Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zbohom ľavo-pravému deleniu?

13.08.2016 | Pavol Baboš

Diskusia (24 reakcií)

13.08.2016 | @@@

to je normalne ....asi pred rokom sam v jednej diskusii napisal že štat nema čo financovať šport kulturu a cirkev bolo zaujimave ako sa proti tomu postavili najmä ti čo sa hlasili k pravici čo len ukazuje že žiadna pravica či ľavica nie je ....skôr to je o inom a o tom čo dane strany ponukaju a mnohe sa sice hlasia k pravici ale nasledne tak ani nekonaju ....ukažkov su aj vlaky zadarmo ako sa ista skupina proti tomu postavila dokonca zorganizovala aj peticiu proti tomu .,...je ale paradox že tej istej skupine neprekaža to že štat postavi za štatne narodny futbalovy štadion proti tomu už peticiu nespisovali žiadnu ...vysledok ale zaver by som vpovedal že je taki že je to len sebectvo žaidna pravica či ľavica ale len sebectvo ludi ku ktoremu sa hlasia to je presne ukažkov aj ta skupina čo spisovala peticiu proti vlakom zadarmo väčšina z nich pochadzala z bratislavy a tak niečo take ani nemohli využivať ale akonahle išlo o narodny futbalovy štadion čo už je v ba tak sa zachovali presne sebecky toto im už neprekažalo lebo pokial štat dava im peniaze tak im to neprekaža ale akonahle štat by dal inym tak sa začne prejavovať sebectvo a oni su proti tomu ....tak isto sa spravaju ludia všade a preto aj niektory nedokažu pochopiť že ludia nemaju zaujem voliť take strany ako SaS a podobne im ktorych zaujem je čisto leb ba a okolie kedže aj veľa poslancov z ich strany pochadza z ba a okolia a tak nerozumeju vôbec zvyšku slovenska čo slovensko alebo jeho ľud chce opať klesli len k tomu čo chceme mi ludia z Ba ....preto je aj komicke ak si niekto mysli že ked si taky matovič a sulik mysli že ludom nedame nič len podnikatelom ale požadujeme hlasy ludu ...ale ten ľud sa sprava sebecky a kedže potencionalnych voličov je 4,4 miliona a podnikatelov len 360tisic potom je len ich naivita že na ludi kašlu a chcu ich hlasy

13.08.2016 | @@@

inak ja tvrdim že ludia volia fica len preto že je pre nich menšie zlo aj preto v roku 2012 vyhral s takym naskokom....a aj prečo sa stale dostatok hlasov

14.08.2016 | samorost

no, musim nesouhlasit, protoze zapominate na rodinne prislusniky, kde 360 tisic podnikatelu ma 360 tisic partneru a to je potom 720 tisic a to uz je celkem jine cislo.

14.08.2016 | @@@

ano pokial nepodnikaju aj oni sami potom by to nesedelo ....inak ako by si si vysvetlil že take SaS ktore považuju za naj pre podnikatelov nedostali 720tisic hlasov ? ....pointa je ale ina a to že demokracia je vlada ľudu vlada väčšiny a nie vlada menšiny kde niekto poriadi cely štat hrstke podnikatelov :P

14.08.2016 | puzzlebreaker

to prave urobil tvoj smer, blbecek...

15.08.2016 | @@@

ja som smer nikdy nevolil :P ....a ked maš take zmyšlanie potom čo čakaš ...ty čakaš altruizmus na druhej strane pričom ty sam chceš byť ten najväčši sebec ....potom neplač nad vysledkom vo voľbach su presne take ake maju byť ked nevieš voličom nič ponuknuť nič dať lebo tvoj zaujem su len podnikatelia a firmy potom nečakaj zazraky že budeš mať všetky hlasy :P ....ja ja smer nevolim ....ja nevolim nikoho nechodim voliť len mi je na smiech ako sa niekto chce tvariť že mu ide o ludi pričom každemu je dobre znamen že nikomu z nich nejde o ludi a preto je aj paradoxe ako niekto vyplakava za tym že ludia daju viac hlasov smeru a nie SaS či pod ....každy z tych politickych stran mal možnosti dokonca by som povedal že opozične strany okrem kotlebu mali ešte viac možnosti kedže media su im naklonene a aj tak to nedokažu využiť vo svoj prospech .....takže ako sa v kapitalizme hovori vyhrava najsilnejši ale smola ti tvoji to nie su :P

