Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo vlastne znamená „uzatvorená“ kalkulácia Operatívneho leasingu?

20.06.2017 | Peter Iván

Diskusia (8 reakcií)

21.06.2017 | martin33

Pre mna ako klienta je jednoznacne zaujimavejsia "uzatvorena" kalkulacia. Potrebujem mat vycislene vsetky naklady auta na km ako jedno cislo, ktore dam do uctovnictva, s ktorym sa jednoducho planuje cashflow a cez ktore jednoducho vypocitam naklady na dopravu, ktore dalej fakturujem mojmu zakaznikovi. Samozrejme za podmienky, ze dodrzim dohodnuty najazd a auto neodovzdam nadmerne poskodene.
Nerozumiem ale tej poistke, teda tomu, ze leasingovka si moze vymahat od zakaznika rozdiel poistneho plnenia a uctovnej hodnoty. Poistovnu si predsa vybera leasingovka a uzatvara aj poistku, toto by malo byt uplne mimo klienta a ist "na triko" rizika leasingovky podobne ako zostatkova hodnota auta. Snad s vynimkou pripadov, ked klient hrubo porusil zakon teda napriklad soferoval opity.

21.06.2017 | Peter Iván

Kazdy klient si moze zvolit, co je pre neho zaujimavejsie, jednoduchsie, to je v pohode ... Ci mate vycislene polozky, alebo je to "jedno cislo" - to neovplyvnuje uctovnu cast, je to rovnaka nakladova polozka. V clanku sa jedna o princip, ze mozete nieco platit (servis, pneu atd) a ked leasingovka zaplati za tieto menej ako dostane od Vas v splatkach, bude to jej dalsi zisk. Je to na zakaznikovi, ako mu vyhovuje. A Vy, ked operak este prenajimate dalej, a odberatel Vam zaplati vsetko ... Vas problem to nie je :-)

Kazda leasingovka spolupracuje s roznymi poistovnami a kazda poistovna ma ine produkty, nastavenia, vyluky atd atd.
Ak auto je na totalnu skodu, poistovna zaplati leasingovke za auto iba urcitu poistnu sumu po amotizacii , ak tato suma nepokryje v realnom case celu uctovnu hodnotu auta, ktore eviduje leasingovka, vznikne rozdiel, ktory jej bude chybat. Uvedeny rozdiel moze ziadat podla Vseobeciek od klienta. Zavisi naozaj od poistovne a leasingovky , ako maju dohodnute produkty a zmluvy . Treba citat vseobecne podmienky.

Co vsetko ma byt na "triko" leasingovky, ktore rizika, zostatkova hod. a pod - je opat ukryte vo vseobeckach, poriadne si ich precitajte. Najlepsie o uvedenych skusenostiach vedia povedat samotni zakaznici ...

21.06.2017 | Brano L.

Všetko to vyzerá tak jednoducho a zaujímavo, avšak vyfakturovanie nadmerného opotrebenia väčšinou zákazník nemá pod kontrolou. Leasingovka si dofakturuje to čo chce a ako chce. Ako to môže zákazník odkontrolovať? No veľmi ťažko.
Okrem toho škrabance a podobné chyby - s tým by mala leasingovka rátať už pri uzatváraní zmlúv. Predsa je logické, že ak najazdím 75 000 km, žeauto bude javiť známky opotrebenia.
A potom druhá vec. Ako si môže zákazník dať do nákladov takúto sumu, keď zmluva už vlastne skončila a leasingovka fakturuje "odhad zníženej hodnoty zostatkovej ceny vozidla" ?

21.06.2017 | Truhlik999

V tom je ten vtip.
Ak si velky zakaznik (s desiatkami aut), potom si podmienky - vratane opotrebenia - dojednavas sam.
Ak si maly zakaznik - musis podpisat, co ti daju. A tam byva ten hacik.

Operak je skutocne vyhodny pre velkych zakaznikov, ale maly zakaznik sa lahko dostane do pruseru.

