Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pomník ficovskej ére rozkrádania

05.02.2020 | Pavol Čižmárik

Diskusia (48 reakcií)

05.02.2020 | salamoon

rozkradat sa da aj systemovejsie, nielen cez zakazky, nakupy.. cez privatizacie, deregulacie, subvencie, euro, danovy system atd.. viete o kolko miliard sme prisli napr. zavedenim rovnej dane ?.. niekto si napr. zafinancuje politicku s.r.o so 4 clenmi a prispevky v milionoch tecu.. podnikatelia sponzoruju polit. strany kvoli biznisu, teda aby sa aj rozkradalo, nie preto, co by ste si zelali vy..

06.02.2020 | BrunoBruno

O koľko sme teda prišli zavedením rovnej dane? Lebo po zavedení rovnej dane daňové príjmy v celkovom výbere stúpali, nie klesali. Súčasne to podporilo príchod investorov zo zahraničia, čo zase podporilo rast daňových príjmov.
Ficove vlády daňový systém rovnej dane krivili a daňové zaťaženie zvyšovali s cieľom vyžmýkať čo najviac peňazí od firiem i od ľudí. A vyžmýkali. Za posledné roky 9 ciferna suma. Otázka. Kde tie peniaze sú???
Veď školstvo je z roka na rok horšie. Sociálne služby, zdravotníctvo, vlastne všetko čo riadi štát... iba prežíva a problémy sa iba tlačia, neriešia a odsúvajú do budúcnosti. Keby nebolo eurofondov z ktorých sa kofinancuje podstatná väčšina verejných projektov, tak je to ešte horšie. Jediné čo máme sú tzv. žobračenky, to či ono "zadarmo". Tak "zadarmo", že po zavedení do praxe si to musia ľudia zafinancovať, či chcú alebo nie, zase len cez ďalšie zvýšenie daní a poplatkov (z nehnuteľnosti, smetí...) či rôzne "administratívne" doplatky (viď každomesačné doplatky rodičov v školských jedálňach za obedy "zadarmo")...
Najväčším pomnikom Ficovych vlád je rozvrat fungovania štátu, ktorý prestal robiť pre ľudí ale stal sa systémom pre blahobyt NAŠICH ĽUDÍ.
Nie vďaka Ficovi ale NAPRIEK Ficovi sa väčšina Slovákov má lepšie ako kedykoľvek predtým, a to iba vďaka vlastnej pracovitosti a šťastným externým vplyvom zvonka. Ak sa Slováci zbavia pijavic v podobe NAŠICH ĽUDÍ (nebuďme idealisti že celkom, hoci iba v polovici) to bude skok vpred... Samozrejme postupne. Napr. v nemocnici možno bude opäť toaletný papier, ktorý za 12 rokov budovania "sociálneho" štandardu podľa Fica ľuďom nebolo treba zabezpečiť... Treba totiž začať s malými vecami. Tými sa Fico nikdy nezaoberal. On radšej hodinky v hodnote ročnej penzie desiatok babiek demokratiek, či bývanie. Pravý sociálny demokrat...

06.02.2020 | MG151

+++

06.02.2020 | @@@

:D :D :D

dzurinda sa držal hesla bežnym a chudobnym zoberieme a bohatym dame a to aj robil potom ti čo su nahore sa nabalili a ceu svoj vplyv v mediach rozširovali klamstva o tom ako sa mame všetci dobre

už som to viackrat pisal v rokoch 2002 až 2006 narastli zisky firiem za dzurindu 2 nasobne aj ked im danzo zisku pre najziskovejšie firmy znižil z 35% na 19% na opačnej strane stali bežny ludia ti si nijako vyrazne nepolepšili plat sice narastlo o 34% čo je ovela menej ako zisky firiem ale inflacia dosiahla 25% takže realne si tito ludia priliš nepolepšili a to k tomu je ptrebne priratať ako dzurinda napriklad zvyšoval dane na potraviny v roku 1998 bola dan na potraviny 6% ale na konci jeho vladnutia v roku 2006 už 19% vraj rovna dan ktora pomohla bohatym bohatnuť a ostatny to zaplatili ale to dzrundu ani media ktore sa mu tlačili do r.ti vtedy nezaujimalo

