Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Banky v súčasnosti skúšajú rôzne spôsoby ako získať nových, alebo ako si udržať existujúcich zákazníkov s hypotékami. Zväčša to ale vždy končí pri argumentácii o cenách produktov, ktorá ide priamo z banky, alebo v mnohých prípadoch cez rôzne alternatívne distribučné/maklérske siete. 2
Predstavme si, že máme malú firmu na výrobu mäsových výrobkov s celoslovenskou pôsobnosťou, máme kvalitné výrobky a niekoľko takých o ktorých sa dá povedať, že sú na Slovensku jedinečné, ale zároveň máme aj obmedzené zdroje na obchod a marketing. 2
Svoj osobný účet mám vedený v jednej z najväčších slovenských bank (budem ju volať – “moja banka”), pričom spotrebný úver mám z inej banky.
Viackrát sa stalo, že mi volali z “mojej banky”, resp. z mojej druhej banky, a chceli mi predať úver.
15
Banky v snahe udržať/navyšovať svoje výnosy, začínajú vyvíjať rôzne aktivity z oblasti X/U sell v rámci vlastnej zákazníckej bázy, alebo ako to bankári majú radi – snažia sa predávať viac...
Na Slovensku máme, alebo sme mali viacero mobilných virtuálnych operátorov (MVNO) a každý o sebe tvrdí, že sa v jeho prípade jednalo o úspešný projekt. Mojim cieľom nie je polemizovať o tom, ale ponúknuť koncept MVNO, ktorý by bol iný a ktorý by mohol mať oveľa vyšší potenciál na úspech. 2
Využime vlastnú zákaznícku bázu mobilných operátorov a dajme retencii a súťaži o zákaznícku priazeň nový rozmer – ťažko napodobniteľný medzisektorový benefit – vlastnú banku. 2
Nedávno som počul o tom, že veľa zákazníkov nechce/nemôže zmeniť svojho mobilného operátora, pretože sú viazaní, pričom podľa mňa veľká časť zákazníkov ani nevie do kedy a či ešte vôbec sú viazaní.
Po uvoľnení monopolu na distribúciu energii začali energetici ponúkať plyn a plynári zas energie, resp. energie začali ponúkať firmy, ktoré pred tým energie neponúkali. Čo by sa ale stalo, keby na trh s dirtribúciou energii vstúpili aj mobilní operátori a začali by ponúkať napríklad „Férový plyn“? 5