Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Operatívny leasing a najčastejšie „chyby“ z pohľadu zákazníkov (1.časť).

26.04.2017 | Peter Iván

Diskusia (32 reakcií)

26.04.2017 | Truhlik999

takze sa to neoplati. :-)
Zmluvy nad 2 strany A4 odmietam citat.

26.04.2017 | Peter Iván

Ked budete opakovat chyby, ktore spominam, tak mozno aj nie :-)

Ale ak nemate hotovost na auto, mozte cca 10 rokov setrit, pozicat si od rodiny, vyhrat v loterii atd, atd ... aby ste bol mobilny. V tom pripade a "rozumnom" nastaveni podmienok je to dobry produkt, napriek X stranam A4 :-)

28.04.2017 | hulo11

Základom je prikrývať sa len takou perinou, na akú mám. :) Šetriť 10 rokov asi nemá význam, ak auto potrebujem teraz. Takže nový Kodiaq vyzerá možno dobre, ale ak naň nemám tak si kúpim Dáciu. Alebo Passat z bazáru. :)

To bol samozrejme modelový príklad, koncernové autá nie sú mojou srdcovkou, ale na cestách ich je proste najviac.

28.04.2017 | Peter Iván

Suhlasim, aj ked moderna doba a caro uverov, leasingov hovori nieco ine. Podstatne je kalkulovat aj dopredu trochu, co ked nastane problem v buducnosti ... nastavit si rezervu ..
Ak mate/ vidite nejaku financnu stabilitu do buducnosti, tak clovek zacne rozmyslat inak, preco si nedopriat skor kym nasetrite ... pre tych je aj operativny leasing , pre podnikatelov, ktori maju dobre napady, projekty, ale nie financie a bez mobility by sa neposunuli v podnikani ..

A vyber vozidla je samozrejme na Vas, prebieha prave autosalon v BA , je z coho vyberat .. :-) len rozumne a s rozvahou ..

28.04.2017 | hulo11

Truhlík, ako si riešil bankový účet, mobilného operátora a poistky(napr. PZP)? Našiel si niekoho, kto má zmluvu na 1 stranu(vrátane VOP a cenníka), alebo si podpísal bez čítania? Však aj zmluva pri kúpe auta má viac, ako 2 strany, už len záruka - všetky výluky a podmienky.

26.04.2017 | martin33

Problemom operativneho lizingu je aj to, ze leasingove spolocnosti nemaju na svojich internetovych strankach online kalkulatory pre operativny leasing, tak ako to maju pre financny leasing.
Uvazoval som nad operativnym leasingom vo svojej firme, ale pokial nie je moznost online kalkulacie a musim sa telefonicky alebo dokonca osobne dohadovat s obchodnym zastupcom, nie je pre mna takato sluzba akceptovatelna.

26.04.2017 | Peter Iván

Doba pokrocila aj v ponukach, najdete vela predajcov automobilov, ktori Vam v podstate "online" vyhotovia ponuku, poslite si ju mailom...
Problem je skor v technickej realizacii kalkulacii, ktore su nasobne komplikovanejsie ako obycajny uver/ leasing, kde mate len jednu premennu - a to urok, preto kalkulacky na internet. strankach.
Pri operativnom leasingu je, ze mozte mat aj 10 premennych, ktore vstupuju do kalkulacie - zlava na auto, urok, servis, poistenia, dane, pneumatiky, zostatkove hodnoty - co nie je len tak jednoducho pocitatelne, preto online ponuka sa vacsinou nerobi. Pre velke medzinarodne spolocnosti sa poskytuju akesi "matrix" ponuky, kde si vedia vyberat podla najazdov, ceny vozidla , sluzieb atd.
A zial este nie sme tak daleko, ze si kliknete online a na druhy den Vam pristavia pred dom Vase vozidlo. Aj ked, raz mozno pride aj to ...:-)

26.04.2017 | Truhlik999

bullshit.
To snad nejaky diler, co sa nevie pomaly podpisat rozbehava funkcie v exceli, aby pocital premenne??

tak urciteeeeeee.

je to odrb, nastaveny prave na osobny kontakt s ovcou, co sa dilerom necha nahovorit.

ak to ma byt transparentne, potom jasne pravidla a vzorce su zaklad

26.04.2017 | Peter Iván

Ano, mate presne pravdu v poslednej vete o transparentnosti, aj preto tieto blogy.
Zmluvy, ponuky a riziko ale znasa poskytovatel, tj. leasingovka, dealer sprostredkuje produkt, nepocita kalkulacie a to ani tie najjednoduchsie na leasing/uver ... online program ide od leasingovky
A kto sa na co da a kym - nahovorit, to je tema pre kazdeho osobne, cim viac informovanych ludi, tym menej oviec.

27.04.2017 | @time

Na niekolko stranovych zmluvach su najlepsie tie malilinke pismenka niekde na siedmej stranke , napisane nenapadne v styroch vetach, kde je podstata celej zmluvy schovana. Cim ma viac stran zmluva, tym viac sa to podoba na bullshit ! Diler je na to, aby nahanal telce, ved od toho je zalozena podstata jeho provizie. K zmluvam by malo byt prilozene aj zvacsovacie sklo. Pre tych, co trpia okrem straty sudnosti a rozumu aj stratou zraku.

29.04.2017 | Michal Rybárik

Malilinke pismenka v spotrebitelskych zmluvach uz nenajdete, zakon cca v 2015 stanovil ich minimalnu vysku (predkladatel bol Brixi tusim spolu s Martvonom), takze ak ste spotrebitel, lupu uz nepotrbeujete. Okrem velkosti pismenok stanovuju zakony a predpisy casto aj to, co v zmluvach musi byt povinne zahrnute. A tak napriklad vseobecne zmluvne podmienky, ktore predkladame my nasim zakaznikom, maju dnes cca 12 stran A4 pri pouziti najmensieho dovoleneho pisma, a zhruba dve trietiny z toho tvoria povinne formulacie, ktore tam nie su preto ze ich tam chceme mat, ale preto ze musime. Len v tomto roku na zaklade zakonnych povinnosti pribudli do podmienok viac ako dve dalsie strany A4. A paradoxne vsetky tieto zvasty, ktore vacsina ludi nechce citat, tam musia byt zaradene v zaujme zlepsenia postavenia spotrebitelov...

29.04.2017 | Peter Iván

Presne tak. Je proste kategoria spotrebitelov, ktori aj keby jedno pismeno bolo na jednu A4 , si ich neprecitaju a nebudu vediet o com sa v nich pise, a pomaly kazdy polrok prichadza nejaka dalsia spotrebitelska ochrana a legislativna zmena, ktora v zasade nic neriesi. Nasledne nato kontrolori z NBS a
mystery shoping ci sa pravidla dodrziavaju .... Pomaly sa bojite dat obycajnu ponuku sukromnej osobe, aj ked nic nekupi ! , aby nebol nahodou "zavadzany" ...

26.04.2017 | martin33

Ked vie ponuku vygenerovat predajca, nie je problem ju poskytnut online. Na druhej strane, pokial chce leasingovka skomplikovat porovnavanie s konkurenciou, tak online kalkulator nespristupni.

26.04.2017 | Peter Iván

Vedia predajcovia vygenerovat ponuky online, treba vyskusat . A tiez mate ciastocne pravdu, ako sa da skomplikovat porovnanie. Bezne ponuky realne ani neviete porovnat ( pokial nepoznate detaily, napr. z posledneho blogu ) Maximalne vysku prvej splatky, ktora sa moze trebars po prvych 3 mesiacoch zmenit....

26.04.2017 | Truhlik999

btw, dobra seria, tesim sa na pokracovanie!

27.04.2017 | Vlasko

Ale no, nevyhovarajte sa. V UK si viete nakonfigurovat(alebo vybrat) auto, vybrat sposob financovania a pohrat sa s depozitom, splatkami a obdobim splacania. priamo na stranke - ziadne zasielanie ponuk a podobne odrby

27.04.2017 | mm19194

Vazeny pan Ivan...precital som si Vas blog...a uprimne - podavate to takym sposobom akoby operativny leasing bol len odrbom na ludi a firmy...
Vidno to aj na reakciach..a ani sa ludom necudujem, ze sa toho boja...a budu viac ked si tento Vas blog precitaju...
Chcem Vas poprosit - NEPOKRACUJTE v pisani...nejde Vam to...velmi zle to vysvetlujete..a zamotavate...
Vo firme pouzivame 6 aut na operativny leasing..a sme velmi spokojni...setri nam to peniaze oproti financnemu leasingu..a to dost vyrazne..
Hned na uvod by som chcel ozrejmit:
1. Akykolvek sposob obstaranie auta (Cash, Uver, Financny leasing, Operativny leasing) je pre ludi len MINUSom. Dolezite je aby si clovek zvolil taku formu financovancovania, ktora mu prinesie to najmensie minus...
2. MOBILITA
Je to co kazdi z nas chce riesit...a to je v eurach kombinacia auto + financovanie + prevadzka
3. AUTO
Nove/jazdene, diesel/benzin, male/velke - vacsinou vyberame podla toho ci sa nam paci...Ak by vsak niekto predsa len chcel vybrat auto "ekonomicky" treba si porovnat Kupnu cenu a pozriet sa na Buducu Predajnu Cenu jazdeneho auta napr. o 2-3-4-5 rokov..(napr. na autovia.sk). Tento rozdiel Kupna cena - Buduca Predajna Cena je totiz NAJVACSIA strata/minus aka pri aute existuje. Su to vyhodene peniaze cez okno...A aj ked auto nesplacate..tak kazdy mesiac tieto peniaze stracate !!!
4. FINANCOVANIE
a) Hotovost/Cash - nemusim vysvetlovat. Tu firmy davaju skor prednost postupnemu splacaniu - kedze zvysne peniaze, ktore do auta nainvestovali nechavaju tocit vo firme...a zarabju na tom
b) Uver - klasicke splacanie do 0,- nejaka urokova sadzba, nejake poplatky...Niektori ludia uprednostnuju Uver pre Financnym leasingom - lebo chcu auto hned vlastnit...Ale ak sa pozrieme na ekonomiku..tak je to nakladovo na rovnakej urovni ako Financny leasing.
c) Financny leasing - splacanie do 0,-, urokova sadzba, leasingovy koeficient, povinne havarijne poistenie, atd..Tu by som chcel len upozornit, ze pri kradezi auta dochadza casto k mylnej predstave, ze auto jednoducho prestanem splacat a poistovna uhradi vsetko leasingovej spolocnosti. Nemusi to takto byt a je velmi dolezite ako je auto poistene.Leasingovka si vsak urcite da zaplatiti usle uroky ((( To je nieco navyse co keby ste mali auto na Cash, Uver - tak to neplatite...
d) Operativny leasing - toto je skor platenie za sluzbu (prenajom) ako realne splacanie auta. Klient totiz splaca len ROZDIEL medzi Kupnou cenou a Buducou Predajnou Cenou...inymi slovami - plati realne opotrebovanie auta...
Kedze nesplaca do 0,- automaticky setri na urokoch.
Jednou z velkych vyhod je aj to, ze leasingovky nakupuju auta pre klientov s velkymi zlavami ake by klienti nemali sancu u delaerov vybavit.
Druhou vyhodou su sluzby - bud kompletna starostlivost o auto (poistenie, pneu, servis, cestna asistencia, atd...), alebo len ciastocna podla priania zakaznika. Leasingovka v tomto pripade prenasa poplatky za sluzby 1:1 na klienta a zaraba len na bonusoch od dodavatelov. Inak by to nefungovalo.
Je toho este velmi vela co by sa dalo popisat...ale skusim okomentovat 2 veci, ktore spomenul pan Ivan vo svojom blogu:
1. Nadlimitne kilometre - aj ked auto vlastnite...a najazdite nie 100.000 km, ale 130.000 km tak ho samozrejme predate za nizsiu cenu. Preto - tzv. rekalkulacia - alebo navysenie splatky zobrazuje prave tuto skutocnost. ANO su leasingove spolocnosti, ktore dvihnu splatky vyssie ako by mali...Je to vsak preto, ze na zaciatku Vam ponukli nizku splatku..a potrebuju si to vykompenzovat..Preto - si vyberajtenielen podla najnizsej splatky, ale aj podla ostatnych podmienok (napr.doplatok za prekrocenie km)
2. Predcasne ukoncenie leasingu - z dovodu, ze uz nechcem auto - nie je to ziaden strasiak - a celkove naklady su rovnake akokeby ste predavali vlastne auto. Leasingova spolocnost totiz urobi tzv.+/- zuctovanie... Pozrie sa na vsetko co ste v splatkach zaplatili a odpocita od toho realne naklady na servis/poisteniem atd..ktore vase auto malo. Na zaver este auto preda do bazaru a tuto hodnotu zahrnie do celkoveho zuctovania. Leasingovka si neuctuje a nemala by si uctovat usle uroky. Preto vravim, ze je to presne rovnake ako ked sa rozhodnete predat svoje auto.
Je toho este viac...ale mozno si zalozim vlastny blog )))

