Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lepší dôchodkový systém pre Slovensko I.

20.08.2015 | Pavol Čižmárik

Diskusia (68 reakcií)

20.08.2015 | LPB

Z úvodu mám dojem, že to bude zasa prekomplikované. To sa bude mnohým páčiť. Mohli ste aspoň 2-3 vetami vyjadriť filozofiu nového systému. Aby som vedel, či mám dalšie pokračovania čítať.

20.08.2015 | Pavol Čižmárik

Bolo by to príliš dlhé. Pár dní a bude to.

20.08.2015 | Motylx

Heh, pamatajme, že so sovietskym zväzom tu budeme na večné časy.
Tak sa rozpravajme rozumne a poďme pragmaticky usporiadať naše vzťahy.
Vy, ktorí máte inú víziu, sa diskusie nezucastnujte, prosím.
Aby sme sa niekam posunuli.
Majme na pamäti, že všetci chceme reálne riešenia.
Nie nejaké utopie.

Alebo všetci vieme, že koncentracne tábory nie sú ideálnym riešením, ale sú tým najlepším, k čomu sme sa boli schopní dopracovať.
Tak, prosím, riesme konkrétne, pragmatické, efektívne návrhy, nie nejaké utopie o rušení koncentrakov.
Takže strieľať, či splynovat?
???
!!!
Už sa teším na diskusiu.

20.08.2015 | Pavol Čižmárik

A teraz tu o trafenej husi... :-)

Mozeme snivat a kecat o slobode na pricni v koncentraku, alebo sa pokusit dosiahnut zasadne zlepsenie podmienok, zvlast, ak si vacsina volicov na koncentrak uz tak zvykla, ze si ine nevie a nechce predstavit a revolucia je vylucena.

Nikoho z diskusie nevyhanam. Upozornujem na to, ze svoj navrh staviam na urcitych predpokladoch. Je stratou casu vysvetlovat kazdemu, z ktoreho reakcie je zrejme, ze si tie predpoklady neuvedomil, ze pise sice pekne, ale mimo ramec diskusie.

Rovnako je startou casu vyburovat sa v extremnych paralelach.

Stratou casu by vsak aspon pre mna nebolo precitat si alternativny navrh od "Motylx". Hoci aj nerealizovatelny, aj science-fiction ma svoj vyznam.

20.08.2015 | Motylx

Teraz tú o trafenej husi...
Je nad slnko jasnejšie, že tá poznámka bola adresovaná mne a libertarianovi, keďže my sme tu asi najviac vyhraneni voči štátnemu násiliu.
A ty neponukas nič, len pokračovanie v štátnom násilí.
Wow, aký si úžasný.
Takže si snivaj na pricni v koncentraku, či je pre teba prijatelnejsia guľka, či plyn.
.
Skutočným riešením je len a len dobrovolnost.
Už som ti linkoval aj odkazy, ktoré si samozrejme ignoroval.
Tak načo by som ti ich linkoval znovu?

20.08.2015 | libertarian

Motylx >
Nekaz im diskusiu. Tak pekne to maju premyslené.
Ja by som navrhol - tak na úvod - aby sa penzie posielali v malých minciach. Taký 200 eurový dôchodok v 20 centoch - to bude vyzerať celkom solídne. Ludia sa potešia.

-.-.-.-.-.
Ale velmi milo ma prekvapil ten argument : " ..... si vacsina volicov na koncentrak uz tak zvykla, ze si ine nevie a nechce predstavit a revolucia je vylucena."
- ono.... to sa fakt s takýmito voličmi revolucia ťažko robí. Ovšem, aký význam má potom im ten koncentrák nejako spríjemňovať ? Chcú mať koncentrák, tak nech ho majú taký , aký má byť - aj s plynovými komorami a šibenicami ! Aby sa im necnelo za 19-tym storočím.


