Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Peter Ulčin

4 dôvôdy, prečo udržiavať správny level zanietenia v práci

16.11.2015 | Peter Ulcin

Podľa poradenskej spoločnosti Gallup, firmy s vysoko zanietenými pracovníkmi sú o 200% ziskovejšie ako tie, ktorých zamestnanci vykazujú nízky level nadšenia v práci. To, koľko percent zanietených pracovníkov zažíva pocit vyhorenia, už neuvádzajú.

  • Tlačiť
  • 0

"Pracovné zanietenie je pozitívny, emocionálno-motivačný stav naplnenia, ktorý je charakterizovaný elánom, horlivosťou, nadšením a záujmom."

                                                                                         Schaufeli a kol. (2001)

Ak zamestnanci nie sú v tomto hypoteticko-teoretickom stave, v číslach to znamená:

  • 345 biliónov eur ročne “stratených” v rámci zníženej produktivity.
  • Trojnásobne väčšie množstvo “PéeNiek” v porovnaní s angažovanými pracovníkmi.

Nízke zanietenie znamená 345 biliónov eur ročne “stratených” v rámci zníženej produktivity.

4 dôvody pre zanietenosť = výhra pre firmu no ohrozenie pre nadriadených

 Napriek tomu, že sa naši (pseudo)manažéri tvária, ako veľmi nám v práci dôverujú a dávajú priestor na sebarealizáciu, opak je často pravdou. Čo by tam inak robili? Pritom, podľa medzinárodnej konzultačnej skupiny Hays, nadšení pracovníci, ktorým poskytnete v práci aj viac “voľnosti” a zodpovednosti vám:

  1. Pomôžu dosiahnúť skoro 90%-nú spokojnosť vašich zákazníkov.
  2. Pomôžu zvýšiť tržby 4,5 násobne.
  3. Zvýšia produktivitu práce o 50%.
  4. Znížia podiel fluktuácie o polovicu.

Zanietenosť vedie k 90%-nej spokojnosti klientov, 4,5 násobne vyšším tržbám, zvýšenej produktivite práce o 50% a zníženej fluktuácie o polovicu.

Čo pomáha zvýšovať zanietenosť?  

Existuje mnoho krátkodobých a dlhodobých intervencií, ktoré nám môžu pomôcť so zvyšovaním zanietenosti v práci. Napríklad:

  1. vhodne pripravené tréningy (kde chcete byť z vlastnej vôle)
  2. team-buildingové aktivity (nemyslí sa tým posedenie v pube po práci)
  3. akčné tréningy pre manažérov a riadiacih pracovníkov (z ktorých teoreticky viete v budúcnosti spraviť lídrov)
  4. vhodný nábor “správnych” ľudí (nenechajte samotné HR oddelenia rozhodovať o vašich potencionálnych pracovníkoch)
  5. vytvorenie príležitosti k napredovaniu v spojitosti s vyšším platom
  6. koučing či mentoring
  7. pokúsiť sa zlepšiť vťahy medzi zamestnancami (ak sú zlé a vytvárajú negatívnu atmosféru vo firme)

 

Tmavé stránky priveľmi vysokého zanietenia

Čo take negatívne sa už len môže stať veľmi  nadšeným pracovníkom? Veľa, pretože týto zamestnanci pracujú svedomitejšie, ťažšie a ich nadšenie vedie k tomu, že všetko chcú robiť sami. Navyše, majú od seba vysoké očakávania, privysoké ambície a pocit, že stále musia niečo dokazovať. Prácu si berú domov, zanedbávajú rodinu i priateľov. Avšak, príliš veľký level zanietenia môže viesť týchto pracovníkov k negatívnym pracovným výstupom ako je vyhorenie.

Príliš veľká zanietenosť môže viesť k vyhoreniu.

Záver

 Napriek tomu, že naša zanietenosť v práci je neoddeliteľnou súčasťou firemného úspechu a je spájaná s množstvom dôležitých pracovných výstupov, je potrebné udržať si správny balanc medzi prácou a súkromím (i.e. žiť aj vlastný, nie firemný, život po pracovnej dobe). Jednoducho robte presne opak toho, čo je napísané v predošlom odstavci (i.e. po práci sa venujte rodine, priateľom a koníčkom; neberte si prácu domov; nerozprávajte sa v súkromí o práci; ak môžte, vypnite pracovný telefón).

  • Tlačiť
  • 0

Tagy osobnosť na pracovisku, syndróm vyhorenia, zanietenosť

Diskusia (0 reakcií)

Peter Ulčin

Peter Ulčin
  • Počet článkov: 22
  • Priemerná čítanosť: 2040
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Je autor knihy a pracovný psychológ. Konzultuje pre klientov v rámci štátnej správy, bankového a IT sektoru, ako aj pre súkromné spoločnosti. Pravidelne píše a publikuje v odborných časopisoch a vystupuje v médiach, kde sa snaží pozitívne vplývať na to, aby naša spoločnosť fungovala efektívnejšie.



Viac na: www.executive-business-consulting.com

Peter Ulčin

Peter Ulčin
  • Počet článkov: 22
  • Priemerná čítanosť: 2040
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Je autor knihy a pracovný psychológ. Konzultuje pre klientov v rámci štátnej správy, bankového a IT sektoru, ako aj pre súkromné spoločnosti. Pravidelne píše a publikuje v odborných časopisoch a vystupuje v médiach, kde sa snaží pozitívne vplývať na to, aby naša spoločnosť fungovala efektívnejšie.



Viac na: www.executive-business-consulting.com

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy