Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Peter Ulčin

Marec 2016: Ostávajú alebo idú?

26.08.2015 | Peter Ulcin

Čo by mohlo ohroziť súčasnú vládnu garnitúru podľa procesu riadenia zmien?

  • Tlačiť
  • 1

„Zmeny sú ťažké. Nemeniť je fatálne.” William Pollard

Príde zmena?

Spúšťače zmien sú neorganizované tlaky, ktoré indikujú, že súčasný systém, pravidlá a procesy už nie sú viac efektívne. Spúšťače, ktoré indikujú, že zmena je potrebná, sú:

  • zmena v sociálnych hodnotách ľudí
  • obrat v lokálnej, národnej a medzinárodnej politike
  • vhodné návrhy kandidujúcich politických strán na nové a inovatívne riešenia občianskych problémov
  • neprimeraná a nevhodná legislatíva i vládne zákony
  • zmena vo volebných preferenciach účastníkov volieb
  • neustále meniace sa a nevhodné ekonomické a obchodné podmienky
  • disatisfakcia občanov s výkonom vládnucích politických strán

Faktory proti zmene

Avšak, existujú aspekty, ktoré hrajú v prospech súčasného systému a síce:

  • relatívny pocit bezpečia a stability
  • strach z neznámeho a nového
  • pocit ohrozenia určitých jedincov (i.e. strata pracovného miesta)
  • voliči jasne nepochopia, prečo niečo meniť
  • nezáujem občanov o voľby

Taktika proti odporu voči zmenám

Spôsoby, ktoré pomôžu ľudom prekonať odpor a rozhodnúť sa pre zmenu sú:

  • pripomínanie akýchkoľvek predošlých úspechov
  • zameranie sa na osobné benefity ľudí (financie, bezpečnosť, záruky, istoty)
  • zdôrazňovanie iného pohľadu
  • branie ohľadu na názor odporcov

Prečo môže pokus o zmenu zlýhať?

V marci 2016 sa nemusí meniť nič, pretože pokus o zmenu zlýha a to z niekoľkých dôvodov:

  • príliš veľa politických strán na výber
  • málo zdrojov (peniaze, čas, energia) na presadzovanie politických názorov
  • voliči vnímajú výhru danej politickej strany vo voľbách iba ako cieľ strany, nie ako spôsob pokúsiť sa dosiahnúť stanovené predvolebné vízie a návrhy
  • nedostatočný plán politických strán usilujúcich o zmenu (i.e aplikovateľné nápady v praxi?)
  • nedostatok leadershipu, ktorý by nám predal víziu, prečo meniť (chýbajúci jasný vodca v opozičnom spektre)
  • voliči sa nestotožnia s navrhovaným programom jednotlivých strán
  • potencionálni voliči majú pocit, že takých tu už bolo

 

Ako dopomôcť k zmene

  • zameranie sa na makro, detaily zapadnú neskôr
  • zdôrazňovanie dlhodobého myslenia
  • inovujte, nesústreďte sa na pokazené
  • určte jasné priority pre národ
  • buďte inšpiratívny a zdieľajte svoju víziu s voličmi
  • vymodelujte správnu cestu na základe malých úspechov
  • buďte príkladom
  • zamerajte sa na výstupy (úžitok občanom), nie vstupy (to ako to spravíte)
  • Tlačiť
  • 1

Tagy zmena, parlamentné voľby

Peter Ulčin

Peter Ulčin
  • Počet článkov: 22
  • Priemerná čítanosť: 2051
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Je autor knihy a pracovný psychológ. Konzultuje pre klientov v rámci štátnej správy, bankového a IT sektoru, ako aj pre súkromné spoločnosti. Pravidelne píše a publikuje v odborných časopisoch a vystupuje v médiach, kde sa snaží pozitívne vplývať na to, aby naša spoločnosť fungovala efektívnejšie.



Viac na: www.executive-business-consulting.com

Peter Ulčin

Peter Ulčin
  • Počet článkov: 22
  • Priemerná čítanosť: 2051
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Je autor knihy a pracovný psychológ. Konzultuje pre klientov v rámci štátnej správy, bankového a IT sektoru, ako aj pre súkromné spoločnosti. Pravidelne píše a publikuje v odborných časopisoch a vystupuje v médiach, kde sa snaží pozitívne vplývať na to, aby naša spoločnosť fungovala efektívnejšie.



Viac na: www.executive-business-consulting.com

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy