Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako je možné porovnať ponuky na operatívny leasing?

30.05.2017 | Peter Iván

Diskusia (12 reakcií)

03.06.2017 | Truhlik999

preco je vyhodnejsia nizka zostatkova hodnota?

Ak by to tak bolo, vsetci ponukaju Renaulty a Dacie.

V skutocnosti najviac idu Skodky a spol.
Hyundai uz tiez v ponukach operuje s vysokou zostatkovou hodnotou na urovni Skodky.

Podla sedliackeho rozumu na aute s vyssou stratou hodnoty stratin viac, lebo lizacka si tuto stratu prirodzene da do splatky, ci?

03.06.2017 | Peter Iván

Nizsia zostatkova hodnota je v clanku myslena, len ked sa porovnava presne jeden model auta podobnej/identickej vybavy, nie vseobecne.... Inak sa to neda velmi porovnavat ...

Kazde auto ma svoju predajnu trhovu hodnotu ked je nove, a potom trhovu hodnotu s X kilometrami a vekom, ked je uz jazdene. Tento rozdiel bude zhruba urcovat, aka je vysoka mesacna splatka auta.

Aj preto su u nas koncernove auta, napr Skoda, dlhodobo najpredavanejsie, lebo rozdiel ceny na zaciatku a ich relativne vysokej zostatkovej hodnoty ich "zvyhodnuje" na mesacnej splatke, servise, spolahlivosti a pod. oproti inym.

Lacne auta, napr dve znacky ktore ste uviedli maju darmo nizku nakupnu cenu, maju zaroven nizku aj zostatkovu ... cize tento rozdiel ceny moze byt casto vacsi, ako pri inych. Aj preto nepatria medzi najpredavanejsie.

A najvacsi rozdiel , alebo stratu hodnoty ako pisete, maju auta premioveho segmentu, kde je kazde auto skoro original ... leasingovka musi tento rozdiel logicky premietnut do splatky.

V clanku skor islo o to, ci si nahodou nenastavia leasingovky dajme tomu vyssie zost. hodnoty, aby ukazali vyhodnejsie prve splatky a "chytili" si klienta, a potom si casom - aj neznalostou zakaznika pocas zmluvy -dobehnu co potrebuju ... :-)

V podstate sa jeden diskutujuci (asi zamestnanec leasingovky) k tomu priznal aj sam, staci si pozriet diskusie ( treti blog, diskusia z 27.4. - citujem: mm19194 - "ANO su leasingove spolocnosti, ktore dvihnu splatky vyssie ako by mali...Je to vsak preto, ze na zaciatku Vam ponukli nizku splatku..a potrebuju si to vykompenzovat..") zaujimave, ze ?

Dakujem

04.06.2017 | martin33

Na zaklade coho zvysi leasingovka vysku splatky ? Predpokladam, ze pokial sa neprekroci najazdeny pocet kilometrov za nejake obdobie (napriklad medzi pravidelnymi kontrolami v servise) tak nema leasingovka pravo jednostranne zvysit splatky. Alebo to tak nie je ? Mozu leasingovky operovat napriklad tym, ze sa pocas trvania najmu "znizila trhova cena daneho modelu" ?

04.06.2017 | Peter Iván

Pokial sa neprekroci najazd, tak samozrejme nemoze leasingovka chciet zmenu splatky. Ale posudzuje sa aj alikvotny najazd ! , napr. ak mate za rok najazdit 30 tis km a budete mat po roku 35 tis, ste uz mimo tolerancie viac ako 10 %. Ak ma leasingovka vo Vseobeckach - ze pri rozdiele viac ako 10 % - uz moze upravit splatku... , tak jednoducho moze. A ked vam obchodni zastupcovia budu rozpravat , ze len mozu navrhnut, dohodnete sa a pod - ale vo Vseobeckach je : leasingovka vam vypocita a posle novu splatku ... tak budte velmi obozretny...

K nahlaseniu rozdielu vas moze vyzvat leasingovka aj kvartalne,alebo raz rocne ! podla toho o ktoru sa jedna,( ani to nie je jedno) alebo na rozdiel najazdu pridu pri servisovani auta, ked dostanu info zo servisu . Porovnaju alikvotny najazd a moze prist uprava. Si zoberte ze by ste mali dvojnasobny najazd .... Aka velka bude nova splatka ???

Co sa tyka zostatkovej trhovej ceny, kazda leasingovka si ju nastavuje sama, je to jej riziko, ale pokial si ju nebudete ziadat, nemozete si byt isty nicim... , aka je vysoka , nizka, ake bude riziko s odpredajom auta na konci zmluvy.

