Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako by mohli veľké banky predávať viac úverov?

18.06.2015 | Peter Haspra

Diskusia (15 reakcií)

19.06.2015 | noblesa

Nope.
Ked clovek chce uver, tak ide do banky alebo za poradcom, a necaka kym mu niekto zavola. 99,99% takychto telefonatov, ktorym banky terorizuju naivnych brigadnikov sa teda konci drvivym neuspechom, pretoze jedine klientov otravuju a stracaju ich cas.

A vseobecne k blogom - na vasom mieste by som sa sustredil na vymyslenie nejakej pridanej hodnoty namiesto kvanta omielanych a notoricky znamych pravd uz tristotisickrat napisanych niekde inde.

19.06.2015 | Peter Haspra

nepisal som o tom ako plosne predavat uvery cez telefon, ale o tom, ze je efektivne volat vlastnym zakaznikom, ktori maju uver v inej banke a tymto ponuknut, pomocou vhodnej argumentacie, v ich vnimani vyhodnejsi uver.

19.06.2015 | libertarian

"je efektivne volat vlastnym zakaznikom, ktori maju uver v inej banke "

-zákazník, ktorý má v prvej banke peniaze na účte, a v nej, alebo v inej banke má uver, je *****. Mať úročené peniaze urokom 0,0nič percenta, a sučasne mať uver, ......
Ja mám slušnu sumu v jednej banke, a odtiaľ mi furt vypisuju, že mi daju uver. Magori. Oni mi platia urok blízky nule, a ešte chcu na mne zarobiť na úvere.
Tato tema je o hovne. Banky zarabaju na ludskej hluposti.

20.06.2015 | Peter Haspra

nepisal som o ludoch s usporami, ale o bezbych ludoch, ktori maju svoj bezny/osobny ucet v jednej banke a uver z roznych dovodov z inej banky. takychto ludi je na Slovensku velmi zaujimavy pocet.

20.06.2015 | martin33

Presne tak. Mne tiez z jednej banky, kde som mal na podnikatelskom ucte sumu X volali, ze mi pozicaju za nejakych 10% p.a. sumu X/10 a este sa cudovali, ze som tuto "vyhodnu" ponuku odmietol :-)
A este par slov k blogu.
Ludia, ktori maju "pozitivny" vztah k uverom a maju uver v inej banke su castokrat tak rizikovi, ze pozicanie dalsich penazi by bola pre banku samovrazda. A ti, co su z hladiska banky malo rizikovi (maju vzhladom k prijmu a majetku male zadlzenie), su zase vacsinou finacne gramotni a na reklamne ponuky na uvery nereaguju, pretoze vedia, ze v 90% pripadov (hlavne ked ide o cistu spotrebu) je najlepsim "uverom" si ziadny uver nezobrat.
Na slova z blogu - "Výhodou takéhoto riešenia je to, že v klientových očiach ponúkam lacnejší uver s nižším úrokom, reálne však stále pracujem so štandardnou ponukou bez zľavy." sa da reagovat len jednym slovom. PODVOD.
V kazdom pripade, viac CRM rieseni v bankovnictve by som privital, ak by mali v mojej banke pri mojom mene zaznam "tento clovek na ponuky uverov nikdy neraguje" a preto by z banky nevolali s ponukami, usetril by som dost casu. Na druhej strane banku chapem, ked jej z databazy vypadne, ze dany clovek ma nadpriemerny prijem, ma majetok a v uverovom registri okrem jednej, uz splatenej hypoteky, bez jedinej vymeskanej splatky, nie je ziadny zaznam, je nutkanie, predat dalsi uver, pri minimalnom riziku jeho nesplatenia, naozaj vysoke.

20.06.2015 | pixall

Mam s uvermi jednu veselu prihodu... Mam kupenu nehnutelnost, ktora sa pouziva na podnikanie aj byvanie. Ciastocne bola financovana hypotekou pre mna ako fyzicku osobu. Chcel som hypoteku prehodit na firmu, v ktorej som jediny spolocnik a ktorej jedina cinnost je sprava a udrzba tejto nehnutelnosti. Banka s tym mala velmi velky dusevny problem, neboli ochotni dat uver firme (resp prehodit existujuci uver na firmu). Ale ponukli mi skvele riesenie... Mam si zobrat dalsi uver ako fyzicka osoba, peniaze z toho uveru vlozit na terminovany ucet, a potom si mozem zobrat uver pre firmu, ktory bude zaruceny peniazmi na tom terme... Fyzickej osobe mi pozicaju za 3,5%, na terme zarobim okolo 1,5%, a na firme potom daju uver za 6%... Chvilu som myslel ze je to vtip, ze mam dat peniaze na term za mizerny urok (ktory este bude zrazkovou danou zdaneny), aby mi mohli pozicat rovnaku sumu za vyssi urok... Ale nebol to vtip, mysleli to vazne, vraj sa to tak robi bezne. Tak to musi byt narod bezne ukecatelny na riadne hovadiny...

22.06.2015 | Robo B.

p. Haspra a Vy si myslite, ze banky tento Vas navod nepouzivaju? Videli ste vysledky bank za minuly rok? Ich predaje v uveroch? (najdete to aj v prilohe Trend-u)... Banky dobre vedia, ktori klienti maju inde uvery, dokonca vedia aj v akom objeme... Sorry, ale nenapisali ste im nic, co by nevedeli... Ak ste to mysleli ako navod pre ine firmy v prenesenom vyzname, tak fajn :-)

22.06.2015 | Peter Haspra

toto bola myslienka asi spred 2 rokov, kedy som sa tym zaoberal a podla cisel, ktore som vtedy videl v mojich analyzach to banky takto nerobili. ci to robia teraz, to neviem povedat, resp. o niektorych veciach sa pisat neda.
vsetky svoje clanky pisem skor ako inspiraciu vo vseobecnosti aj pre ine firmy/odvetvia.
P.

02.07.2015 | Filip Vítek

Peter, ak sa nad tým naozaj zamyslíš tak ani tie posledné tri otázky sa naozaj šikovná banka pýtať nemusí. Rozlíšiť spotrebák do hypotéky sa predsa dá aj inak ako, že sa spýtam, či je to spotrebák. jediné, čo nie je zrejmé je maturita úveru (aj keď aj to by sa dalo poľahky a pomerne presne odhadnúť, treba však zapojiť spätný anuitný kalkulátor a otestovať niekoľko hypotéz).

Čo ma však najviac mrzí je ten navrhovaný postup. Telefonát z pobočky ? Čo sme v 80tych rokoch? Dnes predsa stačí ponuka v IB, aktivácia SMS kódom alebo dokonca v priamo mobilbanking Appke. Západné banky dokonca už posielajú predpokladanú výšku úveru ako RTB parameter do aukcie o leady. Preboha telefonát už nieeeee!

03.07.2015 | Peter Haspra

Filip, viem, ze su rozne moznosti, ako oslovit ludi s ponukou, alebo ako sa dopatrat k roznym informaciam. su ale aj rozne zakaznicke segmenty a nie vsetky pocuvaju na veci o ktorych pises. zaroven je tu velka skupina zakaznikov, ktora pocuva na osobny rozhovor a velmi dobre reaguje na scenar, ktory som opisal. tie 3 otazky maju tiuez svoje opodstatnenie.

velmi dobre si uvedomujem, ze technologicky mame tretie tisicrocie, ale zaroven si uvedomujem aj to, ze nie vsetci ludia funguju na technologiach tretieho tisicrocia.

03.07.2015 | Peter Haspra

Filip, pamatam si na jednu diskusiu na linked in, kde si obhajoval ucet za 9-10€ mesacne s tym, ze cisla ti ukazali, ze to je presne to, po com ludia tuzia, lebo to vlastne nebude stat 9€, pretoze sa im bude vracat cast platby za byvanie a teda budu mat ten ucet vlastne zadarmo.
naliali ste do toho kopec EUR, mali ste velku TV kampan a podla mna ste ten ucet nemali vela novych aktivacii z trhu.
matematicky ste mali nepriestrelne argumenty, a predsa mala ta uvaha podla mna jednu chybicku - ludia nerozmyslaju v matematickych vzorcoch, ani v "biznis kejsoch" a tvoj koment je rovnaky - "matematicky" je spravny a da sa s nim len suhlasit, ale pravdou je, ze ludia nie su stroje...