medzi rokmi 2000 až 2005 narastli ceny plynu o 2,3 nasobok mnohych ludi to položilo najmä v chudobnych regionoch bola vysoka nezamesnanosť a zrazu mmuseli platiť ovela viac čo dzurindovy vyhovovalo lebo takto z tych ludi urobil dobrych otorkov pre podnikatelov a firmy na čom sa ti šmejdaci neuveritelne nabalovali až v roku 2004 slovensko vstupilo do EU a masy ludic odchadzali z krajiny prave v roku 2004 a 2005 najviac ludi odišlo za hranice a dzurinda to prezentoval ako prinos lebo klesa nezamestnanosť (zaujimave že teraz novinari to prezentuju opačne nie ako prinos ale ako negativum aj ked posledne roky viac ludi sa zo zahraničia vrati ako odijde)

dzurinda mal svojim vladnutim obrovsky dopad a to negativny na bežnych a chudobnych ludi ale ano čo tito stratili to ziskali bohači v štate takže oni potom cez svoj vplyv a ovladanie medii prezentovali ako uspech ktoremu niektory naivny ludia ako ty uverili

06.02.2020 | Andrej_sk

zavinac, ako vzdy, percenta vypadaju bombasticky, ale je to cele hovadina a su vycucane z prsta, ci vytrhnute z kontextu.
Uz len to, kolko ludi vycestovalo. Ten narast bol hlavne preto, lebo konecne vstupom do EU sa ludia mohli dostat na europske skoly cez stipendia a vselijake programy a mohlo sa oficialne pracovat a zit v EU (v krajinach, kde to neregulovali). Cize co ty volas tragedia, vsetci ostatni volame vymozenost. A nech by tu bolo neviem ako dobre, tak len nech sa cestuje a zije vonku co najviac, lebo len tak sa da naucit o svete a inych kulturach. Nie z FB. Este aj hlupy Jano isiel do sveta na skusy.
Ak by bola pravda to, co pises, tak Dzurinda je uz davno prec, tak ak kvvoli nemu utiekli, preco nejdu naspat? A preco dalsi vycestuvaju?
A len k tvojej komunistickej ideologii, preco sa z komunistickych krajin utekalo (a uteka) aj za cenu zivota, ked prave tam ma robotnicka trieda navrch??

06.02.2020 | @@@

ak si nepochopil tak to media dnes nazyvaju tragedia ale za dzurindu to bol prinos takto to vtedy media prezentovali ....

a čo zas tu tahaš komunizmus ked o tom som nič nepisal ???....

06.02.2020 | salamoon

?
regresivna rovna dan škrtla a preniesla danove povinnosti z privatizerov, mafianov, rentierov, zahranicneho kapitalu, vysokoprijmovych teda hornych 10% na tych pod nimi.. danove vybery KLESLI na 28% HDP.. aj preto su verejne sluzby a socialny system, ktore sám kritizujes, v takom stave akom su.. aj preto mame taky investicny dlh.. aj preto tak narastlo zadlzenie.. proste si kazdy rok daroval nielkolko percent HDP (miliard eur) do vrecak tych, ktori to najmenej potrebuju.. a naopak tato dan znamenala nielen vyssie zatazenie prace, ale aj danovy system postaveny na vybere spotrebnych dani a najma DPH, ktorej neslavne vybery a optimalizacie boli a su tolerovane..