14.08.2016 | libertarian

Zbohom deleniu na kyseliny a zásady.
Chemikovi ktosi ukradol celý sklad chemikálií, a on vtedy objavil, že nemá zmysel používať vo vede zvanej chémia delenie chemikálií na kyseliny a zásady.
Asi takto je to s delením na pravicu a lavicu.

15.08.2016 | Roman Kanala

Citát:
"Zaujímavé pritom je, že po Smere-SD má najväčší podiel ľavicových voličov SNS a ĽSNS."

To je zaujímavé, keď si človek vezme ich proklamácie. Ale keď sa pozrie na konkrétny politický program a uskutočnené kroky, tak zistí nasledovné:

Smer = národní socialisti
Strana Nepriateľov Slovenska = fašisti, ktorí za sa to pomenovanie hnevajú
Ľudová SNS = fašisti, ktorí sú na to pomenovanie hrdí

Tie tri politické zoskupenia majú k sebe bližšie, ako by sa zdalo. Nerozdeľuje ich ani etatizmus (to sú všetci!), ani autoritárske sklony (i tie majú všetci), ani prepjatý nacionalizmus (i ten majú všetci).

Čo ich rozdeľuje je to, že prvé dve strany za sebou majú oligarchov, kým Kotlebovi sa oligarchovia vyhýbajú, lebo im môže business viac pokaziť, ako ho priniesť.

Preto taký malý koaličný potenciál, nulový. Horogter Béla miluje peniaze ako Fico a Sieť nemá na výber, musí ryžovať, aby nezbankrotovala. Pravo-ľavé kradnutie napravo, naľavo. Ako v tej pesničke, kade chodím, tade pijem. Moderná verzia je kade kráčam, tam kradnem.

15.08.2016 | @@@

a presne tak blizko k nim maju aj sulikovci a matovičovci či kolarovci ....čiže v podstate bez rozdiel či pravica či lavica či akokoľvek sa označia vždy ide o rovnaki odpad :P

15.08.2016 | libertarian

Na tebe je najsrandovnejšie, že pindáš absolutne na všetkých, a pritom sa ani nepokušaš definovať svoje vlastné etické a spoločenské pravidlá. Okrem kydov typu : nekradnuť, mudro vládnuť, spravodlovosť, ........
Ale čo je to podla teba mudro vládnuť, spravodlivosť, ...... to je utajené. "Mudro vládne" Fico - všetci ho miluju, aj ked ich okráda. Ako Mečiar, Slota, .......
Ale dobre zapadáš k tomuto blogu : Aj Pavol Baboš odmieta akékoľvek princípy, neuznava pravicu, ľavicu, .....nič ..... iba bruselských géniov bez chrbtice.

15.08.2016 | @@@

a prečo by som mal uznavať jednych či durhych ?....ked nesuhlasim ani z jednymi ....a keby si čital pozorne čo pišem už som tu často mal aj napisane čo chcem ....pisal som tu aj o školstve že je tam prezamestnaosť a že v triedach je malo deti tym padom je vela tried aj škôl a aj učitelov a preto to treba okresať ale pisal som aj o tom že štat nema čo finacovať šport cirkev či kulturu ....že za štatne si nemaju čo poltici či starostovia nakupovať auta za 80 či 100tisic eur alebo že nemaju štatny zamestnaci dostavať 13 či 14 plat alebo odmeny a že nema štat ani čo vyplacať po skončeni mandatu poslanca 2 mesačne odstupne a mnohe dalšie ale to ti asi unika :P ....ja som za šetrenie štatu ale šeterenie na štatny zamesncoch štatnom aparate a nie na ľudoch tych čo platia dane ako to v minulosti robil napriklad dzruinda ked zvyšil dane na potraviny z 6% na 19% a pod....:P

15.08.2016 | libertarian

"a prečo by som mal uznavať jednych či durhych ?....ked nesuhlasim ani z jednymi"

- fíha !!!!!!!
Tak ty si vlastne skrytý libertarian. Tak sa tým netaj, a priznaj to nahlas, ako ja.

----
".že za štatne si nemaju čo poltici či starostovia nakupovať auta za 80 či 100tisic eur"

- ak politikov neuznávaš, tak im nepriznávaj nákup ŽIADNEHO auta, nielen drahého.

Ty si taký opatrný libertarian. Odťál -poťál.......
Politikov nemáš rád, ale máš z toho depku, že by vymreli a neboli by žiadny. A to ti platia socialne dávky, či čo, keď ich chceš ???

15.08.2016 | @@@

podla mna by mali mať štat iba dve repezentativne auta pre prezidenta a priemiera ktore by mohli využivať napriklad aj iny keby v tom zastupovali dannu osobu inak nie a nie starostovaia či primatori ty nech sa vozia na svojich autach alebo na mhd-čke ....
a ako som pisal ja neuzbavam žiadnu politicku stranu a nedeli ich ani na pravicu či lavicu či libertarianov .....kedže ani pravica ked bola pri moci nerobila to čo mala čiže znožvala vydavky štatu jedine čo robili bolo že znižovali vydavky na socialnu oblast ale zvyšovali prijmy štatu cez rozdne dalšie dane pre bežnych ludi ako vyššia dph-čka či pod. nezmysli ....čo sa tyka dani nahoršie bola rovna dan lebo pri nej bohati ziskalai ale chudobyn to zaplatili a to bola chyba aj preto prehrali v roku 2006 voľby .....a tu je niečo čo ty nerozumieš ked znižujem dane pre bohaty tak to zrobim tak aby som znižil dane aj pre chudobnych a nie ich štylom chudobnym zobreiem a bohatym dan a potom som prekvapeny z vysledku volieb alebo to prečo ma nevolia ludia ....
a čo sa tyka socalnej oblasti tak ja som za jej zachovanie ale aj jej uprvu a to tak že zruešnie všetky roznych socilanych davok ake su dnes a zavedenie len jednej čo štat vyjde lacnejšie lebo ušetri aj na rôznych uradnikov ktory tento komplikovany socialny system vytvara ....zo aj za zachovanie dôchodkov len z prveho piliera lebo ten druhy je špekulativny a ruči nezmyselne za neho štat pričom ak ludia chcu tak si možu kdekoľvek mimo toho sporiť to im nebrani ani dnes ....ale aj pri dôchodkoch som za zmenu a to taku že bud budu rovnake dôchodky pre všetky čiže niečo ako spominane socialne davky kde je jenda davka to by platilo aj tu alebo druha možnosť a to je tak že by opať poberali všetci ludia rovnake dôchodky ale dôchodky by sa postupne zvyšovali mala ukažka napriklad ved odchodu do dôchodku je 62 a vtedy by dostali všetci starobny dôchodcovia napriklad 300 eur ale v 65 rokov by sa im to zvyšilo na 350 eur v 70tke na 400 eur a tak postupne viac ...jasne že všetko to by bolo navjazane na mzdu čiže precentulane odstupnovane zo mzdy toto som dal len ako ukažku takže nejde o presne čisla a prečo takto ?....prvy faktor je že dôchodok nikdy nebol solidarny ani spravodlivy lebo konči smrťou daneho jedinca a kedže štat nie je ani boh ani veštica tak nikto nevie koľko sa danny človek dožije preto je nezmyslne hovoriť v dôchodku o nejakej zasluhe či spravoldivosti a prečo takto odstupnovane ?...to preto že čim je človek starši tym jeho zdravie je horšie a ti čo maju 62 rokov a ešte su n schopny pracovať tak by mali stale možnosť pracovať bez ohľadu na vyššku dôchodku tym by si prilepšili ale čim je človek starši tym je to už z jeho fyzickou silou slabšie aj preto som za to odstupnovanie ....a prečo vôbec dôchodky ?....ak zrušiš ECB a FED potom možme hovoriť aj o tom že si nasporte na dôchodky ale pokial exituju tieto dve organizacie a tlačia nezmyselne penaize do obehu čim chcu podporiť inflaciu čo je znehodnotenie uspor poctivo sporiacich ludi ked takto ECB a FED okrada dlhe desatročia ludi cez inflaciu nema zmysel rušiť dôchodky kedže štat tieto organizacie podporuje a dokonca ich porpdoruje aj v tom aby inflacia bola vyššia a vyššia ......

