Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Pavol Čižmárik

Ako médiá a opozícia zlyhali pri podvodoch roka

25.03.2015 | Pavol Čižmárik

Jedného podvodníka bijú a ďalší dvaja sa uchechtávajú v závetrí

  • Tlačiť
  • 9

V týchto dňoch vyšlo na svetlo sveta, ako dopadnú veritelia Váhostavu v štátom požehnanom procese jeho reštrukturalizácie. Banky dostanú 100 % svojich pohľadávok, nakoľko ich mali zabezpečené. Ostatní veritelia, najmä menšie stavebné firmy a živnostníci, dostanú tak 15 % svojich pohľadávok, čo im nestačí ani na to, aby sa im vrátila DPH, čo zo svojich nedobytných faktúr odviedli štátu. Ako inak ako podvod roka to nazvať?

Oprávnene to víri mediálnu hladinu. Rozhorčuje sa nad tým aj komentátor HN Dag Daniš (tu) a i naša opozícia, reprezentovaná Lipšicom, Galkom a Matovičom, tiež ide dávať trestné oznámenia na Váhostav (tu). Niežeby som s ich názormi nesúhlasil, ale nedá mi nespýtať sa:

Vážení komentátori mienkotvorných denníkov, ctená opozícia, kde ste boli doteraz?

Kde ste boli, keď pred pol rokom rovnakým podvodom obral svojich subdodávateľov o ich nároky Doprastav, kedysi hlavný konkurent Váhostavu na diaľniciach, dnes jeho hlavný partner v konzorciách. Takmer miliardový balík diaľničných zákaziek, čo obstarával Fico, vyhralo práve konzorcium, ktorého členmi sú tieto dve "ikony" slovenského stavebníctva (nie iba Váhostav, pán Daniš, dokonca Doprastav pobral z počiatkovských tendrov najviac).

Kde ste boli, keď pred pár rokmi ako prvá veľká stavebná firma obrala svojich subdodávateľov o ich nároky firma TSS Grade, síce nenápadnejšia, ale o to zaujímavejšia firma, ktorá získava najmä štátne zákazky na rekonštrukciách železníc. Tá firma, ktorá musela stoj čo stoj dostať zákazku na rekonštrukciu trate okolo Trenčína, i za cenu (zrejme) protiprávneho opakovaného vylúčenia podstatne lacnejšej ponuky, kvôli čomu nám Európska únia úsek celkom iste nepreplatí.

O predražených diaľniciach sa popísalo veľa, ale pozornosti médií a opozície unikajú tendre na rekonštrukciu železníc, kde odhadujem ešte masívnejšie predraženie (cca vychádzajú vyššie ceny za rekonštrukciu 1 km železnice, ako za 1 km novej diaľnice!!).

Takže budíček!

Do Váhostavu sa médiám i opozícií dobre kope, lebo Široký. Veď dobre. Ale tým, čo spáchali to isté, sa to má mediálne prepiecť??? A majú potichučky prečkať, kým prehrmí táto aféra a všetko si odnesie Váhostav, ktorý podvod menom reštrukturalizácia urobil ako (zatiaľ) posledný?

Bez toho, aby som sa Váhostavu zastával, ak štát v odvetví, v ktorom pôsobí, poskytne jeho hlavným konkurentom na diaľniciach a železniciach povolením podvodnej reštrukturalizácie defacto rádovo stomiliónovú dotáciu, ako sa dá v takom prostredí ďalej fungovať a konkurovať? Ako majú v takom prostredí podnikať ostatné veľké stavebné firmy? Za týchto okolností by Široký musel byť naozaj padnutý na hlavu, aby si "nezažiadal" o rovnakú superdotáciu, ako dostali TSS Grade a Doprastav.

Takže, páni v opozícií, pán Daniš, páni (investigatívni) novinári, merajte rovnako! Biť treba Váhostav, ale prečo mlčíte o Doprastave a TSS Grade? A možno by nezaškodilo pozrieť sa do minulosti, do času, keď sa prijímal zákon, čo umožnuje dnes takúto zlodejinu. Kto ho predkladal, ako argumentoval, ako kto hlasoval, prečo to prešlo v úplnej tichosti...možno by sme sa dozvedeli zaujímavé súvislosti.

A treba tiež prekopať zoznam všetkých firiem, ktorým štát doteraz reštrukturalizáciu povolil. Zopár zaujímavostí sa tam nájde.

  • Tlačiť
  • 9

Pavol Čižmárik

Pavol Čižmárik
  • Počet článkov: 73
  • Priemerná čítanosť: 3969
  • Priemerná diskutovanosť: 26
  • RSS blogu

O blogu

Ekonóm. Blog o 3D: dane, diaľnice, dôchodky.

Pavol Čižmárik

Pavol Čižmárik
  • Počet článkov: 73
  • Priemerná čítanosť: 3969
  • Priemerná diskutovanosť: 26
  • RSS blogu

O blogu

Ekonóm. Blog o 3D: dane, diaľnice, dôchodky.

Kalendár sa načítava...