Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako sa výrobcovia automobilov a ich predajné siete pri Operatívnom leasingu vzdali svojho biznisu a ziskov.

13.12.2017 | Peter Iván

Diskusia (18 reakcií)

13.12.2017 | Truhlik999

Ja by som upriamil poziornost na importerov a vyrobcov.

Je vseobecne zname, ze vacsina znackovych servisov poskytuje ubohe a nekvalitne sluzby.
Nerioesia reklamacie, nestaraju sa o zakaznika.

Velmi !a prekvapuje, ze vsetky znacky sa spravaju rovnako hlupo.
Nicia svoje produkty nekvalitnou sluzbou zakaznikovi.

Uz aj Jobs pochopil, ze zazitok zakaznika je to, co nesie peniaze.

A u nas clovek kupi drahy stroj, aby potom trpel kontaktom s hlupakmi v servise.

Preco to robia? Skutoe by ma to zaujiomalo!

13.12.2017 | martin33

Importer si preveruje kvalitu znackovych servisov cez "mystery shopping". Po servisnom ukone pride servisny technik z firmy, ktora preveruje kvalitu servisov a skontroluje ci boli kvalitne urobene vsetky ukony, vratane tych, ktore tento technik "nasimuloval" este pred servisom (vypalene ziarovky, chybajuce tesnenia, ...).
Mozem to potvrdit aj na vlastnej skusenosti, bol som osloveny asi pred pol rokom importerom, aby som fungoval ako "mystery shoper" pocas pravidelnej prehliadky v znackovom servise VW. Nie som zamestnancom ani inak spojeny s importerom, oslovili ma na zaklade toho, ze v ich systemoch moje auto objavilo ako "zrele" na prehliadku. Preplatili mi 200 € z ceny servisnej prehliadky.
Ak ma niekto pochybnost o znackovom servise, moze sa sam stat "mystery shopperom":
http://www.toptest....

13.12.2017 | Truhlik999

O tom samozrejme viem.
Je to vsak len zrnko prachu a týka sa tej namenej problematickej veci - tj bežného a neproblematickeho servisného úkonu.
A ani len ten servisy nezvládajú urobit poriadne..

Navyse nema nijaký vplyv na to, akí diletanti tam pracujú a uz vobec to nic nehovorí o správaní sa k zákazníkovi a riešení prípadných problémov..

14.12.2017 | martin33

Ja osobne som nemal so znackovymi servismi zatial ziadny problem (VW a Ford) a vzdy sa ku mne spravali slusne, ale mozno je to tym, ze jazdim relativne malo a tak som okrem pravidelnych servisnych prehliadok nikdy nepotreboval iny druh servisu (ked auto ide po par rokoch "prec z domu" vzdy ma najazdenych menej ako 100 000 km).
P.S: Ten "mystery shopping", ktoreho som sa zucastnil, zistoval aj to ako sa servis spraval ku zakaznikovi a spravali sa tak neskutocne profesionalne, ze som mal podozrenie, ze o mne vedia, ze som "agent" :-)

14.12.2017 | Peter Iván

Tak to je potesitelne, urcite vacsia cast navstev predajcov, servisov je v poriadku, ale celkovy dojem kazia prave tie zvysne ...
PS: Aby mystery shopping fungoval naozaj k zisteniu realneho stavu a potom aj jeho zlepseniu, nesmie ho nikto "bonznut" inak si kazi statistiky ...:) a inak skuseny predajcovia uz vedia vycitit, kto bude mystery ... pyta sa totiz trochu inak ako bezny klient, podla nejakej schemy , takze to citia. Ale v tych najlepsich znackach obsluzia vsetkych rovnako kvalitne . Kto chce, nech si prebehne 5 - 6 roznych znaciek, celkovy rozdiel je vidiet a citit na prvy pohlad.

14.12.2017 | Peter Iván

Ano, existuje uz dnes vela metod a sposobov (aj mystery shopping) ktorymi sa da merat kvalita nielen predajnej casti biznisu aut, ale aj samotnych servisnych ukonov , oprav, a pod. Kazda znacka aut, vyrobca ma podla svojich kvalit, "urovne" danej znacky, dodrziavania celeho procesu od kontaktu so zakaznikom, prijimania do oprav, samotneho servisu, atd - nastavene vlastne pravidla, kontrolu tychto procesov.
Staci sa presjt po roznych showroomoch roznych znaciek a hned je to citit, ktora znacka ktoreho vyrobcu je v akom levely..
ALE, co z toho, ak na jednej strane kontrolujete kvalitu sluzieb, servisu - AK realne zlepsit a zvysit uroven dokaze len mala cast z predajcov aut ... pricin, preco je to tak, je vela. Od financii sa odvija vascinou vsetko, pokial nedokazu zaplatit adekvatne svojich zamestnancov, tazko ocakavat zvysovanie kvality. Fluktuacia predajcov, servisnych technikov je vysoka,no udrzte kvalitu sluzieb ..