15.08.2016 | @@@

a aby som ešte nezabudol zo za zrušenie dotacii pre poľnohospodarov a akej koľvek dotacie pre firmy či už na tvorbu pracovnych miest a nezmyslov čo sa vymysleli aby zamesntali maldych ludi či ženy či neviem koho ...som aj za zrušenie pridovok na deti lebo je to nezmyselna forma kde väčšina rodičov je v produktivnom veku čiže možu pracovať tym padom je lepšie im znižiť celkovo dane ako im zobrať z platu 100 eur a potom im cez pridavky na deti vratiť 80 eur pričom si 20 eur ponechaju urady na chod

17.08.2016 | IvanPe

Lib: on nie je libertarian on je oportunista. Jemu sloboda nevoni, vsimni si ze jemu ide vzdy o moc, takmer vzdy konci vetou: vladna vacsina, alebo mnesina nemoze vladnut, a pod. Tomu je podriadene vsetko.
Taky spravny Slovak, vzdy ide s vitazmi! :)

17.08.2016 | @@@

a čo je podla teba demokracia ?...vlada menšiny ...aha presne po tom takiu ludi ako ti tužia tužite ovlada´t ostatnych presne ako to dnes vidieť na matovičovy a SaS chcu ignorvať väčšinu a chcu vladu menšiny taku sme tu už mali pred 1989 a ty si ukazal že sa od tych komunistou ničim nelišiš ....voľby su preto aby sa k moci dostali taki čo budu hajiť zaujym väčšiny a nie zaujmy menšiny o zaujmach menšin si možeš keca´t zo sulikom lebo tan ma taku predstavu že na slovensku bude vladnuť a s nim ponikatelia ktory budu zvyšku 90% ludom hovoriť čo možu zamestnaci budu len ich otrokmi .....potom si prekvapeni že smer ma viac hlasov ...no jasne že ma lebo stale je to pre mnohych menšie zlo :P

17.08.2016 | IvanPe

Ale ty si mylis vacsinovu volbu s mocou. Taka bolsevicka zamena. Vacsina nikdy nemala na Slovensku moc, pretoze si vacsinou zvolila uzku skupinu po moci baziacich ludi. Okrem sovietskej okupacie, vtedy volba nebola. Preto jej zostali vzdy iba odrobinky a slzy pre plac. Vzdy skocila na lep tym co jej naslubovali to po com vacsina najviac tuzila: mat sa dobre ako zakladne pravo (na zahori sa romu hovori: bez rebrika na huru) bez vacsieho usilia. A vlada akoze vacsiny vzdy konci dnom ked sa jej minu peniaze ktorymi si kupuje tu vacsinu. Prejavuje sa to rastom dani v casoch ked akoze hospodarstvo rastie. Potom sa prechadza na vnutorneho nepriatela a zdieranie najchudobnejsich ludi v mene hesla my vas ochranime. Ako mafia.
Nikto nie je prekvapeny ze Smer ma najviac hlasov. Ja som naopak rad, ze nevladne hocikto iny. Aspon sa peniaze minu cim skor a splni sa tak Libertarianov sen.

