Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dokázali by ste sa s niekým „podeliť“ o auto v Operatívnom leasingu?

15.08.2017 | Peter Iván

Diskusia (25 reakcií)

15.08.2017 | chr

Krásny titulok . Nech na otázku odpovie autor článku . Či by to dokázal on . Predpokladám , že nie . Radiť je jedna vec a skutočne sa držať rád je druhá vec.

15.08.2017 | Peter Iván

Dobry den, :-) a preco myslite ze nie ... nic zle predsa na to nie je. Len jednoducho pre nas neobvykle.

Ked nieco robite, propagujete, mali by ste byt aj presvedceni o tom a vyznat sa v problematike.... Vyskusal som za 20 rokov rozne formy vlastnictva, vratane operativneho leasingu, kazda ma svoje „vyhody/ nevyhody“. Co je pre jedneho nemozne, pre ineho bezproblemove... alebo vitane ...

16.08.2017 | chr

dobrý deň . ... aj ja som za 20 rokov vyskúšal rôzne formi vlastníctva vrátane opreratívneho lízingu. Bavíme sa na túto tému s ľudmi , ktorý vlastnaia max dve auta . Pýtam sa Vás rovno . Kedy začnete využívať svoje auto len 5 hodín denne a umožníte mne alebo mne podobnému aby som prišiel do vašej garáže a zobral si vaše auto na zvyšných 19 hod a potom Vám ho tam vrátil. Verím , že človeku ktorý vlastní päť a viac aut na člena rodiny je úplne jedno akým autom pôjde a to jedno už nejako oželie , keď sa to bude takto prezentovať a bude z toho minimálne bombastická reklama. Keď sa pozriete na vaše skúsenosti , zhodnodte , ktore formy vlastníctva prevažujú a ktoré boli len teoretická úvaha s neúspešným pokusom zaviesť hop do praxe .

16.08.2017 | Peter Iván

Existuju 2 sposoby zdielania:
Prvy - o tomto moj clanok nebol - zdielate, poziciavate svoje vlastne vozidlo za uhradu ... nepredstavitelne ze? ... a napriek tomu najdete ludi, ktori s tym nemaju problem ... ich vztah k autu je povedzme odlisny od dnes bezneho nazoru. Ci mate 2-5 aut nic to nemeni na situacii

https://www.getarou...

Druhy – o tom bol hlavne moj clanok - ze ludia budu zdielat auto, ktore vlastni napr. Leasingovka na operak/ developer a pod. .. a spolocne uzivat podla urcitych pravidiel, atd atd . Ak si zoberieme rodinu s dvomi detmi, ktore uz maju vodicak, lebu su tesne nad 18-20 rokov , rodina ma dve vlastne auta a deti potrebujete nahle niekam dopravit a neviete im robit „taxi“ - preco by nevedeli pouzit na hodinu ( napr za 5 € ) – „erarne“ auto pridelene urcitej skupine ludi ... ? ja by som taku moznost hned privital, a nasli by sa dalsie prakticke moznosti pouzitia
Na tom nic bombasticke, ani reklamne nie je. A co sa ujme a co nie, na tomto diskusnom mieste zrejme nerozhodneme . Zatial som napocital z reakcii stav 4 : 1 v prospech totalneho vlastnenia :)

17.08.2017 | OliWer1

Teraz sa Vás musím zastať. My konkrétne máme auto, ktoré, zdá sa, budeme aj naďalej používať len cez víkendy, keďže dopravovať sa do Bratislavy autom z okolitých satelitov je nezmysel. Nie je preto pre nás problém niekomu za úhradu prenajímať auto od pondelka rána do piatku popoludnia (16:00 h). Verím, že zase niekto v našom okolí potrebuje auto presne iba počas týždňa.

17.08.2017 | Peter Iván

Dakujem za reakciu, podporu a vylepsenie stavu ZA a proti...

Kedze operativny leasing pozname u nas poviem -obmedzene, islo o to predstavit aj nejaku dalsiu moznost jeho pouzitia, nielen klasicke na 3-4 roky, hlavne pre firmy a pod, kde je relativne pouzivany.

Urcite by sa naslo vela podobnych situacii a pripadov, kedy si niekto potrebuje "pomoct" a neviazat seba a financne prostriedky na celu dobu, na ktoru predmet nevyuzije
Je to a nastaveni sa, inom ponimani ..

15.08.2017 | Brano L.

Určite by som si to vedel predstaviť. Najmä v mestách, kde je dobrá MHD alebo dochádzková vzdialenosť do práce si veľmi dobre viem predstaviť car sharing. Dokonca s bratom som niekoľko rokov takýto car sharing využíval. Mali sme jedno auto, pretože sme obaja bývali v blízkosti a do práce bolo pre nás pomerne výhodné chodiť prostredníctvom MHD.
Samozrejme, pri car sharingu to chápem aj tak, že viem použiť takéto vozidlo aj na dlhšie zapožičanie na výlet alebo dovolenku. Samozrejme to si vyžaduje určitú mieru kooperácie, dohody a schopnosti prispôsobiť sa.
Aby som to zhrnul, pre viac vlastníkov by som si vedel predstaviť car sharing s min.dvoma autami, jedným prednostne využívaným na dlhšie použitie - napr.na 1,2,7 dní a druhé primárne používané na krátkodobé použitie v rámci jedného dňa.

15.08.2017 | Peter Iván

Ano, vidite, kazdemu vyhovuje nieco ine. Vy asi patrite k ludom, ktori k tomu maju blizsie ako ostatni, preco nie. Nastavenie podmienok, ako , kolko aut, na aku dobu, je skor otazka nastavenia pravidiel ...Ako spravne pisete aj kooperacie, bez ktorej taketo nieco nikdy nebude fungovat.... A tiez dakujem za nazor, kazdy v niecom obohati.

15.08.2017 | hulo11

"Načo vlastniť vozidlo, ktoré vraj v priemere použijeme 1,5 – 2 hodiny denne, keď si ho na uvedenú dobu, dajme tomu za 5 € vieme prenajať..."

Byt tiež využívate priemerne len 8-10 hodín denne, načo ho vlastniť, keď si ho môžete na uvedenú dobu prenajať? ;-) Hovorí sa tomu nocľaháreň, pri troche šťastia Vám aj servis s posteľným prádlom spravia, poruchy stačí nahlásiť na vrátnici. No nie je to lákavé? Nemusíte vlastniť nehnuteľnosť, platiť do fondu opráv, riešiť opravy fasády, alebo oplotenia, nemusíte riešiť prepis na katastri, platiť dane z nehnuteľnosti. Nemusíte ani riešiť predaj "ojazdeného" bytu a platiť províziu realiťákovi, ak sa rozhodnete odsťahovať. Nemusíte riešiť zmenu ceny nehnuteľnosti kvôli výstavbe chemičky oproti cez ulicu, alebo vďaka prisťahovaniu sa neprispôsobivej skupiny občanov do susedstva. Ak sa vám ubytovanie znepáči, môžete sa kedykoľvek presunúť inam. Samé výhody, no nie je to super? Len spiatočníci majú pocit, že musia niečo vlastniť. A medzi nami, aj podnájom zazmluvnený na mesiace alebo roky nie je IN, nocľaháreň je to pravé, však načo platiť aj za dni, keď budete na letnom festivale, alebo na návšteve u babky?

...tá drobná nevýhoda, že pri každom odchode si treba zbaliť všetky svoje veci, to ani nestojí za reč. Však vo svojom aute si tiež nenechávate žiadne svoje veci a neprispôsobujete si ho obrazu svojmu, či? Keď si predstavím všetky veci nad povinnú výbavu, ktoré v aute vozím(nepremokavá pracovná bunda, pracovné rukavice, náhradné žiarovky, fľaša destilovanej vody, deka, vlhčené utierky, žuvačky...), detské autosedačky, nejaká hračka a knižka pre deti, no super. A pred jazdou si všetko skontrolovať(minimálne vodu v ostrekovačoch), nastaviť sedadlo, volant, zrkadlá, spárovať telefón, naladiť rádio... však to je horšie ako služobné auto zdieľané v rámci celého oddelenia.

Možnosť, že budem auto potrebovať práve vtedy, keď nebude voľné, ani nepripúšťam.

Pri prívesnom vozíku, ktorý potrebujem 1-2krát mesačne, zdieľaniu rozumiem, ale neviem si to predstaviť pri niečom, čo používam denne.

15.08.2017 | Truhlik999

+


btw, kedysi sa hovorilo, ze auto a zena sa nepoziciava, ale to uz nie je asi moderne :-)

btw, ludia pouzivaju auta na prevoz svojich zadkov. Vacsina niekde pracuje, teda sa potrebuje dostat do a z roboty.
Ako by teda fungovalo zdielanie aut, ked z panelaku 70% ludi potrebuje odist kazde rano v podobny cas na rozne miesta?



15.08.2017 | Peter Iván

Ano, aj som chcel spomenut, ze zena a auto sa nepoziciava, ale vynechal som :-)

Inak v mestach existuje aj (fungujuca) hromadna doprava, su mesta s metrom, ale v pohode, mozme vsetci do prace, ale potom pre nich zdielanie nie je to prave orechove...

