Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tajomstvá operatívneho leasingu? Nájdete rozdiel medzi bravčovými párkami a dlhodobým prenájmom auta?

10.04.2017 | Peter Iván

Diskusia (6 reakcií)

10.04.2017 | tomasco

Dobry den,
asi som nieco nepochopil. Co je zle ak ma zaujima iba mesacna splatka ? Ak auto nechcem po skonceni leasing odkupit tak ma jeho zostatkova hodnota trapit nemusi.

10.04.2017 | Peter Iván

Dobry den,
Ano, na prvy pohlad to vyzera presne tak ...

Zoberte si, ze sa zaviazete na 3 roky a najazd max 20 tis km/rok , je to dlha doba,zaplatite za auto dajme tomu 30 % z ceny a budete s autom spokojny. Bude sa Vam darit, poviete si, ze ho odkupite pre niekoho z rodiny. Za kolko Vam ho predaju? Za 5 € alebo 10 tis € ? Nie je lepsie poznat dopredu, s cim pocitat?

Ale to je mensi problem. A ked budete jazdit len 10 tis/rok, nemali by ste platit mesacne nieco menej? O kolko menej? Nemate ziadnu kontolu , ked nic z obsahu nepoznate. Vycerpate predpisany servis cely? Nebude vacsia zostatkova hodnota auta, ked bude mat auto menej km? A ked tak kolko ?

Teraz to horsie, budete jazdit viac , tak 30 tis km/rok. Nemali by ste platit viac ? Nebude autu chybat nejaky servis alebo pneumatiky, co budete potrebovat? Zaplatite ich mimo splatok? Alebo jednorazovo na konci z nadlimitnych kilometrov? Tak cca 1000€? Nebude Vas to boliet? A aka bude zostatkova cena auta po viac km? Hocikolko? .Je tam dalsich viac tem: co ked budete chciet vratit skor auto? Ked sa nahodou stane totalna skoda? Kolko platite poistenie ? Budete doplacat nieco? Ako s DPH? A dalsie . Tazko rozpisat do par viet ...

A zoberte variantu, ze ste podnikatel a mate 20 vozidiel? Vsetky jazdia rozne najazdy, po celom Slovensku, co si skontolujete zo slov – zahrnute ? Cast zakaznikov, najma vacsie spolocnosti uz prisli na uvedenu problematiku, otazne vsak je, co si vobec dokazu porovnat z jednotlivych poloziek a ako to vedia spojit so Vseobecnymi podmienkami leasingoviek, kde su „zakodovane „ dalsie suvislosti .

10.04.2017 | lukic

Pan Ivan a ta rada je kde? Citujem z popisu blogu: O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému.

Pretoze z tohto blogu som neziskal nic, len konstatovanie, ktore som vedel na zaciatku - porovnat operativny leasing je nemozne, pretoze ziadna leasingovka mi neda zlozenie..

11.04.2017 | Peter Iván

Dobry den, chapem, kazdy to moze vidiet inak, su asi 2 roviny:

1 - nikdy nemali operativny leasing: rada : vsetko je pre nich nove, nevedia ani co to je , za co platia a pod. Rada znela : nekupujte "MAČKU VO VRECI", ked budete vidiet zlozenie , bude Vam jasnejsie o com asi hovorim, polozte ich vedla seba a prejdite si ich ... Keby som napisal 50 stran , nedocitate do konca, musim to delit na mensie casti.

Dalsia info pre novych bola, ako sa vlastne pocita operak :

z clanku : "Čo teda v krátkosti urobí leasingová spoločnosť: z ceny vozidla vám najprv odpočíta zľavu (ktorú dostáva od predajcov vozidiel). Od takto zníženej ceny ďalej odpočíta zostatkovú hodnotu vozidla, t.j. cenu ojazdeného auta (a musí ju odhadnúť už na začiatku zmluvy - podľa dĺžky zmluvy/veku vozidla a počtu vami najazdených kilometrov, keď budete vozidlo odovzdávať!).

Táto časť ceny vozidla t.j. financovaná hodnota, podelená počtom mesiacov zmluvy, tvorí základ budúcej mesačnej splátky – istinu/amortizáciu. Potom už je to jednoduché, k istine sa následne pripočítavajú úroky za financovanie, ďalej jednotlivé služby ktoré požadujete, napríklad kompletný záručný a pozáručný servis, náhradné pneumatiky, poistenia, náhradné vozidlo, dane a poplatky a pod., čím vznikne vaša výsledná mesačná splátka.

Vedeli ste to?

2 - kategoria: uz maju skusenosti s operativnym leasingom, tam uz to vyzera na iny pohlad. Ked niekto kupil auto/auta , vysutazil ich za prvu mesacnu splatku a skoncil s uplne inymi cenami a doplatkami napr. na konci a pod. , alebo ani nevie , ako skoncil jeho celkovy financny naklad za vozidla, tam budu mat postupne informacie iny zmysel.

Ked si ten co ma zaujem, posklada jednotlive blogy ktore uz su a pridu, snad sa predsa dozvie nieco, co nevedel. Kazda rada dobra, aspon dufam :-)

Dakujem za Vas prispevok.


22.04.2017 | lukic

1) nekupovat macku vo vreci je podla mna uplne samozrejma vec, rovnako ako ta, ze macku vo vreci kupuje 80% populacie - proste je im to jedno a potom maju aspon o com recnit v krcme. Takito ludia ale necitaju blogy, mozno este obcas sportovu cast novin.

ako sa vypocitava operativny leasing - ano vedel som to, hoci som ho nikdy nevyuzil - nevychadzalo to nikdy priaznivejsie ako kupit auto klasicky na uver zvyhodneny automobilkou alebo na hotovost.. vzdy sa mi podarilo pri aute zjednat z akciovej ceny este daco dole ak som bral skladove vozidlo, alebo sa k niekomu prifarit co bral celu flotilu..

2) to je prave to, preco operativny leasing u nas nepresiel - bud boli splatky prilis vysoke, alebo sa mohli menit, t.j. nevedel som si zratat naklady, alebo vysli vyssie ako ked som si zlavu vypytal od predajcu a zvysok bol ten isty aj v klasickom uvere/leasingu

snad to dakomu pomohlo, ale mne teda vobec..

22.04.2017 | Peter Iván

v tomto pripade patrite medzi tych, ktori tomu nejakym sposobom rozumeju, dali ste si aspon namahu a pozreli
o com to vlastne je .... "klobuk dole" :-) a kazdemu sa da pomoct len do urcitej miery, to mi je jasne, cim viac niekto vie, tym menej rad potrebuje ...

netvrdim, ze individualne sa neda aj za hotove, alebo uver aj lepsie obstarat, vsetko je o ludoch a ich sikovnosti,
ale ked mate riadit 50 zamestnancov a ich sluzobne auta, je to zase o inom ( ludova "tvorivost" a schopnosti si nieco urobit aj pre seba, nepozna hranice)

k bodu 2) a prave preto som zacal o tom pisat, aby ti, co nemaju ziadne skusenosti, alebo maju zle a chcu sa dozvediet nieco co nevedeli, maju moznost. A ze je takych vela, to viem z praxe a skusenosti. A zvysok je uz na nich ...

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 3132
  • Priemerná diskutovanosť: 16
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.