Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ojazdené auto na „klasické“ financovanie alebo nové na Operatívny leasing?

25.07.2017 | Peter Iván

Diskusia (21 reakcií)

26.07.2017 | Truhlik999

bullshit.
autor porovnava cenu jazdeneho auta srednej triedy , ktore nove stoji okolo 30 000 €, s lizackou na novu nizsiu triedu, bez vybavy a so zakladnym motorom, nova cena cca 15 000€.

Preco autor neporovna dve rovnake auta a naklady na ich prevadzku?

takto je to len klamlivy clanok

26.07.2017 | Peter Iván

Skoda ze zacinate kazdu diskusiu na akukolvek temu na slovo bul..... ale v pohode, nehnevam sa :-)

Vobec neslo v clanku o to, porovnat 2 rozne alebo ine kategorie aut. V clanku islo o to, aby si ludia uvedomili, ze kazda mobilita nieco stoji, ci 4, 5, 8, 15 tisic za 3-4 roky... v tomto konkretnom pripade ojazdenky zatial vychadzala zhruba ako som pisal. Kludne by sa dal nasjt podobny pripad pri ojazdenom aute aj v nizsej kategorii , staci viac oprav, vyssie naklady , odide motor, vyssie uroky a ste na podobnych sumach. Ludia si to casto ani nevedia spocitat.
Navyse , auto ma zabezpecit adekvatnu mobilitu na konkretne potreby ... naco je niekomu velky motor, 180 koni, vybava ktoru nevyuzije, a zbytocne zaplati,( znamy si to uz uvedomuje )

A nie je pravda, ze dnes nenajdete nove auto na operativny za splatky napr okolo 230 € a ze to bude nizsia trieda, bez vybavy a "vykuchane, hole bose" auto. Aby som neuvadzal konkretne znacky, staci trochu pogooglit ...
Inak dakujem za nazor.

26.07.2017 | Truhlik999

to je vyhoda anonymity..

Ludia picitat nevedia a operak uz nie je taky drahy.

ALE, stale je drahsi ako kupa auta v hotovosti.

Je pravda, ze najhorsi varoant je kupa stareho srotu na splatky.

Ked som robil pred par rokmi prepocty, operak vysiel cca o tisicku drahsie ako bezny znackovy lizing, pri kupe v hotovosti by to bolo este o nevyhodnejsie zo strany operaku. Pocitane ako tco na pat rokov.

Takze palec hore za clanok a palec dole za porovnavabie hrusiek s jablkami. :-)

26.07.2017 | Peter Iván

Ano, pravda, vela ludi zial stale nevie pocitat, nepozna podmienky ani vlastnych zmluv a pod.

Ak mate vlastne volne peniaze a viete dobre kupit, spravovat, dobre predat ... moze byt lacnejsia varianta cash.. ale riziko za vsetko si tu nesie klient uplne SAM . Niekedy je dobre ho zverit lesingovke, mohol by som rozpravat pribehy o pokazenom napr. turbe, tesne po zaruke (ktore klient nemusel hradit zo svojho . Aj to je sucast "hry", ale to uz sme rozoberali.

Vyvija sa aj trh, ceny, operativny leasing, rozne servisne baliky, ktore su a budu sucastou aut , atd.. raz mozno bude doba, ze zvlast sa neoplati kupit auto , len komplet. Bude to viac o sluzbach ako o autach...

Skusim teda najst aj ine ojazdene nevydarene auta :-)) ale ako som uviedol aj v clanku, kazdy nech si zvoli jemu blizku variantu, budem im drzat palce, hlavne nech ludia rozmyslaju dopredu ... :-)


27.07.2017 | JohnGalt

Modelový príklad je tendenčne nastavený proti vlastneniu auta. Už len to, že ste do výpočtu zarátali pôžičku sa mi zdá neférové. Prečo by však niekto kupoval 6,5 ročné auto, ktoré ešte nie je amortizované a výrazne klesá na cene a potom ho po 3,5 roku predal? To je z ekonomického hľadiska to najhlúpejšie čo sa dá urobiť a samozrejme, že v takomto porovnaní bude čokoľvek, aj operatívny leasing, vyzerať výhodne.

Skúsme reálny príklad – Pred 9 rokmi som kúpil 8 ročné auto za 10.000 eur. Keby som miesto kúpy auta platil operatívny leasing, dnes by som bol niekde na úrovni 21.600 eur (200 eur mesačná splátka x 12 mes. x 9 rokov). Za tých 9 rokov som do servisu určite nevrazil 11.600 eur. Povedzme, že za tých 9 rokov som do servisu vrazil 5000 eur. Auto by som dnes predal povedzme asi za 5000 eur, čiže „strata“ je 10000 eur. Keby som platil operatívny leasing, bol by som v strate 11.600 eur. Je to malý rozdiel ale len preto, lebo som tie čísla prehnal v prospech operatívneho leasingu. Auto by som predal za drahšie ako 5000 eur a keď spočítam všetok servis, tiež to určite nebolo tých 5000 eur, ktorých som tam strelil a tiež som počítal s mesačnou sumou za operatívny leasing len 200 eur, čo je spodná hranica. Vzhľadom na to, že je to bmw, predpokladám, že by to určite bolo aspoň 250 eur mesačne. V takom prípade by to bolo strata pri vlastníctve auta 10.000 eur verzus strata pri operatívnom leasingu 27.000 eur !

Navyše čím dlhšie si auto nechám, tým výhodnejšie to pre mňa bude. Auto si plánujem nechať ďalších desať rokov, pretože predávať ho teraz, keď je už amortizované ale stále poskytuje úžitok, je ekonomicky to najhlúpejšie čo sa dá urobiť. Povedzme, že ho budem mať 20 rokov – nákupná cena 10000 eur + znova to preženiem, povedzme, že mi na tom vybuchne motor, rozsype sa mi prevodovka a neviem čo všetko a budem musieť nasypať do servisu 20000 eur. Za 20 rokov ma teda vlastníctvo auta vyjde na 30000 eur + určite by som ho aj po tých 20 rokov predal za nejaké 2-3 tisícky, takže reálne to bude ešte o niečo menej. Keby som platil operatívny leasing, tak ma to bude stáť 48000 eur. To je percentuálne obrovský rozdiel. Tých 48000 eur je znova pri splátke 200 eur mesačne. Predpokladajme splátku 250 eur mesačne, to by bolo 60.000 eur za operatívny leasing. To je dva krát toľko ako keby som auto vlastnil aj napriek tým prehnaným servisným nákladom, ktoré som tam započítal. Počítal som to narýchlo, ak som sa niekde sekol, opravte ma.

Dnes to tak ľudia robia, že každých 5 rokov menia auto za nové alebo kupujú príliš nové jazdené autá, ktoré ešte strácajú na hodnote a rýchlo ich predávajú a súhlasím, že takáto stratégia je nevýhodná. Cestou ale nie je platiť operatívny leasing, ktorý je rovnako nevýhodný. Ekonomickou cestou je kúpiť si jedno poriadne kvalitné auto, ktoré budem vlastniť 20 rokov.
Bonusom je mi dobrý pocit, že je to MOJE. Áno, od dôb kromaňoncov ľudia radi vlastnia. Tak ako neradi bývajú v prenajatých domoch, rovnako neradi jazdia na prenajatých autách.
Takže netreba prekonávať strach z nevlastnenia ale strach z toho, že sa mi budú susedia smiať za to, že mám staré auto. Ekonomicky a myslím, že aj prakticky najvýhodnejšou cestou je kúpiť si jedno kvalitné jazdené auto, o ktoré sa budem poriadne starať a pokiaľ sa nevyskytne nejaký racionálny dôvod na jeho výmenu, tak si ho nechať až dovtedy, kým bude jazdiť.

27.07.2017 | Truhlik999

clanok je sice tendencny, ale tvoj priklad je taktiez nespravny.

,,Zakladom je, ze nie kazdy najazdi 2 km rocne ako ty. Pre teba je vlastnictvo ok, al .e ak by si najazdil 20 tkm rocne, uz by kalkulacia vyzerala inak.