Fico so Smerom boli vzdy praviciari a podnikatelia, ktori sa velmi nedotkli ani danoveho systemu nastaveneho extremistickou gorilou pravicou, ani nezrusili dochodkovy tunel, zaviedli nutene prace pre nezamestnanych v hmotnej nudzi, ktorej 60e davku ani nezvysili, drzali nizke mzdy nielen pre podnikatelov ale aj vo verejnom sektore, stredro dotovali nielen zahr. kapital ci nasich ludi, hlasovali za Dankove/Bugarove pravicove navrhy atd atd., takze ti celkom nerozumiem.. ty ako praviciar ho kritizujes za to, ze nebol lavicovy ?.. v tomto systeme budu vzdy "nasi ludia", ved to je den z jeho principov fungovania kapitalistickej "demokracie"..

to, ze vacsina Slovakov sa ma lepsie ako kedykolvek predtym je dalsi nezmysel, ktory si vyprodukoval.. vacsina sa ma horsie ako pred 40r.. dokazuju to aj socioekonomicke statistiky vratane demografie, vystahovalectva, zadlzenia, vystavby, donedavna aj nezamestnanosti, cien mandatormych poloziek atd.. drvivu vacsinu drzia nad vodou aktiva vybudovane za socializmu, v pripade plebsu jeho vlastné byvanie.. keby napr. tych 76% mladych do 36r. nemohla byvat v rodicovskom, aka by bola ich zivotna uroven ?

06.02.2020 | @@@

nutene prace nezamestnanych zaviedol už kanik čiže zas vlada dzurindu fico to len dalej rozširil namiesto toho aby to zrušil

06.02.2020 | salamoon

smeracky podnikatelia v spolupraci s nominantami obycajneho podnikatela Matovica vymysleli a podmienili aktivacnymi pracami davku v hmotnej nudzi, co nebolo ani za fasistu Kaníka

06.02.2020 | Andrej_sk

A aky s tym mas problem? Ci zadarmo socialne davky a platby do socialnej a zdravotnej poistovne roky rokuce??

06.02.2020 | salamoon

ked skoncis skolu alebo prides o robotu a vznikne ti narok na 64e na mesiac (!) s podmienkou, ze si ich musis odzametat (inak nedostanes nic) potom nam napis, ako si si uzival zivot, ty "zadarmo".. prid nam napisat ako sa da z toho jest, platit byvanie, ucty a sucasne hladat praca.. uved aj priklad nejakej civilizovanej krajiny, kde ta system namiesto pomoci takto (aj psychicky) dorazi..

06.02.2020 | Andrej_sk

salamoon nastuduj si a potom oblbuj. Lebo pleties piate cez deviate;
Aktivacny prispevok, o ktorom pises, nie je davnkou v hmotnej nudzi, ani davkou v nezamestnanosti. Cize to je extra k tomu, o com moze poziadat, ak ma na to podla zakona narok.
"... Aktivačný príspevok patrí občanovi v hmotnej núdzi:
- počas zvyšovania kvalifikácie formou štúdia popri zamestnaní, kombinovaného štúdia a štúdia jednotlivých vyučovacích predmetov alebo formou externého štúdia,
-počas jedného vzdelávania a prípravy pre trh práce evidovaného uchádzača o zamestnanie v roku, po celý čas jeho trvania,
-počas vykonávania menších obecných služieb uskutočňovaných na základe dohody s úradom alebo obcou.
..."
Dovi. Dopo. Ak myslis, ze to niekomu nestaci, kludne ho financne podpor. Nikto ti to nebude mat za zle.

06.02.2020 | Andrej_sk

Dalsi blabol, co sa neda docitat, ale veta - Fico so Smerom sa velmi nedotkli ani danoveho systemu ..., to tu tusim sam Blaha pise.

06.02.2020 | salamoon

ked odmyslim ten vysinuty primitivizmus Blahovych, Putinovych a neviem akych agentov, ktory vzdy v diskusiach nastupuje, ked niet argumentov, chces nam povedat, ze po Ficovych zmenach mame taky danovy system resp. jeho strukturu ako maju zapadoeuropske staty, ty "dalsi blabol" ?