27.04.2017 | martin33

Este netreba zabudat na uctovanie. V pripade operativneho leasingu je to sluzba - teda kazdy mesiac jedna uctovna polozka. V pripade kupy v hotovosti treba evidovat auto v majetku, uctovat odpisy, opravne polozky, v danovom priznani vyplnovat rozdiel uctovne/danove odpisy, v pripade predaja pribudaju dalsie uctovne polozky. V pripade kupy na financny leasing/uver treba este uctovat financny zavazok, uroky atd.
Je jedno ci si maly podnikatel robi uctovanie sam alebo si vacsia firma dava robit uctovnictvo externe, je uctovanie operativneho leasingu jednoduchsie a teda lacnejsie.

28.04.2017 | Peter Iván

Ano, velmi kvalitna pripomienka, tu je dalsia "jednoznacna" vyhoda operativneho leasingu, presne ste to vystihol.
Je to uctovna stranka, kde je klient podnikatel odbremeneny od vedenia v majetku a dalsich uctovnych krokov, ktore pisete a nasledne z toho vyplyvaju ...
Je jednoduche , hlavne ak mate desiatky aut, dostat jednu zhrnovaciu fakturu za mesiac, a mesacne poplatky za jednotlive auta vam idu do nakladov.
Som zvedavy, dokial tato vyhoda zostane u nas zachovana, lebo spolocnosti povinne uctovat v medzinarodnom
standarde IFRS od 1.1.2019 tuto vyhodu zrejme/urcite stratia. Bezne slovenske spolocnosti sa toho obavat zatial nemusia.
Dakujem za dobry prispevok.

28.04.2017 | Peter Iván

Dobry den prajem (mm19194)

Dakujem za kazdu reakciu ( recenziu ), ja si naozaj vazim kazdy nazor, nech uz je akykolvek, vsetko Vas moze obohatit, pokial o niecom neviete. Vasa bola „celkom“ erudovana. Cize podla Vas nemam POKRACOVAT , lebo odstrasim klientov a vraj zavadzam ...

3x som si precital Vas prispevok, a na 99% som presvedceny, ze ste zamestnanec niektorej leasingovej spolocnosti ( a mozno aj viem ktorej .. ) a nie klient so 6 autami, (cize kto tu zavádza? , ak sa predsa mylim, hlboko sa ospravedlnujem ! ), pri vsetkej ucte k zakaznikom, ktori boli so mnou v kontakte, takto podrobne nepoznali vsetky detaily –dokonca pozadie zo strany leasingovky ( reklalkulacie, dvihanie splatok, bonusy od dodavatelov ...), tak ako ich opisujete Vy. Cize preto moje rady pre klientov.