A 20 tkm rocne, to da kopec ludi aj sukromne, co dochadzaju z dediny do mesta. 50 km denne a nieco cez vikendy a si jasny.

ak si kupil naftove auto 8 rocne, bude mat najmenej 320 tkm. Za dalsich 9 rokov uz bude mat najmenej 500 tkm. Vynechajme servis a naklady na bmw, ktore uz davno noe su etalonom spolahlivosti a kto si kupi 18rocne auto s 500 tkm za 5000€? nikto. hodnota je 0€.

Ak clovek jazdi 20tkm a viac rocne, potom realne uz je operak v hre. Pretoze je jednoducho ekonomicky vyhodnejsie auto menit, ako investovat do srotu a jeho udrzania v pohybe.

Ine to je len ak clovek jazdi skutocne minimalne a kupi si nejaky vynimocny model, tam to logiku ma. Ale osobne odporucam kazdemu, kto natoci 10tkma viac, aby si to preratal.

27.07.2017 | Peter Iván

Nemyslim, ze by bol clanok napisany tendencne ... nikde som predsa nepisal, kupujte na operak, ( dokonca taku a taku znacku ...) moze si kazdy zvolit jemu prijatelnu variantu, dokonca aj ojazdene auto, preco nie, cash, financovanie. A chapem, ze v kazdom z nas clanky vyvolavaju urcity dojem, emocie... to je OK

Islo o to upriamit pozornost aj na takuto ( zle zvolenu variantu, nekvalitneho auta)

Rozumiem aj tomu co pisete, prepad cien jazdenky je mensi , naklady nemusia byt velke , to je vsetko v poriadku, pripad od pripadu je rozdielny.

Aby som skusil jednoducho a vseobecne napisat : KAZDE auto stoji, alebo vyhodite za mobilitu tolko, aky bude rozdiel kupnej ceny a jeho konecnej ( aj ked ho dojazdite do 0,- €) jeho celkovych servisov, oprav, poisteni, pneu, atd atd ALE -- hlavne zavisle od poctu kilometrov a HLAVNE OBDOBIA, ako sa tak stane !!! Aj je uplne jedno, ci je na cash, financovanie, operak ... vsetko spolu, deleno obdobie uzivania. To je cena mobility konkretneho auta.

Predsa ked jazdite 30-40 tis km/ rok, tak to nemoze byt na 20 rokov, ale 5, 7 , kolko proste vydrzi a budu unosne jeho opravy.

V clanku islo o konkretny priklad, ked si niekto vybral krasne prefarbene auto, nacancane, ktovie aky bol realny stav km ... a pocet majitelov ... A ked sa zacina jeho stav zdat zly a nakladovo neudrzatelny, tak ho idete rychlo predat. To co ste zaplatili, bola cena vasej (nerozumnej) mobility . Nasli by sa aj horsie pripady, to som si isty ..

A preco ludia kupuju taketo a horsie auta, preplacaju len na samotnom financovani raz taku sumu len za kupnu cenu auta, no lebo je to proste tak ........

A poznam jeden priklad mobility zadarmo : kupte nove auto s 35-40 % zlavou , jazdite 1-2 roky do doby, kym jeho trhova cena sa bude hybat niekde okolo nakupnej a hned ho predat. To je gratis mobilita :-) ( max. naklady za palivo samozrejme)

Takze opat, kto si kupi a ake auto, do vlastnictva alebo na prenajom, ci ma alebo nebude mat strach z nevlastnenia, ci mu sused bude zavidiet stale nove auto, alebo smiat ze ma jazdenku, kazdy nech si zvoli co mu je srdcu blizke, ale nech to vsetko robi so zdravym rozumom :-)

27.07.2017 | JohnGalt

S tými kilometrami je to dobrý argument ale aj keď vynecháme zostatkovú hodnotu auta a urobíme prepočet znova, tak po 9 rokoch, ak auto bude mať zostatkovú hodnotu 0 eur je to strata v hodnote 15.000 eur pri vlastníctve a v prípade operatívneho leasingu, ak budeme počítať mesačnú splátku 250 eur je to strata 27.000 eur. Vôbec sa v tých cenách operatívneho leasingu neorientujem, teraz som to len na rýchlo vygooglil a obyčajná octavia combi stojí 290 mesačne, takže tento výpočet je stále naklonený v prospech operatívneho leasingu.

