Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Peter Haspra

Mobilný operátor a Férový plyn?

01.06.2015 | Peter Haspra

Po uvoľnení monopolu na distribúciu energii začali energetici ponúkať plyn a plynári zas energie, resp. energie začali ponúkať firmy, ktoré pred tým energie neponúkali. Čo by sa ale stalo, keby na trh s dirtribúciou energii vstúpili aj mobilní operátori a začali by ponúkať napríklad „Férový plyn“?

  • Tlačiť
  • 5

Všetci súčasní distribútori sa snažia o to isté a vlastne to robia rovnakým spôsobom. Všetci posielajú svojich podomových predajcov, aby obiehali slovenské domácnosti v snahe získať čo najviac nových zákazníkov, resp. sa snažia pomocou rôznych retenčných kampaní udržať si priazeň svojich existujúcich zákazníkov.

Faktúry a cenové ponuky energetických spoločností sú častokrát zložité a neprehľadné a v duchu pravidla „podľa seba súdim teba“ si dovolím tvrdiť, že mnoho ľudí sa v nich ani nevyzná a preto novým cenovým/akciovým ponukám energetických spoločností aj nedôverujú.

Na druhej strane sú tu mobilní operátori so svojimi efektívnymi distribučnými kanálmi a efektívne zvládnutým zákazníckym servisom spolu so svojou armádou lojálnych zákazníkov, ktorí majú sklon dôverovať produktom a službám, ktoré im ponúka ich mobilný operátor.

Z pohľadu mobilných operátorov by mohlo byť zaujímavé využiť svoje existujúce kapacity na prienik do nových sektorov a získať tak ťažko napodobniteľné konkurenčné výhody.

Férový plyn/elektrina ponúkaná mobilným operátorom by nepredstavovala pre operátora žiadne dodatočné riziko a nevyžadovala by žiadne dodatočné investície. Bola by to aktivita, ktorá bude mať neutrálny, alebo pozitívny business case.

Takéto prepájanie medzisektorových benefitov, ktoré spájajú základné ľudské potreby (potreba telefonovať a potreba po energiách) by mobilnému operátorovi pomohlo vytvoriť ťažko napodobniteľnú konkurenčnú výhodu a zároveň silnejšie puto s vlastnými/novými zákazníkmi, čo môže mať pozitívny vplyv na výšku retenčných nákladov.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy akvizicia, churn, CRM, distribucny kanal, fer, lojalita, mobilny operator, retencia, spokojnost, spokojny zakaznik, synergia, telco

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1430
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1430
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.

Kalendár sa načítava...