Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Záujem o Operatívny leasing rastie, sú úroky v ponuke rozhodujúce?

05.10.2017 | Peter Iván

Diskusia (2 reakcie)

24.10.2017 | Roman Kanala

Nový trend je auto už nevlastniť, ale požičiavať si ho v prípade potreby. Napríklad kamión si kúpi len profík, ale občas ho potrebuje každý. V kantóne Basel-Stadt je najnižšia motorizácia vo Švajčiarsku (344 áut na 1000 obyvateľov, 2016) a je to korelované s kvalitou verejnej dopravy a topológiou. Druhá je Ženeva (457, 2016). Najvyššia motorizácia je v horských kantónoch Zug (648), Schwyz (639), Tessin (638), Valais (636, všetky údaje 2016). V Ženeve motorizácia rástla do rokov 2000 a odvtedy už klesá. V Bazileji rástla do 2012 a odvtedy je stabilizovaná. Bazilej-mesto a Ženeva sú malé mestské štáty na rovine.

Flotila áut imatrikulovaných v kantóne pre požičovne áut môže medzikantonálne porovnaie trochu skresliť. Najviac sa autá pre požičovne registrujú v kantóne Appenzell-Innenrhoden, lebo tam je najnižší registračný poplatok. Súkromník to nemôže využiť, lebo auto musí mať registrované vo svojom kantóne, ale požičovňa si tam môže umiestniť sídlo a mať stovky áut imatrikulované tam. Švajčiarsky priemer motorizácie je 221 (1970), 543 (2016).

V medzinárodnom porovnaní je to asi ako Francúzsko (483), Nemecko (550), Taliansko (610, dáta Eurostat 2014).

Nuž a v poslednom čase je stále viac červených áut Mobility, ktoré si registrovaný užívateľ môže požičať kdekoľvek a nechať kdekoľvek: na stanici, na letisku, na viacerých parkoviskách supermarketov. V Ženeve je veľa áut so značkou AI, Appenzell-Innenrhoden, a to sú z požičovní. Využívajú to hlavne cudzinci, ktorí sú zvyknutí na auto. Zas Mobility využívajú v stále väčšej miere mladí ľudia, pre ktorých ukazovať sa autom nedáva zmysel.

24.10.2017 | Peter Iván

Ano, je to tak.. skutocny zaujem naozaj narasta aj u nas. Len s tym rozdielom, ze mame v tychto temach, problematike a hlavne zmyslani ludi akysi „fazovy“ posun ...

Ja som v clanku : "Dokázali by ste sa s niekým „podeliť“ o auto v Operatívnom leasingu?" skusil predstavit temu „car sharingu“ / prenajmu/ operativneho leasingu - trochu netradicnym sposobom, mozno jednoduchsie pochopitelnym aj pre slovensku verejnost.

Tam som pisal, ze prve „poziciavanie“ vzniklo v 80 tokoch 20. Storocia. Bolo to vlastne vo Švajčiarsku, kde preto s tymto produktom maju aj dlhodobejsie skusenosti a hlavne potrebné - rozdielne myslenie ..

Pred par rokmi som si dokonca fotil pocas cesty do Švajčiarska pre nas nezvycajne - cervene odparkovane auta pre „kazdeho“ ... no proste ina krajina, ina kvalita .. atd atd

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 8420
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.



Viac informácií a detailov aj na :



www.leasingexpert.sk 

Moje odkazy