Pri 20 ročnom aute som v mojom výpočte so zostatkovou cenou vôbec počítal.

Naše názory sa líšia. Aj pri 20 tisíc kilometroch ročne sa mi zdá platba za operatívny leasing len pohodlnejšia ale nie ekonomickejšia. V spoločnosti vnímam tú istú tendenciu, ktorú cítim aj z tvojho príspevku. Staré auto je šrot, treba to len opravovať, stojí to veľa peňazí, atď. Ako som písal, mám staré auto, má veľa najazdené a áno, raz za čas tam treba niečo vymeniť ale nie je to nič dramatické. Raz za rok prehodím olej a popri tom vymením nejakú drobnosť do 100 eur. Nikdy som nerobil nejaký detailný prepočet ale zdá sa mi, že to investovanie a udržiavanie toho "šrotu", aj keď sa do toho započíta čas majiteľa, ktorý s tým musí ísť do servisu alebo musí osobne vymeniť nejakú súčiastku, je vždy výhodnejšie ako kupovať novšie auto. Samozrejme záleží od konkrétneho prípadu, určite by sme našli nejaký prípad, kedy je to nevýhodné ale myslím, že v drvivej väčšine prípadov bude výhodnejšie auto vlastniť po čo najdlhšiu dobu.

27.07.2017 | JohnGalt

oprava - Pri 20 ročnom aute som v mojom výpočte so zostatkovou cenou vôbec NEpočítal.

27.07.2017 | Truhlik999

nuz, ja som tych prepoctov par urobil a operak nikdy lacnejsie nevysiel (bolo to pred cca 4-5 rokov).

Napriek tomu, odvtedy sa trh pohol, ponuk je viac a uz to moze byt velmi blizko.

Tu Octaviu na operak mas napr so zlavou min 15% voci trhovej cene, taku zlavu ako sukromnik tazko dostanes.. Podobne to robi Opel.

Auto je spotrebny tovar, kazdy chce nove a trvanlivost je tiez limitovana, infotaiment zastarava rychlejsie ako mechanika.

Dnes uz nepoznam cloveka, ktory by si kupoval nove auto na 10 a viac rokov.
To skor si ludia kupia dieselove kombi strednej triedy, z DE od turka a potom du prekvapeni, ked nemaju na prevadzku.

27.07.2017 | Peter Iván

Ako som uz pisal, aj trh sa silno vyvija ... co platilo pre 3-5 rokmi, dnes je inak.

A je naozaj pravda ako uvadzate, ze dnes su vyrobcovia, predajcovia ochotni ist do operaku uplne s inymi zlavami, pretoze tie podstatne menia rozdiel financovanej sumy ( cena po zlave minus zostatkova hodnota)
a tym aj samotnu vysku splatky... Ktomu si pridajte servisne (lacnejsie baliky) aby ludi udrzali v autorizavanych servisoch , to tiez meni podstatu produktu, vyslednu cenu splatky

Ak k tomu pridate, ze uz vela teraz vyrabanych aut mozno nevydrzi 10 - 15 rokov ako kedysi stare diesle, ich doba pouzitia a tym aj ich naklady na mobilitu budu pocitane na kratsiu dobu, mozno raz dospejeme k zvysenej miere prenajmov, proste uvidime co prinesie cas...

Tak ako pri telefonoch - mobiloch sme pred 10 rokmi pouzivali dnes nepredstavitelne modely, oranzovy, zeleny displej :-) tak si pozrite co s nimi robime dnes, ovladame zariadenia domacnosti na dialku, videohovory atd atd neskutocne aplikacie..

vyvoj sa proste tazko zastavuje :-)

28.07.2017 | martin33

Ekonomicky uplne najvyhodnejsie je vo vela pripadoch nemat ziadne auto :-)
Ja osobne kupujem vzdy nove auto z principu, lebo chcem pouzivat vyhradne nove veci, takisto kupujem nove oblecenie, nove pocitace, novu elektroniku, "nove" potraviny a byt mam tiez v novostavbe. Pricom auto v podstate ani nepotrebujem.
Uvazujem nad operativnym leasingom, lebo ma odbremeni od starosti s predajom auta a zaroven mozem vzdy jazdit na novom aute. Kedze auta kupujem na firmu, zjednodusi mi to aj uctovnictvo.

