Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Len účet nestačí

27.08.2013 | Peter Haspra

Diskusia (9 reakcií)

27.08.2013 | hulo11

1. inovátor a stratég - odvážne sebahodnotenie
2. chýba mi tu odkaz na spomínaný blog "Zákaznícke desatoro, alebo 10 veci o ktorých všetci vieme…"
3. príliš dlhé, priveľa myšlienok
4. nie je dostatočne vysvetlený "zlatý benefit"
5. Nepoznáte nikoho bez účtu v banke? Malé deti a dôchodcovia. Poznám ich dosť.
6. Banky vracajú 5% za platbu kartou? Ktorá, kedy, kde? Maximálne 0,5%. To už ale neznie tak pekne - musíte zaplatiť 1000Eur každý jeden mesiac kartou, aby sme Vám vrátili cenu balíka.
7. Ak by sa telco operátori riadili heslom - "jednoducho", tak by cenník a zmluvné podmienky Orangeu vyzerali inak. Viď nové zvieratkovské paušály.
8. Skúste napísať článok z pohľadu zákazníka, nie z pohľadu banky. Určite je tu viac zákazníkov bánk, ako bankových marketingových manažérov.
9. Pri výbere banky som nešiel cestou - kto je lepší, ale kto je menšia sviňa. Žiaľ.
10. Rozmýšľali ste nad tým, že niekedy to nie je o zlatom benefite, ktorý naláka zákazníka, ale kill prúsere, ktorý odrádza zákazníka? Napr. internet banking vo Flashi, povinná "kalkulačka" na overenie zadaného príkazu...

27.08.2013 | OliWer

Ďakujem za zhrnutie, článok sa mi čítať nechcelo. Z Vašich 10 bodov som si nadobudol pocit, že som sa rozhodol správne.
K bodu 3: Najnovšie Sberbank láka na vrátenie 5% za platby energií a iných služieb max. do výšky úhrad 300 EUR, teda Vám vrátia max. 15 EUR, reálne menej, pretože platiť tri stovky za plyn a elektrinu (inertnet a telefón), to by ste museli mať doma malú oceliareň alebo stredne veľkú firmu. Balík však stojí 10 EUR, teda je minimálne o 5 EUR predražený. Summa summarum, ZBERBAnk Vám nevráti nič, len to, čo jej navyše zaplatíte na mesačnom poplatku za tento balík. Ak platíte za energie (telefóna internet) menej než 100 EUR mesačne, tak na balíku dokonca prerobíte.

30.08.2013 | Filip Vítek

Hned na zaciatok pre korektnost diskusie poviem, ze som zamestnanec SBERBANK. Vyhodnost alebo nevyhodnost produktu si musi kazdy posudit sam za seba, k tomu sa nebudem vyjadrovat, lebo cokolvek poviem, tak ma aj tak budete obvinovat z propagandy.

Tak sa vyjadrim len k tym malym oceliarniam. Priemerne vydavky na energie pre 4 clennu domacnost su viac ako 180 eur mesacne, len pausal za mobil s datami je cca 15EUR/osobu a mesiac. Potvrdil to aj prieskum na vzorke viac ako 2000 ludi, ktory Sberbank transparentne zverejnila tu http://www.sberbank...

A to sa bavime o priemere za byty a domy spolu. Rodinne domy, ktore kuria plynom maju mesacne platby vratane kablovky a telefonov vysoko cez 200 EUR, len su roztrusene do invidiualnych platieb, tak si to nie kazdy v hlave spocita dokopy.

Svoje by k tomu zrejme povedali aj vsetci ti, ktori si ten produkt uz dojednali, doslova kazdy den ich pribuda.

Howk, aby sme zostali len v rovine komentaru na tie naklady, ako som slubil.