Ak dodrzite celkovy najazd a auto odovzdate v "super" stave, je zostatkova hodnota problem len lesingovky.
Preto si pytajte vycislene ponuky, kde su vidiet polozky a zost. hodnota, aj pri zmene splatky potom viete kontrolovat zmeny poloziek a zostatkovej hodnoty - aj pri tzv rekalkulaciach/ zmene splatky.
Nie je to veru az tak lahky produkt...... :-)

04.06.2017 | martin33

V mojom pripade, ked najazdim rocne do 5000 km (auto v podstate nepotrebujem, ale musim ho obcas pouzit a taxikarov neznasam, teda taxik nie je riesenim) a kalkulaciu by som si dal urobit aspon na 10 000 km rocne, by nebolo pravdepodobne, ze najazd prekrocim.
Predpokladam, ze kalkulovat s nizsim najazdom ako 10 000 km rocne nema zmysel (splatka by klesla len minimalne), pretoze pri nizkom najazde je pokles ceny vekom vyznamnejsou polozkou ako najazdene kilometre.

04.06.2017 | Peter Iván

Ano, je to nezvycajne maly najazd, a presne ako pisete, skor vek vozidla bude hrat rolu pri zostatkovej hodnote, ani nie tak pocet km. Ci bude mat auto 20 alebo 35 tis km, po 4-5 rokoch je menej podstatne.
Nebudete potrebovat ani extra servis, mozno 1 povinnu vymenu oleja, maly servis, pripadne STK po 4 rokoch, 1 sadu zimnych pneu ( ak chcete aj sluzby, co odporucam )
Vam zrejme ide o presnu vysku splatky, aby ste mali dopredu iste naklady, nastavte si rezervu 8 tis, alebo 10 tis km/rok a nemal by byt ziadny problem pocas trvania zmluvy.
Uz si len ustrazte stav vozidla pri vrateni, aby nebolo poskodene, prasknute celne sklo a pod. , aby nebol dovod na fakturaciu nadmerneho opotrebenia. Potom mozte pocitat s fixnymi nakladmi, a mal by ste byt so sluzbou spokojny aj pri takto nizkom celkovom najazde ... :-)

04.06.2017 | Truhlik999

Rozumiem.

Inak pri koncerne je to podla mna dlhodoba marketingova strategia u nas.

Pre sukromnikov maju nadstavene vysoke ceny, ktore vytvaraju dojem exkluzivity.
Pri lizacke na firmu sa potom da cenou dostat na pozoruhodnu zlavu..
Nasledne teda lizing takehoto zlavneneho auta je vyhodny, lebo zostatkova hodnota pre ovce je umelo navysena vysokymi cennikovymi cenami.

BTW podobne sa zacina profilovat aj Hyundaipodla mojho skromneho nazoru.

04.06.2017 | Peter Iván

Ani nie tak marketing, ako skor dlhodobe meno znaciek, ktore povazujeme za "domace" ... velka siet predajcov, dostatok nahradnych dielov, ale aj spolahlivost a kvalita .... atd atd

Cenu auta nastavuje trh, ked chcete predat, ci uz sukromnym osobam, alebo firmam, musite mat predajne auto oproti konkurencii ...
Ale pravda je, ze vyska zlavy velmi napomaha dobrej mesacnej splatke, hlavne ked ma auto aj dobru - vysoku zostatkovu hodnotu. Preto vychadzaju lepsie dlhodobu urcite znacky, povedzme "nemecke" auta ...
( a vysku zostatovej hodnoty urcuje trh, zbytocne budete chciet auto predat ze nejaku sumu, ked ju nikto nebude akceptovat )

Co sa tyka povedzme teraz marketingovo tlacenych "azijskych aut", bude zaujimave sledovat, ake budu realne zostatkove/trhove hodnoty, nemaju az tak dlhu historiu na trhu jazdenych aut ako ine znacky, ked ich bude viac a viac pribudat medzi jazdenymi, urcite to bude mat stopu aj na trhu ... coho je vela, vacsinou musi zlacniet . Aby sa niektore leasingovky neprepocitali ... Ale az trh ukaze realitu. Len aby neprisla nejaka dalsia hosp. "kriza", potom sa mozu diat veci ... aj v automobilovom priemysle a predaji celkovo.