06.02.2020 | Andrej_sk

Prave naopak, totalne sme sa od neho za Fica vzdialili. A preto je veta, ze Fico sa ho ani nedotkol, blahovskym blabolom.

06.02.2020 | salamoon

ja som nepovedal, ze sa ho vobec nedotkli.. povedal som, ze je v nom stale znacna miera degresivity namiesto progresivity.. k comu neskor prispeli aj Dankove/Bugarove navrhy..

06.02.2020 | @@@

ano totalne sme sa vzdalili lebo nedame nižšie dane pre bohačov a firmy a vyššie dane pre chudobny a bežnych ludi ....ved tych treba ošklbať aby bohači mali viac ....len takto dokažu bohači na slovensku bohatnuť ošklbanim bežnych a chudobnych ludi tako sa naučili poslednych 30 rokov takto v tom pokračuju

06.02.2020 | Andrej_sk

+++

06.02.2020 | miki_02

Super!

09.02.2020 | chr

+++

06.02.2020 | Darija

Máte pravdu. Tej nazbieranej špiny je extrémne veľa a akákoľvek nová pribudne do balíka, už to nikým nepohne. Nie je to ľahostajnosť, skôr rezignácia. Štát má vytvoriť pre občanov vhodné podmienky pre život. Žiadny iný dôvod jeho existencie v materializovanej forme, teda v podobe odvádzania daní (vzťah občan - štát), nie je. Pre mňa je pomyselným pomníkom nárast preferencií ĽSNS. Ale nech. Ako sa do hory volá, tak sa z nej ozýva. Zrejme si ten pohár horkosti potrebujeme vypiť až do dna.

06.02.2020 | @@@

ľsns nevytvoril len smer a jeho vlada ale všetky vlady ....kto to nepochopil dnes može v buducnosti očakavať horšie

06.02.2020 | Niless

no ten stadion asi ozaj vystihuje meganeefektinost, ale fanusikovia futbalu to nepochopia a ak mame byt objektivny je to sracka zberby z SNS.
tu najlepsie asi by bolo dat 100 najvacsich zlodejin a neefektivnych nakupov a sucet na konci co za to mohlo byt.
na koniec len dodam musi ti vzniknut nejaka spatna vazba aby sa nieco take nedialo opat lebo na konci dna zistime ze sme sa vobec nepoucili a stane sa to znova.

06.02.2020 | @@@

mnohi nepochopili asi gorilu ....gorila ukazala jednu zaujimavosť a to taku že každy vlada nejako kradne ...rozdiel je len v tom ktorej na kolkopridu a kolko ostatane pod povrchom aj vďaka mediam ktory často kriju našich ludi

ako sa to ukazalo aj za vlady dzurindu vtedy bol dzruinda dobry aj rusko bol dorby všetci boli sväty pokial si určity ludia nabalovali vrecka a ovladali media ktore pisali pre ich zaujmy ale dnes už to tak nevyzera a mnoho veci aj vďaka mediami ostali pod povrchom a nikto ich už nevidi

a ludia dalej naivne veria novinarom že robia objektivnu pracu a že do toho nemiešaju znamosti kamaratou a podobne

to by na slovensku sa nemohli z novinarov a redaktorov medii stavať ministri inak žiadna obejtkivita nikdy nebude a nebola a verejnost vie len malo z toho čo sa skutočne deje v pozadi

07.02.2020 | stano24

Presne vystihnuté!!! Novinársky dvojitý meter ako kilometer bije do očí...
A takto by sme mohli rozoberať rad za radom problémy našej "demokracie", ale to by bolo veľmi dlhé a veľmi neradostné čítanie... Kto má záujem, môže pozrieť na http://www.demokrac...