20.08.2015 | hulo11

Ak príde revolúcia, potom ancap, zruší sa centrálna banka a nekryté peniaze, potom padne aj dôchodkový systém ako ho poznáme a ako sme ho poznali. A potom môžeme vymýšľať nový. Resp. načo vymýšľať, však systém a trh sám vytvorí to najlepšie a najefektívnejšie riešenie. Diskusia je zbytočná. Ak ľudia budú chcieť a nájdu inštitúciu, ktorá bude pre nich dostatočne dôveryhodná a ponúkne dostatočne atraktívne podmienky, tak si v nej budú šetriť na dôchodok. Vlastne každý si nájde vlastné, jemu vyhovujúce riešenie - niekto tú inštitúciu, iný investuje do nehnuteľností, ktoré bude na staré kolená prenajímať, ďalší všetko prežerie, keďže rodinná anamnéza mu hovorí, že sa dôchodku nedožije. Absolútna sloboda a absolútna zodpovednosť. Diskusia je zbytočná. Systém sám vytvorí to najlepšie a najefektívnejšie riešenie.

Týmto sme vybavili libertariána a Motyxa a môžeme sa vrátiť do reality. :) (snáď som na nič nezabudol)
Čakám ďalší článok a dúfam, že séria sa nesekne niekde v polovici.

20.08.2015 | Motylx

V podstate áno.
Takže diskusia bude nesmierne zaujímavá.
Koľko na štát ukradne, aby sa to paciloycizmarikovi, alebo hulovi.
Aké podnetné...
☺ ☺ ☺

20.08.2015 | libertarian

Hulo :
Perfektné -
"Ak príde revolúcia, potom ancap, zruší sa centrálna banka a nekryté peniaze, potom padne aj dôchodkový systém ako ho poznáme a ako sme ho poznali."

Až na to, že to pôjde v opačnom poradí :
- padne dôchodkový systém ako ho poznáme , nekrytých penazí sa natlačí tak bilion bilionov, potom ludia vlastnoručne zvalia centrálnu banku, príde revolúcia, a potom MOŽNO príde ANCAP.

20.08.2015 | Motylx

Safar munko, ci iný safar vám vysvetia, čo je to realita
Kým vy budete diskutovať o percentách, on bude o nich rozhodovať.
Jediný slušný človek vo vedení bol lopatka.
Prečo sa ho statomafia zbavila?
Vy realisti.
Buhehehe.
☺ ☺ ☺

20.08.2015 | libertarian

Už sa teším, ako si fico bude robiť na základe tunajšej diskusie poznámky, ako najlepšie vylepšiť dôchodkový systém.

20.08.2015 | libertarian

motto :
"len prosím pamätajte na to, že to, k čomu budete zaujímať (kritické) stanovisko, stojí na týchto východiskách/predpokladoch.
Po prvé, môj návrh je zamýšľaný pre Slovensko, nie pre Liberland či Kubu. Sympatie k víziám bez štátu alebo so superštátom sú jedna vec, použiteľnosť a presaditeľnosť v reáliách nášho života druhá. "
-.-.-.-.-.
- Rozprávajú sa dvaja otroci v roku 1810 :
"Poďme sa porozprávať, ako by sme vylepšili otrokársky systém. Ale pamätaj na to - budeme vylepšovať systém pri východiskách, že otroci musia zostať otrokmi, musia posluchať otrokárov, nesmú ujsť. sympatie k systému, kde otroci dostanú slobodu, je jedna vec, presaditeľnosť v reáliach nášho života je vec druhá."

Tak, a podme diskutovať.

20.08.2015 | Pavol Čižmárik

AD Motylx, libertarian: chlapci, pockajte na dalsi clanok.
Hoci nechapem ten postoj, ze vsetko, co nie je uplne po nasom, je rovnako zle, som zvedavy na vasu reakciu.

20.08.2015 | Motylx

To nie je pravda, že čo nie je uplne po našom, nie je dobre.
Mne a myslím, že aj libertarianovi ide o princíp, nie o detaily.
Ak nie je v poriadku princíp a tým je dobrovolnost vs násilie, tak pri nasilnom riešení kašlem na detaily.
Pri dobrovolnom zas nedokážem mnohé veci vôbec predvídať, detaily už vôbec nie, možno tušiť.
Takže pri dobrovolnom riešení nebude nič úplne po našom.
Našťastie.