17.08.2016 | @@@

ano väčšinu nikdy nemala ale ostatny nemali ani to ....podla teba ma viac pravo rozhodovať o štate SaS čo dostalo 12% hlasov ako smer čo dostal 28% presne toto je ta tvoja politika to iste robil aj dzurinda ....a ten zvyšok čo pišeš presne ako za durindu chudobnym zobral aby bohatym dal a potom si prekvapeni že na neho sa ludia vykašlali pri voľbach ...ano vy ludom radi prednašate iluzii že všetci možu byť bohaty ako do p.č mi ukaž tu krajinu kde su len bohaty ludi nenajde jedinu taku krajinu na svete tak ta vaša iluziia ktoru radi cez media ludom talčite do hlav je nezmysel a vam služi len ako propaganda na doslovane oj.banie ludi potom su ti ludia z toho sklamani a volia menšie zlo lebo na vyber už nemaju ale to som už viackrat popisoval pričom niekedy by stalilo len tak malo nebyť k.kot politik a myslieť aj na to čo chcu ludia čo mi dali hlas ale to ti k.....nedokažu lebo ich zaujimaju len ti ich .....potom vysledky su take ake su a neboj sa SaS takto k moci nedostanu lebo prave oni nedokažu ponuknuť tej väčšine nič ...ale ty pri slovke ponuknuť ludom niečo vidiš len socialne baličky potom si naivny presne ako SaS :P

17.08.2016 | IvanPe

Podla mna by sa mala na moci zuscastnovat kazda strana ktora sa dostala do parlamentu a to na riadiacej ako aj na kontrolnej. Pdla mna by sa mali rozpustit velke parlamenty a mali by byt len miestne a ti isti poslanci by mali sediat aj v najvacsom parlamente. Podla mna by ti isti volici mali mat pravo nielen zvolit ale aj odvolat kedykolvek toho koho si zvolili. A podla mna by mali byt statutari statnych podnikov a organizacii trestne zodpovedni za konanie. A podla mna by o tom mali mat novinari nie povinnost pisat a informovat. A tak dalej a podobne.

17.08.2016 | @@@

a ešte napiš že kto to tak planuje ?....no nikto žiadna strana ono najlepšie je kritizovať a hadzať všetku špinu len na smer ale realita je taka že ostatne politicke strany su presne take iste a rovnake v tom a ked budu mať moc tak sa jej nedokažu vzdať .....ukažkov toho bola aj radišovej vlada v ktorej bol aj sulik matovič či lipšic a ich znižovanie platov pre poslancov z ktorej sa nakoniec vyvinula len komedia pre ludi a žiaden vyznamny zaujem o zniženi platov tam nešiel dalšia ukažka boli zlate padaky na konci ich vlady čo dostali prave predstavitelia štatnych ponikov to že sa niektory obranovali že oni to vratili na tom nič nemeni že už davno sami to mohli zastaviť .....alebo aj to že nie su sami sebe schopny zušiť len jednoduchu vec a to to že po skončeni mandatu nedostanu 2 mesačne odstupne ved predsa oni dostali mandat na určity im už danny a vedom stav aj toho kedy ich mandat konči preto je nezmysel im vyplacať dvojemesačne odstupne ale ani toto im nezabranilo to je ukažka že sa v tom nelišia od smeru aj ked ho tolko kritizuju ale ked sa sami chytia moci tak potom už ich činny su uplne opačne toho čo dnes predkladaju ľudom