06.02.2020 | @@@

mnohi nepochopili asi gorilu ....gorila ukazala jednu zaujimavosť a to taku že každy vlada nejako kradne ...rozdiel je len v tom ktorej na kolkopridu a kolko ostatane pod povrchom aj vďaka mediam ktory často kriju našich ludi

ako sa to ukazalo aj za vlady dzurindu vtedy bol dzruinda dobry aj rusko bol dorby všetci boli sväty pokial si určity ludia nabalovali vrecka a ovladali media ktore pisali pre ich zaujmy ale dnes už to tak nevyzera a mnoho veci aj vďaka mediami ostali pod povrchom a nikto ich už nevidi

a ludia dalej naivne veria novinarom že robia objektivnu pracu a že do toho nemiešaju znamosti kamaratou a podobne

to by na slovensku sa nemohli z novinarov a redaktorov medii stavať ministri inak žiadna obejtkivita nikdy nebude a nebola a verejnost vie len malo z toho čo sa skutočne deje v pozadi

06.02.2020 | od A do Z

Trojzavináč dobre píšeš za každej vlády sa kradlo ,len rozsah alebo rozmer rozkrádania bol iný . Pomníkom Ficovho vládnutia a kradnutia by mala byť veta Za Radičovej vlády sa to všetko stalo ako pred nedávnom v telke hovoril sám súdruh Blanár.

06.02.2020 | @@@

najlepšie sa kradne nie nelegalne cez štat ale prave legalne cez štat ....je zaujimave že legalne zločiny a podvody media ešte oslavuju ako by ich mali kritzovať

ale nevadi pokial to nabali vrecka našich ludi všetko je v poriadku takto si to hovoria media :D

07.02.2020 | Money

https://www.youtube....

08.02.2020 | Samko77

@@@ teba asi plati Smer alebo si Rusky trollop. Pouzivas diskusiu na propagandu. Podla tvojho uvazovania je spravne vrazdit novinarov a nechat ludi ako je Kocner na slobode?
Smer musi ist prec. Ked jedna strana zostava prilis dlho vo vlade na Slovensku tak sa to vzdy konci masivnou korupciou ako to bolo s Meciarom, Dzurindom ci Ficom. Zabitie novinara bolo uz vyvrcholenie vlady Smeru.
Nanestastie nevidim nasu politicku buducnost ruzovo. Kvalita opozicie je nizka co vedie niektorych ludi k nacistom.

08.02.2020 | @@@

takže podla teba smer zabil novinara ???

08.02.2020 | @@@

inak je vidieť že vôbec nerozumieš o čom pišem ...ja netvrdim že ma vladnuť smer ...ale to aby sa vlady nechytili taki ktory život bežnym ludom a chudobnym ešte viac zhoršia a to len preto aby nabalili svojich kamaratov a znamych

09.02.2020 | Samko77

Ty asi snivas. Takuto hroznu korupciu sme uz davno nemali. Velka korupcia= menej penazi pre stat a slabsie vrstvy obyvatelstva.

09.02.2020 | @@@

a čo takto vyššie dane pre bežnych a chudobnych ludi a nižšie dane pre bohatych ludi a firmy ....ano to sa ti pači ked berieš bežnym a chudobnym a davaš bohatym presne tak ako to robil dzurinda .....

toto ti už neprekaža taketo oj.bane obyvatelstva ....

ako často pišem da sa kradnuť nelegalne ale to sa da potrestať ale ovela horšie je ked politici kradnu legalne a to tak že oj.bu čast obyvatelov preto aby presunuli peniaze od nich k svojim ludom a to všetko legalne lebo politik si to legalizuje zakonom

ale toto ty už nevidiš ...už nevidiš kolko na tom zarobili bohači za vlady dzurindu a kolko na to doplatili bežny a chudovny ludi

lebo tebe stači lebo fico a lebo media ti to takto nahovorili tak im veriš ....
tie media ktore ma opozicia pod pstrom a ktore nemaju probolem z neobjektivitou

11.02.2020 | chr

tak povedz koho konkrétne by si chcel vidieť vo vláde?

10.02.2020 | Dryzgon

Ahoj, nechcem sa tu zastavat zavynaca ale nie som presvedceny o tom ze menit vladu kazde styri roky je vyhra. Praveze nie. Znova sa zastavia vsetky tendre a vymenia ludia. Skoda bude este vacsia akoby sa nechalo kradnut par sracom. Myslim ze ci je to smer aj Ps spolu aj kiska vsade su proste kliky na vodcov stran a kazda musi platit ucty. Je naivne si mysliet a ocakavat opak ci spasu. Treba pracovat na to aby vlada bola dlhodoba a stabilna, program rozvoja strategicky a konstruktivny a aby pijavice co su v smere nemali priestor. Nepaci sa mi ze vsetci sa tu vyhovarate na Fica. On je v ulohe babky na ktoru sa hodi vina ked sa lod potapa ale tie krysy len preskocia na druhu lod a takto to ide cele veky. Tak pohnite gebulkou. Pokial budeme narusat jednostaj stabilitu nasho systemu lepsie tu veru nebude. Pracujme na jeho zdokonaleni to je cesta.

08.02.2020 | Roman Kanala

Mňa fascinuje, ako je možné, že napriek všetkému bahnu, všetkej špine, všetkému zjavnému zločinnému konaniu, si Fico stále dokáže udržať svoje ovečky. Ako je možné, že 15-20% voličov schvaľuje zločin ako štátotvorný princíp a dlhodobé fungovanie spoločnosti.

V Rožňave bol jeden Babič. Ing. Ján Babič. Poslanec, okresný predseda Smeru, prednosta mesta, potom predseda ONV. Hrdo si píše, štátny úradník. V skutočnosti mafián ako z Palerma, vybavovač ako Stromček. Žiadna ideológia, len kešovať vplyv. Ten by sa uživil aj za Hitlera, aj za Gottwalda, aj za Husáka - veď sa aj uživil. Prezývaný okresný úrad práce, má pod palcom fleky v štátnej správe, v nemocnici, v starobinci, na pošte. Nezamestnaní mu zaplatia za flek a on od nich potom vyberá nájomné. Tí nezamestnaní sa stanú jeho majetkom, jeho psami. Ich rodinní príslušníci tiež, lebo v Rožňave zdochol pes a poctivú prácu si nenájdu. Traduje sa, že poštárku, ktorá odmietla zadarmo nosiť do schránok plagáty Smeru, vyhodili z práce. Ja som zas na pošte počul, ako jedna pani hovorila, že za ňou prišiel Babič, že toho a toho treba prijať do pracovného pomeru, jedno na aký post, a ona ho vykopla. Možno to aj bola pravda, možno nie, ktovie. Nežijem tam.

Fakt je, že to robí úplne verejne a na drzovku. Úraduje v krčme na námestí a tam stojí rad a všetci vedia, o čo ide. Okrem toho čierne stavby na Plešiveckej planine, pytliačenie, rozkradnutý Gemerský sociálny podnik, záhadný automat na kávu na Mestskom úrade, ktorým kradol prúd, kradol vodu a neplatil nikomu nič. Kalícia má zoznam ľudí, ktorým neslobodno dať pokutu. Prokurátor, mafiánsky kmotor v talári, mu ide po ruke a desaťročia mu zahládza trestnú činnosť. Tam len prídete do mesta a dýchne na Vás všadeprítomné zlo a zločin. A ľudia to akceptujú.

Niektorí sú spolupáchatelia, berú podiely z kešoviek. Iní sú psíci, ktorých mafián drží na vôdzke. Ďalší sú ich rodinní príslušníci, ktorí by inak neprežili. Ich odrastené deti s volebným právom.

Je možné, že by do smeráckych zločinov bolo namočených 15-20% populácie celej republiky? To je veľa kalibašterov. Je iné vysvetlenie tej anomálie? Každý človek prirodzene túži žiť v pravde, v spravodlivo usporiadanej spoločnosti, v právnom štáte, v ktorom je možné prosperovať vďaka usilovnej práci.

08.02.2020 | Roman Kanala

https://www.chilli.t...