Potom tych zvysnych 30 % by si obcas mohli pomoct autom, ked niekam potrebuju na nakup, k rodine a tak.. a este keby to mali v cene...

Veru tazka tema vidim ... :-)

16.08.2017 | Truhlik999

aspon je standa.

Inak,mhd nefunguje.

resp, mhd funguje len v casti miest v sr.

pre vsetkych dochadzajucich z dedin je hromadna doprava prakticky nepouzitelna.

mensie mesta mhd maju slabu, alebo vobec.

nie je vsetko len bratislava.

skuste sa zamysliet nad tym, ako budu do prace chodit ludia z namestova, ilavy, topolcian..

16.08.2017 | Peter Iván

Ano, prioritne by bol takyto sposob uzivania vozidla lepsi pre velke mesta, kde jednak zije aj povedzme mladsia generacia, ochotna sa prisposobit novym, netradicnym metodam.. a dobre fungujuca mhd a verejna doprava dava akusi istotu, ze auto, 2, 3 ks na rodinu nepotrebujete vlastnit. Ale to je len moja domnienka, ziadny vyskum, prieskum k teme nemam..

Na druhej strane, prebehnite sa po okoli BA, ake nove satelity domov, bytoviek vyrastaju, hoci rovno na poliach ... skuste sa odtial niekam dostat, rychlo do obchodu, hocikam na otocku ... atd atd
Ak nemate v rodine pomaly aspon 2 auta, mozte mat problem, mam s tym bohate skusenosti :-)

A ako som uz spominal, klasicke spoje do prace tymto urcite nenahradite ... male mesta, dedinky asi na to nenahovorite, uz aj vzhladom na ine zmyslanie a vekovu skladbu obyvatelstva. Myslim si ja, a mozno sa mylim ...

15.08.2017 | Peter Iván

Je to logicke, nemozme vsetci jazdit na rovnakych autach, s rovnakym financovanim, byvat vo vlastnych alebo prenajatych bytoch, ci premiestnovat veci sem- tam a pod, to uz vobec nie..
Zrejme partite k ludom, ktorym tento sposob nevyhovuje a takto je to OK. Tazko nieco dodat navyse, co Vam je vyhovujuce, podla toho sa zariadite. Ale dakujem za nazor.

17.08.2017 | OliWer1

Hulo11, v zahraničí sú hotely (v našom ponímaní ubytovne), kde ľudia bývajú dlhodobo a ponúkajú im presne ten servis, o ktorom Ty píšeš. V zahraničí aj oveľa bohatší ľudia bývajú v nájomných bytoch a nemajú potrebu vraziť celý svoj majetok (súčasný aj budúci) do jedinej nehnuteľnosti.

17.08.2017 | Peter Iván

Vzdy budu ludia, ktori budu chciet vlastnit a je to prirodzene ... niekde to mame zrejme vnutorne zakodovane.
A potom sa najde skupina ludi ( u nas ich bude urcite ta mensia cast.. ) ktora nebude chciet viazat kapital, ak aj nejaky budu mat.., do predmetov, vozidiel, nehnutelnosti ..
Budu chciet mozno viac cestovat, "investovat" do inych cinnosti, oddychu, sportu atd atd , vyuzit a pouzit hoci aj to auto len vtedy, ked ho naozaj potrebuju.

21.08.2017 | hulo11

No ale to je rozdiel, pri dlhodobom prenájme platíš aj za čas/dni, kedy sa v prenajatom byte nezdržiavaš(práca/dovolenka). Nemusíme ísť do zahraničia, aj Fico tak býva. Ale nechcem,a by sa to tu zvrhlo na politickú debatu. Tu nepísal Iván o dlhodobom prenájme/operatívnom lízingu, ale o zdieľaní/krátkodobom opakovanom požičiavaní.

15.08.2017 | JohnGalt

Odpoveď č.1: Nie. Pretože ak sa budem deliť o auto s ľuďmi bývajúcimi v mojej bytovke, bude to auto vyzerať rovnako ako naše spoločné priestory v bytovke - škaredé, špinavé, počarbané s večne rozbitými dverami. To je tak, keď je niečo spoločné. To isté sa týka aj finančnej stránky. Ak je niečo spoločné, všetci spoluvlastníci sú omnoho menej citliví na ekonomické a rozumné financovanie opráv alebo akýchkoľvek výdavkov na spoločnú vec. Keď sa v bytovke menia výťahy, koľko ľudí si urobí prehľad v cenách výťahov? Keď sa robí nejaká oprava, koľko z obyvateľov sa zaujíma o to, či bola cena adekvátna? Ak je niečo spoločné, ľuďom je to viac fuk. Predstavte si takú extrémnu teoretickú situáciu, že jedno auto budú vlastniť všetci ľudia na slovensku. No ako asi bude vyzerať? Tak ako mestské ulice - špinavé, posprejované, rozkradnuté...