21.06.2017 | Peter Iván

Velky zakaznik ma mozno vacsiu vyjednavaciu silu, ale opat, plati vseobecne : maly, velky klient - ak dopredu nevie co kupuje , o com to cele je, co sa deje pocas zmluvy , tak je jedno, moze a nemusi byt nespokojny .. zalezi len na nom.

Cim vacsia informovanost vopred, tym mensie problemy si moze zakaznik vyrobit . Napr uz len zle zvolenym kilometrickym najazdom atd.

Existuje na trhu vela naozaj SERIOZNYCH ponuk aj pre sukromne osoby, s velmi slusne nastavenymi podmienkami, servisom, aj zostatkovymi hodnotami, len O TOM CO KUPUJETE, musite byt vopred informovany, vediet do coho ako klient vstupujete :-) o tom to cele je

vedel by som vam povedat aj o mensich ale aj velkych zakaznikoch, ktori tiez nevedeli a X rokov si ladili , co vobec potrebuju, kym zistili urcite skutocnosti .. aby sa nestalo, ze nakoniec povedia: vsade je to rovnake .

CHYBA, vobec nie, je tu vela slusnych a dobrych poskytovatelov ci uz pre firmy alebu sukromne osoby :-)

21.06.2017 | Peter Iván

Je to jednoduchsie - ako to vyzera napisane :-) len treba pochopit zaklady, o com to je, ako vo vsetkom ... cim viac o tom zakaznik vie, je informovany dopredu, o to lepsie pre neho.
Na jednoduchych prikladoch sa chape najlepsie : pozname vsetci flaskovu vodu, moze byt neperliva, jemne perliva, sóda ... ak nepoznate a vypytate si len "vodu" ( a perlivu nemate rad ) a predaju vam prave sodu, nemusite byt nakoniec spokojni :-)
Nadmerne opotrebenie : ak mate mat auto napr po 4 rokoch 75 tis km, a v zmluve ma leasingovka nastavenu zostatkovu napr 9000 , a taketo auta sa bezne predavaju za 9500 - 10000 , ( co si viete dnes lahko preverit na trhu jazdeniek) tak ked odovzdate auto aj mierne poskodene, nikto vas nebude nahanat na nadmernom opotrebeni, lebo auto sa bez problemov preda!!. Jednoduche, len o tom musite vediet , co kupujete, co vam predavaju .

A vyfakturovane naklady mimo splatok, ktore suvisia s uzivanim auta su tiez nakladova polozka, tam to nie je ohranicene . Ci su to pneu navyse, ktore ste mohli minut, servis, opotrebenie a pod.

21.06.2017 | rmaly

no a tu sa dostavame k tym veciam, co ludia aj v predoslich clankoch kritizovali... proste uz to zrazu nie je take chrumkave a pokial sa bavime o "obycajnom cloveku", tak ten si radsej auto kupi a ziadne prekvapka ho necakaju...

Keby som mal mysliet na vsetky veci co mam este doratat a co sa moze stat, tak dik - kupim si vlastne auto "se vim vsudy"...

21.06.2017 | Peter Iván

opat plati co som napisal aj v diskusii vyssie : vediet a byt informovany vopred, je zaklad vsetkeho ... :-) nie je na operativnom leasingu nic tazke, je to relativne "jednoduchy" produkt s urcitymi nastaveniami, ktore ovlypnuju zmluvu a jej koniec.
Inak je lepsie si dat poradit od niekoho, kto tomu rozumie.

A ked nemate svoje vlastne zdroje, mozte si kupit auto ? ak si nepoziciate niekde ? , ci uz na klasicky leasing, uver alebo operativny leas, je len na rozhodnuti kazdeho jednotlivca ...
Cim viac sa bude o tom pisat a hovorit, o to viac informacii sa ludia dozvedia , snad :-)

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 8421
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.



Viac informácií a detailov aj na :



www.leasingexpert.sk 

Moje odkazy