Nepoznam totiz zakaznika so 6 autami, ktoremu by tak zalezalo na tom , aby trh operativneho leasingu nebol ovplyvneny mojimi radami, informaciami, poznatkami a nebodaj zakaznici zanevreli na operativny leasing. „Boze chran“ . Ak ste si nevsimli, v podstate v kazdom blogu som sa zmienil, ze Operativny leasing je DOBRY, MODERNY produkt, ktory ma nesporne vela vyhod – a hlavne ked poznate aj o com je, na co si dat pozor, coho sa vyvarovat a pod. – najdite mi otvorene negativum, ze ludia, firmy, neberte si to ...

Inak pre mna su podstatne reakcie, ktore som dostal dokonca telefonicky, mailom - prave na blogy, od klientov, s ktorymi som bol v kontakte aj v minulosti, ci uz (ne)osobne alebo mailom, ( a dokonca si nezobrali „odo mna“ sluzby, ale od konkurencie ! ) napriek tomu boli /su radi, ze sa dozvedeli veci o ktorych netusili a mohli im a pomahaju do buducna . To su realne referencie, ktore za 16 rokov mojho posobenia mam od klientov, to je podstatne , ti maju pravo ma hodnotit .

V podstate pisete to, cim leasingovky na operativny presviedcaju klientov, aby vysvetlili vsetky vyhody a pod., - tu nic proti tomu, je to logicke, mate na to pravo - a ja hovorim tiez, ze je to dobry produkt , ked je citatleny, aspon trochu o nom viete : Pozrime teraz na Vase argumenty, kde ste napisal dopredu aj k teme, kde som sa este ani nedostal, zaujimave :-) :

1 , 2 - tu nie co napisat, kazdy nech si zvoli

3 bod- Vy : „predsa len chcel vybrat auto "ekonomicky" treba si porovnat Kupnu cenu a pozriet sa na Buducu Predajnu Cenu jazdeneho auta napr. o 2-3-4-5 rokov..(napr. na autovia.sk). Tento rozdiel Kupna cena - Buduca Predajna Cena je totiz NAJVACSIA strata

Ja: a ako si ma klient skontrolovat, s cim pocita leasingovka, ak to nikde nevidi , nemohla by rovno pomoct klientovi na zaciatku , nech sa vie zorientovat ? Inak pisem to iste, nefinancuje sa cele auto, len rozdiel ceny – super aj ja hovorim - vyhoda operaku. Cize preto moje rady pre klientov.

4 bod – uver / leasing tu len preferujete operak, v pohode, aj ja ho odporucam po uvedenych zakladnych znalostiach. A navyse pisete pri leasingu - neuplne : „Leasingovka si vsak urcite da zaplatiti usle uroky“ – lebo pri sukromnej osobe pri predcasnom ukonceni nemate pravo na uroky za usly zisk , podla zakona ( strop je dany) , opytajte sa v NBS ... A kazda spolocnost postupuje - pri podnikateloch inak, usle uroky, poplatky za ukoncenia, vymahanie atd

d) operativny leasing : Vy : „Leasingovka v tomto pripade prenasa poplatky za sluzby 1:1 na klienta a zaraba len na bonusoch od dodavatelov. Inak by to nefungovalo."

Cize Vy ako klient 6 aut viete, ze z coho zije leasingovka ? to ma podrz ... k tejto teme sa zrejme este neskor dostanem, vyzaduje hadam cely 1 blog ... Cize preto moje rady pre klientov.

Pisete 1 : nadlimitne kilometre : „ ANO su leasingove spolocnosti, ktore dvihnu splatky vyssie ako by mali...Je to vsak preto, ze na zaciatku Vam ponukli nizku splatku..a potrebuju si to vykompenzovat. „ !!!!! "

Toto ste mysleli naozaj vazne ? „vyssie ako by mali ???“ - su uvedomujete rozsah toho co ste napisal ? Nebude Vam toto vadit - vysvetlovat Vasim klientom po napisanom ??? Nebudete mat nebodaj vycitky svedomia ? Nuz, musite sa s tym vysporiadat sam ...