20.08.2015 | Pavol Čižmárik

Dobrovoľnosť je mysliteľná iba vtedy, ak spoločenský systém dokáže zabezpečiť, aby dobrovoľne konajúci občania niesli dôsledky svojich činov. Najmä toho, že dobrovoľne si na starobu nič nenašetria.
Toto je krásna - ilúzia.
Reálnejšie to je v diktatúre, ako v tom systéme, čo máme.

21.08.2015 | Motylx

To nie je ilúzia.
Je nanajvýš arogantné, ak niekto zoči voči skutočnosti, keď je ľuďom konfiskovany majetok vo výške 70% KAZDOMESACNE,,, zoči voči skutočnosti, že ľudia NAPRIEK tomu, že ich štát takýmto brutálnym sposobom ozobracuje, dokážu s tým, čo si pred štátom uchrania, dostojne existovať.... je nanajvýš arogantné tvrdiť, že ak by štát ľudí tak brutálne neokradal, tak tí istí ľudia by sa zrazu začali správať nezodpovedne.
Naopak, pretože by neočakávali nič od štátu, spravali by sa k sebe, k svojej rodine, komunite, zodpovednejšie. A väčší balík peňazí by im umožnil kúpiť si na trhu kvalitnejšie a lacnejšie služby ako v súčasnosti keď neexistuje trh a o ľuďom ukradnutých peniazoch nerozhoduju oni sami, ale nejaký munko a chcel by aj cizmarik, alebo hocijaký iný hochstapler, či parazit.
Ty chceš múdrovat o tom, čo by mali ludia robiť so SVOJIMI peniazmi a NASILIM im to nanutit.
Rozhodovať o tom však bude statomafia.
Ja chcem, aby si ľudia sami rozhodovali ako nalozia so svojim majetkom.
Ja, pretože vidím ako rozumne hospodaria i s tým malom, ktoré im po štátnej brutalnej konfiskacii zostane, ľuďom dôverujem.
Ty, pretože si arogantný hnup, tvrdíš, že ľudia nedokážu zodpovedne nakladať s vlastným majetkom.
Ja som za dobrovolnost, ty si za násilie.
Môžeš byť, samozdejme, na seba hrdý.
Ale myslim si, že tvoja pozícia je zoči voči skutočnosti neudrzatelna.
Tvoje tvrdenia sú arogantné, nepravdivé, skrýva sa v nich pýcha a prázdna póza.
Ja som za to, aby si ludia nechali svoj vlastný majetok a rozhodovali o nom oni samotní.
Ja som za to, aby ľuďom bola ponechana sloboda.
Ty si za konfiskaciu, neslobodu, zotrocovanie.
Ty si podľa vlastných slov realista, lebo si si vybral cyklón b, pretože je humannejsi a lacnejší ako gulka.
Ja som utopista, pretože som si vybral slobodu.
No dobre.

21.08.2015 | Pavol Čižmárik

Ale no, nestracaj hlavu a zostan slusnym diskuterom. Najma, ak sa skryvas za nick.

V dalsom clanku zistis, ci system, ktory mam ja na mysli, je slobodnejsi len o macik, alebo podstatne viac, ako ten dnesny.

Na pomyselnej zelenej luke vyzera vselico realisticky.
No to "vselico" sa stava utopiou, ked otvoris oci a pozries sa okolo seba.

21.08.2015 | IvanPe

Ty si nezasluzis ziadneho oponenta.

21.08.2015 | Motylx

Som slušný.
Netvrdím o ľuďoch, že sú nesvojpravni, nezodpovedni.
Tvrdím o človeku, ktorý používa takúto rétoriku, že je arogantný hnup.
To je neslušné?
To je pravda.
Ty sám si neslusny, ak toto je východiskom tvojich návrhov.
Nielen neslusny, ale až zlocinny.

