Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Pavol Kožík

Prečo je dôležité vedieť predávať a kedy túto schopnosť nevyužiť

23.02.2018 | Pavol Kožík

  • Tlačiť
  • 0

Ak by som mal zhodnotiť, ktoré vlastnosti ma v mojom živote najviac posunuli dopredu, na popredné miesta rebríčka by som dal schopnosť predávať. Túto črtu považujem za svoju veľkú prednosť a aj pomocou nej sa mi podarilo dosiahnuť väčšinu toho, čo si v živote najviac cením, a to v pracovnej, ale aj v súkromnej sfére.

Nepochybujem, že je veľa ľudí, ktorí majú čo ponúknuť svojmu okoliu a ktorí v najrôznejších oblastiach vynikajú. Napríklad sú schopní vyrobiť kvalitné výrobky,  majú predpoklady byť dobrým zamestnancom, alebo vedia byť vynikajúcim partnerom a rodičom. Nie vždy však vedia zo svojich kvalít vyťažiť.

Preto je dôležité vedieť predávať – seba, svoju firmu, svoje schopnosti, svoje výrobky – v práci aj v súkromí. Tých, čo to nedokážu, brzdí hlavne fakt, že nepoznajú a nedoceňujú to, čo predávajú a s tým súvisiaci strach a prílišný rešpekt. Schopnosť nebáť sa je veľmi dôležitá a vždy, keď som ju prekonal, narástla moja sebadôvera a tým aj schopnosť byť nabudúce pri predaji ešte úspešnejší.

Človek predáva denne a v mnohých podobách. Vôbec nemusí ísť o výrobky.  Ja už teraz v podnikaní predávam hlavne sám seba a svoju firmu ako obchodného partnera a predaj prebieha počas negociovania obchodných podmienok. Čím lepšie dokážem predať seba ako jednu zo zmluvných strán, tým lepšie zmluvné podmienky vyrokujem.

A na čo si pri predaji dávať najväčší pozor? Na to, aby vaše predajné schopnosti neboli lepšie ako to, čo predávate. Každý, kto je dobrý predajca, už prišiel na to, že  môže byť lákavé svoje schopnosti občas zneužiť a predať niečo, čo nie je pre kupujúceho až také výhodné. Ak to ale skúsil, vie aj to, že sa to neopláca. Možno získa finančne, ale zaradí sa medzi šmejdov a tých si nikto neváži a nemá ich rád. Lebo dobrý pocit zo seba a dobrý spánok vám ani najlepší predajca nepredá.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Pavol Kožík

Pavol Kožík
  • Počet článkov: 30
  • Priemerná čítanosť: 3993
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Pavol Kožík (43) je majiteľom a CEO investičnej skupiny Proxenta, ktorá ako jeden zo svojich projektov založil 27.júna 2019 na Kube spoločný podnik s kubánskou vládou. 















"Počas siedmich rokov vytrvalej a často veľmi namáhavej práce na ceste za svojim cieľom som nazbieral množstvo skúseností s podnikaním v tejto exotickej krajine, kde svet biznisu riadia úplne iné pravidlá než na aké sme zvyknutí v západnej ekonomike, o ktoré som sa rozhodol s vami podeliť."

Pavol Kožík

Pavol Kožík
  • Počet článkov: 30
  • Priemerná čítanosť: 3993
  • Priemerná diskutovanosť: 3
  • RSS blogu

O blogu

Pavol Kožík (43) je majiteľom a CEO investičnej skupiny Proxenta, ktorá ako jeden zo svojich projektov založil 27.júna 2019 na Kube spoločný podnik s kubánskou vládou. 















"Počas siedmich rokov vytrvalej a často veľmi namáhavej práce na ceste za svojim cieľom som nazbieral množstvo skúseností s podnikaním v tejto exotickej krajine, kde svet biznisu riadia úplne iné pravidlá než na aké sme zvyknutí v západnej ekonomike, o ktoré som sa rozhodol s vami podeliť."

Kalendár sa načítava...

Moje rubriky