Potom aky vyznam ma slusny tender, ked ma niekto na zaciatku ponuknut nizsiu splatku, len preto ABY VYHRAL a potom to VYKOMPENZOVAT ? To mi nieco pripomina !!! A ked slusny klient pocita s nejakymi nakladmi a Vy mu potom „vykompenzujete“ naklady ? Dobrééé :-) Cize preto moje rady pre klientov.

Pozn : Ak ste naozaj klient so 6 autami, museli ste vystriedat viac poskytovatelov operativneho leasingu, ako inak viete o „dvihani“ viac ako mali - ze „su take leasingove spol“ ? Resp. ako ste si to vypocital ?

2. predcasne vratenie vozidla:
Pisete Vy : „odpocita od toho realne naklady na servis/poisteniem atd..ktore vase auto malo. Na zaver este auto preda do bazaru a tuto hodnotu zahrnie do celkoveho zuctovania. Leasingovka si neuctuje a NEMALA by si uctovat usle uroky. Preto vravim, ze je to presne rovnake ako ked sa rozhodnete predat svoje auto“ .

SUPER ! Viete, ja pisem vseobecne, pre klientov – firmy so 100 vozoparkom, klient so 6 autami a aj SUKROMNE osoby . Firmy , ok mozu utiahnut naklady, ked musia vratit auto, ale tiez neradi, preco by mali platit ... preto si velke firmy daju do podmienok , napr 5 ks vozidiel vratime , ale bez akychkolvek dalsich nakladov ( leasingovka nech si nastavi co potrebuje sama ..)

Ale ak Vam nevadi, ze napr. nejaky nekonkretny - Peter – ako sukromna osoba ( alebo maly zivnostnik ) si zoberie auto na operak, pride zlom v rodine a musi ho vratit a ma potom zaplatit napr. 1000 € ,- za to- co Vy povazujete logicke aj pri hotovostnej kupe - nie je potom slusnejsie mu vysvetlit a dat RADY, coho sa pripadne vyvarovat, kde si davat pozor, aby najprv rozmyslal az potom konal ? Este pred zmluvou ? Cize preto moje rady pre klientov.

Takze este raz : OPERATIVNY LEASING je velmi slusny, dobry a vyhodny produkt, ked a pokial poznate o com je, z coho sa sklada a kde si treba dat pozor, ked je a bude citatelny pre vsetky kategorie spolocnosti , to je moj nazor.

A co sa tyka Vasho blogu, kludne si ho zalozte , len prosim nezabudajte , ze uz budete musiet VYSTUPOVAT pod VLASTNYM MENOM, ( teda aspon by ste mal ... )

A dakujem este raz za prispevok.

28.04.2017 | hulo11

Pochopil som, že ako fyzickej osobe sa mi ani neoplatí uvažovať o OL.
Teda, ak niekto chce jazdiť stále na novom aute(alebo max 3-4 roky starom) a je ochotný za to platiť, môže to byť zaujímavý produkt. Ja sa auta tak rýchlo nezbavujem, hlavne kvôli rýchlej strate hodnoty v týchto prvých rokoch. A tiež, ak sa osvedčilo ako spoľahlivé s nízkymi servisnými nákladmi, zostane "v rodine".
Zároveň neviem vopred odhadnúť kilometrový nájazd. Stačí prírastok v rodine/sťahovanie/zmena zamestnania a ročný nájazd je zrazu dvojnásobný, alebo polovičný.
A tiež na novom aute je potrebná havarijná poistka, značkový servis, pneuservis... pri staršom aute sa dá šetriť aj na týchto položkách.

