Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Sú si naozaj všetky príjmy rovné?

14.09.2010 | Peter Furmaník

Diskusia (8 reakcií)

14.09.2010 | Ivan Kahanec

Tieto skupiny ludi (SZČO, autori, spoločníci obchodných spoločností a ich štatutári) zneuzivaju system, ako je nastaveny teraz. Nevravim, ze vsetci, ale mnohi. Proste ho obchadzaju, aby mali vyssi cisty prijem pri rovnakych nakladoch "zamestnavatela". Tito ludia by mali byt zamestnancami.

14.09.2010 | Peter Furmaník

mozme diskutovat aj o tomto, ale clanok bol o inom:) Teda ked uz stat chce alebo si mysli, ze ma podporovat vsetko mozne, tak by mal prave podnikanie a samostatnu aktivitu a to formou takychto velmi miernych povedzme "ulav". A nie dotaciami, ktorych je slusne vela.

14.09.2010 | skorodochodca

Skúste vysvetliť, v čom je systém zneužívaný? A ako?
Tvorca zákona o daniach z príjmov mal jasno, keď oddelil príjmy z práce a podnikania. Paragrafy 6 a 7 sú napísané dobre a príjmy z nich sú zdaňované ekvivalentné. Ich ekvivalencia je v tom, že tí, ktorí odložia spotrebu a investujú, budú mať výnosy zdaňované rovnako. Niekto kúpi akciu, dostane po zdanení výnosov dividendu. Niekto vloží do spoločnosti s r.o., a po zdanení a rozdelení zisku obdrží podiel. Niekto vloží do banky na úložku, dostane po zrazení dane úrok. Niekto dá do fondov a zdaňovanie je to isté.
Uvalenie dodatočnej dane (eufemisticky: zdravotné poistenie) len na niektoré ich znevýhodní. Prečo na môj podiel zo zisku s.r.o. bude uvalená ďalšia záťaž 10%, a na výnosy zo sporenia = úroky, toto zaťaženie nebude? Nebude výhodnejšie presunúť peniaze do banky a nepodnikať?
A ak narážate na príjmy fyzických osôb z práce, tak tam by som zjednotenie uvítal. To však možno urobiť, ak sa všetky odvody presunú zo zamestnávateľa na zamestnanca. Teda, subjektom odvodov bude človek, nie firma. A k tomu treba zaviesť spriemernenie sociálnych odvodov tak, ako sa to robí u daní a zdravotného poistenia. Ročné daňovoodvodové priznanie by po zhrnutí príjmov určilo výšku ročného poistenia, stanovilo by daňový základ, zohľadnilo odpočitateľné položky a výslednú daň.
Daň a poistné by sa vracali, alebo doplácali. Preddavky by sa stanovili podľa mesačných tržieb tak, ako je to u zamestnancov. Snáď by už zamestnanci tak veľmi nezávideli.
Treba si dobre uvedomiť, že sociálne poistné zakladá budúce nároky, zdravotné je v podstate nevratná daň a rovnako je nevratná daň. To sociálne poistenie sa bude odvíjať od platieb a výkonnosti spoločnosti v čase vzniku plnenia. Kto dnes neplatí sociálky, nebude môcť počítať s veľkým plnením. Ale ruku na srdce, kto založí podnik, vedie ho úspešne, zaučí do tajov svojho blízkeho, ktorý sa o neho dostatočne na starobu postará, potrebuje dôchodok?
Vaša posledná veta by mala platiť, ale len na konateľov, ak už nemajú iné zamestnanie a príjem z neho. Teda, Mihál mal byť prihlásený ako zamestnanec vo svojej s.r.o. aspoň s minimálnymi odvodmi. Zákon pozná v tomto prípade pojem "vzťah obdobný pracovnému pomeru".

14.09.2010 | LPB

Súhlasím s pánom Kahancom a myslím, že autor pozná problematiku veľmi povrchne. Alebo je zaujatý. Ako by to asi vyzeralo, keby sme všetci mali svoju živnosť a plné skrine zmlúv... veď sme momentálne motivavaní.

14.09.2010 | Peter Furmaník

a mozno spoznate problematiku menej povrchne. Clanok bol vsak naozaj o inom, nez nabadat ludi na podnikanie. Vsetci mame na vyber. Myslim si ze vedla seba dokazu existovat aj podnikatelia aj zamestnanci a tak to ma byt. A rozdiel tam vzdy bude.

15.09.2010 | laso

Majú totiž motivačný charakter – ich existenciou štát podporuje samostatnú aktivitu, ..."

treba podporit aj aktivitu statnych uranikov, ucitelov, lekarov, smetiarov,zamestanacov pri pase,poslancov...
-aj ked je zas fakt, ze pri tom pase sa podpori aktivita HROZBOU a casto aj fyzickym natlakom-takze tam poriadne ZDANIT tych 400 EUR..netreba ziadne vynimky
- na ucitelov zas plati bic navyku - taklze ani tym nedat vynimky
-statni uradnci- tu plati hrozba prepustenia a straty definitivy- takze znizit palty a nepytat sa
-lekari- no, tych lepsich zacina byt malo, tak OPATRNE,aby sme ich nena****
-poslanci- neradi, ale predsa len treba nejako presvedcit, ze tych 10% si VYNAHRADIA inak..

15.09.2010 | eExcel

"Tieto skupiny ludi (SZČO, autori, spoločníci obchodných spoločností a ich štatutári) zneuzivaju system, ako je nastaveny teraz. Nevravim, ze vsetci, ale mnohi."

Takéto názory sú bežné a majú jediný motív - závisť. Táto závisť ide tak ďaleko, že hoci si jej autor sám uvedomuje, že nie každý zneužíva systém (takisto nie každý zamestnanec nezneužíva systém (hodinové obedy, hodiny na internete, súkromné telefonáty, flákanie rôznych druhov, ...)), je mu jedno, že poškodí tých, ktorí systém nezneužívajú (a musia riešiť veci, o ktorých sa zamestnacovi ani nesníva) vo svojej nekontrolovanej závisti by boli schopní zrušiť všetkých podnikateľov, ak by bol medzi nimi jeden, ktorý systém zneužíva.

Áno, závisť je významnou črtou priemerného slováka. A nie hocaká závisť, ale závisť z najhúpejších. Títo ľudia sa namiesto toho, aby sa zaoberali tým ako štát využíva ich peniaze a príkro to kritizovali - usilujú o jediné - aby aj susedovi zdochla koza.

Inak poznámka k tomu údajnému zneužívaniu - tento závistlivý ľud si samozrejme neuvedomuje, že tí, ktorí "zneužívajú" zároveň nie sú poistení, nie sú a nebudú záťažou pre rozpočet štátu v budúcnosti. V inom kontexte by títo závistníci iste zamudrovali o tom, ako nebude na dôchodky, lebo "demo kríza". No kvôli SZČO, autorom atd. to určite nebude. Tí dôchodky od štátu poberať nebudú. A teraz ani tí, ktorých "liberál" donúti platiť, hoci už nestihnú odpracovať dostatočný počet rokov pre nárok na dôchodok. Ale to týchto ľudí nezaujíma, hlavne, aby im zdochla koza (a poprepúšťali tých najspravodlivejších zamestnacov).

K článku - plný súhlas. Je naozaj smiešne, že strany, ktoré sa prehlasujú ako liberálne šliapu po posledných zbytkoch priestoru pre individualitu, a zodpovednosť jednotlivca.
To, čo vymyslel Mihál s Miklošom je niečo tak ľavicové, že oproti tomu bolo konanie Vierky Tomanovej extrémne pravicové.

18.09.2010 | gataca

ak niekto potrebuje požičať pár euro na založenie živnosti, rád pomôžem. a potom sa môže realizovať nie ako zamestnanec, ktorému povedia čo, kedy a ako, ale ako tvorivá osobnosť.

Peter Furmaník

Peter Furmaník
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 3890
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Pôsobím v oblasti podnikových financií a ekonomického poradenstva. Som fanúšikom zlepšovania podnikateľského prostredia a najmä zjednodušovania a znižovania daní a odvodov.