Odpoveď č.2: Nie. Pretože developer nič nepridelí ZADARMO. Ak to bude zadarmo, tak to znamená, že cena tejto služby je zahrnutá v cene bytu.

Ďalší dôvod: Chodievam sa kajakovať na Karloveské rameno. V minulosti som si kajak požičiaval, aby som si ho nemusel kupovať a aby som ho nemusel skladovať. Bolo to veľmi praktické až na to, že som sa vždy musel organizovať podľa majiteľa, ktorý kajaky prenajíma. Niekedy mi vôbec nezdvíhal telefón, niekedy kajak nemal, niekedy mi nevedel povedať, či ho bude mať, niekedy mi povedal, aby som prišiel a nikto v lodenici nebol. Príšerne otravné. Teraz už kajak vlastním a nemusím sa na nikoho spoliehať. Môžem ísť na vodu kedy sa mi zachce, 5 minút po tom čo mi to napadne, vždy viem, že tam ten kajak mám a môžem sa kľudne vrátiť aj o pol noci, pretože ho nemusím nikomu vracať. To je jedna z výhod vlastníctva. S autom je to to isté. Môžem si ísť kam sa mi zachce, kedy sa mi zachce a môžem sa vrátiť naspäť kedy sa mi zachce. Čím viac by sme sa snažili tento organizačný problém, ktorým "car sharing" trpí, vyriešiť a zabezpečiť, aby mal vždy auto k dispozícií každý, kto ho potrebuje, dostali by sme sa s počtom áut na podobnú úroveň ako vidíme pred bytovkami dnes.

Páči sa mi boj proti hlúpym spoločenským konvenciám ale vlastníctvo hlúpou spoločenskou konvenciou nie je. Je to veľmi osvedčený koncept. Nepamätám si aký mobil som mal pred 10 rokmi ale viem, že som ho vlastnil. Technologický pokrok a vlastníctvo sú dve rozdielne veci. Je jedno, že pred 500 rokmi jazdili ľudia na koňoch. Svoje dopravné prostriedky vtedy vlastnili tak isto, ako ich vlastnia dnes.

15.08.2017 | Peter Iván

k č.1 : ano, spominal som v clanku, ze vsetko co pisete, na to sa musia ludia najprv nastavit .... inak to bude vyzerat ako uvadzate . Chce to trochu kulturnosti, snahy atd atd. Tema na dlho.
A k cenu uzivania treba len ochota a znalost, ak ma skupina zaplatit mesacnu splatku, podla toho kolko a kto auto uzival, tak presne danym klucom. Ak napr. 10 bytov mesacne uziva auto za 300 € - a extremna situacia - nikto ho mesiac nepouzije, tak vsetci platia 30 €/ mesiac.

k č. 2: tiez patrite ku skupine, ktora uprednosnuje vlastnictvo a je to v pohode, ani nemam snahu Vas presviedcat. Vzdy taka bola a bude.
A ze nic nie je "ZADARMO" , je preto v clanku v uvodzovkach, lebo zadarmo naozaj nic nie je , vsetko je niekde "schovane".
Ucelom clanku nie je boj o vlastnictvo, ale napr. predstavit moznosti pre tych, ktorych to zaujima a nemaju problem sa podelit a vyuzit vyhody, ktore z toho mozu plynut ...
Dakujem

16.08.2017 | chr

Ešte jeden postreh. V telke som sledoval reláciu , kde uvedený systém fungovak v Izraeli v Kibutsoch ( neviem či som to napísal správne) . Systém prideľovania takýchto vecí bezplatne tam používali . Predpokladam , že v takomto komunitnom systéme je to bežné. Blížime sa k dobe , keď každý nebude môcť vlasniť všetky dnes bežné veci , každý nebudemôcť byť napríklad podnikateľ , budeme vo veľa oblastiach prísne regulovaný . Už dnes to vidíme , že sa tvorí úzka skupina ľudí , ktorý sa po dosadení do pozície moci začnú konať proti ľudom , ktorý ich do tejto pozície dosadili. bohužiaľ si myslím , že táto doba prinesie ľudstvu úpadok. Inak všeobecne to nazvem zdieľanie je vo veľa oblastiach perfektná vec a aj ja ho hojne využívam . Takže , to jednoznačne nemôžem udsúdiť , ale tiež nemožem tvrdiť , že je to všeliek na problémy tejto doby. Je to veľmi individuálne od prípadu k prípadu. Tiež hodnotím príspevok pána Petra ako perfektný z hľadiska poskytnutých informácii k danej téme. To sa tiež dnes nevidí každý deň