27.08.2013 | Peter Haspra

1 -
2 - ten clanok je na inom serveri, preto som tam nedal link
3 - suhlasim, ze je to dlhe - je to cena za moju snahu dolozit svoje tvrdenia argumentami (zaroven som nemohol byt prilis konkretny).
4 - pisal som v naznakoch. zlaty benefit je pre mna to, koli comu zakaznik zmeni/vyberie banku - naznacoval som to, ze podla mna to nie to, co je priamo obsahom balika k osobnemu uctu, ale nieco mimo toho - v zavere som sa pokusil naznazit smer
5 -
7 - toto je na dlhu diskusiu - vsetkym v telco sektore dlhodobo vychadzala v prieskumoch jednoduchost - co ma zaroven dopad na ceny a teda aj vynosy. s jednoduchostou zacalo O2 a pod ich tlakom sa touto cestou postumne vydali vsetci operatori.
8 - clanok z pohladu zakaznika si musi napisat na domacu ulohu kazda banka sama - to banke presne povie co ma robit, aby bola uspesna
10 - myslim, ze v clanku som naznacoval, ze je podla mna narocne najst dovod, koli ktoremu by zakaznik zmenil banku a ze kym je zakaznik spokojny, nema dovod vnimat podnety od konkurencie. zvlast pri cenach uctov do 5€ nema dovod riesit, ci usetri 1-2 € mesacne (a aj to setrenie je otazne) pisal som aj to, ze je dolezite pochopit dovody a hlavne okamihy, kedy zakaznik riesi vyber osobneho uctu - teda bud svoj prvovyber, alebo zmenu banky.

28.08.2013 | grgo

Pekný článok, tiež ma prinútil trochu sa zamyslieť nad tým čo vlastne od banky oočakávam. Podľa mňa hlavným dôvodom prečo ľudia nereagujú na "zlaté benefity" je práve to čo ste opísali aj v článku - nedôvera. Zmena účtu je otrava, treba prepísať trvalé príkazy, a aj keď ste len zamestnanec máte oštaru s oznamovaním nového účtu zamestnávateľovi atď. Keď už do toho idete bolo by dobré mať nejakú základnú formu dôvery v to že "zlatý benefit" ktorý bol pre vás ťahúňom nebude mesiac po kampani jednostranne bez oznámenia banky zmenený s tým že vám ostanú akurát oči pre plač.

Takže pre mňa ako potenciálny zlatý benefit ostávajú iba veci ktoré majú akotak trvalú hodnotu. Veci ako napríklad:

- Dobrý internetbanking
- Dobrá reakcia na problémy (ak nastane maximálne raz za jeden či dva roky)
- Trvalá transparentnosť (vzhľadom na otrasný bankový sektor to znamená že som bol *****ý tak maximálne raz až dvakrát za životnosť)

Okrem tohto by ale banky ak chcú prebrať zákazníkov od konkurencie určite by mali zapracovať na jednoduchosti prebratia konkurencie. Napríklad mať možnosť v internetbankingu jednoducho importovať zoznam kontaktov, a trvalých príkazov.

28.08.2013 | hulo11

Ak požiadaš banku o presun účtu(žiadosť zanesieš do starej aj novej banky, alebo s overeným podpisom len do novej banky), tak ti prenesú trvalé príkazy, inkasá, súhlasy s inkasom. Majú to prikázané zákonom.

28.08.2013 | grgo

Dik za info, to som nevedel. Aj keď to už začína strašidelne - "žiadosť zanesieš do starej aj novej banky". Založenie účtu si predstavujem tak že to vybavým cez internet a maximálne mi banka pošle zmluvu na podpis a pätné odoslanie.

28.08.2013 | Peter Haspra

zda sa mi, ze k "prenosu" uctu medzi bankami spolu so vsetkymi trvalymi prikazmi, je potrebne aj notarske overenie - teda aj navsteva notara

30.08.2013 | Filip Vítek

Okrem notarskeho overenia, ktore vyzaduje zakon, navyse ani ziadostou o presun uctu sa neda vyriesit vacsina povolenych inkas, lebo tam musi prestat inkasovat dana utilita a zacat inkasovat niekam inam. A to nemoze urobit za klienta nova banka ani ak ma jeho notarsky suhlas, ak povodna banka nemala s utilitou zmluvu o elektronickom ohlasovani, co ma len limitovany pocet utilit.

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1432
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.