Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Operatívny leasing a najčastejšie „chyby“ z pohľadu zákazníkov (2.časť).

10.05.2017 | Peter Iván

Diskusia (7 reakcií)

10.05.2017 | martin33

Pomohlo by, ak by sa ukazal priklad typickej kalkulacie operativneho leasingu. Vratane pripadnych poplatkov za nadmerne kilometre, nadmerne opotrebovanie auta a pod.
Napriklad Octavia/Golf s cennikovou cenou 20 000 €, najazd 30 000 km/rok, leasing na 4 roky, plny servis vratane prezuvania, pre malu/strednu firmu (teda taku ktora nema fleet so stovkou aut).

10.05.2017 | Peter Iván

Napad to nie je zly, a mozno neskor aj pripravim ... Kedze je vela druhov aut, typov zmluv, moznosti v operativnom leasingu a poskytovatelov ( pri dnesnej situacii) tazko vseobecne takyto priklad, ale skusim zatial nasledovne -

Z ktorej ponuky je jednoduchsie cokolkvek/aspon nieco/ vycitat ? :

Priklad 1: auto za 20 000 , najazd 30 tis km/ rok, 4 roky ( uplne vymyslene cisla, len pre info )
- istina 100 €
- urok 15 €
- servis 20 € moznost zmeny splatky pri rozdielnom najazde : 20%
- pneumatiky 20 € RPMN , tj urokova miera : 4 % p.a.
- poistenie 10 € zostatkova hodnota : 10 000 €
- dane,prihlasovaci poplatok 10 € nad/podlimitne kilometre : 0,02 €/ km
- sprava zmluvy 5 € volny limit km : 3000 km
- nahradne vozidlo 5 €

Spolu mesacna splatka : 185 €

Priklad 2: auto za 20 000 , najazd 30 tis km/ rok, 4 roky ( uplne vymyslene cisla, len pre info )
- istina zahrnute
- urok zahrnute
- servis zahrnute moznost zmeny splatky pri rozdielnom najazde : ???
- pneumatiky zahrnute RPMN , tj urokova miera : ???
- poistenie zahrnute zostatkova hodnota : zahrnuta
- dane,prihlasovaci poplatok zahrnute nad/podlimitne kilometre : 0,02 €/ km
- sprava zmluvy zahrnute volny limit km : 3000 km
- nahradne vozidlo zahrnute

Spolu mesacna splatka : 185 €

Co sa tyka nadmerneho opotrebenia, to je prakticky nemozne, neviete, ako "poskodene" auto ktory klient vrati ...
Ale v pripade 1, ak si ho mozete odkupit, nikoho poskodenie nezaujima, pretoze ak si klient auto v stave na konci kupi, cize ho akceptuje ...

A ze sa to raz nejakym sposobom bude zobrazovat, hlavne pri sukromnych osobach, to je pri cinnosti NBS viac ako iste.
Takze si mozte vybrat z tychto 2 moznosti, ktora je citatelnejsia :-)

11.05.2017 | martin33

Myslel som realnu ponuku s realnymi cislami, pretoze vacsina malych/strednych firiem je vo faze, kde zvazuje operativny leasing v porovnani s inymi alternativami a k porovnaniu viacerych poskytovatelov OL sa este nedostali.
Napriklad pri mojom orientacnom prieskume trhu vychadza pri vyssie uvedenych parametroch, mesacna platba priblizne 300 €.

11.05.2017 | Peter Iván

Zial, realnu ponuku do diskusie nejde vlozit :-) , a na druhej strane je niekolko poskytovatelov operativneho leasingu : od specialnych spolocnosti - ktore inu cinnost nerobia, dalej bankove leasingovky az po klasicke pozicovne aut.

Nie je cielom preferovat niektoru, ponuky si lahko- hoci cez internet vyziadajte a potom skuste aplikovat, co som napisal v odpovedi vyssie, skuste si porovnat z toho - co dostanete, ci vobec budete vediet nieco porovnat..., okrem samozrejme mesacnej splatky . O porovnani medzi jednotlivymi napr. dvomi ponukami operaku , ako na to, bude tiez v dalsom blogu.
Dakujem.