Treba povedat, ze na jednej strane musia predajcovia aut investovat znacne sumy do stale novych technologii, zariadeni, obnovovania showroomov, skoleni personalov .. a na druhej strane sa neefektivne zbavuju vlastnych financii svojim pricinenim a rozdavanim aj tam, kde by vobec nemuseli - namiesto toho , aby financie venovali prave do zlepsenia vlastnej urovne , slusneho zaplatenia ludi, bez ktorych tazko zvysite kvalitu.
Cize nie jednoducha pozicia pre predajcov vozidiel.

14.12.2017 | pinpo

neviem, ale mystery shopping asi nerobia vsade, take Subaru a klasika Mikona ho isto nema
sam som si chcel jedno subaru kupit, ale popravde na servis od monopolu mikony som v podstate len same zle veci pocul priamo od ludi co tam kupili a trapili sa
nakoniec som kupil ine auto

14.12.2017 | Peter Iván

Neviem uplne posudit spomenutu znacku, moze aj nemusi byt . Ako som uviedol, kazda znacka dospela pocas svojej historie do urciteho kvantitativneho ale hlavne aj KVALITATIVNEHO stadia ... ( v zavislosti od krajiny, importera pre dany region a pod...)

Nielen svojimi vyrobkami ale hlavne aj spravanim sa k zakaznikovi, sluzbami v servise a pod. Ti najlepsi vyrobcovia aut ich dokazu monitorovat, merat ich kvalitu a snazia sa ich zlepsovat . Ze to vsetko stoji obrovske peniaze, zatazenie pre predajcov, to uz je tazko z vonka vnimat ... A potom ked import, dealeri -
"neefektivne" minaju svoje vlastne zdroje, zisky, posunut sa dalej v kvalite je velmi tazke, nakoniec si to odnesie zakaznik - ked pride do styku s konecnym predajcov.

Takze opat, vseobecne aj najlepsi vyrobok sa da pokazit hoci len zlym pristupom, neochotou, nekvalitnymi sluzbami ... a ze pri Operativnom leasingu ide hlavne o sluzby, to je fakt. Suhlasim, treba kupit na inom mieste, dnes su auta technicky neskutocne blizko seba, vyrovnali sa kvalitou vyrobku, rozdiel v buducnosti bude len v poskytnutych sluzbach a ich urovni ! Kto to skor dokaze, bude mat vyhrate.. Dakujem.


14.12.2017 | martin33

V Mikone si nechavam prezuvat a skladovat gumy, ziadne problemy som s nimi nikdy nemal ale posobia trochu amatersky a auto by som si tam asi servisovat nedal.

15.12.2017 | pinpo

pneu je ich primarny biznis, slovo amatersky ich asi najlepsie vystihuje. pred par rokmi som otcovi odporucal Imprezu, bol koniec novembra, sneh a auto sa nedalo testovat, nakolko nemali prezute zimne pneumatiky na aute, nevedeli ani kedy ich dostanu. Fail. Bolo to v Ziline.

15.12.2017 | martin33

To je pravda, ked firma, ktora sa primarne zivi predajom penumatik a ich prezuvanim, nedokaze zohnat gumy a prezut auto, je dost amaterske :-)

13.12.2017 | OliWer

Kontaktom s hlupákmi človek trpí neustále, nemusí mať ani žiadne auto. Ku kontaktu s hlupákmi dochádza o.i. aj pri výstavbe/rekonštrukcii domu/bytu, kúpe nábytku, v práci (kde medzi kolegami určite pracuje aspoň jeden hlupák), atď., preto nevidím dôvod, prečo servisy by mali byť výnimkou. Hlupáci sú aj v neznačkových servisoch.

14.12.2017 | Peter Iván

Niekde som raz citat citat, ze: "hlúposť je najzvláštnejšia zo všetkých ochorení. Netrpí ňou chorý, ale tí okolo neho" :)
Tam kde budeme stretavat ludi, sa asi vzdy stretneme aj s hlupostou... Ci to bude znackovy, neznackovy servis, to vobec nerozhoduje. Ked je niekto dobry v tom co robi, vie to adekvatne predat a klient je spokojny s tym co dostal, nech nakupuje na tom mieste. Len takych je tusim stale menej a hluposti pribuda. Zdravy rozum sa zacina vytracat... hadam vo vsetkom.

14.12.2017 | Peter Iván

Dakujem, dobre pripomienky k oblasti servisu a sluzieb. Myslim, ze tak ako su lepsi a horsi napr. murari, lekari atd atd su lepsie a horsie servisy .. Vsetko je totiz o ludoch ( a financiach ) Aj najlepsi vyrobok, ktory potrebuje casom akukolvek starostlivost, servis , udrzbu sa da pokazit zlymi sluzbami .