21.08.2015 | libertarian

heheeéééé.... "Netvrdím o ľuďoch, že sú nesvojpravni, nezodpovedni. "

Ani ja to netvrdím. Aj keď si to myslím. O mnohých. Ale chovám sa k nim ako ku svojprávnym.
Čím viac sa politici (štát) budú starať o ludí akoby boli nesvojprávni, tým viac tí ludia budú nesvojprávnejší. To potvrdí každý psycholog.

21.08.2015 | Motylx

Ok, priznavam, aj na si to občas myslím a občas to aj nahlas poviem.
A platí pre mňa to isté, čo pre cizmarika.
Správam sa ako arogantný hnup.
A nielen v týchto prípadoch, aj v iných.
Rozdiel medzi nami je v tom, ako píšeš, že ja rovnako ako ty chcem, aby sme sa posunuli, nie, aby sme beetonovali tento zaopatrovatelsky ustav, ktory okrada ľudí a robí z nich nesvojpravne ovce.
Tfuj, som to ale arogantný hnup.

21.08.2015 | libertarian

Pavol Čižmárik :
Ak by ten tvoj systém bol slobodnejsi ako ten dnesny, tak by ho žiadna vláda, parlament, neschválila.
Sloboda pre národ - to je nebezpečenstvo pre štát a vládu.
Môžme tu kecať na webe, ale dostať slobodu od vlády - to je zložitejšie - to by muselo požadovať hodne veľa ludí.

20.08.2015 | libertarian

Pavol Čižmárik :
Tento pekný článoček má (minimálne) jednu zásadnú vadu : Je to klasický oxymoron. Teda - popiera sám seba.
Prečo ? >
Ak sa ako základný vstupný predpoklad uvedie, že :
"Po prvé, môj návrh je zamýšľaný pre Slovensko, nie pre Liberland či Kubu. Sympatie k víziám bez štátu alebo so superštátom sú jedna vec, použiteľnosť a presaditeľnosť v reáliách nášho života druhá. "

- teda sa ako vstupný predpoklad uvedie, že nový dôchodkový systém musí existovať pre násilnícky štát.
Lenže násilnícky štát nepočúva verejnu diskusiu, neriadi sa slušnosťou ani spravodlivosťou. Násilnícky štát kona iba to, čo potrebuje pre posilnovanie svojej moci. Vyzývať na verejnu diskusiu a pritom vopred akceptovať násilnícky štát - to je absurdné.
Je to ako za toho predošlého socializmu : Štat podporoval "verejnu diskusiu", pokiaľ táto diskusia podporovala a ospevovala ten totalitný štát.

Terajší EU socialistický štát používa dôchodkový systém iba ako ďalší nástroj , ďalší kanál, na prerozdelovania penazí od bohatších ku chudobnejším (resp. ku menej pracovitým!). Teda používa dôchodkový systém iba ako ďalší nástroj na KUPOVANIE voličských hlasov. Štat si nedá vziať tento korupčný nástroj z rúk. Teda - o čom diskutovať ?