05.06.2017 | stryko drzgros

mozno by ste si mohli odpustit demagogiu, klise a logicke nezmysly ktorymi tu argumentujete ...

"Aj preto su u nas koncernove auta, napr Skoda, dlhodobo najpredavanejsie, lebo rozdiel ceny na zaciatku a ich relativne vysokej zostatkovej hodnoty ich "zvyhodnuje" na mesacnej splatke, servise, spolahlivosti a pod. oproti inym."
nezmysel ... koncern je drahsi ako konkurencia, to akoze chcete povedat ze oktavia za 20tis vyjde na mesacnej splatke lacnejsie ako napr. i30 za 16 tis. ? dobre, pripustme ze mate pravdu a koncern ma vyssiu zostatkovu hodnotu, t.j. po 3r ma oktavia hodnotu napr. 60% a i30 len 55% ... takze v pripade oktavie sa splatka vypocita z hodnoty 8000 a v pripade i30 z hodnoty 7200 € ... takze co vyjde lacnejsie
o tom servise a lepsej spolahlivosti a kvalite koncernu skoda pisat, to uz je taka urban legend ...


"Co sa tyka povedzme teraz marketingovo tlacenych "azijskych aut", bude zaujimave sledovat, ake budu realne zostatkove/trhove hodnoty, nemaju az tak dlhu historiu na trhu jazdenych aut ako ine znacky, ked ich bude viac a viac pribudat medzi jazdenymi, urcite to bude mat stopu aj na trhu ... coho je vela, vacsinou musi zlacniet . "
zaujimava logika ... takze azijske auta, ktorych je na trhu jazdeniek malo, maju mensiu zostatkovu hodnotu, ale v pripade ze ich bude vela, ich zostatkova hodnota este klesne ... nevadi, ze koncern, ktoreho je na trhu jazdeniek kvantum, si drzi udajne vysoku zostatkovu hodnotu aj napriek tomu ze ho je na trhu kvantum ... jedna veta odporuje druhej ... treba viac premyslat pred pisanim logickych nezmyslov

poznam majitelov koncernu, ktorí navstvu servisu kvoli zavadam kazdy stvrtrok povazuju za standard, este sa chvalia kto ma akeho znameho po servisoch a kto ma lacnejsi servis ... a tiez poznam majitelov "azijcov" ktory servis riesia len raz rocne aj to len kvoli garancnej prehliadke ... ale ludia su nerozmyslajuce ovce, nevedia si spocitat 2+2, kupuju koncern s naftou do mesta, platia palky za poruchy a servis, ale nedaju dopustit na to ako dobre kupili :-D

06.06.2017 | Truhlik999

Nakupoval som aj koncern aj korejcov a prave v uvodnej cene je ten vtip (bolo to sice uz par rokov dozadu).

Koncern ponukol taku zlavu, ze korejci (aj ked tiez nejaka zlava bola) sa ponuke vyrovnat dokazali malokedy..
Teda vo finale som mal za cenu korejca vozidla z koncernu - a tam uz zavazil zvycajne chudobnejsi servis koncernu (v zaruke sa okrem oleja nemeni takmer nic - 100 000 km to vydrzi a druhy majitel ich asi uz nezaujima), takze zvycajne zabral lepsi image koncernu.

Ale ako pozeram okolo seba - myslim, ze sa uz korejci prisposobili a dokazu ponuknut tiez zaujimave podmeinky, vidno ich stale viac na cestach.

06.06.2017 | Peter Iván

Ano, je to hlavne o rozdiele - medzi : cenou po zlave a zostatkovou hodnotou. Ak date na 1 auto napr. 30% zlavu a na druhe iba 10% ( a su to samozrejme auta podobnej vybavy, triedy, kategorie) tak vyrazna zlava znizi financovanu hodnotu, auto aj s nizsou zostatkovou hodnotou na konci, moze vyjst mesacne lacnejsie ...

Ale je to aj o dalsich nakladoch - servise, realnej spotrebe, ktoru malokedy beru klienti priamo pri kupe do uvahy.

Dnes sa ale naozaj konkurencia pomaly vyrovnava, vidiet to na novych modeloch, ofenzive znaciek, zvysovani kvality, vybav vozidiel, spajani sa vyrobcov, dodavatelov ... nakoniec aj tak zostanu len 3-4 globalny vyrobcovia, ktori budu vlastnit X znaciek ... :-)

06.06.2017 | Peter Iván

Ako som uz raz napisal, kazdy iny nazor, ktory vie obohatit doterajsie poznanie je dobry, slusne je odpovedat ( ak je k teme) . Nevsimol som si, ze by som tu tlacil nejaku demagogiu, alebo nezmysly, skor je to odraz toho, co na trhu existuje a snazim sa opisat, aka je realita ... a vobec nie je ulohou protezovat nejake znacky a pod...

