucia.
Nenasilie.
Nespolupraca.
Gandhi.
King.
Gene Sharp.
Delegitimizovanie tohto chorého systému.
Čím menej ľudí bude voliť, tým menšiu legitimitu budú mať zmrdi.
Čím menej ľudí bude voliť, tým väčšia motivácia bude znizovat kvorum.
Tak by sa dostali k slovu aj okrajove skupiny.
Chaos?
Priama demokracia by potom mala byť totálny chaos.
;)
Vo švajčiarsku to na totálny chaos nevyzerá.

14.04.2014 | Motylx

No...a keď už si vieš predstaviť toto, tak sa pokús pokrocit vo svojej fantázii ešte o kúsok ďalej a dokážeš si predstaviť aj bezstatnu spoločnosť.
;)
Ukrajina nie je bezstatnou spoločnosťou.
Neexistuje nikde na svete.
Rovnako ako kedysi nikde na svete neexistoval demokratický štát.
;)

14.04.2014 | hulo11

Prečo zapájať fantáziu? Južný Sudán alebo Somálsko sú v podstate bezštátne spoločnosti. Štát tam nevyberá dane, nič neriadi, nekontroluje ani nereguluje. Teda s výnimkou časti hlavných miest a najbližšieho okolia.

14.04.2014 | Motylx

Aha, takže takto budeme diskutovať?
:) :) :)
Čo hovoríš na severnú kóreu, stovky miliónov mŕtvych, zmrzacenych na tele, na duši, ktoré má na svedomí ŠTÁT?

Ale pokúsime sa ešte...
;)

Tu máš niečo o Somalsku:

http://www.menejsta...
http://www.menejsta...

15.04.2014 | hulo11

Prečítal som ten link. A spolu so Severnou Kóreou z toho vyplýva že diktatúra nie je dobrý systém. O tom sa ale s tebou nikto nesporí(aj keď by som mohol argumentovať bohatými ropnými arabskými monarchiami/diktatúrami, kde neobmedzene vládne ropný šek/monarcha/diktátor a krajina prosperuje, systém ľudí nevraždí, žijú v blahobyte).

Ale k Somálsku a tomu linku - otázka je položená nesprávne: neporovnávaj diktatúru 1969-1991 s bezvládím 1991+, ale porovnaj demokraciu 1960-1969 s bezvládím 1991+. Nie som odborník na Somálsku históriu, nechcem rozvíjať debatu týmto smerom.
Rovnako nepoctivé mi ale príde v odkazovanom linku porovnávanie počtu televízorov, rádií a telefónov v roku 1985 a 2010, tam vidím nárast z titulu technologického pokroku a zlacnenia zariadení, nie zmenou politického systému. To mi pripomína ten vtip, ako vďaka nárastu motorizmu poklesol počet zlodejov koní.

15.04.2014 | Motylx

Demokracia sa vyvija nejaky cas.
Bezstatne spolocnosti zasadene do sucasneho sveta nemaju za sebou taky vyvoj.
Ani neexistuju.
Takze nie je co porovnavat.
Ak chces porovnavat svajciarsko so spolocnostou v afrike po kolapse a zda sa ti to porovnanie ferove, tak neviem.
Vies si predstavit zmenu zastupitelskej demokracie na priamu.
Vies si predstaviť decentralizaciu. Prenesenie kompetencii na nižšie celky. Kraje, mestá, obce, zdruzenia, družstva, jednotlivcov?
Mierovou cestou.
Decentralizacia pre teba znamená bezpravie, návrat do jaskyn, lozenie po stromoch?
Hmm...čo na to povedať?
:)
Ak by si získal slobodu, prava rozhodovať o svojom majetku, svojich veciach a využil by si to akurát na ničenie, lozenie po stromoch a následne by si sa ukrýval v jaskyni, tak ver, že nie každý by tak s tým naložil.
Ale...každý sme nejaký, že?
:) :) :)

15.04.2014 | Anonym

Takže Somálsko nemám považovať za vzor bezštátnej spoločnosti? Bezštátne spoločnosti podľa tvojej definície a predstáv neexistujú? Takže je to len fikcia, myšlienkový konštrukt. Niečo ako hmotný bod, ideálna kvapalina, komunizmus.