28.07.2017 | Peter Iván

Z hladiska cisto financneho, asi nemat auto je naozaj najlacnejsie :-) ale to by asi v dnesnom business svete neslo ...

Ako som uvadzal, nahovarat niekoho nasilu na operativny leasing nema zmysel, pokial sam neinklinuje k uvedenemu typu financovania, alebo skor poviem sluzby.

Dalo by sa najst mnozstvo konkretnych prikladov, zakaznikov, ked sa to vyplatilo, kombinacia uctovania, sluzieb, servisu, garancie aj v pripade neocakavanych poruch, asistencie alebo nahradne vozidlo (ktore pri napr. ojazdenom aute urcite nedostanete :-)) moze byt pre klienta celkovo vyhodne . Len opat zdoraznujem, nastavit si kvalitne podmienky zmluv, ktore zabezpecia presne to, co od operaku ocakavate !

28.07.2017 | Andrej_sk

Tiez by som uz dnes bral auto na operativny lizing. a aj budem, ked nadide cas mojho sucasneho. Mozno tie lacne francuzske entry modely, by som na lizing nebral, ale lepsie auta urcite.
Ratate tu s 9-rocnymi autami - prosim vas, to vam ziadne dnes kupovane auta nevydrzi. Ceny sa tlacia dole, ale bezpecnostne naroky su stale vyssie, tak sa setri na vsetkom moznom a vyraba sa to kdekade. Je tam mnozstvo elektroniky, nikto uz nebude vymeinat ziarovky, svetla sa budu vymeienat cele, co znamena drahsi servis. Nehovoriac, za na to mnozstvo modelov a faceliftov co automobilky produkuju, je nepredstavitelne, aby si drzali nahradne diely.

Ten opisovany pripad bol fakt ujety, ale v dnesnej dobe nie ojedinely. Nasi priatelia maju decka v rovnakom veku, a dvaja 20-rocni zasrani, nezavisle od seba si za nasporene peniaze co dostali od rodicov na start do zivota, kupili nemecke krapy, netreba menovat, co zeru aj travu pri ceste, o opravach ani nehovoriac. Nedali si poradit.
A ten chlapik z clanku, naco kupoval na tu starinu este aj havarijne poistenie??

28.07.2017 | Peter Iván

Ake auto si zvolite, to uz je samozrejme na vas, hlave ako uvadzam, prejdite si vopred, ake podmienky operaku budete podpisovat, spravne si nastavit parametre, pozor k comu sa zaviazete vy a hlavne k comu sa zaviaze v zmluve leasingovka .. take budu toziz sluzby a celkova spokojnost ...

Stare "kvalitne" auta sa este daju najst aj dnes, a ci uz vydrzia dnes vyrabane tak isto, veru tazko povedat ... pozrite len motoricky , co sa dnes montuje, 1 litrove ,130-150 HP motory, setri sa kde sa da, odlahcuju sa materialy, no uvidime za par rokov .
Prejdite sa po bazaroch, v kazdej dedine ich pomaly najdete, pozrite si ake auta sa sem nosia a predavaju, posuvaju od zakaznika k zakzaznikovi .. casto to nepotrebuje ani komentar.

Naco poistenie ?, tak predsa len financoval - splacal auto, keby ho roztrieskal , asi by nemal ani na opravu , a auto by dosplacat musel, tak si dal poradit susedom , za relativne dobru cenu mu to poistil. Zatial "nastastie" nic nevyuzil z HP, ale take uz je poistenie, nevyuzijes, vyhodis von oknom :-)

30.07.2017 | Truhlik999

vidite, a ja si zas myslim, ze moderne auta su kvalitnejsie ako krdysi. Dnes sa bezne ponuka zaruka5 rokov, kedy v minulosti to tak bolo? A aj samotna spolahlivost je vyssia. Kazdne dnesne auto bez problemu urobi 200 tkm. Bez vacsieho servisu! Kedysi Opel menil rozvody po 60 tkm!
Dnes je normalny intreval 200 tkm.