Tazko reagovat na porovnavanie auta v tak rozlisnych cenach - za 20 tis a 16 tis .... ak myslite, ze takto Vami cenovo uvedene su to rovnake auta, vybavy a kategorie, tazko cokolvek pocitat ... Ak by takto boli nastavene cenniky predajcov, ze kupite „zhodne“ auta a ich rozdiel bude az 4000, tak by sa ine asi nekupovali, iba Vami uvedene :-) . Na druhej strane, ak chce niektora znacka vstupit vo velkom na trh, napr fleetu, nevie to urobit tym, ze si „vyrobi“ zostatkovu hodnotu, vie ist len cenou vacsich vstupnych zliav z ceny vozidla ( ale rozdiel 4 tis je fakt vela...) . Jednoducha matematika. Co sa stane po 3,5,7 rokoch, uvidi sa.

K teme zostatkovych hodnot si tu mozme vypisovat kolko chceme, spravanie trhu je druha vec. Prejdite sa trochu po bazaroch, opytajte sa, ktore auta idu za kolko, ktore su ziadane a hned by ich bazarnici vykupili a za kolko, (hlavne v SR predane, servisovane) to je realita ... ! Ze sa raz k nim mozu raz dostat aj ine znacky, preco nie, vylucene to nie je, ked presvedcia kupujucich o svojej cene, dostupnosti nahradnych dielov, spotrebe atd atd , kvalita sa dnes postupne vyrovnava .. Ak ich bude akceptovat trh, vsetko je mozne.

Ale ked dnes cca 70 % fleetovych vozidiel tvoria 2-3 znacky „jedneho“ vyrobcu, to nehovori o demagogii, ani o logickych nezmysloch, ale o tom, ze za tym nieco predsa je, ze sa tieto auta daju leasovat v dobrych (konkurencnych) splatkach, ze sa hlavne daju dobre potom predat (a zarobit na nich, nie prerobit) a ze sa nadmerne asi nekazia. Ak by tak nebolo, trh by si velmi rychlo poradil. Su znacky/modely, ktore napr. za par rokov vypadli z hry, a nie preto, ze by sa prestali vyrabat alebo reklamovat .. A opat, vsetky, znacky maju sancu dokazat, ze su dobre, kvalitne, ze maju siroku siet predajcov, ze vedia rychlo reagovat pri nahradnych dieloch, maju dobru spotrebu... Nezostava ine, len im drzat palce.

K teme „poznam majitelov koncernu, ktorí navstvu servisu kvoli zavadam kazdy stvrtrok povazuju za standard“ - je irelevantne sa vyjadrovat, ja poznam X majitelov aj jednej aj druhej aj tretej znacky, ktory chodili len na pravidelne servisy, a potom aj X takych - z kazdej znacky, ktori mali 5 problemov za rok ...
Ked mate ale par tisíc aut v portfoliu, tak si viete rychlo pozriet, ktore auta/znacky/modely, kolko „zhltli“ na bezny servis, kolko na opravu inych zavad, po zarucnej dobe a pod ...

Je logicke, ze kazdy mame iny nazor, ktore auta, znacky- su dobre, horsie, kvalitne, spolahlive viac ci menej. Ja hovorim, ze ked si nieco kupime, auto, telku, cokolvek ... tak aj pred dobry pocit z kupy :-) Tak prajem kazdemu, nech mu zostane co najdlhsie, to je podstatne ...

Peter Iván

Peter Iván
  • Počet článkov: 14
  • Priemerná čítanosť: 8216
  • Priemerná diskutovanosť: 14
  • RSS blogu

O blogu

Po 16-tich rokoch praxe a práce so zákazníkmi v najväčšej a najúspešnejšej leasingovej spoločnosti pre osobné vozidlá na Slovensku, ma neustále prekvapuje nízke povedomie o operatívnom leasingu. Preto by som chcel poskytnúť rady, informácie, zaujímavosti a možno iný pohľad na uvedenú tému. Myslím, že široká verejnosť a potencionálni klienti si zaslúžia väčšiu znalosť a informovanosť o tomto modernom produkte.



Viac informácií a detailov aj na :



www.leasingexpert.sk 

Moje odkazy