Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Peter Čerešník (firemný blog)

Priamy kontakt so zákazníkom? Na nezaplatenie

06.10.2009 | Peter Čerešník

Vždy je lepšie a dôveryhodnejšie, keď dobrú správu o hodnote riešenia prinášajú zákazníci

  • Tlačiť
  • 0

IDU_logoMožno ste si všimli našu kampaň „Investujte do úspor“, ktorej súčasťou je stránka Optimalizuj.sk. Na prvý pohľad vyzerá ako priama reakcia na zmeny na trhu, ktoré sme si zvykli nazývať krízou, v skutočnosti ide o zvláštnu zhodu okolností. Kampaň sme začali pripravovať pár mesiacov pred tým, ako vypukol súčasný strašiak a toto optimálne načasovanie je výsledkom dlhoročnej spolupráce s našimi partnermi. Rád by som vám v krátkosti vysvetlil, čo nás k tejto iniciatíve viedlo.

Prečo sme sa vôbec  témou optimalizácie nákladov na informačné technológie začali zaoberať? Microsoft je a vždy bola technologická spoločnosť. No to nám nebráni v tom, aby sme sa zaujímali viac aj o túto oblasť fungovania našich zákazníkov a porozumeli im. Našim cieľom nie je len vytvoriť a nasadiť technológiu, ale predovšetkým pochopiť, ako táto technológia môže pomôcť v reálnom fungovaní. Správne sme vycítili, že trh bude reagovať len na tie technológie a riešenia, ktoré dokážu inteligentne šetriť čas, zvýšiť produktivitu a v konečnom dôsledku znížiť krátkodobé aj dlhodobé náklady. Preto ten možno trocha nelogický názov: Investujte do úspor.

Touto iniciatívou sa snažíme trhu dokázať, že nás nezaujíma iba to, koľko našich produktov používajú a môžu ešte používať naši zákazníci, no predovšetkým to, ako im tieto produkty pomáhajú a môžu pomôcť zefektívniť fungovanie po pracovnej aj finančnej stránke. Máme skúsenosti s implementáciou riešení, ktoré pomohli ušetriť nám v Microsofte a máme tiež základňu partnerov, ktorí majú podobné skúsenosti z práce pre svojich klientov.

Úloha našich partnerov v tejto kampani spočíva práve v tom, že majú najviac priamych skúseností s implementáciou a dopadom našich produktov na reálne fungovanie svojich zákazníkov. Z ich skúseností sme vybrali niekoľko príbehov, ktoré nás zaujali tým, že prinášali konkrétnu víziu. Víziu toho, že je možné pracovať  lacnejšie, jednoduchšie a lepšie.

Intenzívnejšia spolupráca s partnermi je jedným so smerov, ktorým sa chceme uberať aj v budúcnosti. Úprimne, je vždy lepšie a dôveryhodnejšie, keď dobrú správu o hodnote riešenia neprinášame my, ale partneri alebo priamo zákazníci, ktorí s ním majú bezprostrednú skúsenosť. Fenomén pozitívnej referencie sa nedá nahradiť ničím. Aj preto sme sa rozhodli pre referencie prostredníctvom prípadových štúdií alebo videí.

Spoluprácu s partnermi sme posilnili aj pri rôznych podujatiach. Príkladom je Innovations Forum, ktoré sa konalo v marci tohto roku. Bez účasti partnerov by bolo iba abstraktným vymenovávaním vlastností a benefitov našich produktov. Partnerské spoločnosti a ich zákazníci dodali prednáškam konkrétne skúsenosti a príbehy sprostredkované ľuďmi, ktorí s prezentovaným riešením denne pracujú a preto dokážu najlepšie hovoriť o jeho vlastnostiach a prínosoch. V budúcnosti by sme radi v takejto spolupráci pokračovali.

Na záver jedna poznámka. Šéf našej firmy, Steve Ballmer, trávi jeden týždeň z troch rozhovormi so zákazníkmi a partnermi. Robí tak už dlhodobo. Energiu, ktorú vkladá do tejto komunikácie a upevňovaniu vzťahov možno označiť podobne ako v jednej reklamnej kampani: „Na nezaplatenie“. Moja rada znie: Venujte v tejto dobe viac času a energie vašim zákazníkom. Rozprávajte sa s nimi a počúvajte. Otvorte oči a myseľ. Zistenia nielenže upevnia vaše vzťahy, ale zlepšia sa aj vaše vyhliadky pre nový biznis.

 

  • Tlačiť
  • 0

Peter Čerešník (firemný blog)

  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 1562
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Peter Čerešník je generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft Slovakia. Priznáva, že aj sám rád vyskúša produkty konkurencie a odmieta, že v spoločnosti pracujú iba zanietení fanatici. Bloguje, lebo verí, že ani v čase krízy nemožno zanevrieť na inovácie.

Peter Čerešník (firemný blog)

  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 1562
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Peter Čerešník je generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft Slovakia. Priznáva, že aj sám rád vyskúša produkty konkurencie a odmieta, že v spoločnosti pracujú iba zanietení fanatici. Bloguje, lebo verí, že ani v čase krízy nemožno zanevrieť na inovácie.

Kalendár sa načítava...