Skor by som povedal, ze dnes uz drahe auto nie je spolhlivejsie ako lacnejsie, ide uz len o image a infotaiment.

Entry nema nic, lepsie modely displejoly, asistentov.. Kde tieto veci zastaravaju ovela rychlejsie ako samotna mechanika auta.

A aj sa obela viac jazdi, preto mozno vznika dojem, ze auta sa viac katia, ale objektivne to nebude.

Samozrejme, ak je suciastka konstrukcne nespravne navrhnuta, je to problem, ale netreba zovseobecnovat.

Napr 2.0 tdi bol svojho casu pruser, rovnako ako 1.8 a 1.2 tsi.

Terajsie 1.2 tsi a 1.6 tdi su nez problemu, rovnako ako napr 1.0 ecoboost od fordu.

Takze to nie je o obsahu, ale skor o spravnosti navrhu konstrukcie.

30.07.2017 | Peter Iván

o tej vydrzi terajsich , resp. starych aut som sa nevyjadril uplne presne (neuviedol som pocet km ..) , ja som mal na mysli klasicke stare auta s jednoduchymi motormi ( napr bez turba) , ktore potiahli 300 tisic a hoci aj viac km.. nie zeby sa dnes vyrabali nekvalitne auta, natahuje sa dlzka bez servisnych prehliadok a pod.
Robia sa v obrovskych seriach, diely, suciatstky, subdodavatelia - odladuju postupne chyby vo vyrobe atd, co len zvysuje spolahlivost (pokial je konstrukcne spravne, ako uvadzate :-) suhlas

Cize k tym dnesnym downsizingovym motorom, ktore maju 1 - 2 turba s brutalne vysokymi otazkami : treba pockat, nie su tu dlho, cas ukaze kde je realita, mozno nas prekvapia.

A suhlasim, kategoria, cena auta nehovori o spolahlivosti ... dali by sa rozpravat pribehy o premiovom segmente :-) prespikovanom aute modernou elektronikou ..

Dlha zaruka je pekna vec, treba si vsak pozorne precitat, coho vsetkeho a na aky cas a najazd sa tyka. V podstate tak ako pri vsetkom, podmienky velkymi aj malymi pismenami :-)

30.07.2017 | IvanPe

Napr Tato tabulka moze napomoct k spravnym eozhodnutiam:
https://www.adac.de...

30.07.2017 | Peter Iván

Ano, kedze sa jedna o dlhodobe statistiky, rozdelene podla casti vozidla a pod, urcite pomozu...

Tak, ako sa davnejsie hovorilo o jednom vyrobcovi, ktoreho "kazde" auto tieklo zo spodu..., tesnenia, olejova vana atd,
na stranke sa daju najst slabsie a silnejsie stranky jednotlivych modelov.

Keby sa kazdy pred kupou, dopredu trochu informoval, mohol si usetrit mozno starosti do buducna :-)

02.08.2018 | vagomilan1

Za mňa určite radšej nové na operatívny, ako nejakú haraburdu, iba kvoli šetreniu. Btw. operatívny niekedy vychádza oveľa výhodnejšie ako keby máte neustále investovať do ojazdeného. Dá sa to v pohode vypočítať https://www.leasepl... spočítajte si najprv a potom rozhodujte, veľa z vás čo tu hovorí o ojazdenkách podľa mňa nikdy neskúšala takúto cestu :) ja sám som skúsil a uplne vyhovujúce, možno skuste fakt to vypočitať, a na drhu stranu si dajte ojazdenku + náklady + opravy + rizikovosť. No a +++ mať každých pár rokov funglovicu tiež nieje na zahodenie :)))

22.09.2018 | TomSK

Ja som mal dobru debatu s chlapikmi z https://www.1percento.sk a praveze pre vacsinu je vyhodnejsii klasicky financny leasing..., aj ked ano najde sa viacero pripadov kedy je lepsi operatovny...

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 8421
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.



Viac informácií a detailov aj na :



www.leasingexpert.sk 

Moje odkazy