Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Peter Ulčin

Ako a prečo (nielen) politici aktívne manipulujú slovenský národ.

25.09.2015 | Peter Ulcin

Politici sa vám snažia počas ich pôsobenia i pred voľbami niečo povedať. Štýl, ktorým komunikujú, odráža ich osobnosť, ako aj momentálne potreby a agendu toho, ako a prečo vás chcú zmanipulovať.

  • Tlačiť
  • 11

Aréna

Tento štýl komunikácie zabezpečuje to, že politik i jeho volič disponujú dostatkom informácií o sebe, vládnom programe, straníckych cieľoch, túžbach po zmene atď. Politik a volič v tomto okne komunikujú otvorene, čestne a úprimne bez akéhokoľvek ohrozenia a strachu. Je to ideálne okno pre efektívnu komunikáciu, pretože vďaka tomuto vzájomnému dialógu politik rozumie nielen pocitom svojich potencionálych voličov, ale aj ich potrebám, motivácií voliť a správaniu sa. Čím viac informácií o sebe majú a čím bližší vzťah medzi nimi vznikne, tým viac sa zväčšuje veľkosť arény.

V aréne politik i volič komunikujú otvorene a úprimne, bez strachu a pocitu ohrozenia.

Avšak, sú politici, ktorí sa snažia toto okno vytvoriť príliš skoro. Po stretnutí s nimi máte pocit, že ich poznáte celý život a že hovoria a tvrdia presne to, čo si myslíte aj vy. Nenechajte sa zmanipulovať a všímajte si, či sa vám správanie politika nezdá nátlakové, vtieravé a ohrozujúce.

Slepé miesto

Tento typ komunikácie je nevedomé zdieľanie informácií zo strany politika. Slepé miesto vzniká postupným nadväzovaním vzťahu a od politika môžte po určitom čase začať dostávať nové informácie, ako sú verbálne narážky rôzneho druhu a uvoľnenejšie spôsoby jeho správania a vyjadrovania sa. Tento politik vám pri komunikácií s vami povie, čo si myslí o vás, vašom postoji a otvorene vám povie, čo si myslí o danej problematike.

Avšak, politik komunikujúci v tomto okne, sa vás nikdy nespýta na váš názor. Nezaujíma ho, čo si myslíte o danej veci, ako vidíte danú situáciu, alebo čo by bolo najvhodnejšie pre občanov. Navyše, nerozumie ani potrebám a zmýšľaniu občanov a niekedy ani tomu, čo a prečo robia.

„Slepota” tiež vedie k tomu, že tento politik je zahľadený len do seba a preto nerozumie ani sám sebe. Je to typický prejav politikov, ktorí dosiahli určitú moc, postavenie a status. Neefektívna komunikácia zapríčiňuje to, že politik prezentuje informácie a názory, ktoré sú zavádzajúce i mylné. Otázne je, či politik komunikujúci v okne slepé miesto, reprezentuje vás (a vaše záujmy), alebo niekoho iného.

Slepota v komunikácií vedie politika k neakceptovaní vašich postojov a názorov. Koho názory teda reprezentuje?

Fasáda

Komunikácia najčastejšie zlyháva v situácií, kedy politik zadržiava dôležité informácie, ktoré sú kľúčové pre správne fungovanie štátu, organizácie, tímu, súdu, občanov atď. Dôvodom tohto vedomého zatajovania je obava a strach z ukázania pravdy, ktorá by sa mohla obrátiť proti politikovi. Vo fasáde sa politik pýta veľa, no k ničomu sa veľmi nevyjadruje. Politikova fasáda môže u občanov vyvolávať nejasné postoje, podráždené reakcie, nedôveru i zmätené pocity.

Politik, ktorý komunikuje vo fasáde, zahmlieva, tají a klame.  

Neznámo

Neznámo je komunikácia, v ktorej si politik a volič navzájom vôbec nerozumejú. Ich komunikácia je veľmi zlá. Mnohokrát sa politik alebo občan po vzájomnom stretnutí a komunikácií čudujú: „Vôbec som nepochopil, o čo im išlo a zrejme oni nepochopilo to, čo som sa snažil povedať ja.“ Pri takejto komunikácií sa politik snaží vyvarovať interakcii s nepochopenou i nechápavou skupinou ľudí.

V neznáme nikto nerozumie nikomu a ničomu.

Záver

Efektívna komunikácia medzi nami vedie k porozumeniu i k správnemu a lepšiemu fungovaniu celého národa. Efektívne odkomunikovať informácie, postoje a názory sa dá naučiť. Avšak, ak je komunikácia zneužitá a použitá na manipuláciu občanov, zamestnancov, rodinných príslušníkov a priateľov, už nejde o efektívnu komunikáciu, ale o komunikáciu zameranú na dobro a obohatenie iba jednej strany (aj politickej).

  • Tlačiť
  • 11

Tagy osobnosť na pracovisku, politika, neefektívna komunikácia , manipulácia

Peter Ulčin

Peter Ulčin
  • Počet článkov: 22
  • Priemerná čítanosť: 2040
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Je autor knihy a pracovný psychológ. Konzultuje pre klientov v rámci štátnej správy, bankového a IT sektoru, ako aj pre súkromné spoločnosti. Pravidelne píše a publikuje v odborných časopisoch a vystupuje v médiach, kde sa snaží pozitívne vplývať na to, aby naša spoločnosť fungovala efektívnejšie.



Viac na: www.executive-business-consulting.com

Peter Ulčin

Peter Ulčin
  • Počet článkov: 22
  • Priemerná čítanosť: 2040
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Je autor knihy a pracovný psychológ. Konzultuje pre klientov v rámci štátnej správy, bankového a IT sektoru, ako aj pre súkromné spoločnosti. Pravidelne píše a publikuje v odborných časopisoch a vystupuje v médiach, kde sa snaží pozitívne vplývať na to, aby naša spoločnosť fungovala efektívnejšie.



Viac na: www.executive-business-consulting.com

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy