Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tunel Višňové v prekliatí stavbárskych záujmov

29.03.2017 | Pavol Čižmárik

Diskusia (13 reakcií)

29.03.2017 | Niless

Zaciatkom aprila je pochod studentov proti korupcii. Mam toho dost, neviem co sa da ine spravit preto idem tam aj keby lialo a pevne dufam ze to neostane len pri pochode ale ludia daju pocitit ZDERu ze je cas oddist. Toto uz musi skoncit. Ludia tu hromzia kvoli nejakym meciarovym amnestiam ale tito unasaju tento stat uz peknych desat rokov.

30.03.2017 | NasLinux

Myslis, ze to organizuju nejaki neznami zahranicni studenti?
Vies, ktore "pochodovanie" uz v historii nieco zmenilo?
...
Lebo ja som si vzdy myslel, ze evolucia je lepsia cesta ako revolucia a ze v demokracii su na zmenu urcene volby. Aj ked sa mi nepacia vysledky ani jednych, ale akceptujem ich, lebo odrazaju volu tych, co sa ich zucastnili.

30.03.2017 | Pavol Čižmárik

Evolúcia nutne znamená nielen prosperitu a budúcnosť, ale aj zánik neprespektívnych, slabých. Revolúciu niekedy treba, ak evolúcia nesmeruje dobrým smerom. Len pozor, mali sme aj revolúcie, čo sa podobali situácii, keď v tele zblbne prvá bunka a začne rásť nádor. To už je riziko revolúcií.

30.03.2017 | Pavol Čižmárik

Súhlasím, že zneužívanie štátnych orgánov na mocenský boj sa únosom Kováča ml. neskončilo, ale skôr naštartovalo a až teraz nabralo obludné rozmery. Príkladov sú desiatky, stačí si spomenúť na daňových lapajov Baštrnáka a Matoviča a postoj štátnych orgánov k nim.

29.03.2017 | PaloK

Celé nové úseky severnej diaľnice sú na sebe závislé v tom zmysle, že materiál, ktorý sa niekde vyťaží, sa na inom úseku očakáva ako dostupný vstup. Lenže v tomto štáte sa faktúry neplatia, ale buď trhajú alebo proste neplatia, a tak začal Váhostav mať problémy so subdodávateľmi, pretože im neplatil, a nemal kto spracovávať vyťažený materiál. A tak celé nové úseky stáli. Taký je ekonomický model v tejto krajine, Nemci sa z nás smejú. Pozná to každý poctivejší podnikateľ.

Váhostav, Doprastav, Dúha. Mečiar, Dzurindus Pindus, Ficiak. Je to úplne jedno, je to jedna všivavá banda, ktorá mala už dávno skončiť na hranici ... za to ako a kam vedú túto krajinu. Komunisti chvala Bohu stihli aspoň vypracovať projekty, ktoré už majú snáď 40 rokov, odrážajú vtedajší plán budovania krajiny a vlastne aj vtedajšiu a dnešnú realitu, ale vždy sa nájdu potmehúti ako Roman Kanala, ktorí veľmi radi začnú búšiť, pretože socialistický osud nebol ku ich kraju štedrý, a nenaprojektoval diaľnicu aj ku ich humnu. Pretože podľa neho musí mať každá dedina vybudovanú diaľnicu, železnicu, letisko a ponorkovú základňu, lebo udržateľný rozvoj či čo. A tak v priemyselne najživšej časti krajiny sa orná pôda stráca pod fabrickými halami, namiesto toho, aby sa tam pestovali plodiny alebo stavali rodinné domy, a intenzívna zásobovacia doprava vyháňa odtiaľ všetkých mladých, ktorí sa zase trepú do Bratislavy, kde si od hejBratislavčanov nepoznajúcich rozdiel medzi Čadcou a Ružomberkom vypočujú, že sú vydláci.

Ja si myslím, že momentálne nie je na Slovensku politická strana a ani osobnosť schopná zmeniť politický a ekonomický prístup k infraštruktúre, odstavením SMERu sa to nezmení, nezlepší. Treba si tiež povedať, či firmy, ktoré sponzorujú politikov aj chcú, aby sa tieto stavby konečne dokončili .... ? Čo myslíte? Ja si myslím, že bolo v ekonomických, ľudských aj strojových silách Slovenska, aby bola dávno dokončená celá diaľničná sieť.

30.03.2017 | NasLinux

Plne suhlasim.

K panovi Kanalovi - myslim, ze je sucastou niecoho vacsieho, co sa chce na Slovensku zviditelnit a ma za ulohu zvysovat tlak z kazdej strany. Hocico vyuzit k pocitu nespokojnosti so sucasnym stavom, postvat sever proti juhu, vychod proti zapadu, kazdeho proti kazdemu a akukolvek nespokojnost dohnat az k pripravovanemu "protikorupcnemu pochodu", kde sa spolu s dalsimi angazuje.

Neviem, ci okrem toho, ze je imunny voci argumentom je aj naivny, ci plateny, ale normalne pracujuci a zijuci clovek na taketo konanie asi nema dovod. Zvlast, ked podobna vlna "proti korupcii" sa aktualne podporuje a dviha snad na celom svete.

V historii nijaka obcianska revolucia ci Majdan nedokazali zmenit veci k lepsiemu. Lebo akekolvek nicenie a skaza je vzdy horsia, ako nieco pekne a uzitocne vytvorit.

Zijeme ale v zaujimavych casoch, svet sa rychlo meni a uz coskoro uvidime, co sme odhadli spravne.

30.03.2017 | Pavol Čižmárik

Podľa mňa sa dá veľa zmeniť a zlepšiť. Netreba tak veľa. Hoci som bol najskôr skeptický, roky 2010-2011 ukázali, že sa veľa dá, s chybami a problémami, ale dá. Keď všetko ide hladko, tendre, vyhodnocovanie - tak to je skôr znak, že to bude drahé - ako ten kartel Prešov, Čadca a Košice.

30.03.2017 | Truhlik999

Len taký malý postreh k sk stavebným firmám..

Koľko zahraničných investorov si dalo postaviť haly Dopra/Vaho/stavom?

Fakt neviem, ale celkom by ma to zaujímalo.

Kto staval PSA, Kiu, Samsung a pod?

30.03.2017 | PaloK

Ja tipujem, že nula, pretože výrobné haly nie sú také veľké rozumej nákladné stavby, na aké sú zamerané a závislé na nich tieto firmy. Kórejci aj Japonci sú zároveň známi vysokou úrovňou riadenia a hlavne nedôverou voči domácim dodávateľom a tak si veľa vecí riadia sami. Funguje tam ale rovnaké otrokárstvo ako dnes v štátnych zákazkach, keď sa zákazka rozdelí na menšie časti, ktoré sa zadajú množstvu subdodávateľov, vďaka čomu ma objednávateľ vysokú ekonomickú kontrolu nad dodávateľmi. Rovnako sa robia aj komerčné IT systémy. Niekde kvôli bezpečnosti a niekde kvôli ekonomickému vydieraniu.

Pre mňa je nepochopiteľné, že tak veľké množstvo živnostníkov bolo ochotné tak dlho hrdlačiť na stavbách Váhostavu a iných, kým nedostávali zaplatené za robotu. Nakoniec si to zlízol aj Váhostav, pretože od čias Širokého kauzy je to už vraj relatívne transparentná firma, kde sa ale nič nedá v rozumnom čase nakúpiť, opraviť, vybaviť.

30.03.2017 | Pavol Čižmárik

Pokiaľ viem, KIA ale aj JLR stavia japonská Takenaka.
Presnejšie, zastrešuje a manažuje. Celé je to o živnostníkoch a menších firmách, akurát že to zdá sa šlape.
Prípravu pre JLR robil tuším Strabag.

31.03.2017 | chr

Napíše mi niekto , ktorý tunel na Slovensku sa postavil bez extémneho prečerpania rozpočtu a doby výstavby? Extrémne znamená rádovo 10-ky %

02.04.2017 | mmin

Bratislavský pod hradom

03.04.2017 | spit1

V princípe súhlasím s blogom, len dopljním, že vyťažený materiál z tunela Višňové na strane obce Višňové sa využíva - vozia ho cca. 2 kilometre od portálu tunela po trase budúcej diaľnice na miesto, kde bude má v budúcnosti byť Odpočívadlo Turie - jedná sa o dolinu, ktorú zasypávajú a nemusí sa tam tak stavať most.

Pavol Čižmárik

Pavol Čižmárik
  • Počet článkov: 73
  • Priemerná čítanosť: 3969
  • Priemerná diskutovanosť: 26
  • RSS blogu

O blogu

Ekonóm. Blog o 3D: dane, diaľnice, dôchodky.