So švajcom si začal ty, môžme porovnávať vojnou a diktatúrou zničené Nemecko(1945) so Somálskom(1991) a zmeny po 20 rokoch. Férovejšie?

Decentralizáciu si predstaviť viem, ale len vo vybraných oblastiach a po určitú úroveň, kým to dáva zmysel. Inde si zas viem predstaviť centralizáciu ako efektívne riešenie. Nedáva mi zmysel, aby každá obec mala vlastnú menu, stavala si vlastné diaľnice podľa vlastných pravidiel a potrieb a spoplatňovala si ich tiež po svojom. Alebo vlastné železnice - úzkokoľajky na Čiernom Váhu, alebo Balogu sú pekná rarita, ale neštandardným rozchodom a nenapojením na hlavný ťah sú len atrakciou pre turistov. Alebo kanalizácia - vyústim ju bez čističky do rieky na hranici, však ja mám rieku čistú a bordel budú mať iní. Toto nie je len fikcia - koľko ľudí na dedinách má zo žumpy odtok do potoka?

Neuvážená a nevhodná decentralizácia pre mňa znamená neinvestovanie do infraštruktúry, rozvoja, výskumu. Teda do vecí, kde platí jeden a vezú sa všetci.
Neuvážená a nevhodná decentralizácia pre mňa znamená presun externalít na susedov, slabších, tých, ktorí sa nevedia, alebo nemôžu brániť.
Neuvážená a nevhodná decentralizácia pre mňa znamená rozdrobenosť, nejednotnosť, náklady.

Jednej obci ako stavebnému úradu stačí oznámenie, susedná obec na tú istú úpravu domu požaduje stavebné povolenie(a to ešte máme v rámci republiky rovnaké zákony). Vďaka VZN je niečo v jednej obci povolené, alebo prikázané, v inej zakázané.

Už sme sa o tom niekde tu na Trende bavili, decentralizácia na úroveň jednotlivca pre mňa znamená, že sa staráš len o "SVOJ" pozemok, nie o "SVOJU" ulicu.

"Bezštátie" na Luníku IX. sa prejavuje kopami odpadkov pod oknami a rozkradnutými a zničenými spoločnými priestormi bytoviek.

Aby som nezabudol odpovedať na opakovanú otázku - centralizácia má väčší potenciál rozvoja a pokroku, aj napáchania väčších škôd. Hromadné očkovanie z populácie odstránilo čierny kašeľ, hromadné používane DDT, ako sa neskôr ukázalo, nebol dobrý nápad.

Zrejme sa nezhodneme v pohľade na ideálny systém, na osobné invektívy, o tom, kto je nejaký a kto rozumnejší nebudem reagovať.

15.04.2014 | Motylx

Povazuj si za vzor čo chceš.
Len sa potom dopúšťaš omylov z toho vyplyvajucich.
Nie. Neexistuju. ( Mierova, nenasilna transformacia. )

Nie. Niečo si prečítaj o nemeckom hospodarskom zázraku.
Porovnaj somalcov so susedmi. V článku to porovnanie je.

Diaľnice sú našou vykladnou skriňou, že?
Prečo by mala mať každá obec svoju vlastnú menu?
Vymýšľaš si nezmysly a ja mám na ne reagovať?
Ochrana životného prostredia...daj si do googlu ako chráni common law, alebo ako chráni voľný trh životné prostredie...vypluje ti to hafo článkov.
Nehce sa mi vyučovať ťa.
Precitaj si najskôr niečo a skús konkrétne výhrady.
Na nezmysly a zmatocne výkriky sa mi nechce reagovať.

Na luniku je bezstatie?

Investície : je to opäť naopak ako tvrdíš. Platia všetci a vezie sa jeden.

Ďalšia vec je monopolne sudnictvo, slabá vymozitelnost prava dnes...v štátnom, monopolnom systéme. ( Aj zumpy. Zákony existujú.)

