Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Peter Haspra

Ako má vyzerať úspešný mobilný virtuálny operátor?

05.06.2015 | Peter Haspra

Na Slovensku máme, alebo sme mali viacero mobilných virtuálnych operátorov (MVNO) a každý o sebe tvrdí, že sa v jeho prípade jednalo o úspešný projekt. Mojim cieľom nie je polemizovať o tom, ale ponúknuť koncept MVNO, ktorý by bol iný a ktorý by mohol mať oveľa vyšší potenciál na úspech.

  • Tlačiť
  • 2

Koncept o ktorom chcem písať by bol postavený na prepojení medzisektorových benefitov, ktoré predstavujú základné ľudské potreby – v tomto prípade potrebu telefonovať a napríklad potrebu bankovať, resp. niektorú z ďalších ľudských potrieb.

Primárnym cieľom nebude predaj SIM za účelom zisku z jej používania, ale predaj SIM ako doplnkového benefitu k úplne iným produktom a službám iných spoločností. Takéto prepájanie medzisektorových benefitov, ktoré v sebe spájajú základné/dennodenne využívané ľudské potreby, vytvárajú zároveň silnejšie puto so zákazníkmi, ktorí majú nižší sklon ku zmene poskytovateľa služieb, čo má pozitívny vplyv na úsporu retenčných nákladov.

Scenár č. 1: Spoločnosti ktoré majú významný rozpočet na podporu akvizície (SAC), resp. retencie (SRC) ako sú napríklad banky

  • Vhodné na podporu akvizície a retencie pre spoločnosti s významnou výškou SAC/SRC (banka/úver/účet, ...)
  • ČSOB a PABK mali kampaň na účet, kde rozdávali tablety/smartfóny, resp. ponúkali 300€ za nový aktívne využívaný účet, resp. banky ponúkajú rôzne zľavy za poskytnutie úverov

Scenár č. 2: Spoločnosti ktoré nemajú významnú výšku SAC/SRC ako napríklad energetické spoločnosti

  • Vhodné pre spoločnosti s nízkou výškou SAC/SRC
  • Akvizícia, záchrana a retencia: banka, (úvery, účty), energetické spol.,

Scenár č. 3: Spoločnosti, ktoré chcú svojim zamestnancom ponúkať zaujímavé benefity dotované zo sociálneho fondu.

  • Prepojenie na čerpanie benefitov zo sociálneho fondu, resp. zľava pre zamestnancov a ich blízkych
  • Voľné minúty/zľava

V čom je „finta“, kto to zaplatí?

Finta spočíva v produktoch/tarifoch, ktoré sú dotované tretími stranami v rámci ich súčasných SAC/SRC rozpočtov, resp. zo sociálneho fondu tretích strán, resp. sa jedná o produkty, ktoré tretie strany ponúkajú ako benefit ku svojim produktom a službám za nákladovú cenu za minútu, pričom tieto tretie strany nemajú primárnu motiváciu zarábať na predaji SIM kariet, ale ponúkať svojim zákazníkom dodatočné benefity s cieľom zvyšovať svoju vlastnú atraktivitu a zároveň zvyšovať lojalitu svojich zákazníkov.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy akvizicia, balik sluzieb k osobnemu uctu, benefity k osobnemu uctu, channel management, churn, CRM, distribucny kanal, fer, len ucet nestaci, loan, lojalita, mobilny operator, novy pausal, osobne ciele, osobny ucet, paušál, postpaid, predaj, prepaid, retailove bankovnictvo, retencia, spokojnost, spokojny zakaznik, synergia, telco, urok, úver, vynosy, vyska splatky, zachrana, zlaty benefit

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1434
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1434
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.

Kalendár sa načítava...