20.08.2015 | IvanPe

Pan Cizmarik spoji povinny prvy pilier v hesle: budete vsetci platit urcite percento a za to vam stat garantuje konkretny prijem, spoji vsetky odvody do jednej sumy a garantovanu vyplatu nazve narokovatelnym minimom. Aby ale bola zachovana zasluhosvost, nad dany konkretny prijem umozni poistnu schemu. Tato konstrukcia mu umozni plavat vo vodach EU (narokovatelne minimum) a zaroven vyrazi klin frflunom s vyssim prijmom. Poistnu schemu navrhne ako investicny produkt, co mu v konecnom dosledku umozni, aby peniaze v druhom pilieri bud zostali ako investicne alebo sa vratili do priebeznej schemy. A dalej uvolnenim parametrov pri dochdokovych fondoch (poistna schema investicna) vytvori nieco ako podielove fondy a pokusi sa rozbehnut burzovy system, napr na atavbu dialnice a pod.
Samozrejme ze to bude na viacej casti a postupne to bude korigovane pripomienkami, tak aby to preslo ako politicky testament dochodkovy.
S teraz k tym pripomienkam:
- praca ako kapital je absolutne globalizovana a slobodna, teda ta praca ktora prinasa pridanu hodnotu, taku z ktorej sa aj nieco da vybudovat.
- zamestnanec nizkoprijmovy bude musiet prestat platit dane a odvody, a to vo chvili ako dalsia vlada zavedie dane z majetku, alebo najneskor ked EU vyda nariadenie. Podobne ako platba DPH az ked je prijem. Mimochodom zatial vsetko co nepovazuje pri tejto vlade za zle su nariadenia EU.
- starnuce obyvatelstvo voliace istoty (logicky a realne bez vycitiek) vyhana tvorcov pridanej hodnoty takej ktora sa zdanuje a zodvodnuje na Slovensku (napr programatori sa realne registruju na e obcianstvo v Estonsku, hoci dnes im to je asi k nicomu)
- vyrobcovia ako tvorcovia HDP a sucasne netvorcovia statneho prijmu (napr automobilky) nahradia stale drahsiu pracovnu silu robotmi a zisk zdania v krajine povodu (Nemci, Rakusania, Svajciari) alebo v danovych rajoch (Google, Amazon, ...)
- domaci oligarchovia sa nezodvodnuju lebo svoje zosky dlhodobo a verejne zdanuju v danovych rajoch
- ... sorry

20.08.2015 | IvanPe

Cize Libertarian ma pravdu ked hovori .... padne dochodkovy system ...

21.08.2015 | Niless

Pan Cizmarik ja vitam akukolvek diskusiu ale ak aj tu vdaka navrhom a kritike sformujeme to co by politici nikdy "nevypotili" jenam to na dve veci. Je na zaplakanie ze par ludi na diskusnom fore nejakych novin je schopnych dat v priebehu par mesiacov nejake riesenie ktore nie je poznacene populizmom a politickym marketingom. A som dost stary na to aby som veril ze nejaka strana si nieco osvoji toboz pri dnesnom rozlozeni aj prejde v parlamente. Takze za mna je prioritou c.1 reforma statu v sprave veci a priblizovat to viacej k svakciarskemu zriadeniu, lebo inak sa nepohneme.
Apropo motyl a libertarian uz viackrat som vravel ano mate pravdu ale zaviest to by trvalo viac generacii to je ako keby ste chceli zavadzat demokraciu v arabskom svete ci niekde v amazonskom pralese. Vidite 25 rokov po zmene rezimu ma velka cast populacie problemy zmenit myslenie.

21.08.2015 | Motylx

Viem, ale nebudem nadšene vítať návrh, ani oslavovať človeka, ktorý navrhne, aby mi štát namiesto 70% ukradol 69% a bude to obhajovať myšlienkou, že ludia sú nesvojpravni, nezodpovedni, takže je viac ako v poriadku tých 69%.
Jednoducho to nedokážem. Čo mám robiť?

21.08.2015 | libertarian

Niless :
"Vidite 25 rokov po zmene rezimu ma velka cast populacie problemy zmenit myslenie."

- hej. Ale to nie je dôvod (pre mňa !) , aby som obhajoval alebo navrhoval systém, v ktorom sa politici chovaju k ludom ako ku nesvojprávnym *******. Aj keď väčšina ludí su nesvojprávni ******. Ale ja sa k nim chcem správať ako ku svojprávnym.

21.08.2015 | lukic

otazne je, ci zacnu byt svojpravni tym, ze sa k nim zacneme chovat ako ku svojpravnym..

21.08.2015 | libertarian

Človek sa naučí chovať zodpovedne, ak je realne vystavený rizikam, ak musí riešiť problémy a cíti dôsledky zlých rozhodnutí. Tiger vychovaný v ZOO neprežije v pralese.

Dnes sa možno tretina národa nevie postarať sama o seba - dôsledok dlhých rokov socializmu, moskovského, a teraz bruselského.