Dal by som ti odkazy na články, ale myslím, že je to zbytočné.

Na mises.cz je seriál článkov o anarchokapitalizme od urzu.
Aj o ochrane životného prostredia, aj o sudnictve, aj o ďalších veciach.
Samozrejme aj od iných autorov, ale od urzu t je v kocke.

Odkazy na knihy...kto by dnes čítal knihy, že?

15.04.2014 | Motylx

Aj uvazena a vhodná decentralizacia ti prekáža?

Teraz sa úžasne staráme o " verejné pastviny ".

K Nemecku: čítaj a uč sa, aby si nezomrel sprostý. ( Ani sa nepokusaj hľadať paralely so somalcami.)
;)

Schacht, bratia dullesovci, rotschild, morgan, rockefeller...

GM, Ford, Standard oil, FED - uzko previazani, ovladajuci nemeckú ekonomiku pred, počas aj po vojne - spojovaci článok - BIS - Hjalmar Schacht.

BIS má privilegia zachovane od vojny.

15.04.2014 | Motylx

Mimochodom, v tom článku je aj porovnanie s okolitými statmi.
Asi ferovejsie ako porovnanie so svajciarskom, že?

15.04.2014 | Motylx

A čo hovoríš na to, že možno stojíme na prahu tretej svetovej, ktorú rozputaju demokratické štáty?
Dokázali by to bezstatne spoločnosti?
Všetci sú vyzbrojeni jadrovymi zbranami.
Kolko bude obeti?

15.04.2014 | hulo11

Máš pravdu, bezštátne spoločnosti by sa jadrovými zbraňami nevyzbrojili. V bezštátnej spoločnosti by sme riešili, či zostať na stromoch, alebo zliezť do jaskýň.

USA a Rusko nepovažujem práve za vzor demokratických štátov.

15.04.2014 | Motylx

V bezstatnej spoločnosti by si Ty riešil, či budeš loziť po stromoch, či zliezť do jaskyne.
Myslím, že ostatní sú o čosi rozumnejsi.
;)
Ale zato Somalsko povazujes za vzor bezstatnej spoločnosti.

Aj tak otázka nebola zodpovedana.
Ktoré z nich majú potencial napachat väčšie škody?
;)

15.04.2014 | Motylx

Nerozumiem tvojej " logike ".

Štát nás všetkých každoročne zavaluje tonami novej legislativy, novými povinnostami ( voči štátu ), novými postihmi, novými daňami...
Nemáš šancu to obsiahnut, takže potrestany budeš, pretože neznalost zákona neospravedlnuje.
Aj keď si sa vlastne nicoho, voči nikomu nedopustil. Spáchal si zlocin bez obete. Zlocin proti štátu.
Okrem toho ti štát berie cca 70% tvojich peňazí.

Ty tvrdíš, že ak by ľudia boli slobodnejší a bohatsi ( o onych 70% ), malo by to za nasledok ničenie, lozenie po stromoch a po jaskyniach.
:) :) :)
Úsmevné.
Takže tebe ak zdvihnú plat, zvysia sa ti prijmy, prvé, čo urobíš, hľadáš strom?
:)
Ok. Neposudzuj však všetkých podľa seba.
;)

14.04.2014 | hulo11

Chaos? Chaos! Okrajové extrémistické skupiny nič dobrého neprinesú. Švajčiarsko je demokratická krajina, ale určite nemá malý alebo slabý štátny aparát. Však si pozri Kanalov blog, každú chvíľu tam majú nejaké voľby, volia si tých FUJ FUJ FUJ ZLÝCH POLITIKOV, kantonálny aj federálny parlament. Zákony možno neregulujú minimálnu mzdu, ale regulujú cenu cestovného na železnici, prikazujú mať pod domom jadrový kryt s predpísanými zásobami, na ktorých musíš sledovať dátum spotreby...