10.05.2017 | Peter Iván

Napad to nie je zly, a mozno neskor aj pripravim ... Kedze je vela druhov aut, typov zmluv, moznosti v operativnom leasingu a poskytovatelov ( pri dnesnej situacii) tazko vseobecne takyto priklad, ale skusim zatial nasledovne -

Z ktorej ponuky je jednoduchsie cokolkvek/aspon nieco/ vycitat ? :

Priklad 1: auto za 20 000 , najazd 30 tis km/ rok, 4 roky ( uplne vymyslene cisla, len pre info )
- istina 100 €
- urok 15 €
- servis 20 € moznost zmeny splatky pri rozdielnom najazde : 20%
- pneumatiky 20 € RPMN , tj urokova miera : 4 % p.a.
- poistenie 10 € zostatkova hodnota : 10 000 €
- dane,prihlasovaci poplatok 10 € nad/podlimitne kilometre : 0,02 €/ km
- sprava zmluvy 5 € volny limit km : 3000 km
- nahradne vozidlo 5 €

Spolu mesacna splatka : 185 €

Priklad 2: auto za 20 000 , najazd 30 tis km/ rok, 4 roky ( uplne vymyslene cisla, len pre info )
- istina zahrnute
- urok zahrnute
- servis zahrnute moznost zmeny splatky pri rozdielnom najazde : ???
- pneumatiky zahrnute RPMN , tj urokova miera : ???
- poistenie zahrnute zostatkova hodnota : zahrnuta
- dane,prihlasovaci poplatok zahrnute nad/podlimitne kilometre : 0,02 €/ km
- sprava zmluvy zahrnute volny limit km : 3000 km
- nahradne vozidlo zahrnute

Spolu mesacna splatka : 185 €

Co sa tyka nadmerneho opotrebenia, to je prakticky nemozne, neviete, ako "poskodene" auto ktory klient vrati ...
Ale v pripade 1, ak si ho mozete odkupit, nikoho poskodenie nezaujima, pretoze ak si klient auto v stave na konci kupi, cize ho akceptuje ...

A ze sa to raz nejakym sposobom bude zobrazovat, hlavne pri sukromnych osobach, to je pri cinnosti NBS viac ako iste.
Takze si mozte vybrat z tychto 2 moznosti, ktora je citatelnejsia :-)

11.05.2017 | Truhlik999

z mojej praktickej skusenosti vidim aktualne vyhodu operativneho lizingu ako vyhodu len z pohladu uctovneho a riadenia toku hotovosti.

Ine, realne prinosy to nema.

Pozarucne opravy su nezmysel, nikto to velmi platit nebude, resp. riziko si poriadne poisti v splatke.
Navyse to ani neodbura administrativu - stale musi niekto flotilu sledovat a riadit.

usetrenie nakladov je tiez nerealne - vlastne auto mozno servisovat aj lacnejsie - ak sa fleet manager vyzna a ma zaujem to riesit.

TCO zalezia na hratkach s excelom a schopnosti cloveka, ktory flotilu riadi.
Avsak - zvycajne do toho casto vstupuje politika - videli ste uz francuzsku firmu s nemeckymi autami ? :-)

Navyse, ak kupim naraz viac aut - slusnu zlavu dostanem aj od dilera priamo.

Takze - ponuky uz nie su take nevyhodne ako nedavno, ale celkova vyhodnost operaku je stale dost otazna. toboz pre sukromnu osobu.

11.05.2017 | Peter Iván

Vidiet ze mate skusenosti, nie je vela takych co si to mozu povedat ... Ok, tazko samozrejme presvedcit kazdeho o vyhodach, nevyhodach . Ale ked aspon tie uctovne zostanu, predsa je to nekaja vyhoda ..

Preco by nemali byt pozarucne opravy v splatkach ? Ak mate velky vozopark a pokazi sa napr vodne cerpadlo v 4 roku ... je to prave o deleni rizika, ktore si mozte s leasingovkou riesit, predsa nie kazde auto vo flotile sa pokazi po zaruke. Samozrejme, zalezi co si dohodnete a s ktoru leasingovkou bude klient spolupracovat. Inak by to musel tak ci tak zaplatit mimo ..
A leasingovka je na to, aby sledovala, riadila a odburavala administrativu na strane klienta, on ma predsa jazdit a nestarat sa, co sa kedy pokazi a ktoremu vodicovi, to je tiez nemeratelna casova uspora .. Ma mat pokryte v splatkach „vsetko“ co si zela.

Ano TCO je o tabulkach, ale prave iba vdaka sledovaniu nakladov sa da setrit, inak neviete co kolko stalo, napr, po skonceni zmluv. A francuzi su velki narodovci, je to pravda s FR autami :-)

Co sa tyka zlavy, nie je to uplne pravda, velakrat pri velkych firmach prispieva importer alebo aj vyrobny zavod, zalezi od velkosti obchodneho pripadu aj prestize firmy .

A dovolim si povedat, dnes aj sukromne osoby mozu mat pri operaku take zlavy, ktore davnejsie ani nepoculi, prave preto, lebo vyrobcovia aut vidia v tomto segmente novy trhovy priestor a bez vyraznej zlavy by atraktivnu splatku urcite nedosiahli..

A mozno este par rokov a predsa sa presvedcite, ze ten operak je vyhodny ... :-))

Dakujem

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 2773
  • Priemerná diskutovanosť: 16
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.