08.02.2020 | @@@

je možne že ste všetci tak naivny ...

a teraz čo sa stane ak sa moci chyti opozicia zmeni sa to ?

tak prečo sa nič nezmenilo za dzurindu ani radičovej ???

ale podla vas sa to vladom olano sas a pod zazrakom zmeni

po dalšie ta zmena čiže ak sa vlady chyti opozicia už dnes mnohi v programoch mmaju zhoršenie ekonomicke zhoršenie pre bežnych a chudobnych ludi ...sami sa stavali tak proti vlakom zadarmo tak proti zastropovaniu dôchodkoveho veku tak proti minimalnym dôchodokom všetko čo ide v prospech ludi tak opozicia zaujimave odmieta ale čo opozicia neodmieta su vyššie mzdy pre ich ludi a to su najmä štatny zamestnanci ktory si v minulok roku vyrazne polepšili a čo štat stalo 1 mld eur navyše ale to už nikoho z opozičnikov netrapi ti radšej budu ludom hovoriť že 1 mld eur na vyššie platy štatnych zamestnancov mame aj na ich odmeny ale na vlaky zadarmo ktore stoja 30 milionov eur to už nie na vyššie minimalne dôchodky ktore vyjdu na 150 milionov eur ani na to nemame len na štatnych uradnikov mame
apotom si človek prečita programi opozičnych stran a tam same vyrtvorime taki a taki kontrolny urad a to ako čo znamena ???...no dalši naši ludi v štat z vysokym platom ale na to zas len štat bude potrebovať dalšie peniaze od ludi a prave preto tito tlačia k tomu aby štat minal menej na dôchodocov alebo na vlaky zdarmo lebo tieto prachy nejdu ich ludom a najlepšie je pre nich šetriť na chudobnyc lebo tito sa nikdy nedokažu tak braniť tak to tito šmejdaci dokažu vždy využiť

takže zmena ??? hahahaha jedine zmena pre tych čo sa dostanu k moci že sa oni a ich ludia nabalia rovnako ako všetci ti čo boli pri moci poslednych 30 rokov

09.02.2020 | Samko77

@@@budes uzitocnejsi ak pojdes rozdavat Smeracku reklamu do postovych stranok. S Rusko-Smerackym trollom sa neda diskutovat lebo opakuju stale to iste do okola.

09.02.2020 | @@@

nikdy som smer nevolil takže cely smer si naj.b do r.ti svojej matky a otca .....

09.02.2020 | Samko77

Mas pravdu Roman. Tiez nechapem ako ludia mozu byt slepi. Tak isto to bolo s Meciarom. Ludia ho volili aj po mnohych kauzach. Aj by ho teraz volili.
Neviem cim to je. IQ ci vzdelanost? Hovori sa ze kazdy ma vladu aku si zasluzi. asi je to pavda.

09.02.2020 | @@@

a dzurindu prečo nespominaš ....

dzurinda bol sväty ???

09.02.2020 | chr

Takýto stav nie je len v Rožňave. Podobné praktiky robia úradníci aj v Martine. Podľa mňa je táto situácia priamoumerna mentalite ľudí a ich hmotnéj úrovne. A samozrejme , celý tento proces pokračuje z komunizmu. Po zmene sociálneho a ekonomického systému nemôžeme očakávať, že zmeny myslenia ľudí budú rýchle. Podľa môjho názoru bude nejaká viditeľná zmena až niekde po troch generáciách. Počkáme a uvidíme.