23.08.2015 | @@@

škoda že si sa nenarodil ako černoch v najchudobnejšiej rodine v afrike ...tam by si svoje teorie mohol všetkym vysvtlovať ....a vlastne prečo tam nejdeš ked si taky expert alebo žeby si bol len taraj :D :P

23.08.2015 | IvanPe

Netreba narodil sa do rovnakej krajiny len ti fasisti sa nevolaju fasisti a neterorizuju inofarebnych ale vlastnych. Su to zbabelci a vychovavaju zbabelcov, strachopudov co su zalezeni a pod ochranou robia normalnym ludom zo zivota peklo. Ti normalni uz radsej zabudli co si myslia lebo maju strach. Strach budu sikanovani eate viac a nielen oni ale aj ich rodiny. Nevahaju sa vyhrazat, a aj vykonat, siahnu na majetok, dobre meno pospinia ..
Vaimni si v tejto diskusii ako sa ludia boja mat pravdu voci statu:
http://blog.sme.sk/...

Ak toto ty nazyvas stat, potom to treba rozpustit tak ako navrhuje Motyl. Ibaze ty si zasra..ty az za usami a tebe tato pretvarka vyhovuje. Preto nesokazes nijako oponovat Motylovi, Libertarianovi a myslim ze aj mna sa budes snazit zhadzovat.

To pre teba nemoze byt urazka ak ti poviem ze takych ako ty vo svete volaju pokrytec. A ano vo svete, vsade okrem diktatur, je normalne mat nazor a stat si za nim.
Nemusis mi odpovedat i tak to citat nebudem, pretoze nemas co povedat.

24.08.2015 | @@@

narodilsa do rovnakej krajiny ...hahaha ...zas kecy ...ti ignoruješ to že ludia maju rozne možnosti podla teba sa ludia narodia a maju rovnake možnosti ale to je hlupa propaganda pre deb ilov ...lebo zaleži na tom do akej krajiny sa narodiš dokonca rozdiely su aj v danej krajine a v tom ake postavnie maju tvoji rodičia už to vytvara možnosti pre daneho jednotlivca z čoho vyplyvaju že ludia už pri narodeni nemaju rovnake možnosti ktore sa nemasledne možu v nich prejaviť ....ty a motyl a dalši tu všetko toto ignorujete čo je podla mna vaša najväčšia hlupost a preto sa na všetky veci pozerate len z toho svojho pohladu ved ked ja tak aj ostatny ...a preto nedokažete pochopiť spravanie ludi tym padom vy sami ich zhadzujete a ty mne ideš vyčitať že robim to iste čo robiš ty ?...tak sa spametaj a pozri sa do zrkadla .....pokial nevytvoriš system kde budu mať ludia rovnake možnosti už od narodenia tak tvoje nezmysli čo pišeš ty motyl libertarian su len iluzia podobna aku napisal marx o komunizme :P

21.08.2015 | Motylx

http://ankap.urza.cz...
.
Ako by mal vyzerať sociálny systém.
Sci-fi pre cizmarika.

21.08.2015 | libertarian

Sci-fi pre väčšinu slovákov.
Veď potom by nemali dôvod milovať vládu, fica, ......... nikoho.
Predstava - že človek musí byť zodpovedný sám za seba - fuj, hrozné, horor, .....hnusná sloboda.....

21.08.2015 | @@@

takže navrhnuješ neplatiť žiadne dane už nikdy :D ...ved mne je to jedno ja dialnice nepotrebujem :P

22.08.2015 | Motylx

Ty sa máš.
My ostatní potrebujeme aby vahostav akože staval diaľnice a v spolupráci so štátom okradal tých, ktorí ich skutočne stavajú.

Trulo.

22.08.2015 | @@@

a čo stavaju ?....ukaž my čo stavaju ty sukromnici bez štatu ake cesty sa postavili ? :P

22.08.2015 | Motylx

A kto tie cesty postavil?
Stat?
Širokého vahostav?
Trulo.

22.08.2015 | Motylx

http://m.youtube.com/watch?v=w5lYVHWzoMA

22.08.2015 | Motylx

https://m.youtube.com/watch?v=w5lYVHWzoMA

22.08.2015 | Motylx

Ctrlc ctrlv
Link je neklikatelny.
?