17.08.2016 | IvanPe

Planuje to tak moja babka a ja.
Srackami okolo seba na vsetky strany rozhadzujes ty. Mne su ukradnuti. Ak nieco kritizujem ja tak je to totalna neprofesionalita v takmer kazdej oblasti vladnutia tejto garnitury. Amaterizmus zakryvany marketingom a hrubymi vyhrazkami, zneuzivanie moci verejne v priamom prenose. A este poukazujem na infantilne argumenty kazdeho, kto vedome alebo nevedome taku politiku podporuje. Pricom nevedomost nepovazujem za ospravedlnenie.
A robim to preto aby ak to bude citat niekto, kto nema cas mat rozhlad tak nech ho marketing a oportunizmus nevedie do slepych uliciek.
Pre mna by bolo idealne keby uz prestali vladnut akykolvek politici a zacali vladnut ludia, napriklad tak ako som to popisoval.

17.08.2016 | @@@

si len priliš naivny ...vyše 90% ludi v parlamente ma vysoku školu ale to čo dokazuju za 27 rokov to je tak na ruovni zakladnej osobitnej školy a prečo ?....lebo chamtivosť a sebectvo je zaklad kapitalizmus a to je zaklad aj ich samotnych

17.08.2016 | IvanPe

Argumentoval si vladou vacsiny, napisal som ti za akych podmienok by taka vlada vacsiny mohla fungovat, to ze je to nerealne na Slovensku a ze na Slovensku nikdy ziadna vlada vacsiny nebola, to je neodskriepitelny fakt. Rovnako ako tvoja mentalna prislusnost k oportunistom v parlamente. Dokonca ani ked tu budes mavat Smerackym volebnym uspechom a ich nenahraditelnostou. Faktom totiz je hlavne to, ze toto zriadenie nie je zastupitelskou demokraciou ale oligarchickou diktaturou na state zavislych ludi, ktorou je vacsina a teda sa uzivatelia moci mozu pysit volebnym vitazstvom. Ergo akousi demokraciou. Ale tou sa moze pysit aj chovatel cvicenych opic, tiez ho bude volit vacsina, tych cvicenych samozrejme.
A urcite to nie je slobodny kapitalizmus, pretoze vacsinu HDP tvoria oligopoly prepojene zaujmovo na Eurofondy a nadnarodne korporacie zneuzivajuce nizku cenu prace. Ale stat financuju zamestnanci, spotrebitelia a mali podnikatelia a Eurofondy. Takze o trhu a kapitalizme tu zas mozes hovorit len preto lebo sa plati peniazmi a akoze kazdy moze podnikat. Ale to sa mohlo aj za bolsevika v Madarsku.

Chamtivy a sebecky je uplne kazdy, aj altruista chce odmenu aspon v podobe uznania a spolocenskeho postavenia.
Ale toto uz nie je diskusia k veci a ty sa uz musis uchylovat k sudom a nadradovaniu, aby si mohol pokracovat. Takze, nazdar.

17.08.2016 | @@@

ty hľadaš spravodlivosť tak kde nie je a nikdy nebola ....a to v kapitlaizme ...kapitalizmus nie je založeny na spravodlivosti ani altruizme ale len čisto na sebectve a chamtivosti cielom je monopol kde si potom možeš určovať veci tak ako sa ti hodi a presne to sa deje čiže tvoj kapitlaizmus je presne tak kde chce byť ....to len ty si si vytvroil iluziu zvanu kapitalizmus ....lebo tak ako ty nechceš upustiť od svojho sebectva a chamtivosti tak isto to nechce dalšich 99,999% ludi na slovensku preto to tak aj vyzera

Pavol Baboš

Pavol Baboš
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 3167
  • Priemerná diskutovanosť: 19
  • RSS blogu

O blogu

Študoval som politológiu, ekonómiu a politickú žurnalistiku. Pracoval som ako novinár vo viacerých médiách, najdlhšie v Pravde, absolvoval som viaceré študijné pobyty v pobaltí, žurnalistickú stáž v Radio Free Europe vo Washingtone a analytickú stáž v European Trade Union Institute v Bruseli. Momentálne pracujem ako odborný asistent na katedre politológie FiF UK a na Prognostickom ústave SAV.