Je to tak, ak sa kupuju veci, smozejme nie beznej dennej spotreby, rohliky a tak :) je vacsinou vsetko zalozene na emociach, zazitku z kupy, auta su pre nas stale akymsi statusom, tak obzvlast ... len si to nasledne nesmie ziadna znacka pokazit tym co nasleduje pocas uzivania...
A preco je to tak ? som si veru kladol casto aj ja, odpovedi by sa dalo nasjt tolko, ze by asi nestacilo diskusne okienko.

14.12.2017 | Truhlik999

Ano, su lepsi a horsi.
Mna vsak prave prekvapuje neschopnost automobiliek nieco s tym urobit.

Priklad - stale sa stazuju, ze na predaji zarobia malo a dolezity je servis.

Ked som nakupoval auta - okrem najlepsej ceny som pozadoval vycislenie servisu na predpokladany priebeh km, zlozenie servisu, detailny popis na co sa vztahuje a nevztahuje zaruka, dovoz/odvoz, podmienky nahradnych vozidiel atd.
VSETCI osloveni dileri viac-menej zlyhali a neboli ani schopni, ani ochotni info podat. Je to uz par rokov, ale uz zo sukromnej praxe vidim, ze sa nic nezmenilo.

Pritom, ak chcem zakaznika udrzat, prave cez promovanie servisu je to uzasna prilezitost - ktoru vsak VSETKY automobilky hlupo podcenuju

14.12.2017 | Peter Iván

O tom bol aj zmysel celeho tohto blogu... A nejde tak ani o neschopnost automobiliek , ze by az tak nechceli,len je to velmi komplikovane .. a namahave.

Vyrobcovia su obrovske kolosy, importer je predlzena ruka vyroby ( casto sukromna firma) a predajcovia su vsetci nezavisle subjekty, s.r.o. , akciovky. ŽIAL , zaujem kazdeho je uplne iny, jeden musi vyrobit, druhy musi distribuovat a dealer predavat - a vsetci zarabat tak, aby to utiahli, stale zlepsovali vyrobky , sluzby a pritom boli schopni konkurovat.
Vo vlastnej znacke navzajom investuju hore dole, medzi sebou financie, vyrobca chce kvalitu, kontroluje a tlaci predajne siete do zvysovania kvality a zaroven ti isty casto nevedia spolupracovat, lebo ich zaujmy su kazdeho ine...Tak napr. v zapadnych krajinach si vlastne leasingovky zdieraju vlastnu predajnu siet, aby lepsie predali svoje vlastne auta ... Lebo konkurencia, trh a najlesia cena. A co je vlastne najlepsia cena, ze ? Najnizsia za nic moc kvalitu ?
Namiesto aby zlepsovali, vymyslali nove produkty, pritiahli co najviac spokojnych zakaznikov naspat do ich servisov... O co sa po predaji strasne snazia a maju v tom slabe vysledky, hlavne po skonceni zaruky.

A vyborne vystihuje Vasa posledna veta: cez servis je uzasna prilezitost - ktoru vsak automobilky hlupo podcenuju...

19.12.2017 | hulo11

Mám pocit, že za posledné roky sa to o dosť zlepšilo. Keď to už dokáže ponúknuť Dácia, ktorá je vnímaná ako lowcost, tak ostatní na tom snáď nebudú horšie.
Priamo na webe majú zverejnené napr. paušálne ceny opráv:
https://www.dacia.s...
Rovnako majú zverejnený cenník a ponuku servisných zmlúv podľa predpokladaného nájazdu:
https://www.dacia.s...

08.05.2018 | LubomirSottnik

Dobrý deň pán Iván,
už dlhšiu dobu sledujem Váš blog a na úvod by som chcel vyzdvihnúť vysoko kvalitné spracovanie vašich článkov.
V súčasnosti s mojimi kolegami pracujem na novej webovej stránke a eventuálne službe, leasinguj.sk, zameranej na sprostredkovanie leasingov a informovanie o tomto finančnom produkte.
Nakoľko je zjavné, že v oblasti leasingov máte dlhoročné skúsenosti, veľmi radi by sme sa s vami skontaktovali, prekonzultovali niekoľko záležitostí týkajúcich sa leasingu a eventuálne preskúmali možné formy spolupráce. V súčasnosti by sa spolupráca týkala konzultácie obsahu našich článkov a formy webovej stránky.
Žiaľ, nikde som nevedel nájsť Váš e-mail, a tak ak máte záujem dozvedieť sa viac, kontaktujte ma, prosím, na adrese lubomir@theboosterlabs.com

S pozdravom,
Ľubomír Sottník

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 8216
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.



Viac informácií a detailov aj na :



www.leasingexpert.sk 

Moje odkazy