Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

eTax, eDane, EZU: posielajme radšej priznania papierovo, bude to lacnejšie

22.11.2012 | Peter Furmaník

Diskusia (11 reakcií)

22.11.2012 | acase

Ditec v clanku Funguje? Zahodit a kupit este raz, tvdi, ze nema neuspesny projekt
Ak si pozriete tento ich vysledok
http://www.sme.sk/c...
je zrejme, ze pod uspesnostou projektu nevidia spokojnych uzivatelov, ale spokojneho objednavatela. Tak mi to je jasne, preco FS podpisuje DITEC !!!

22.11.2012 | Pavol Čižmárik

Tato vec (zrusenie EZU) ma tak dozrala, ze som zacal na tuto temu pisat clanok na svoj blog. Predbehli ste ma, vdaka za to, lepsie by som to urcite nenapisal.

Je to totalny skandal, jediny naozaj elektronicky system, ktory fungoval, hadzeme do kosa a vraciame sa k tomu, s cim boli len problemy.

Je pravda, ze i pri EZU sa clovek nevyhol uvodnej navsteve na DU, no potom to uz ficalo.

Problem s EZU je zrejme v tom, ze nie je mozne pracovat s nim s danovymi subjektami, ktore maju DIC vydane po 1. 4., co ma udajne suvis s navratom k povodnemu systemu na registraciu subjektov.

Urcite to nie je nieco, co by sa nedalo vyriesit, aby EZU komunikoval i so staronovym systemom registracie danovych subjektov.

Ale preco by to niekto na DRSR robil, ked moze ist cestou, ktora nas bude viac stat, ako na strane statu - objednavatela IT rieseni pre danovu spravu, tak i na strane nas ako danovych poplatnikov.

Uplny suhlas, zrusit ihned vsetky systemy a vratit sa k poste, resp. osobnemu podavaniu.
Danove subjekty zaplatia viac, ale ak zohladnime, kolko za tieto harakiri so systemami platia vsetci danovnici, tak to bude lacnejsie.

24.11.2012 | skorodochodca

EZU som nepoužíval, nepoznám ho. Používal som predošlú verziu eTax a po jej zrušení eDane. V čase zavedenia v EZU som bol v zahraničí a ďalšia návšteva DU ma nelákala.
Ale pri podávaní DP DPPO som zistil, že sa Poznámky k účtovnej závierke nedajú podať elektronicky. Dotazoval som DR mailom, dostal som odpoveď, že to mám poslať poštou, že to zoberú. V zmluve s DÚ mám dohodnutú komunikáciu elektronickou formou s použitím ZEP. Tak som presvedčený, že ak nepoužijem elektronický vstup, ale použijem tlačivo, vyplním ho, oscanujem a priložím podpísané ZEPom do mailu, povinnosť som si splnil.
Osobne si myslím, že v čase, keď máme zákon o EP a jeho používaní, je požiadavka DÚ na vyplnenie elektronického formuláru na webovej stránke už niečo nad, čo by v prípadnom súdnom spore neobstálo.
Myslím si, že nie je treba chodiť na poštu, ale práca sa daňovým úradom dá zhodnou metódou veľmi účinne navýšiť - až na nezvládnutie.
Mňa dosť rozladila priebežná info, že za elektronický prístup budeme platiť - asi 160E na tri roky ... po toľkých aférach v IT obstarávaní ... mi to pripadá až zlomyseľné.

22.11.2012 | sony

Vďaka za skvelé zhrnutie. Je to presne tak ako píšeš. Podobne hlúpo to je aj u zdravotných poistovní (najmä teda u tej Všeobecnej), ale vďakabohu tam aspoň neprebieha k takému "dynamickému vývoju" ako na daňovom riaditeľstve a keď sa to raz vybaví, tak sa to dá dlhodobo používať (aj keď sprosté to je teda dosť). Keď si človek uvedomí podstatu - že celý tento cirkus je len o zasielaní priblbých tlačív, čo je len výsledok splnenia kvanta iných štátom stanovených povinností... Podľa mňa je možné podobný systém (zber a potvrdenie prijatia formuláru) spraviť za pár tisíc euro so slušným užívateľským komfortom.

22.11.2012 | sevenseas

Peticiu za zachovanie systemu EZU mozete podpisat na http://www.peticie..... Danovu spravu zivime, mali by sme mat moznost do toho hovorit.

22.11.2012 | delboard

nejaky dalsi system a nie je vlastne ani jasne co ma priniest, dalsia vyse miliarda :) za 40 mil eur by nase it firmy spravili systémy snad pre vsetky statne institucie.
http://technologie....

23.11.2012 | JAJA11

súhlasím s názorom, že sa má zachovať EZU...
v porovnaní so starým systémom je jednoduchší, prehľadnejší, dá sa v ňom pohybovať intuitívne, človek nepotrebuje žiadne návody :-)
škoda, že sa tu zásadne rozhoduje na základe lobizmu a nie postrehov tých, čo tento systém využívajú...
ja v súčasnosti robím s obidvomi systémami a jednoznačne potvrdzujem, že eDane (eTax) sú nepraktické, bez pomoci som sa v nich nevedela zorientovať, kdežto EZU používam rýchlo, ľahko a hlavne okamžite viem, či som podanie za daný subjekt spravila alebo nie.... v eDaniach, resp. eTaxe to musím zisťovať komplikovane, prípadne tí ktorí to využívajú hovoria o vedení si vlastných tabuliek....

23.11.2012 | mill

Za zmenku ešte stojí, že žiadosť o vratku DPH zo zahraničia je možné podať iba cez eTaz do ktorého sa už ale nový klient nemôže zaregistrovať.

23.11.2012 | Peter Furmaník

Dobrá pripomienka, vďaka. Vratky v praxi neriešim, tak presne neviem. Ako teda postupuje ten, kto chcel vratku napr. teraz v septembri, alebo prípadne o rok?

23.11.2012 | Pavol Čižmárik

Oslovil firmu, co sa tym zaobera - napr. taxback. Zaplati proviziu, ale lepsie, ako nic.

23.11.2012 | Peter Furmaník

Vďaka:)

Peter Furmaník

Peter Furmaník
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 3890
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Pôsobím v oblasti podnikových financií a ekonomického poradenstva. Som fanúšikom zlepšovania podnikateľského prostredia a najmä zjednodušovania a znižovania daní a odvodov.