10.02.2020 | Dryzgon

Nazdar. Tito volici neobhajuju Smer len si uvedomujuze kompletnou vymenou vlka za vlka v baranom ruchu sa vela nezmeni. A paradoxne ich mozno povazovat za pragmaticky zmyslajucich. Mozes ma aj odsudit je mi to fuk. Zmena ma byt uskutocnena zvysovanim kvality kontroly zo spodu. Potom aj kapitan bude pracovat jak treba. Takze opozicia je tlupa hladnych vlkov ktori nekulturne presadzuju svoju viziu za kazdu cenu. I ked v mnohom sa da s nou suhlasit este to neznamena ze treba zavrazdit rusnovodica nasho vlaku. A o tom Babicovi,ak ma paky tak sa naifikuje do kazdej strany. Jedine co sa zmenii je ze znova prejde cas a za 10rokov ludia ktori inklinuju podobnemu nazoru aky mas buduvolat po upaleni Kisku a trubana a jeho okamzitu vymenu. Ale nasa spolocnost na nepohne a ak hej tak len o kusocek. Toto nie je cesta. Demonizacia Meciara a Fica priniesla Dzuringu a gorily oni s Ficom nezmiznu fica len vyuzivaju. A budu aj Kisku a Trubana. Nech si kazdy zvazi.

11.02.2020 | chr

Dryzgon . Národ zlodejska jednoducho podlieha Goebelsovmu efektu . 100x opakovaná lož sa stáva pravdou. Hranol od začiatku svojej politickej kariery používa tento spôsob likvidácie opozície. Celý ten čas opakuje svoju mantru a o slabej opozícii. Až tomu ľudia jednoducho uverili a preto je súčasný stav taký aký je. Ako môžu rodičia , ktorý podľahli tomuto klamstvu vysvetliť svojim deťom , že hranola treba vymeniť lebo jeho vládnuca garnitúra za čas čo bola pri kormidle rozkradla čo sa dalo a preto sme v takomto marazme. Ľudia sa jednoducho boja použiť svoj rozum a rozhodnúť sa slobodne . Samozrejme sem nepatrí skupina ľudí čo to vedia. 3@ je troll , ktorý túto pravdu len potvrdzuje . Bude oponovať nadávať , klamať a zavádzať v debatách s každým . Predpokladám , že je to mladý kalibašter , ktorý kandiduje do parlamentu. Jeho jediný cieľ je rozvrátiť akúkoľvek rozumnú debatu ktorá je zameraná proti hranolpartaji a skončí arogantnosťou , keď niekto zareaguje na jeho výroky. Predpokladám , že podklady mu niekto pripravuje. Takže pravda je taká , že vládnu koalíciu treba komplet vymeniť , polovicu poslať do basy a nebáť sa zvoliť opozíciu . Máme dobrú opozíciu , ktorá má dobrý fahrplan. Treba len používať vlastný sedliacky rozum . To v akom marazme žijeme sa dozvieme po najbližšom referende posledný deň tohto mesiaca . 1 marca budeme vedieť aký sme vlasne ludia v národe.
Počkáme a uvidíme.

10.02.2020 | Brano L.

Aj keď odhliadneme od bahna.
Mňa naopak fascinuje, prečo volia stranu Smer tí, ktorí ju húfne volia už X rokov a pritom im strana Smer nevedela ani zlepšiť ich dochádzanie do práce.
Ako príklad okresy na sever od Žiliny, Fico tam mal podporu cez 50% dlhé roky. Pritom Smer neurobil ani trochu práce na tom, aby sa pripravili stavebné povolenia a dotiahli prípadne verejné obstarávania na dialnice a privádzače na Kysuciach. A to Smer riadil tento rezort od roku 2006 a v podstate ho ovládal s malými prestávkami až do roku 2016. Aj potom tam mal štátneho tajomníka.
A tí ľudia ho volia ako ovce.
Takže jedna vec je napojenie na štátny cecok, ale druhá vec je, že mnohí volia aj zo spomienkového optimizmu. Namiesto toho, aby si overovali, čo vlastne Smer pre nich reálne urobil.

11.02.2020 | Roman Kanala

Spomienkový optimizmus. Dobré.

Pavol Čižmárik

Pavol Čižmárik
  • Počet článkov: 75
  • Priemerná čítanosť: 3932
  • Priemerná diskutovanosť: 27
  • RSS blogu

O blogu

Ekonóm. Blog o 3D: dane, diaľnice, dôchodky.