Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Peter Haspra

Ako na viazaných zákazníkov?

03.06.2015 | Peter Haspra

Nedávno som počul o tom, že veľa zákazníkov nechce/nemôže zmeniť svojho mobilného operátora, pretože sú viazaní, pričom podľa mňa veľká časť zákazníkov ani nevie do kedy a či ešte vôbec sú viazaní.

  • Tlačiť
  • 0

Ako môžeme pretiahnuť viazaných zákazníkov od konkurencie?

Čo keby sme na seba prebrali bremeno zmluvnej pokuty za viazaných konkurenčných zákazníkov?

Predstavme si nasledovnú situáciu:

Operátor: „Dobrý deň, mám pre vás skvelú ponuku, ....“

Zákazník: „ To znie super, ale ja som ešte stále viazaný, ...“

Operátor: „To nevadí, my to za vás vybavíme a v prípade pokuty, ju zaplatíme za vás, ...“

Na takýto scenár by ľudia podľa mňa počúvali.

Aké riziká by na seba prebral operátor? Podľa mňa minimálne. Zmluvná pokuta podľa môjho názoru môže byť účtovaná na začiatku viazanosti max. do výšky dotácie na telefón, resp. do výšky poskytnutej zľavy z paušálu, ktorá je podmienená viazanosťou. Zmluvná pokuta by mala byť postupne rovnomerne znižovaná počas celej doby viazanosti až na 0€ po uplynutí doby viazanosti. Z toho vyplýva, že prípadné/oprávnené zmluvné pokuty môžu byť v priemere len na symbolickej úrovni s ohľadom na dobu do konca viazanosti jednotlivých zákazníkov a s ohľadom na výšku dotácie na telefón a s ohľadom na výšku zľavy z mesačného poplatku za paušál s viazanosťou v porovnaní s cenou rovnakého, ale neviazaného paušálu. Pokiaľ sa stane, že zákazníci majú zmluvnú pokutu na svojej zmluve o viazanosti uvedenú v nepomerne vyššej sume, tak by to malo byť neoprávnene.

Myslím si tiež, že žiaden operátor nepôjde do súdnej konfrontácie s iným operátorom, pokiaľ ide o otázku viazanosti, pretože by sa sám vystavoval riziku, že prípadná prehra by mohla znamenať, že výsledok takéhoto súdneho sporu by sa mohol uplatniť na všetkých ďalších viazaných zákazníkov. Myslím si tiež, že s takouto ponukou môže v súčasnosti prísť len jeden operátor, ktorý od začiatku postavil svoju stratégiu na neviazanosti.

Preto moja odpoveď na otázku ako konkurencii  pretiahnuť viazaných zákazníkov je: „Preberme na seba „ťarchu“ zmluvných pokút za zákazníkov, ktorí sú v súčasnosti viazaní u konkurencie, pretože sa nám to oplatí aj za cenu prípadných súdnych sporov, ktoré podľa mňa nepredstavujú významné riziko“.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy akvizicia, fer, lojalita, mobilny operator, novy pausal, paušál, postpaid, predaj, prepaid, retencia, spokojnost, spokojny zakaznik, telco, zachrana

Diskusia (0 reakcií)

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1434
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1434
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.

Kalendár sa načítava...