16.08.2017 | Peter Iván

Je velmi pravdepodobne, ze nejake zdielanie vozidiel, prip. dalsich veci nebude v buducnosti prevazovat a ani nenahradi klasicke vlastnenie, ktore je ludom historicky blizke a vzdy bude .. Tak to ani nebolo prezentovane.

Islo len o predstavenie urcitych moznosti, ineho pohladu pre zakaznikov,skupiny ludi, ktorym uvedeny sposob zdielania – poziciavania si, moze pomoct, hoci sa dnes zda tento typ minimalne zvlastny ..
A dakujem.

16.08.2017 | tomasco

Píšete :"Dokonca sa rozbiehajú prvé projekty aj u nás na Slovensku". Viete uviesť nejaké podľa vás použiteľné projekty ?

Pred časom som mal tiež takú chvíľku. Do práce som chodil busom, po Slovensku cez BlaBlaCar/vlakom/Regiojetom, keď som chcel ísť niekam s viac vecami, tak som si vzal auto z požičovne. Dopadlo to tak, že ma v jednej požičovni dosť naštvali a do mesiaca som si kúpil auto. Áno, je to ekonomicky nevýhodnejšie ale zasa rádovo flexibilnejšie.

16.08.2017 | Peter Iván

Uvadzam priklad prveho slovenskeho projektu ( o inom neviem), aj ked tento je mysleny viac na verejnejšie pouzitie. http://www.upcity.sk/

Ja som opisoval vo svojom blogu ..podobny, ale predsa inak mysleny projekt.

A v ČR ich najdete naozaj daleko viac, staci trochu posurfovat po internete.

16.08.2017 | HlasNaHlas

toto je lakmusový papierik, prieskum názorov spotrebiteľov, ktorý nejaká lízingovka práve vložila pod hladinu čitateľských záujmov. odpoveď je celkom jasná
áno, pokiaľ by to MNE prinieslo investičnú úsporu aspoň 45 % oproti 100 % nákladov pri vlastnení 2 áut a zároveň úsporu na opravách 40 % oproti 100 % pri vastnení 2 áut.
podotýkam MNE, nie lízingovke!
inak by som sa s niekým dohodol na spoločnej kúpe auta aj bez vyciciavania pijavicou v tvare lízingovej spoločnosti

16.08.2017 | Peter Iván

zial musim napisat, ze Vas "Hlas" sa uplne minul... toto vobec nie je ziadny zaujem ani propagacia leasingovky..
Neviem do akej miery sa vyznate v odbornych castiach operativneho leasingu, tam som Vasu diskusiu neregistroval.

Tieto blogy su prave o tom, aby ludia dostali co najviac informacii, aby poznali aj "záludnost"i, nejasne "skryte" veci o tomto produkte, aby boli klienti co najviac oboznameni a snazili sa skutocne usetrit a naplno vyuzit vyhody, ktore mozu dostat pri OL....
Ak mate chut, skuste si pozriet vsetky blogy aj diskusiami, kde sa snazim otvorit co najsirsej verejnosti urcite "tajomne" casti, ktore doteraz mozno nevedeli .

Aby nepoculi v buducnosti od nejakeho horliveho zastupcu leasingovky a im podobnym.., ktory napisal 27.4. v diskusii nasledovne, citujem:

"ANO su leasingove spolocnosti, ktore dvihnu splatky vyssie ako by mali... Je to vsak preto, ze na zaciatku Vam ponukli nizku splatku..a potrebuju si to vykompenzovat.."
To suvisi o prehladnosti aj o setreni, na ktore poukazujem, aby sa nemuselo pisat o"pijavici v tvare leasingovej spolocnosti" , najdu sa aj seriozne

A tento blog nebol o setreni v zmylse kolko % usetrim pri vlastneni, servise a pod- oproti prenajmu - ale o moznosti zdielat vozidlo. Lebo ked sa raz mozno osobne podelite s jednou dalsou osobou (aj bez leasingovky), tak vasa mobilita Vas automaticky vyjde na polovicu. V tomto zmysle bol clanok napisany.
Dakujem.

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 8420
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.



Viac informácií a detailov aj na :



www.leasingexpert.sk 

Moje odkazy