22.08.2015 | @@@

tie cesty sa stavaju z dani všetkych ...by som chcel vidieť kto by ich potom staval keby neexistuje štat ...sňad nie ty ...lebo podla mňa si len kecalek ale robota ti je na mile vzdialena :D :P

22.08.2015 | Motylx

Súhlasím.
ŠTÁT všetkých okradne, posunie to širokého vahostavu, ten to sľúbi živnostníkom, ktorí to skutočne postavia.
Živnostníkom nezaplatí.
Zivnostnici zaplatia štátu z nevyplatenych faktúr 20% dph.
ŠTÁT tieto peniaze opäť posunie do vrecka svojim kamarátom.
Široký aj ostatní si prachy nechajú, stavajú si za nakradnute prachy mimo Slovenska, teda vyvezu a spotrebujú peniaze inde, ktoré najskôr ŠTÁT ukradol všetkým.
A tebe sa to ešte aj páči.
A určite tých zmrdov budeš znovu aj voliť.
Presne ako v tom linkovanom videu.
Buhehehe.
Trulo.

23.08.2015 | @@@

čo tu stale tahaš vahostav ...ja som to nikdy nespomenul a ty tu ideš zo svojou propagandou ...v ktorom štate sukrmny sektor stavia dialnice či cesty bez učasti štatu ?....ved napiš

23.08.2015 | Motylx

To vysvetluj tým okradnutym ľuďom ako štát stavia cesty.
Trulo.

23.08.2015 | @@@

ja som ti dal otazku tak na ňu odpovedz ...kde vo svete stavaju cesty sukromne firmy bez učasti štatu ? ...no kde ved napiš ! :P

24.08.2015 | Motylx

Všade na svete štát okráda ľudí s nejakým miestnym mafianom.
Rozdiel je len v drzosti a rozsahu.
Čomu stále nerozumieš?
Trulo

24.08.2015 | Motylx

http://aeronet.cz/ne...
.
Aby sme nechodili ďaleko, pozrime sa k našim bratom, susedom.
Ďalšie príklady si hľadaj sám.
Trulo

24.08.2015 | Motylx

http://www.pluska.sk...
Politici klamú a kradnú...
To teraz výnimočne nehovorím ja, to citujem jedného z nich.
Ak padne jeden, dvaja, piati, som zvedavý, čo sa ešte dozvieme.
Asi nič nové, ale niektorí to potrebujú vidieť v telke.
Že?
Trulo.

24.08.2015 | @@@

ale ja som sa na to nepytal ...ja som sa pytal kde to funguje bez štatu ?....toto je tvoja chyba neodpovedať na otazky ...chceš niečo nevieš vysledky naivne si mysliš žrušime štat tak ludia sami pojdu napriklad z vychodneho slovenska stavať dialnice do blavy zadarmo všakže ty komunista !!! :P....važne si taky naivny že ludia budu ochdony platiť alebo financovať niečo o čo nemaju zaujem ? :P...a kto najviac na to doplati ?...nie chudobny ale ti najbohatši štat tu nie je pre chudobnych ti nič nemaju a nebudu mať štat tu je pre bohatych a im dava všetko zabezpečuje im ochranu majetku cez policiu sudy a pod zabezpečuje im pracovnu silu a ich vzdelanie cez školstvo aj zdravotnictvo a vlastne všetok tento chod potrtebuje obrovsky balik penazi ti chudobny z toho nepotrebuju nič ani školtvo ani dialnice ani štatnych uradnikov ani policiu či sudy vlastne nič to všetko potrebuju len bohaty čiže len cca možno 10% ludi na slovensku a ti vlastne pojdeš porti nim nie porti chudobnym si naivne myslieť čo prevratne som vymyslel ....

24.08.2015 | @@@

a to nie je všetko ...zrušenie štatu zavedenie anarchokapitalizmus skonči nakoniec aj tak diktaturov ...vlastne diktatura je tiež kapitalizmus lebo je to monopol a monoplo je vlastne vrchol kapitalizmus kedy sebectvo ako zaklad kapitalizmus určuje v danom jedincov dosiahnuť všetko len pre seba vrcholom toho je vlastne vlastniť všetko čiže monopol čiže diktarura jedneho človeka :P

24.08.2015 | Motylx

Ahoj.