28.04.2017 | Peter Iván

Nie kazdemu pasuje cokolvek, to je jasne. Ale nepovedal by som,ze sa neoplati aj sukromnej osobe ! Preco nie ?
Ano , mozete mat stale nove auto, vratane sluzieb, nahradneho auto ked je problem s havariou al nebodaj poruchou .. Kto Vam da nahradne, ked sa pokazi starsie auto ? Aj to nie je na zahodenie ..
Vsetko zavisi od uhla pohladu ...

A preto som upozornoval na detaily, ktore sa casto nepominaju, aby klient ( hlavne sukromna osoba bez znalosti ) dopredu vedel minimalne s nimi kalkulovat a zariadit sa. Nepr. ked jazdite viac , da sa zmluva aj predlzit a na vyssi najazd a Vase splatky zostanu rovnake .
Aj to je vyhoda operaku, ked Vam seriozne niekto ponukne management zmluvy, co dalej v pripade zmien pocas zmluvy.
Jazdene auto ( kvalitne myslim ) ma urcite caro v cene, aj nakladoch mozno ... ( hoci ked Vam odide take turbo al prevodovka, no neviem ... ) A vsetko straca casom hodnotu, aj ojazdenka, na tuto temu - porovnanie - sa chystam napisat 1 blog :-)

28.04.2017 | HromBlesk

Dobrý deň

ako som pripomienkoval minule.

1. aj väčšie firmy dosiahnu už dne veľmi dobré nákupné ceny a a služby auta. My máme na koncernové autá zľavu isto vyššiu ako Vaša firma. Takže v prvom bode strácate argument.

2. Ak auto používam dlhšie ako 3 roky alebo 80,000 km čo považujem z hľadiska ekologie , aj nákladov za správne (autá dnes fungujú bez opráv aj 5-6 rokov). tak nevidím argumet pre operatívny leasing.

28.04.2017 | Peter Iván

Dobry den,

1. jasne, velke firmy si "vydobiju" vacsie zlavy, a kto presne aku, zalezi aj na konkretnom predajcovi, co k nej prilozi .. a ze zlava hra vyznamnu rolu pri vyslednej splatke, je tiez OK, ale nie je to uplne vsetko, zalezi na dalsich podmienkach zmluvy . Ale , dovolim si tvrdit, ze dnes sa prave vdaka operaku aj sukromne osoby dostanu k zlavam, ktore predtym pri 1 aute nemali sancu dostat, jednoducho preto, ze je to zaujimavy segment pre automobilky a chcu oslovit aj tento segment . Poznam pozadie zliav, dotacii, servisnych balikov a pod.

2. Mozte mat operak aj na rokov, a najazd 100 tis, budete mat adekvatnu nizku splatku , a ked chcete kupit a posunut dalej v rodine, za vopred znamu cenu ,preco nie. Kazdemu podla chuti. A na hotovost stale treba peniaze, ekologia tu zial ide bokom ..

28.04.2017 | stryko drzgros

ja chcem operativny lising na ojazdene 3r auto, to co sa vrati lizingovke po prvom OL ... da sa to ?

nechcem zaplatit cca 50% ceny, ktoru strati auto za prve tri roky zivota, chcem zaplatit len cca 20%, ktore auto strati medzi 4 a 6-tym rokom :-)

28.04.2017 | Peter Iván

no pokial dobre viem, zatial nenajdete leasingovku, co by to robila, ale mozno raz .... ak by nemalo vela najazdenych km, a nechceli by ste dalsich 100 tisic Vy, tak v podstate by to slo, len sa dnes "vsetci" boja rizika- pocas zmluvy- ak nieco zavazne odide po zaruke .. a pod. A je dost novych aut, co tam po ojazdenych kusovkach, nahanaju sa cisla, tisice a poradie leasingoviek na trhu ...