17.07.2015 | Filip Vítek

Nie som si celkom isty, ako sme sa od toho, ze call centrum nie je spravny kanal dostali k matematickym vzorcom. Rovnako som si nie isty o akých matematických vzorcoch hovoris vo svojej reakcii, lebo ja som povedal len tolko, ze pytat ci uver je spotrebak alebo hypoteka je uuuuuplne zbytocne, lebo to je zrejme uz z vysky uveru (banky nepoziciavaju na spotrebaky viac ako 25.000 EUR na hlavu) a 99.99% hypotek je na viac ako 25.000 EUR. Ak toto robi z mojho komentu matematicky vzorec, tak ok voci tomu nic nenamietam.

Co sa tyka toho uctu, o ktorom hovoris: nemozem prezradit konkretne cisla, ale poviem len Tolko, ze priniesol velmi zaujimave zostatky na uctoch, z ktorych uhrn vkladov bolo naozaj mnoho ciferne cislo. Pre danu spolocnost uz nepracujem, takze nemam dovod im nejak drukovat, ale som presvedceny, ze dana kampan priniesla vacsi efekt ako kreditna karta, o ktorej pred vianocami spieval Karel Gott alebo ako kampan na to, ze IBAN sa da citat smartfonom ako cislo.

Ad ludia nie su stroje> Je to take klise, voci ktoremu sa samozrejme neda namietat, lebo je to tautologia. Nemam s tym vyrokom problem, myslim vsak, ze sa castejsie pouziva na maskovanie opacneho problemu: Nevyuzivame udaje, ktore mame k dispozicii a tento nedostatok schovavame za to, ze ludia predsa nie su stroje. Skutocne dobre CRM kombinuje vysledky psychologicky a neurologickych zisteni s datami o klientoch. Zdoraznujem vsak slovo KOMBINUJE ...

20.07.2015 | Peter Haspra

Filip - kampan s KArlom si nepamatam a s tvojim komentom k IBANu suhlasim.
rovnako sme zajedno v tom, ze CRM je kombinaciou roznych nastrojov a roznych zdrojov informacii ...
k tym vzorcom o ktorych som pisal v reakcii na tvoj koment - myslim, ze som mal na mysli to, ako si argumentoval, ze zakaznik si v priemere 9eurovy ucet vie vdaka vasej zlavovej scheme zlacnit az na nulu s tym, ze v priemere to vychadza tolkym ludom ..... podla mna ludia skor videli ucet za 9€ a dalej nevnimali a vyhodnotili si ucet ako drahy a nedopocitavali to, k akej zlave sa vedia dorpracovat - myslim ze toto som mal na mysli.

17.07.2015 | Filip Vítek

Fajn. Ako pocetny je podla Teba segment, ktory si berie uver a nechodi vôbec do Internet bankingu ?

20.07.2015 | Peter Haspra

:-) netusim aky je tento segment pocetny - uz nie som v banke.
ja napriklad chodim na internet banking, alebo skor na mobil banking casto - nikdy som ale necital spravy, ktore mi tam banka posiela (vlastne na internet banking ani nechodim)
cokolvek mi na mobilbanking banka zavesi, tak ma to nezaujima - toto som mal na mysli - ze je super mat banku v mobile a je super mat moznost ako banka komunikovat so zakaznikom cez aplikaciu - ale nemas zarucene, ze je to zo strany zakaznika komunikacny kanal, ktory nekonci tak ako reklamne letaky v schranke - teda rovno v kosi bez toho aby si to clovek precital - toto som mal asi na mysli.

a zrovna ludia/segment, ktorych som mal v tomto clanku na mysli, patria medzi obycajnych priemernych ludi, ktory nemaju vztah k modernym technologiam.

Peter Haspra

Peter Haspra
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 1429
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Inovátor a stratég.