Je tam určite iná politická kultúra, nie je tam taká koncentrácia moci, je tam kontrola moci a ľudia o oveľa viac veciach rozhodujú priamo, ale voľby tam sú(a častejšie, ako u nás), politikov tam majú, štát tam je, dane platiť musíš.

14.04.2014 | Motylx

Niektoré jeho články som čítal.
Som ako proti zastupitelskej, tak aj proti priamej demokracii.
Preto odporúčam nevoliť, nespolupracovat, nelegitimizovat tento systém.
Ďalej len popisujem, ako by na to možno reagovali politici...znizovanim kvora...a čo by z toho vyplývalo. Dá sa predpokladat, že by to mohlo viesť aj k priamej demokracii.
A keď ľudia zistia, že priama nie je horšia ako zastupitelska, že zo štátu sa dajú prenášať kompetencie na nižšie celky ( vo švajčiarsku kantony ), kraje, mestá, obce, zdruzenia, družstva, jednotlivci, tak je to už len pár krokov k ancapu.
;)

14.04.2014 | Motylx

Prochazkovi síce akosi neverím a aj v jeho alfe sa dajú nájsť slabé miesta, ale pre začiatok to vyzerá celkom sľubne.

http://www.slidesha...

?
;)

14.04.2014 | libertarian

Procházka, aj keby sa pos.al nemôže vnutiť slovákom iné pomery, než aké chcú. To je demokracia. Iba samotní voliči môžu ovplivniť, ako to tu bude vypadať. Slováci chcu socialistické kecy, prídavky a podpory, nič čo len troch kapitalistické. A tak budú mať socík. To je demokracia.
Ale zo srandy si pozriem http://www.slidesha...­chazka-alfa

14.04.2014 | libertarian

Fundamentalista Procházka :
"Jedno pracujúce dieťa znamená 1,1 násobok dôchodku, dve pracujúce deti 1,2"
-on sa so svojim KDH -ckym fundamentalizmom nevie rozísť. Ďalej som to nevládal čítať. Načo.

14.04.2014 | Motylx

:)
Je tam toho viac, s čím mám problém, ale čo ponúknuť Volicom?
Ja som nevolic, však vieš.
Tak toto...ak môže fungovať fabiansky socializmus, tak obráťme strategiu a postavme proti nemu " fabiansky ancap ".
:)
Kompromis. Pokus.

14.04.2014 | Motylx

Ľudí ako sme my neuspokoji žiadna ponuka od politika, samozrejme.
Akokoľvek malý štát nie je dosť dobrý.
Žiadne dane nie sú dosť nízke.
Násilie vždy zostane násilím.
Revolucia však nie je riesenim.
Čím horšie, tým lepšie tiež asi nebude tou správnou strategiou, aj keď vylucit sa to nedá.
Uvidíme, čo ponúkne prochazka.
Našej kritike určite neutecie.
:)

15.04.2014 | Radovan Kazda

zaujímavá rozprava na tému obstarávania ZMOSu : )

15.04.2014 | Motylx

Zdrojom problémov je štát a paraziti, či?
Čo je podľa teba riesenim?
Výmena ľudí?
Kontrolorov?
Kontrolorov kontrolorov?
Zákony?
Povedz.
Podľa mňa budú tieto problémy pretrvavat, nech navrhneš čokoľvek.
Zlodejiny len budú sofistikovanejsie.
Rovnako ako štát.
Máme tu sofistikovane nevolnictvo a hovoríme mu demokratický štát
Tým, že na prasce ukážeš prstom, sa nič nezmeni.
Ani ukazovanie prstom, ani protigorilie demonštrácie nič neriesia.
Ľudia sú tu na smiech a otrocku prácu.

Ukázal si prstom, pomenoval problém.
Riesenie?

Radovan Kazda

Radovan Kazda
  • Počet článkov: 51
  • Priemerná čítanosť: 3780
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Blog o environmentálnej politike. Spoluvydávam a vediem periodiká so zameraním na odpadové hospodárstvo, energetiku a vody. Pôsobím tiež v Konzervatívnom inštitúte M. R. Štefánika. Som členom OKS a kandidujem v parlamentných voľbách.