Inak uvazujete spravne, podstata poklesu hodnoty ako ho opisujete, praje operaku, na tom to je zalozene. Urobia Vam ale maximalne - pol az rocnu rocnu predvadzacku s mensim poctom km, do 10 tis , a ked malo auto dobre znizenu cenu po roku, nieco sa veru da usetrit na splatke :-)

01.05.2017 | milan_k

celkom zaujimavy text, nikdy som si na leasing nic nekupoval, ale teraz sme sa rozhodli ze do firmy zoberieme 4 auta pre teamleaderov, nepotrebuju ich v podstate pracovne, ale vraj je to dobry prostriedok ako si mladeho cloveka udrzat a zaviazat na 1-2 roky aspon a dat mu pocit ze ma super benefit, rozhodne sa mi to viac pozdava ako zvysenie miezd ;-) ...musim tento text poslat mojmu riaditelovi

02.05.2017 | Peter Iván

Dakujem za spatnu vazbu, cielom bolo trochu viac informovat ci uz uplne novych klientov ale aj starsich, a rozsirit znalosti aj o temach, ktore sa bezne pri ponukach alebo tendroch spolocností neriesi .... Cim viac budu zakaznici informovanejsi, produkt bude prehladnejsi, tym viac spokojnych zakaznikov bude, o tom som presvedceny.
Pockajte este chvilu na druhu cast blogu, budete mat zase vacsi celkovy prehlad ... Lebo ako ja hovorievam, prvou splatkou sa operativny leasing len zacina. Pripadne si potom dajte poradit niekym skusenejsim, ale to uz bude na Vas :-)

04.07.2018 | vagomilan1

Dobrý deň, chcem sa spýtať, od vedúceho z práce (taxislužba) som sa dozvedel, že všetky vozidlá berie na operatívny leasing.. odporučil mi https://www.leasepl... vraj 6 rokov a nemá problém, berie autá na firmu. Vedeli by ste mi poradiť, či sú pri firemnom leasingu iné podmienky ako pri osobnom? Osobne s tým nemám skúsenosť, dlhé zmluvy sa mi čítať nechce a ak aj hej, rád by som najprv počul odporúčania. Zatiaľ mi to znie ako fajn ponuka...

06.07.2018 | Peter Iván

Dobry den, dakujem za dotaz po dlhej dobe :-) . Tazko poradit na malo informacii, ktore ste poskytol a priznam sa, toto nie je velmi miesto na sukromne poradenstvo... V samotnom zmysle operativneho leasingu nie je rozdiel medzi sukromnymi osobami a firmami, samozrejme vacsie firmy si vedia vybojovat lepsie podmienky, su viac znale svojej sily a podmienok OL. Nie kazda leasingova spolocnost ale ponuka zmluvy pre sukromne osoby t.j. rodne cislo (napriklad ani Vami spominana), zameriavaju sa skor na velke firmy, max. zivnostnikov.
Citat urcite treba aj podmienky (hoci aj dalsie moje blogy :-) ), ak nechcete byt neskor sklamany, ze ste si nevybral uplne spravne, resp. tie najlepsie podmienky pre Vas ! Operativny leasing je dobry produkt, pokial poznate jeho podmienky, podla mna budu pribudat aj sprostredkovatelia alebo poradenske firmy v tejto oblasti.... Takze tolko asi, dakujem za porozumenie.

22.09.2018 | TomSK

Je prosim realny leasing za 1%? ako napr. - www.1percento.sk resp. https://www.1percento.sk

23.09.2018 | Peter Iván

Dobry den, vsimol som si prispevok po dlhej dobe :-) , nezvyknem reagovat na konkretne akcie, navyse z uvedenej adresy nic konkretne zatial nie je vidiet, ziadne dalsie podmienky a podobne, neda sa preto nic posudit.
Financovanie na 1% tu uz davno funguje, pouzivaju ju viacere znacky, hlavne pri klasickom uvere ... takze asi tolko. A ci je vyhodnejsi operativny leasing alebo klasicke financovanie, zalezi od konkretne nastavenych podmienok a podla toho, ako ktoremu financovaniu konkretny zakaznik rozumie. Ale dakujem.

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 8421
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.



Viac informácií a detailov aj na :



www.leasingexpert.sk 

Moje odkazy