Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Umenie odísť

17.04.2018 | Pavol Boroš

Diskusia (1 reakcia)

17.04.2018 | Roman Kanala

Management je zvláštna veda. Je to veda o ničom a o všetkom. Je to snáď to najviac interdisciplinárne, čo sa dá stretnúť a ešte sa to volá veda. Ekonomika, obchod, technika, sociálna psychológia, marketing, organizácia, aplikovaná matematika, operačný výskum, optimálne riadenie, neúplné informácie, teória hier. Spolu sa to dá zhrnúť ako riešenie problémov a rozhodovanie.

Firmy majú problémy s organizáciou nielen pri prechode z 10 na 50 zamestnancov, keď už centralizované riadenie jednou osobou prestáva fungovať. Je to aj pri zmenách na trhu, technologickom pokroku pomôcok komunikácie a asistovaných rozhodovacích systémov, umelej inteligencii v službách organizácie práce. Problémy s organizáciou majú veľké firmy ako IBM, Apple, Yahoo. Každá iné, či iného typu.

Všeobecne platí, že najlepší model rastu je, keď majiteľ nerobí všetko, ale iba kľúčovú činnosť, ktorou je analytické účtovníctvo. Akonáhle má dosť času, aby sa odpútal od bezprostredných problémov produkcie, mal by sa zmocniť účtovníctva a kontrolovať ho každý deň. Ak deleguje mikromanagement na osadenstvo, bude mať čas.

Prečo účtovníctvo? Lebo analytické účtovníctvo je ako tachometer. Dáva presný prehľad o obchodnom živote spoločnosti. Nie najlepšie výrobky, ale najlepšie predané výrobky víťazia.

V praxi je to často naopak: majiteľ sa venuje produkcii a na papierovanie má účtovníčku. A tak vidí problém len raz za rok. Keď už môže byť neskoro, lebo pracoval rok so stratou. Alebo mu ušli príležitosti, lebo ich nevidel a trh za ten čas obsadil konkurent, ktorý reagoval rýchlejšie.

Pavol Boroš

Pavol Boroš
  • Počet článkov: 17
  • Priemerná čítanosť: 1192
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Verím, že o vážnych a dôstojných témach, aké poväčšinou tie manažérske témy sú, sa dá písať zaujímavo a s občasnou iróniou medzi riadkami.