21.08.2015 | Motylx

http://ankap.urza.cz...
.
O zodpovednosti a nezodpovednosti.
Ešte jedno povinné sci-fi pre cizmarika.

21.08.2015 | Michal Lehuta

Načo bol dobrý tento blog?

21.08.2015 | Motylx

Je o tom istom ako tvoj blog, len v ružovom.
Legitimizacia štátneho násilia a vyvlastňovania majetku.
Mojko, ty nie si o nič lepší.
Ty oslavujes jeden druh okrádania ľudí ECB inflácia, cizmarik zas má svoju agendu. Vyvlastňovanie cez akože sociálny systém.
Môžete si ruky podať.
Čo to tu hráš?

22.08.2015 | Motylx

http://blog.etrend.s...

22.08.2015 | citatelTrendu

Tento blog ma zaujal, určite si prečítam aj pokračovanie (diskusiu nemá zmysel čítať, najmä názory ako netreba štát), ale len do času, kým niekto nedostane rakovinu alebo sa nestane invalidným pri dopravnej nehode, to tí páni z diskusie radi otrčia paprče k štátu: "štát pomôž". Viac hláv, viac vie, snáď si z nejakých záujímavých nápadov zoberú príklad politici. No uvidíme "čo z vás vyleze".

22.08.2015 | Motylx

Načo sú poistovne?
Ak dostaneš rakovinu, riešiš to so svojou poisťovňou.
Kde tam potrebuješ štát?
Si jeden z cizmarikom spomínaných nesvojpravnych?

22.08.2015 | Motylx

https://dennikn.sk/2...
.
Takto to funguje tam, kde nie je štátny monopol, alebo kartel.
A mohlo by to fungovať ešte lepšie, ak by štát vytiahol svoje pazúry úplne.
Rovnako aj v sociálnom systéme.

22.08.2015 | @@@

nie je nič lepšie ako nedostať žiadnu zdravotnu starostliosť všakže Motylx :D :P

22.08.2015 | Motylx

V tom rozhovore si sa dočítal o neexistujúcej starostlivosti?
Trulo.

22.08.2015 | @@@

ano ved ty odmietaš štat tak čo potom :P....ty si len zaslepenec určitou ideologiou v podstate sa nelišiš ničim od komunistou až na to že keby si raz zažil to čo propaguješ sam by si bol zhnuseny z toho ...presne tak ako ty čo v roku 1989 štrgali na ulici a dnes su z toho kapitlaizmu znechuteny ...ale čo čkalai raj ?...aj ty čakaš raj ? :D

22.08.2015 | Motylx

http://komentare.sme...
.
Tu máš príklad neexistujúcej STATNEJ starostlivosti.
Porovnaj si ju s podľa teba neexistujucou starostlivosťou z linkovaneho rozhovoru.
To je rozdiel medzi defacto monopolom a trhom.
Rozmýšľam, čím by som ešte nakrmil trolla.
Nauč sa konečne aspoň gramatiku, ale ani toho nie si zjavne schopný.
Trulo.

23.08.2015 | @@@

no a ?...ved ty sam volaš po americkom systeme zdravotnictva a to znamena smrť lebo nemaš peniaze hehehe

23.08.2015 | Motylx

Ten link je o holandskom systéme, nie o americkom.
Trulo.

22.08.2015 | libertarian

Motylx, na takých pod IQ 80 nereaguj. Škoda písmená miňať.

22.08.2015 | Motylx

Aj to je boží dar.
☺ ☺ ☺

Pavol Čižmárik

Pavol Čižmárik
  • Počet článkov: 73
  • Priemerná čítanosť: 3969
  • Priemerná diskutovanosť: 26
  • RSS blogu

O blogu

Ekonóm. Blog o 3D: dane, diaľnice, dôchodky.